to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

21:48 | 24.09.2021

Κοινωνία

Γιάννης Μυλόπουλος: Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι τυπικό παράδειγμα διασπάθισης δημοσίου χρήματος

«Κάθε φορά που βρίσκεται στην κυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία, το έργο καθυστερεί και επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του, προς όφελος των εργολάβων»


«Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα έγκλημα πολιτισμού πάνω από όλα γιατί καταστρέφεται ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς. Έγκλημα ανάπτυξης της πόλης από την τουριστική κίνηση που θα είχε και ένα έγκλημα οικονομικό, διασπάθισης δημοσίου χρήματος. Τελευταία διασπάθιση η συμπληρωματική σύμβαση 54 εκατομμυρίων ευρώ για τις καθυστερήσεις που προκάλεσε η κυβέρνηση», είπε Στο Κόκκινο και στον Νίκο Ξυδάκη, ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό και πρώην πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μυλόπουλος.

«Με τις καθυστερήσεις και τις συμπληρωματικές συμβάσεις που πραγματοποιεί η κυβέρνηση, αποδεικνύεται ότι ούτε φθηνότερα αλλά ούτε συντομότερα θα ολοκληρωθεί το Μετρό Θεσσαλονίκης.

Το έργο κατασκευής του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, ξεκίνησε το 2006 με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας και υπουργό Γιώργο Σουφλιά, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2012. Το έργο, το 2012 δεν είχε φτάσει το 18% του συνόλου του, ενώ την τριετία 2012-15 με αφορμή πάλι τα αρχαία της Βενιζέλου, το έργο καθυστέρησε σημαντικά μέχρι που σταμάτησε εντελώς. Κατά το διάστημα 2013-2015, το κόστος που πλήρωσε για το σταμάτημα του έργου προς τον εργολάβο ήταν 200 εκατομμύρια ευρώ.

Ερχόμαστε εμείς το 2015, όπου το έργο “φουλάρει” και από το 33% πού βρίσκεται αρχές του 16 που αναλαμβάνουμε εμείς, το φτάνουμε στο 75%. Μάλιστα το 2017 εγκρίθηκε η λύση για το σταθμό Βενιζέλου που ήταν η ίδια ακριβώς τεχνική λύση που εφαρμόστηκε και στο Μοναστηράκι και σε άλλες μητροπόλεις του κόσμου. Έτσι το 2016-19 αποτελεί μια παρένθεση του έργου καθώς προχωρεί και δεν επιβαρύνει το δημόσιο τομέα. Έρχονται το 2019 και σταματούν το έργο, αλλάζουν το σχεδιασμό με πρόσχημα ότι πρέπει να αποκοπούν τα αρχαία και εφαρμόζουν ένα νέο σχεδιασμό, ο οποίος από το 2020 που το τελειώνουμε εμείς, πάει το 2023 και αρχίζουν οι επιβαρύνσεις του κόστους για τον πρώτο χρόνο.

Το έργο καθυστέρησε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα που αν συνδυάσετε ποιοι ήταν στην κυβέρνηση, θα καταλάβετε και πολιτικά τι συμβαίνει. Καθυστερούν το έργο, το σταματούν και πληρώνουν αποζημιώσεις στους εργολάβους με αποτέλεσμα η ζημιά από το έγκλημα να είναι πολλαπλή, για τον πολιτισμό, την ανάπτυξη της πόλης και την οικονομία των φορολογούμενων που επιβαρύνεται προς όφελος των ιδιωτών».

Ερμηνεύοντας την ιδεοληψία της κυβέρνησης, ο κ Μυλόπουλος σημείωσε ότι οι λόγοι που συντελείται είναι: «Πρώτον γιατί υπάρχει ένας κομματικός εγωισμός και ανταγωνισμός για να μην αποκαλυφθεί ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε έργο. Θέλουν να καταστρέψουν ό,τι έκαναν οι προηγούμενοι, να δημιουργήσουν συνθήκες καμένης γης για να πουν, ό,τι έγινε το κάναμε εμείς και ας πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος. Δεύτερος λόγος και πιο σοβαρός είναι ο οικονομικός. Δεν είναι τυχαίο ότι ο μόνος κερδισμένος από όλη αυτή την ιστορία που συζητάμε με το πάρτι με το μετρό της Θεσσαλονίκης, είναι διαχρονικά ο εργολάβος. Σταματάει το έργο, ο εργολάβος παίρνει αποζημιώσεις. Καθυστερεί το έργο, ο εργολάβος επιμηκύνει τη σύμβαση του και παίρνει επιπλέον λεφτά».

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)