to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Το GNTM και ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Η περίπτωση Μητσοτάκη υπάγεται στο πολιτικό μάρκετινγκ.


Δεν νομίζω ότι το GNTM (Greece's Next Top Model) χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Καθώς διανύει την πέμπτη χρονιά στην ελληνική τηλεόραση, η ελληνική εκδοχή του αμερικανικού reality show μόδας America's Next Top Model αποτελεί μία από τις πιο επιτυχημένες, από άποψη τηλεθέασης, εκπομπές του είδους.

Οι παίκτες του GNTM, άντρες και γυναίκες, διαγωνίζονται και συναγωνίζονται σε διάφορες δοκιμασίες -φωτογραφικά concepts, σύμφωνα με την παραγωγή της εκπομπής- οι οποίες έχουν να κάνουν με τον χώρο τη μόδας. Ο καλύτερος ή η καλύτερη κερδίζει ένα “εισιτήριο” για καριέρα ως μοντέλο.

Το συγκεκριμένο reality δεν ξεφεύγει προφανώς από την πεπατημένη όλων των υπόλοιπων reality shows. Οι κριτές, που αποτελούν τη φωνή της παραγωγής, συνθέτουν την ηγεσία του show. Καθοδηγούν και κατόπιν κρίνουν τους παίκτες. Οι οδηγίες, οι εντολές και οι κρίσεις τους συνιστούν θέσφατο απαραβίαστο. Η μη συμμόρφωση στην εντολή μοιάζει με κάτι βαρύτερο από την παραβίαση των δέκα εντολών για τον χριστιανό. Και, βεβαίως, ο ίδιος ο χώρος της μόδας παρουσιάζεται ως θεσμός ύψιστης σημασίας. Αυτό με τη σειρά του οδηγεί την πίεση που ασκείται στους διαγωνιζόμενους στα άκρα. Οφείλουν να ανταποκριθούν και να αντέχουν στο οτιδήποτε προκειμένου να πετύχουν.

Τι σχέση έχει με τα παραπάνω ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης; Η πρόσφατη “απρόσμενη” συνάντησή του με τον κτηνοτρόφο στο Δαμάσι Τυρνάβου, ο οποίος ήταν καβάλα στο άλογό του, θα μπορούσε να είναι κάλλιστα βγαλμένη από το GNTM. Μια “απρόσμενη” συνάντηση στον Θεσσαλικό κάμπο που καταγράφτηκε σε ένα βίντεο απολύτως επαγγελματικό. Ένας ηλικιωμένος αγρότης καβάλα στο άλογο του που αποκαλεί τον Μητσοτάκη “ήρωα”. Όλα αυτά, πάντοτε... απρόσμενα.

Είναι ηλίου φαεινότερο πως η συνάντηση του Κυρ. Μητσοτάκη με τον καβαλάρη στο Δαμάσι δεν ήταν καθόλου απρόσμενη. Αυτό που ίσως είναι κάπως λιγότερο προφανές είναι πως ο Κυρ. Μητσοτάκης αντιμετωπίζει τον εαυτό του ως εμπορικό προϊόν. Και η ιδιαιτερότητα στη δική του περίπτωση έχει να κάνει με το ότι, επειδή είναι πολιτικό πρόσωπο, είναι υποχρεωμένος να πρωταγωνιστεί στις καμπάνιες που προωθούν το brand, κάτι που δεν συμβαίνει στον χώρο της μόδας, καθώς τα προϊόντα φοριούνται από μοντέλα, όχι από τους ιδιοκτήτες των εταιρειών.

Η περίπτωση Μητσοτάκη, όμως, υπάγεται στο πολιτικό μάρκετινγκ. Ο καθοδηγητής -ο αντίστοιχος coach του GNTM- δεν είναι άλλος από τον Αμερικάνο Σταν Γκρίνμπεργκ. Στο πλαίσιο αυτό, ο Μητσοτάκης, υπό τις οδηγίες του, θα κληθεί να πρωταγωνιστήσει σε μια σειρά ακόμα concepts, επιχειρώντας, εντέλει, να μετατρέψει την πολιτική σκηνή σε τηλεοπτικό show. Το concept “Ένα πρωινό στον Θεσσαλικό κάμπο” δεν είναι άλλωστε το πρώτο που είδαμε. Στο πλαίσιο του πολιτικού θεάματος, ο Μητσοτάκης προβαίνει τακτικά σε παρόμοιες κινήσεις, επιστρατεύοντας συχνά ακόμα και την οικογένεια του. Από τις ευχές στα παιδιά του μέσω των social media και την προβολή της σχέσης του γιου του με τη φημισμένη τενίστρια, την οποία το ίδιο το Μαξίμου φρόντισε να διαρρεύσει πριν λίγους μήνες, μέχρι τις βόλτες στις παραλίες και τις επισκέψεις σε αθλητικά events, ο Μητσοτάκης μοιάζει με πρωταγωνιστή αμερικάνικης σαπουνόπερας. Στο πλαίσιο αυτό, το σενάριο προβλέπει ότι οι θεατές-υπήκοοι θα χειροκροτούν εκστασιασμένοι τον πρωθυπουργό-τηλεοπτικό αστέρα που τους κάνει τη χάρη και τους κυβερνά.

Σε κάθε περίπτωση όμως, η επιτυχία της μετατροπής της πολιτικής σκηνής σε πασαρέλα του GNTM δεν εξαρτάται μόνο από τον ίδιο.

tags: άρθρα

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)