to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:24 | 13.05.2022

Πολιτική

Χωρίς τεχνική έκθεση τα λεωφορεία που μισθώθηκαν μέσω leasing - Κυκλοφορούν ανέλεγκτα με υπογραφή Μητσοτάκη, Καραμανλή, Παπαδόπουλου

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσαν 37 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία του αντίστοιχου Τομεάρχη Νίκου Παππά με θέμα: «Χωρίς τεχνική έκθεση τα λεωφορεία, που μισθώθηκαν μέσω leasing. Κυκλοφορούν ανέλεγκτα με υπογραφή των Μητσοτάκη, Καραμανλή, Παπαδόπουλου»


Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνουν:

  • Τους τελευταίους αρκετούς μήνες, οι πολίτες έχουν γίνει μάρτυρες σειράς ατυχημάτων (τροχαία ατυχήματα, αναφλέξεις μηχανών, αποκολλήσεις τροχών, κ.ά.), στα οποία εμπλέκονται οχήματα των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών.
  • Τελευταίο περιστατικό ήταν αυτό της 6ης Μαΐου 2022, όταν ένα από τα μισθωμένα, μέσω leasing από την Ο.ΣΥ. Α.Ε. (Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.), λεωφορεία, το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο στη γραμμή Β2,
  • Οι Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. έσπευσαν, με ανακοίνωσή τους, να ενημερώσουν ότι «το λεωφορείο είναι από τα νεότερα οχήματα του στόλου της Εταιρείας». Παρέλειψαν, όμως, να αναφέρουν ότι πρόκειται για παλιό όχημα το οποίο μισθώθηκε μέσω leasing και πως «νέο» είναι μόνο ως προς τη σκανδαλώδη και βιαστική ένταξή του στον στόλο των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών κατά την περίοδο της πανδημίας.
  • Η εταιρεία έσπευσε, ακόμα, να αναφέρει ότι «η τεχνική εικόνα του (σ.σ.: του λεωφορείου που ενεπλάκη στο ατύχημα), βάσει των αρχείων της Ο.ΣΥ., είναι άριστη και διενεργείται έρευνα για τα αίτια της εκτροπής».
  • Η πραγματικότητα όμως, όπως αποκαλύπτεται από έγγραφα που δημοσιεύτηκαν στον Τύπο, θέτει επ’ αμφιβόλω το ότι η εταιρεία είχε εικόνα για την τεχνική κατάσταση τόσο του συγκεκριμένου οχήματος όσο και των υπολοίπων που μισθώθηκαν μέσω leasing.

Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

  1. Διέθετε το λεωφορείο που ενεπλάκη στο ατύχημα της 6ης Μαΐου τεχνική έκθεση μηχανολόγου – μηχανικού κατά τη συγκεκριμένη ημερομηνία;
  2. Πόσα από τα λεωφορεία, που μισθώθηκαν μέσω leasing, διαθέτουν τεχνική έκθεση μηχανολόγου – μηχανικού;
  3. Μετά την 31η Μαΐου και την ολοκλήρωση του χρόνου της παρούσας παράτασης, θα υπάρξει άρση της απαλλαγής από την υποχρέωση κατάθεσης τεχνικής μελέτης μηχανολόγου – μηχανικού ανά όχημα leasing ή θα υπάρξει νέα παράταση;
  4. Σε πόσα από τα λεωφορεία, που μισθώθηκαν μέσω leasing, έχει γίνει η πρώτη και –ενδεχομένως, με βάση τον χρόνο ένταξής τους στον στόλο- η δεύτερη προληπτική συντήρηση, όπως προβλέπεται στη σύμβαση με τους αναδόχους; Επίσης, πόσες νυχτερινές επιθεωρήσεις έχουν εκτελεστεί επί του συνόλου των λεωφορείων leasing; Καλύπτουν αυτές αναλογικά τις 52 ανά έτος ανά λεωφορείο (ήτοι 1 επιθεώρηση ανά εβδομάδα); Ποιο το ποσοστό των λεωφορείων που έχουν προετοιμαστεί για ΚΤΕΟ φέτος;
  5. Ποιες οι νομικές, ποινικές και αστικές ευθύνες που βαρύνουν το δημόσιο σε περίπτωση ατυχήματος, όπως το τελευταίο, λόγω της κυκλοφορίας λεωφορείων χωρίς τεχνική έκθεση μηχανολόγου – μηχανικού;
  6. Έχει ολοκληρωθεί η οριστική παραλαβή των οχημάτων ή όχι; Αν όχι, πόσα ακόμα οχήματα βρίσκονται σε καθεστώς προσωρινής παραλαβής;

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)