to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

10:07 | 23.03.2018

Πολιτική

Χ. Καφαντάρη: Τομή το νομοσχέδιο για τις μεταφορές, εισάγει διαφάνεια κανόνες όρους και όρια

Το κείμενο της τοποθέτησης της Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Β’ Αθήνας και Προέδρου της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, Χαράς Καφαντάρη, στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του σ/ν Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις» (22/03/2018).


Η τοποθέτηση της Χ. Καφαντάρη στην Ολομέλεια:

Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο-τομή, ένα πρωτοποριακό -θα έλεγα- καινοτόμο νομοσχέδιο, που δομήθηκε με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών και τη βέλτιστη εξυπηρέτησή τους. Επιχειρεί αυτό το σχέδιο νόμου να εξαλείψει τα κακώς κείμενα που δυσκολεύουν την καθημερινότητα όλων μας στον τομέα των μεταφορών.

Εγώ θα έλεγα ότι είναι και ένα κοινό αίτημα της κοινωνίας μάλλον πραγματικά να υπάρξει διαφάνεια στον τομέα των μεταφορών και βέβαια να διορθωθούν πολλά -κακά, θα έλεγα- που ισχύουν χρόνια. Εισάγονται νομοθετικές παρεμβάσεις και ρυθμίσεις, επιλύονται θέματα κακής διοίκησης, διαφθοράς και κυκλωμάτων. Οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες που θα λειτουργήσουν θα οδηγήσουν, μεταξύ άλλων, στον συντονισμό, στην παρακολούθηση και στην επίλυση πλήθους θεμάτων των εμπλεκόμενων φορέων.

Αξίζει να τονίσουμε ότι το σχέδιο νόμου είναι προϊόν μιας δημοσίευσης που έγινε εδώ και πολλούς μήνες, όπου έγινε και μια εκτενής διαβούλευση, ένας εποικοδομητικός διάλογος. Πολλές από τις προτάσεις των φορέων έγιναν δεκτές και στη δημοσίευση αυτού του σχεδίου νόμου και βέβαια έγινε και εποικοδομητικός διάλογος στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, όπου θεσμοθετούνται ισχυροί μηχανισμοί ελέγχου, εποπτείας σε όλες τις γκρίζες ζώνες των μεταφορών, κάτι που δεν το λέμε εμείς μόνο, αλλά είναι μια πραγματικότητα και ο ελληνικός λαός το γνωρίζει πολύ καλά.

Στο Α΄ Μέρος του νομοσχεδίου επαναπροσδιορίζονται θέματα επιβατικών μεταφορών, τροποποιούνται διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας σχετικά με τη λειτουργία επιβατικών δημόσιας χρήσης αυτοκινήτων.

Επανακαθορίζονται οι επιβαλλόμενες πειθαρχικές ποινές και καθορίζεται το θεσμικό πλαίσιο σχετικά με την ηλεκτρονική ή τηλεφωνική διαμεσολάβηση.

Επιτέλους, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, μπαίνουν κανόνες, μπαίνουν όροι, μπαίνουν όρια και αυτό για μένα είναι πάρα πολύ σημαντικό. Πλέον οι παραβάσεις ορίζονται και επιβάλλονται πρόστιμα. Ορίζεται ότι τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη νομοθεσία -νομίζω ότι αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό-, τηρούνται ηλεκτρονικά μητρώα, στα οποία καταχωρούνται οι φορείς διαμεσολάβησης, οι ανακλητικές πράξεις των αδειών διαμεσολάβησης και οι πράξεις διαπίστωσης των παραβάσεων και επιβολής προστίμου και προβλεπόμενων κυρώσεων.

Με υπουργική απόφαση ορίζονται, εκτός των άλλων, οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη δημιουργία του μητρώου και τη διασύνδεση αυτού με το μητρώο του Υπουργείου Τουρισμού και με άλλα μητρώα, ο έλεγχος καταχώρησης των συμβάσεων, τα αρμόδια όργανα, η διαδικασία επιβολής ποινών.

Ορίζεται η έδρα ή το υποκατάστημα ή ο νομίμως δηλωμένος χώρος στάθμευσης της επιχείρησης που εκμισθώνει το όχημα ως σημείο έναρξης της μίσθωσης.

Θα έλθω να πω, λοιπόν, ότι κάποιοι κατηγόρησαν το Υπουργείο που έφερε το εν λόγω σχέδιο νόμου, ότι δεν είμαστε υπέρ της καινοτομίας. Όμως, υπάρχει καινοτομία χωρίς τήρηση κανόνων, χωρίς διαφάνεια, χωρίς φορολόγηση και διαφανή φορολογική βάση; Αυτό είναι ένα ερώτημα.

Υπάρχουν και άλλα σοβαρά ζητήματα που έχουν να κάνουν και με τις κατηγορίες των ποδηλατών που θεσπίζονται κατηγορίες παραβάσεων -κάτι που είναι πολύ σημαντικό-, τα διοικητικά πρόστιμα εξειδικεύονται.

Όμως, θα πω ότι το νομοσχέδιο εν γένει δεν έχει εισπρακτικό χαρακτήρα, έχει περισσότερο παιδευτικό χαρακτήρα, γι’ αυτό στο πλαίσιο αυτό ταξινομούνται οι παραβάσεις οδικής κυκλοφορίας σε χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας.

Επίσης, έρχομαι να πω ότι στο τρίτο μέρος ρυθμίζονται θέματα για τα λεωφορεία και τα ΚΤΕΛ. Μάλιστα, έχουμε από αρμόδιους φορείς και ομοσπονδίες μεταφορών θετική ανταπόκριση.

Στο τέταρτο μέρος περιλαμβάνονται διατάξεις για οχήματα και οδηγούς που αφορούν ρυθμίσεις για την καταστροφή πινακίδων κυκλοφορίας οχημάτων, καθώς επίσης ρυθμίσεις για την καταστροφή ή αχρήστευση λόγω φυσικών καταστροφών ιδιωτικών ΙΧ αυτοκινήτων.

Επίσης, ένα πολύ σημαντικό που εισάγεται αφορά τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Θεσπίζονται μηχανισμοί ελέγχου με στόχο να μπει τέλος στα παράνομα κυκλώματα πώλησης –δεν θα γίνει χώρα μας νεκροταφείο γηρασμένων αυτοκινήτων-, καθώς επίσης και όλες οι ρυθμίσεις που αφορούν την εισαγωγή αυτοκινήτων με ενδελεχείς ελέγχους, παραστατικά κλπ.

Κλείνοντας, το σημαντικό που θέλω να πω είναι το μεγάλο κομμάτι της έκδοσης των αδειών κυκλοφορίας. Εκεί θα έλεγα ότι όλοι γνωρίζουν πώς λειτουργούσε δεκαετίες το σύστημα. Στοχεύουμε με τα μέτρα στην καταπολέμηση της διαφθοράς και στον τομέα αδειών κυκλοφορίας, αφού όλα θα γίνονται ηλεκτρονικά ή μέσω ταχυδρομικών υπηρεσιών ή μέσω ΚΕΠ.

Τέλος, μία κουβέντα: Το νομοσχέδιο αυτό εισάγει διαφάνεια, όρους, όρια και κανόνες. Γίνεται πραγματικά μια σημαντική προσπάθεια, ώστε να γίνουμε ένα κανονικό ευρωπαϊκό κράτος.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)