to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:40 | 05.04.2017

Πολιτική

Χρ. Σπίρτζης: Το 2019 σε δοκιμαστική λειτουργία η κεντρική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης και η επέκταση προς Καλαμαριά

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών γνωστοποίησε επίσης ότι αύριο ξεκινά ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα, "ένα επίσης μεγάλο έργο αξίας 1,5 δισ. ευρώ".


«Το 2019 πρόκειται να τεθούν σε δοκιμαστική λειτουργία τόσο η κεντρική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, όσο και η επέκταση προς Καλαμαριά, ενώ η "Αττικό Μετρό ΑΕ" έχει πάρει εντολή προκειμένου να ωριμάσει και το έργο της επέκτασης κυρίως προς τις δυτικές συνοικίες αλλά και τη σύνδεση προς το αεροδρόμιο». Τα παραπάνω επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, με την ευκαιρία της άφιξης και του δεύτερου μετροπόντικα στον σταθμό Ανάληψης, η οποία ολοκλήρωσε, μετά από καθυστέρηση άνω των έξι ετών, τη διάνοιξη και των δύο σηράγγων του έργου (που επρόκειτο να παραδοθούν το 2010). Ο ίδιος γνωστοποίησε ότι αύριο ξεκινά ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα, «ένα επίσης μεγάλο έργο αξίας 1,5 δισ. ευρώ».

   Ερωτηθείς για τις καθυστερήσεις που έχει προκαλέσει η ανεύρεση αρχαιοτήτων στα εργοτάξια του μετρό Θεσσαλονίκης και ιδίως στον σταθμό Βενιζέλου, ο κ. Σπίρτζης είπε: «Όταν έχουμε τέτοιου είδους έργα, ο γνώμονας δεν είναι μόνο να ολοκληρώνονται στην ώρα τους, αλλά και να προστατεύεται η πολιτιστική μας κληρονομιά. Να προστατευτούν, να αναδειχθούν και να αποτελέσουν τοπόσημο για τη Θεσσαλονίκη για πάρα πολλές δεκαετίες οι αρχαιότητες». Ο υπουργός τόνισε ότι στον σταθμό Αγίας Σοφίας, όπου επίσης έχουν βρεθεί αρχαιότητες, δεν υπάρχουν ουσιαστικά προβλήματα, καθώς τα ευρήματα, επίσης αξιόλογα, όπως και εκείνα στη Βενιζέλου, βρίσκονται εκτός του κελύφους του σταθμού.

   Πρόσθεσε δε, ότι «τα έργα, στην πράξη πλέον, δεν είναι καμιάς κυβέρνησης, υπουργού, περιφερειάρχη, δημάρχου, αλλά των ανθρώπων που πληρώνουν γι΄αυτά, δηλαδή των πολιτών. Εμείς δοκιμαζόμαστε για την αποτελεσματικότητά μας και για το πώς ο καθένας από εμάς συμβάλλει στην υλοποίηση των έργων με το μικρότερο κόστος και τη μεγαλύτερη διαφάνεια αλλά και στο να ολοκληρώνονται στην ώρα τους». Ο υπουργός ευχαρίστησε όλους τους εμπλεκόμενους στο έργο -κατασκευαστές, Αττικό Μετρό, τεχνικό κόσμο, Περιφέρεια, Δήμο και φορείς- τονίζοντας ότι με καλή διάθεση όλοι έχουν εισφέρει ώστε να λυθούν τα προβλήματα και το έργο να οδεύσει προς την ολοκλήρωσή του.

   'Ετοιμοι οκτώ στους 13 σταθμούς, ολοκληρώνονται άλλοι τρεις. Ποια είναι τα επόμενα βήματα

   Στο μεταξύ, στην πολύ μεγάλη πρόοδο που επετεύχθη το 2016 στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε από την πλευρά του ο πρόεδρος της "Αττικό Μετρό ΑΕ", Γιάννης Μυλόπουλος, επισημαίνοντας ότι έναν χρόνο μετά την επανεκκίνηση των εργασιών διάνοιξης του υπολοίπου των σηράγγων (στις 28/3/2016, από τον σταθμό της Νέας Ελβετίας), όλα έχουν αλλάξει. Συγκεκριμένα, το 75% των έργων πολιτικού μηχανικού έχει ήδη ολοκληρωθεί, επενδύθηκε -σε μόλις έναν χρόνο- το 50% των κονδυλίων, που είχαν απορροφηθεί την προηγούμενη δεκαετία, ενώ οι οκτώ από τους 13 σταθμούς είναι έτοιμοι στο κατασκευαστικό τους κομμάτι (έργα πολιτικού μηχανικού) και άλλοι τρεις ολοκληρώνονται. "Μένουν οι σταθμοί της Αγίας Σοφίας και της Βενιζέλου, όπου θα αναδειχθούν κατά χώρα τα αρχαιολογικά ευρήματα" σημείωσε.

   Κατά τον κ. Μυλόπουλο, τα επόμενα βήματα στο έργο είναι τα αρχιτεκτονικά τελειώματα στους κατασκευασμένους σταθμούς, η εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων και η προμήθεια και εγκατάσταση 18 συρμών, από το καλοκαίρι έως και το τέλος του 2018. "Οι δοκιμαστικές διαδρομές θα ξεκινήσουν από το 2019 και αναμένεται να κρατήσουν περίπου οκτώ μήνες" γνωστοποίησε ο πρόεδρος της "Αττικό Μετρό ΑΕ".

   Τι ισχύει για τις επεκτάσεις προς Καλαμαριά και δυτικές συνοικίες, τι επιδιώκεται για τη γραμμή προς αεροδρόμιο

   Σε ό,τι αφορά τις δυτικές συνοικίες, ο κ.Μυλόπουλος σημείωσε ότι έχουν δημοπρατηθεί οι γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες της γραμμής προς Νεάπολη- Σταυρούπολη- Πολίχνη - Ν. Παπαγεωργίου. Παράλληλα μελετάται η γραμμή με αφετηρία τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και προορισμό προς Μενεμένη- Εύοσμο- Κορδελιό.

   Για την επέκταση προς Καλαμαριά επισήμανε ότι το έργο προχωρά κανονικά και το αργότερο σε ενάμιση μήνα αναμένεται να ξεκινήσει η διάνοιξη των σηράγγων, ενώ σε σχέση με το αεροδρόμιο επισήμανε ότι εξετάζεται η σύνδεση με επίγεια γραμμή. "Για αυτό ξεκινάω συζητήσεις και διαπραγματεύσεις με τους τρεις δημάρχους των περιοχών από τους οποίους διέρχεται η γραμμή και για αυτό θα δούμε και το θέμα των απαλλοτριώσεων, γιατί αν η γραμμή είναι επιφανειακή θα δαπανηθεί λιγότερος χρόνος και λιγότερο χρήμα" είπε χαρακτηριστικά ο κ.Μυλόπουλος.

   Καμία καθυστέρηση στον σταθμό Αγίας Σοφίας. Κοντά στο Πάσχα η απόφαση του ΚΑΣ

   Για το θέμα του σταθμού «Αγία Σοφία», τέλος, όπου επίσης έχουν βρεθεί αρχαιότητες, σημείωσε ότι η λύση έχει συμφωνηθεί (στο βόρειο τμήμα κατά χώρα ανάδειξη, στο νότιο απόσπαση και επανατοποθέτηση). Πρόσθεσε ότι δεν ανακύπτει πρόβλημα γιατί οι αρχαιότητες βρίσκονται εκτός του κελύφους του σταθμού και συμπλήρωσε ότι χρειάζεται διευθέτηση των εισόδων, "κάτι για το οποίο έχουμε ήδη καταθέσει μελέτη στο υπουργείο Πολιτισμού κι αναμένεται η συζήτηση κι απόφαση στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ)". Η απόφαση του ΚΑΣ αναμένεται να βγει λίγο πριν ή λίγο μετά το Πάσχα>

   Απ.Τζιτζικώστας: Να τηρηθούν αυστηρά τα χρονοδιαγράμματα, ώστε να μην έχουμε τις καθυστερήσεις του παρελθόντος

   Την επιθυμία να τηρηθούν αυστηρά τα χρονοδιαγράμματα του έργου, για την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωσή του, εξέφρασε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, σημειώνοντας ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί σημαντικό αναπτυξιακό έργο για την πόλη και τη Βόρεια Ελλάδα. "Θέλουμε όλοι [...] να μην έχουμε άλλες καθυστερήσεις στο έργο, όπως αυτές που βιώσαμε στο παρελθόν και κόστισαν όχι μόνο στην τοπική μας οικονομία, αλλά και στους πολίτες και τους επισκέπτες της. Θέλουμε επίσης να προχωρήσουν ταχύτατα οι επεκτάσεις όχι μόνο προς Καλαμαριά και αεροδρόμιο, αλλά και προς τη δυτική Θεσσαλονίκη. Ως περιφέρεια ήμασταν και θα συνεχίσουμε να είμαστε εδώ, προκειμένου να πιέζουμε προς κάθε κατεύθυνση, ώστε το έργο αυτό να αποδοθεί σύντομα στους πολίτες" υπογράμμισε ο κ.Τζιτζικώστας.

   Γ.Μπουτάρης: Σε 20 χρόνια το Μετρό να καλύπτει όλη τη Θεσσαλονίκη

   Ως "συγκινητική ημέρα" χαρακτήρισε τη σημερινή, λόγω της ολοκλήρωσης της διάνοιξης των σηράγγων, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος τόνισε ότι με τη νέα διοίκηση της "Αττικό Μετρό ΑΕ", οι εργασίες προχωρούν από πέρυσι με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Ο ίδιος σημείωσε ότι οι αρχαιότητες που βρέθηκαν στα εργοτάξια του Μετρό αποτελούν τεράστιο περιουσιακό στοιχείο για την πόλη, αφού "ο πολιτισμός δεν μετριέται με κυβικά μπετόν". Εξέφρασε δε, την ελπίδα, στα επόμενα 20 χρόνια, "να έχουμε τέτοια επέκταση του Μετρό, που η Θεσσαλονίκη θα καλυφθεί πλήρως".

   Σύντομο ιστορικό

   Υπενθυμίζεται ότι η διάνοιξη των δύο σηράγγων του Μετρό είχε συναντήσει διαδοχικές καθυστερήσεις, εξαιτίας προβλημάτων -είτε τεχνικών, είτε απαλλοτριώσεων- στους σταθμούς "Πανεπιστημίου", "Παπάφειου", "Πατρικίου" και "Ανάληψης". Πλέον όμως, ολοκλήρωσαν τη διαδρομή τους -κάτι που σημαίνει ότι αν κάποιος μπει σήμερα στις σήραγγες από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό θα βγει στη Νέα Ελβετία και αντίστροφα. Τα TBMs, κοινώς μετροπόντικες, θα ξεκινήσουν τώρα τη νέα τους υπόγεια διαδρομή, στην επέκταση της Καλαμαριάς, όπου θα διανοιχτούν σήραγγες μήκους περίπου 5 χιλιομέτρων, από τον τερματικό σταθμό της Μίκρας μέχρι τη διασταύρωση Πατρικίου. Για τη μεταφορά κι εγκατάστασή τους υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν 1,5-2 μήνες, ενώ για τη διάνοιξη των "τούνελ" αναμένεται ν΄ απαιτηθούν γύρω στους 12 (καθαρών εργασιών).

AΠΕ-ΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)