to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:09 | 26.10.2020

Πολιτική

Χαρά Καφαντάρη: Η Αριστερά δεν καπηλεύτηκε ούτε ένα ευρώ!

«Τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας κι οι επιπτώσεις τους στην ποιότητα του αέρα, αποκάλυψαν ότι παραγωγικές δραστηριότητες βασισμένες στην κατανάλωση ορυκτών καυσίμων, τελικά επιβαρύνουν τον πλανήτη»


Συνέντευξη της Χαράς Καφαντάρη, Βουλευτή Δυτικής Αθήνας και Αν. Τομεάρχη Πολιτικής Προστασίας της ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, στο “Greekschannel.com” (Άννα Στεργίου):

«Ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία έχει σχέδιο για να βγάλει τη χώρα από τη νέα κρίση, επιμένει η βουλευτής Χαρά Καφαντάρη, Α΄αντιπρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής κι αναπληρωτής Τομεάρχης Πολιτικής Προστασίας του ΣΥΡΙΖΑ.

Την ανάγκη αλλαγής του μοντέλου ανάπτυξης, που ακολούθησε η χώρα μέχρι σήμερα βλέπει η Χαρά Καφαντάρη, αναπληρωτής τομεάρχης Πολιτικής Προστασίας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ και α΄ αντιπρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, αφού η Κλιματική Αλλαγή επιβάλλει την πράσινη οικονομία και την ενεργειακή απεξάρτηση από τον άνθρακα, λειτουργώντας ως τσουνάμι στην οικονομία.

Σε συνέντευξή της στο “Greekschannel.com” η κ. Καφαντάρη επισημαίνει ότι η Νέα Δημοκρατία λειτουργεί κόντρα στην «ενεργειακή δημοκρατία» αλλά προσφέροντας μόνο σε συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα. Υποστηρίζει ότι η πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην οικονομία ήδη πριν την πανδημία και τώρα προχωρά σε μαζικές πτωχεύσεις νοικοκυριών κι επιχειρήσεων, δημιουργώντας συνθήκες ασφυξίας για την ελληνική κοινωνία.

 

-Χρηματίσατε πρόεδρος  της Επιτροπής Παραγωγής και  Εμπορίου, είστε Α’ αντιπρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής  κι αναπληρωτής Τομεάρχης Πολιτικής Προστασίας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ κι ήδη βλέπουμε απτά τα προβλήματα, που φέρνει η Κλιματική Αλλαγή…

«Καταρχήν θα ήθελα να εξηγήσω ότι η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, όπως και όλες οι Διαρκείς Επιτροπές, επεξεργάζονται και εγκρίνουν νομοσχέδια για την Ολομέλεια της Βουλής, ενώ Επιτροπές, όπως η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιβάλλοντος, είναι γνωμοδοτικά όργανα. Η εισαγωγή πολιτικών είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της Κυβέρνησης, ενώ το έργο της αντιπολίτευσης είναι ασκεί κριτική και να προσπαθεί να διορθώνει και να προτείνει, για όποιες κυβερνητικές παρεκκλίσεις.

Η Ελλάδα, δυστυχώς, ακολούθησε μεταπολεμικά ένα στρεβλό μοντέλο Ανάπτυξης. Οι κυβερνήσεις δεν μερίμνησαν για την ανάπτυξη παραγωγικών επενδύσεων, αλλά πριμοδότησαν την οικονομία της αντιπαροχής και των υπηρεσιών. Σήμερα, όμως, οι συνθήκες έχουν αλλάξει κι απαιτούν άλλο μοντέλο ανάπτυξης` απαιτούν μία πράσινη ανάκαμψη για έξοδο από την κρίση. Η Κλιματική Αλλαγή είναι παρούσα κι οι επιπτώσεις της σημαδεύουν όλους τους τομείς δραστηριοτήτων. Το είδαμε και πολύ πρόσφατα με τα πλημμυρικά φαινόμενα στην Καρδίτσα, στα Φάρσαλα, στην Κεφαλονιά, στο Ηράκλειο κ.ά., όπου βρέθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ από την πρώτη στιγμή κι οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να στηριχθούν».

Ποια είναι για σας τα βασικά θέματα παραγωγής κι εμπορίου, που θα μπορούσαν να φέρουν πλούτο στην Ελλάδα αλλά μέχρι στιγμής για διάφορους λόγους δεν έχουν αξιοποιηθεί;

«Τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας κι οι επιπτώσεις τους στην ποιότητα του αέρα, αποκάλυψαν ότι παραγωγικές δραστηριότητες βασισμένες στην κατανάλωση ορυκτών καυσίμων, τελικά επιβαρύνουν τον πλανήτη. Το άλλο μοντέλο Ανάπτυξης απαιτεί και διαφορετικά καταναλωτικά πρότυπα. Η «πράσινη ανάκαμψη» είναι πλέον μονόδρομος και οι κλιματικές δεσμεύσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να τηρηθούν. Είναι ανάγκη πλέον, με τόλμη και ακριβή σχεδιασμό, η χώρα μας να κινηθεί προς το Μέλλον, αξιοποιώντας νέες πρακτικές, όπως η στροφή σε ΑΠΕ, οι επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες, την καινοτομία, τις ψηφιακές τεχνολογίες, παράλληλα με την παραγωγική ανασυγκρότηση και την ενίσχυση του πρωτογενή τομέα. Μιλάμε για ένα πράσινο αναπτυξιακό μοντέλο, με σεβασμό στον άνθρωπο, προστατεύοντας ουσιαστικά το περιβάλλον».

-Είστε γεωλόγος κι η  Ελλάδα είναι πλούσια σε πετρώματα  αλλά και σε υπάρχοντα  γεωπάρκα και γεωλογικούς σχηματισμούς.

«Συνήθως συζητάμε – και σωστά – για προστασία της βιοποικιλότητας αλλά το περιβάλλον δεν είναι μόνο το βιοτικό είναι και το αβιοτικό. Είναι κι οι γεωλογικοί σχηματισμοί, που απαιτούν εξίσου προστασία. Τα υπάρχοντα θεσμικά μέτρα προστασίας των γεωτόπων βασίζονται, κυρίως, στον 1650/86 για την προστασία περιβάλλοντος, όπως τροποποιήθηκε από τον νόμο 3937/2011, για την προστασία της βιοποικιλότητας.

Το γεωπεριβάλλον νομοθετικά δεν προστατεύεται ευθέως. Προστατεύονται μόνον, όσες εκτάσεις έχουν περιοριστικά αναγνωρισθεί ως προστατευόμενες στο πλαίσιο του νόμου αυτού.
Παρόλα αυτά, η Ελλάδα είναι μία από τις πρωτοπόρες χώρες στην ίδρυση του ευρωπαϊκού δικτύου γεωπάρκων, τα οποία πλέον εντάσσονται επίσημα από τον Νοέμβριο του 2015, κάτω από την αιγίδα της UNESCO. Πέντε περιοχές της Ελλάδας συγκαταλέγονται στον κατάλογο με τα 120 παγκόσμιας εμβέλειας γεω-πάρκα. Πιο συγκεκριμένα είναι: το απολιθωμένο δάσος της Λέσβου, ο Ψηλορείτης της Κρήτης, η περιοχή της Σητείας, ο Εθνικός Δρυμός Βίκου-Αώου, το Εθνικό Πάρκο Χελμού-Βουραϊκού».

-Τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε το πλαίσιο;

«Προτάσεις, που έχουν κατατεθεί είναι η ανάγκη δημιουργίας ενός θεσμικού πλαισίου με το οποίο θα καθίσταται σαφές ότι η γεωλογική κληρονομιά προστατεύεται ευθέως κι άμεσα, άνευ ανάγκης διοικητικής αναγνώρισής της ως προστατευόμενης` η καταγραφή και η αποτύπωση σε γεωγραφικό σύστημα πληροφοριών των γεωτόπων για το σύνολο της χώρας. Για τον λόγο αυτό απαιτείται η συνεργασία κρατικών και ιδιωτικών φορέων, η συμμετοχή λοιπών φορέων, που διαθέτουν αρχεία, αλλά και ιδιωτικών συλλόγων με αξιόλογο αρχειακό υλικό.

Απαιτείται, ενιαία, νομοθετική αντιμετώπιση και διοικητική προσέγγιση της προστασίας των γεωτόπων. Με τον τρόπο αυτό θα γίνει σαφές ποιος φορέας αναλαμβάνει την ευθύνη της φύλαξής τους, άρση της σύγχυσης μεταξύ διοικητικών, ελεγκτικών και εκπαιδευτικών ερευνητικών αρμοδιοτήτων μεταξύ των φορέων. Επόμενο βήμα θα είναι η καταβολή κάθε δυνατής προσπάθειας για συνεργασία και σύμπλευση με την πραγμάτωση της προστασίας, θεσμική εθνική κατοχύρωση γεωπάρκων και καθορισμός επιτρεπόμενων δραστηριοτήτων εντός αυτών».

-Η κυβέρνηση Μητσοτάκη και προσωπικά ο υπουργός Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης εγκάλεσαν τον ΣΥΡΙΖΑ ότι ήρθε απέναντι και στον νόμο για τα πλαστικά και στο θέμα της ηλεκτροκίνησης…

«Η κυβέρνηση της ΝΔ προσπαθεί να συντηρήσει το προφίλ «πράσινος πρωθυπουργός – πράσινη κυβέρνηση», που έχει φθαρεί πλέον. Οι αντιπεριβαλλοντικές πολιτικές, που ψηφίζονται κι εφαρμόζονται είναι πολλές. Ενδεικτικά αναφέρουμε τον πρόσφατο αντιπεριβαλλοντικό νόμο, όπου μεταξύ άλλων καταργεί τους φορείς διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών (ΦΔΠΠ) και των πολιτικών προστασίας και διαχείρισης της φύσης, καταργεί ουσιαστικά τους δασικούς χάρτες, με παραπομπή στις «ελληνικές καλένδες», ενώ οι αλλαγές στο σχεδιασμό απορριμμάτων, προμηνύουν την προώθηση πολιτικών καύσης».

-Εσείς μάλιστα χαρακτηρίσατε το νομικό πλαίσιο «φερετζέ» της αντιπεριβαλλοντικής πολιτικής. Γιατί;

«Ως ΣΥΡΙΖΑ λέμε «ΝΑΙ στην Ηλεκτροκίνηση» αλλά με ολοκληρωμένο σχεδιασμό, με στρατηγική, που να δημιουργεί πόρους για την Ελλάδα, με αλλαγές στον τομέα των μεταφορών συγκοινωνιών και των προμηθειών του Δημοσίου και στο δίκτυο και τις τιμές φόρτισης. Ανάγκη είναι η προώθηση ηλεκτροκίνησης με ενέργεια, που παράγεται από ΑΠΕ και όχι διαιώνιση της χρήσης ορυκτών καυσίμων, π.χ. αύξηση της χρήσης φυσικού αερίου. Τέτοιες πολιτικές οδηγούν σε τελική ανάλυση σε μη επιθυμητά αποτελέσματα. Το τελικά ζητούμενο είναι να μπορούν ν΄ αποκτήσουν ηλεκτρικό ή εναλλακτικό φιλο-περιβαλλοντικό αυτοκίνητο οι πολλοί.

Έτσι πρέπει να θεσπιστούν ουσιαστικά κίνητρα αγοράς και επιδοτήσεις με εισοδηματικά κριτήρια… Και το κυριότερο, δεν υπάρχει σύνδεση με την ορθολογική και οικολογικά συμβατή διαχείριση των απορριμμάτων. Δεν αναφέρει συγκεκριμένες πολιτικές Κυκλικής Οικονομίας. Σημειώνουμε, δε, ότι η αγορά και η επιχειρηματικότητα δέχθηκε το νόμο με επιφύλαξη, καθώς δεν ορίστηκε καν τι είναι «εναλλακτικό» πλαστικό».

-Τι προτείνετε εσείς για το θέμα της ενέργειας, που θεωρείτε κομβικό όχι μόνο για την πράσινη οικονομία αλλά και για τη γεωπολιτική  ανεξαρτησία της χώρας;

«Πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Ένωση ψήφισε τη νέα Πράσινη Συμφωνία (New Green deal). Έχει, δε, στόχο να είναι το 2050 η πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρος. Αυτό απαιτεί μέχρι το 2030, μείωση αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% (σε σχέση με τα επίπεδα του 1990). Οι προτάσεις της ΝΔ, που διατυπώνονται στο Εθνικό σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), δεν στοχεύουν στον πραγματικό ενεργειακό μετασχηματισμό. Στοχεύουν στην εξυπηρέτηση κάποιων επιχειρηματικών συμφερόντων, δεσμεύοντας την ηλεκτροπαραγωγή με ορυκτά καύσιμα διότι το φυσικό αέριο, το οποίο εισάγεται πάνω από 70% στο ενεργειακό μείγμα, είναι ορυκτό καύσιμο... Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί την αναγκαία απολιγνιτοποίηση στη Δυτική Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη επικοινωνιακά. Χωρίς σαφές σχέδιο, χρονοδιάγραμμα και αναπτυξιακές προτάσεις για τις, εν λόγω, περιοχές…».

-Η πανδημία του COVID-19 έδειξε ότι με την ψηφιακή τηλε-εργασία έχουμε σημαντική μείωση των ρύπων.

«Η ψηφιακή τηλε-εργασία βοήθησε κι αυτή στη μείωση των ρύπων. Όμως, καθοριστικό για τη βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας και την δραστική μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων, ήταν η αναστολή λειτουργίας ρυπογόνων βιομηχανιών και η ελαχιστοποίηση της κυκλοφορίας οχημάτων. Η βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας, έγινε ορατή από δορυφόρους, που κατέγραψαν την μείωση των ρύπων κι ιδιαίτερα των οξειδίων του αζώτου, που εκπέμπονται απ’ τους κινητήρες των οχημάτων. Παράπλευρες συνέπειες ήταν η μείωση του θορύβου στις πόλεις, ενώ βελτιώθηκε και η ποιότητα των θαλασσίων υδάτων. Επίσης, η μείωση της ζήτησης των αλιευμάτων, φαίνεται ότι έφερε επιθυμητή αύξηση των αποθεμάτων ιχθύων. Ωστόσο, αμέσως μετά την άρση των πρώτων μέτρων, επανήλθε, σε σημαντικό βαθμό, η ρύπανση στις πόλεις…».

-Πως βλέπετε να διαμορφώνεται η Ελλάδα μετά τον COVID-19 δεδομένου ότι έχουμε και μείωση των θέσεων εργασίας αλλά και κάθετη μείωση του ΑΕΠ λόγω του τουρισμού;

«Δυστυχώς, η πορεία της χώρας δεν είναι καλή. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, από νωρίς έδωσε αρνητικά δείγματα. Το τελευταίο τρίμηνο του 2019 η χώρα μας, μετά από μια επιτυχή πορεία συνεχούς ανάπτυξης, ξαναγνώρισε την ύφεση πριν την έλευση της πανδημίας. «Θετική ύφεση» την ονόμασαν οι «φωστήρες» του κυβερνητικού επιτελείου!

Η συνέχεια ήταν εξίσου απελπιστική: Πτώση εισοδημάτων, δραματική αύξηση ανεργίας, ψηφισθέντα μέτρα εναντίον των εργαζομένων και των εργατικών δικαιωμάτων, ακόμα και νόμος που θεσμοθετεί τις απλήρωτες υπερωρίες και τώρα φέρνει ένα νομοσχέδιο, που οδηγεί σε μαζικές πτωχεύσεις χιλιάδες νοικοκυριά, επιχειρήσεις κι αλλάζει χέρια η αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή. Αλλά κι η εξωτερική πολιτική της κυβέρνησης δεν είναι η καλύτερη. Πελαγωμένη η κυβερνητική πλειοψηφία, μάταια προσπαθεί κάνοντας αντιπολίτευση στην αντιπολίτευση, διότι αδυνατεί ν΄ αντιμετωπίσει τις γεωπολιτικές προκλήσεις της εποχής και την επιθετικότητα της Τουρκίας…».

-Ποιο μοντέλο «πράσινης» χώρας εσείς θεωρείτε πως μπορούμε να φτιάξουμε ή να ακολουθήσουμε;

«Την στιγμή, που παραγωγικές επενδύσεις μεταναστεύουν στην Τουρκία, π.χ. ΠΙΤΣΟΣ, η κυβέρνηση ξεπουλά την όποια δημόσια περιουσία όσο-όσο, αναπαράγει ένα πεπαλαιωμένο αντιπεριβαλλοντικό μοντέλο και απεγνωσμένα προσπαθεί να αναβιώσει επενδύσεις, που δεν προσφέρουν στην ανάπτυξη. Αλήθεια τί προσφέρει στην ανάπτυξη του τόπου ένα ακόμα καζίνο; Ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ έθεσε την προτεραιότητα για τη μετά - Covid εποχή, σαν εποχή της Πράσινης Ανάκαμψης. Έτσι κι εμείς ως ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., πιστεύουμε σ’ ένα ελληνικό Πράσινο Μοντέλο Ανάπτυξης, βιώσιμο και δίκαιο, που θα οδηγήσει την Ελλάδα στο μέλλον, με την κοινωνία όρθια, απαλλαγμένη από τις μνημονιακές επιλογές και τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές».

-Εκλέγεστε βουλευτής σε μία δύσκολη περιοχή της Αθήνας. Ο ΣΥΡΙΖΑ αναβάθμισε το ΤΕΙ και σήμερα είναι Πανεπιστήμιο. Τι λείπει, όμως, στη Δυτική Αττική;

«Η Παιδεία, είναι κύριο συστατικό για την ανάπτυξη μιας περιοχής –όπως βέβαια και ο πολιτισμός. Αναβαθμίσθηκε μεν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το ΤΕΙ σε Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και με δημιουργία νέων τμημάτων, αλλά η Παιδεία δεν αναβαθμίστηκε. Ακόμα γίνονται μαθήματα σε κοντέινερ, υπάρχουν σχολεία ετοιμόρροπα` σχολεία που δεν έχουν ακόμα αποκατασταθεί οι βλάβες, που προκλήθηκαν από το σεισμό του 2019. Λείπουν εκπαιδευτικοί κι αίθουσες κι οι μαθητές, παρά τους κινδύνους διασποράς του κορονοϊού, στοιβάζονται σε τάξεις των 25-27 μαθητών. Δεν μπορώ, όμως, να μην αναφερθώ και στο ό,τι δύο μήνες από την έναρξη του σχολικού έτους, το επιτελικό κράτος δεν κατάφερε να εφοδιάσει τους μαθητές και εκπαιδευτικούς με μάσκες στις σωστές διαστάσεις…».

-Η κυβέρνηση έχει δεχτεί κριτική για τις μάσκες. Τι θα μπορούσε να γίνει για ν΄ αλλάξει η εικόνα της Δυτικής Αττικής και να βελτιωθεί η ζωή στην περιοχή;

«Η Δυτική Αθήνα παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά της στρεβλής οικιστικής ανάπτυξης, που επιλέχτηκε μεταπολεμικά. Λείπουν ελεύθεροι χώροι, καλής ποιότητας αέρας, σύγχρονες δημόσιες και φθηνές συγκοινωνίες με πυκνά δρομολόγια και καθολική κάλυψη του συνόλου της. Λείπει το Πράσινο κι αρκετοί ελεύθεροι χώροι, λείπουν οι δομές πρωτοβάθμιας υγείας, λείπουν αντιπλημμυρικά έργα και δεν αντιμετωπίζεται ορθολογικά το θέμα διαχείρισης απορριμμάτων, με ακραίο παράδειγμα το «οικολογικό έγκλημα» της Φυλής».

-Την ίδια στιγμή, ωστόσο, πολλοί λένε πως ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να συμφωνεί στα περιβαλλοντικά θέματα αλλά υπάρχει διγλωσσία στο εσωτερικό του…

«Δεν υπάρχει καμιά διγλωσσία. Υπάρχουν βεβαίως κάποιες φορές διαφορετικές προσεγγίσεις για την επίτευξη των κοινών στόχων και υπάρχει και η προσωπική ευθύνη του κάθε μέλους. Όποιος έχει αντίθετες προς τις κοινές μας αποφάσεις, θέτει εαυτόν μόνος του, εκτός. Αν επίσης είχαμε μεγαλύτερη ευκολία στη διάχυση και επικοινωνία του έργου της διακυβέρνησής μας και του σημερινού αντιπολιτευτικού μας λόγου, θα είχε ο κάθε πολίτης όλα τα δεδομένα να κρίνει, να κατακρίνει ή να προκρίνει… Πλέον έχουμε το σχήμα ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία. Όσοι συμφωνούμε στην αναγκαιότητα και στους τρόπους στήριξης της κοινωνίας, και στον στόχο διακυβέρνησης της χώρας, για μια Ελλάδα δημοκρατική, ασφαλή, σύγχρονη, με δίκαιη, βιώσιμη, πράσινη –ουσιαστικά- Ανάπτυξη, προχωρούμε ενωμένοι».

-Υπάρχει μία ολόκληρη συζήτηση για το αν ο ΣΥΡΙΖΑ είναι έτοιμος για να κυβερνήσει ξανά…

«Έχουμε συνολικό σχέδιο αλλά και σχέδιο για την Οικονομία. Άλλωστε ως κυβέρνηση παραλάβαμε μια πτωχευμένη χώρα, τη βγάλαμε από τα Μνημόνια, ρυθμίσαμε το χρέος της και παραδώσαμε αποθεματικό 37 δις. Ολοκληρώσαμε τα προγράμματα ΕΣΠΑ` πήραμε πρωτιές για απορρόφηση, έγινε το πρόγραμμα «Φιλόδημος» για έργα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αυξήθηκε η αξιοπιστία της χώρας. Άρα, το καλό παρελθόν είναι ήδη μια εγγύηση καλής μελλοντικής διαχείρισης των οικονομικών της χώρας. Και βέβαια, μην ξεχνάμε, ότι ταυτόχρονα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στήριξε τους κοινωνικά ευάλωτους, κράτησε κι αύξησε, όσο μπορούσε, μισθούς και συντάξεις, στήριξε την πρώτη κατοικία, προέβλεψε την μείωση των εισφορών, ιδιαίτερα για ελεύθερους επαγγελματίες και Μικρομεσαίες επιχειρήσεις κι έκανε σημαντικές κοινωνικές παρεμβάσεις…».

-Θεωρείτε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει φτιάξει τέτοιο πλάνο ώστε να μπουν λεφτά στη χώρα για την επανεκκίνηση της οικονομίας και της εργασίας;

«Εναλλακτικό σχέδιο είχαμε κι έχουμε! Μόνο, που είναι για τους πολλούς. Δεν είναι, ίσως, καλό για κάποιους, που λυμαίνονται το Δημόσιο -και όχι μόνο- χρήμα εδώ και πολλά χρόνια. Κατά την τελευταία εκλογική μάχη χάσαμε. Κάνουμε τον απολογισμό μας ως κόμμα, επισημάναμε πιθανές αδυναμίες και καθυστερήσεις στο κυβερνητικό έργο.

Μην ξεχνάμε όμως, σε τι περίοδο και με πόσες συνεχείς δεσμεύσεις και πιέσεις κυβερνούσαμε. Μη ξεχνάμε τα τότε επίδικα, τι καταφέραμε, πόσο πόλεμο δεχτήκαμε από τα ΜΜΕ με fakenews. Είναι πόλεμος, που και σήμερα συνεχίζεται από κάποια «πέτσινα» μέσα ενημέρωσης και διάφορους κύκλους. Η Αριστερά –και λάθη να έκανε – δεν καπηλεύτηκε ούτε ένα ευρώ. Προσπαθεί πάντα να υπηρετήσει τη χώρα με δικαιοσύνη, αλληλεγγύη, χωρίς κορώνες μισαλλόδοξες, φασιστικές, ψευδοπατριωτικές…».

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)