to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Χερ Σόιμπλε: Σώστε τον ΟΑΣΘ!

Φαίνεται απίστευτο! Η «πουλημένη, προδοτική, κρυφοδεξιά» κ.λπ. κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που τολμάει να δώσει ψίχουλα (έτσι τα είπαν αρχικά οι αντιπολιτευόμενοι) στους χαμηλοσυνταξιούχους, βάζει τώρα χέρι στον ΟΑΣΘ. Τολμά να θίξει την Ακρόπολη του ελληνικού «επιχειρείν», την εταιρεία θαύμα, στην οποία, βρέξει - χιονίσει, με κέρδη ή ζημίες, οι μέτοχοι έχουν κέρδος


Την εταιρεία - πρότυπο, στην οποία εργαζόμενοι, αλλά και το σωματείο τους, είναι ταυτόχρονα μέτοχοι. Με δυο λόγια, οι προλετάριοι είναι καπιταλιστές και τούμπαλιν. Κι όταν η ιδιωτική όσο δεν παίρνει εταιρεία τους δεν τους δίνει τον μισθό τους, κάθονται στον καθρέφτη, καταγγέλλουν τον άλλο τους εαυτό και καταδικάζουν τους ιθαγενείς σε ποδαρόδρομο, απαιτώντας να τους πληρώνει η κυβέρνηση αυτά που αρνείται η εταιρεία, δηλαδή οι ίδιοι!

Παράνοια; Όχι βέβαια! Μαγκιά... Αρκεί να ακούσετε τα διαγγέλματα του προέδρου του σωματείου εργαζομένων και μετόχου του ΟΑΣΘ. Στον οποίο συμπαρίστανται το μαχητικότατο «πρασινογάλαζο» Εργατικό Κέντρο αλλά και όλοι, μα όλοι, οι εργοδοτικοί φορείς της Θεσσαλονίκης. Και εντέλει και ο δήμαρχός της, που όλο δεν καταλάβαινε και όλο χρέωνε στην κυβέρνηση το πρόβλημα. Ένα πρόβλημα που από το 1957 ταλαιπωρεί όλη την πόλη χάρη στις εκλεκτικές συγγένειες της τότε Δεξιάς με τους λεωφορειούχους, συγγένειες που σιγά-σιγά επεκτάθηκαν (μέσω και «πράσινων» μετόχων) και στο ΠΑΣΟΚ. Το οποίο ΠΑΣΟΚ ζητούσε τη δημοτικοποίηση του ΟΑΣΘ και πρωτοστατούσε, μαζί με την όλη Αριστερά, σε τεράστιες διαδηλώσεις.

Σύμβαση για φίλημα

Όμως, όταν το ΠΑΣΟΚ έγινε εξουσία, αποδέχτηκε πλήρως την αποικιακή σύμβαση του ΟΑΣΘ (αυτοί την έλεγαν έτσι) και ανέχτηκε το 2007 την ανανέωσή της από τον τότε υπουργό της Ν.Δ. Κωστή Χατζηδάκη, μια σύμβαση που ως καταληκτική ημερομηνία δεν έχει κάτι ρητό, αλλά τα δύο χρόνια έπειτα από την αποπεράτωση των έργων του μετρό! Ποια από τα έργα; Ποιες γραμμές; Αυτό δεν το ορίζουν. Άρα, επ’ άπειρον, διότι δεν υπάρχει μετρό σε μεγαλούπολη που να μην επεκτείνεται αενάως. Δείτε πώς άρχισε στην Αθήνα και πού φτάνει τώρα, δείτε και την έναρξη έργων εδώ για την επέκταση του ώστε να συνδεθεί με το αεροδρόμιο, όταν και αν ολοκληρωθεί το πρώτο τμήμα.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛΛ. άρχισε να καταλαβαίνει ότι τα μικρά δεν είναι ασήμαντα και τα μεγάλα θέλουν σχεδιασμό. Διότι είναι βέβαιο ότι όλο το επιχειρηματικό λόμπι της Βόρειας Ελλάδας, εργοστασιάρχες χωρίς εργοστάσια, επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη Βουλγαρία και την ΠΓΔΜ, κρατικοδίαιτοι, μιζαδόροι, κομπραδόροι και μπαταξήδες που τους ανέλαβε υπό την προστασία του ο κ. Μητσοτάκης, θα αντιδράσουν. Θα ισχυριστούν ότι η κυβέρνηση έχει εμμονές με τον κρατισμό και ότι κυνηγάει μια υγιέστατη ιδιωτική επιχείρηση, εκμεταλλευόμενοι την άγνοια του κόσμου, την υπαγωγή όλων σχεδόν των μέσων ενημέρωσης στο γραφείο Τύπου της Ν.Δ., αλλά και το ζόρι των θεόφτωχων που όταν δεν βλέπουν λεωφορείο στη στάση, τα βάζουν με τον πρώτο στόχο, την κυβέρνηση.

Να πάρουν θέση

Ιδού λοιπόν, έφτασε η ώρα να μας πει ξεκάθαρα η παράταξη που διοικεί τον Δήμο Θεσσαλονίκης αν συμφωνεί με τους γύρω δημάρχους που δείχνουν να αποδέχονται το κυβερνητικό σχέδιο για έναν οργανισμό υπό δημόσιο έλεγχο με συμμετοχή όσων δήμων το επιθυμούν, καθώς και ιδιωτών και με νέα οχήματα. Ο κεντρικός δήμος τι λέει; Γιατί σιωπά ο κ. Μπουτάρης;

Δεν θέλω να τον αδικήσω τον άνθρωπο, αλλά αυτός πάει μια από 'δω μια από 'κει. Ελπίζω να μην έχει κατά νου να βάλει και τον ΟΑΣΘ στους πρόθυμους χορηγούς για τον πασχαλιάτικο πια γιορταστικό διάκοσμο, μαζί με την Ελληνικός Χρυσός (έδωσε τα χρήματα;) και την εκ Βουλγαρίας Coca-Cola. Το λέω διότι, μολονότι πέρασαν τρεις μέρες από τη σύσκεψη που έγινε υπό τον κ. Σπίρτζη, δεν είχαμε ούτε φωνή ούτε ακρόαση από την πλευρά του. Τηρεί το... απόρρητο ή περιμένει να δει τι θα πουν οι ντόπιοι ατζέντηδες των πιστωτών;

Το θέμα του ΟΑΣΘ είναι το πρώτο πρόβλημα των οικονομικά αδύνατων -και όχι μόνο- Θεσσαλονικέων. Είναι το κορυφαίο πρόβλημα, που καμιά κυβέρνηση δεν έθιξε. Η πρόταση του υπουργείου για έναν φορέα που θα αναλάβει, εκτός από την επίγεια συγκοινωνία -τραμ και λεωφορεία (που θα δίνει δουλειά στην ΕΛΒΟ και όχι στους εισαγωγείς)-, και την ακτοπλοϊκή, αυτό δηλαδή που χρόνια σαμποτάρουν ντόπιοι «επιχειρηματίες», ενώ υπάρχουν έτοιμες μελέτες από το 1997 για τις προβλήτες και τις άλλες υποδομές (τα είχε και στο πρόγραμμά του ο κ. Μπουτάρης), είναι σαφής.

Δήμαρχοι, περιφερειάρχης και φορείς πρέπει να πάρουν καθαρή θέση. Εκτός αν περιμένουν να ακουστεί η γνωστή κραυγή «Βάστα, Σόιμπλε»...

Όσο για τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, που θέλει και 200 εκατομμύρια ευρώ ως αποζημίωση, μήπως πρέπει πρώτα να μας πει πόσα έβαλαν οι μέτοχοι και πόσα έβγαλαν σε 59 χρόνια;

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)