to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:45 | 05.05.2020

Πολιτική

Χρ. Γιαννούλης: «Τώρα ψεύδονται και εγγράφως!»

«Τελικά τίποτα δεν μας εκπλήσσει με αυτή την κυβέρνηση»


Η δήλωση:

Τελικά τίποτα δεν μας εκπλήσσει με αυτή την κυβέρνηση. Γι αυτό και δεν μας εξέπληξε η απάντηση -με επίσημο έγγραφο- του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στην ερώτηση που είχαμε καταθέσει για τα μέτρα προστασίας στον ΟΑΣΘ και την ανάγκη απόσυρσης της εγκυκλίου του Οργανισμού που τόνιζε ότι «...σε όλα τα λεωφορεία θα επιτρέπεται η επιβίβαση και μεταφορά επιβατών μέχρι πλήρωσης ποσοστού 100% επί των θέσεων των καθημένων του οχήματος».

Στην απάντηση που φέρει την υπογραφή του υφυπουργού Γιάννη Κεφαλογιάννη τονίζεται με έμφαση πως η ερώτηση «προδήλως από εσφαλμένη πληροφόρηση υποβάλλεται, καθώς το περιεχόμενο αυτής δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα».

Δυστυχώς για το υπουργείο Μεταφορών η εγκύκλιος υφίσταται, φέρει αριθμό πρωτοκόλλου 2559 και  ημερομηνία 8/4/2020.

Η σπουδή του υπουργείου να καλύψει τις αστοχίες και τα λάθη της νέα διοίκησης  του ΟΑΣΘ, όχι μόνο στην περίπτωση των μέτρων προστασίας αλλά και σε μείζονα ζητήματα που αφορούν στη συνολική διαχείριση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, το καθιστά αποκλειστικά υπεύθυνο για την τραγική εικόνα που παρουσιάζει ο ΟΑΣΘ.

"Μην κάνεις ερωτήσεις αν δεν θες να σου λένε ψέματα, είχε πει κάποτε ο βρετανός συγγραφέας Κάρολος Ντίκενς και στην περίπτωση του υπουργείου Μεταφορών κολλάει γάντι. Ελπίζαμε το υπουργείο ως εποπτεύων φορέας  να αναγνωρίσει το σοβαρό λάθος της διοίκησης του ΟΑΣΘ και να ζητήσει την άμεση απόσυρση της εγκυκλίου. Αντ’ αυτού έσπευσε ουσιαστικά να καλύψει τη διοίκηση του Οργανισμού. Μόνο που σε αυτή την περίπτωση τα επίσημα έγγραφα είναι αδιάψευστος μάρτυρας. Δυστυχώς η κυβέρνηση που στηρίχθηκε προεκλογικά στο ψέμα για να πάρει την εξουσία, συνεχίζει στον ίδιο κατηφορικό δρόμο" δήλωσε ο Χρ. Γιαννούλης.

Η ερώτηση:

Προς τους Υπουργούς
Υγείας
Υποδομών και Μεταφορών
Πρόσφατα είδε το φως της δημοσιότητας η με αριθμ. πρωτ. 2559/8.4.2020 εγκύκλιος του Γενικού Διευθυντή του ΟΑΣΘ, που απευθύνεται σε όλο το προσωπικό κίνησης του Οργανισμού. Στο θέμα της εγκυκλίου αναφέρεται ότι με αυτήν παρέχονται διευκρινήσεις σχετικά με τη λήψη συμπληρωματικών μέτρων για τη μεταφορά επιβατών για τον περιορισμό της διασποράς του  covid 19. Στο κείμενο όμως αναφέρεται ότι «..σε όλα τα λεωφορεία θα επιτρέπεται η επιβίβαση και μεταφορά επιβατών μέχρι πλήρωσης ποσοστού 100% επί των θέσεων των καθημένων του οχήματος».
Είναι προφανές, πως το κείμενο της εγκυκλίου αντιφάσκει στο ίδιο το θέμα της, που είναι η λήψη μέτρων για περιορισμό της διάδοσης του ιού.
Διότι όπως αντιλαμβάνεται κανείς, η κάλυψη του 100% των θέσεων των καθημένων σημαίνει, ότι οι επιβάτες θα κάθονται όχι σε απόσταση 1 με 2 μέτρα αλλά στην κυριολεξία ο ένας δίπλα στον άλλον και η μόνη ελπίδα να μην γίνει αυτό, επαφίεται στο τυχαίο γεγονός να μην υπάρχει πληρότητα επιβατών στο λεωφορείο.
Είναι υποκριτικό και επικίνδυνο, τη στιγμή που δίνεται αυτή η μεγάλη υγειονομική μάχη και οι πολίτες προσπαθούν να συμμορφωθούν με την υπόδειξη για αποφυγή συγχρωτισμού, ο ΟΑΣΘ να εκδίδει τέτοια εγκύκλιο.
Επειδή τα μέσα μαζικής μεταφοράς τα χρησιμοποιούν τα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα, αυτοί δηλαδή που δεν διαθέτουν ιδιωτικό αυτοκίνητο για να πάνε και να γυρίσουν από τη δουλειά τους.
Επειδή από την παραπάνω πρόβλεψη για κάλυψη όλων των θέσεων καθημένων στα λεωφορεία της πόλης, υπάρχει κίνδυνος για την υγεία των επιβατών και των εργαζόμενων οδηγών.
Επειδή η τήρηση της κοινωνικής απόστασης αποτελεί βασικό μέτρο για την αποφυγή της διασποράς του ιού.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί
Υγείας
Υποδομών και Μεταφορών
Τι μέτρα προτίθενται να λάβουν ώστε ο ΟΑΣΘ να υποχρεωθεί να αποσύρει την ανωτέρω εγκύκλιο και να είναι δυνατή η κάλυψη εκείνου του ποσοστού θέσεων, που επιτρέπει την προτεινόμενη από τους ειδικούς απόσταση μεταξύ των επιβατών.
Ο ερωτών Βουλευτής
Χρήστος Γιαννούλης

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)