to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Για την τυπική νομιμότητα της διαδήλωσης της Πέμπτης 4/2

«Η διαδήλωση της Πέμπτης 4/2 δεν παραβιάζει οποιαδήποτε απαγόρευση. Οι διαδηλωτές/-ώτριες μπορούν να συμμετάσχουν κανονικά, άνευ προβλεπόμενου αριθμητικού ορίου, μεταβαίνοντας στον τόπο συγκέντρωσης και στέλνοντας sms με τον κωδικό 6 ή έχοντας έγγραφη βεβαίωση μετακίνησης με τον ίδιο κωδικό» τονίζει στο άρθρο του ο δικηγόρος Θανάσης Καμπαγιάννης, τ. σύμβουλος στο ΔΣ του ΔΣΑ


Η διαδήλωση της Πέμπτης 4/2 δεν παραβιάζει οποιαδήποτε απαγόρευση. Οι διαδηλωτές/-ώτριες μπορούν να συμμετάσχουν κανονικά, άνευ προβλεπόμενου αριθμητικού ορίου, μεταβαίνοντας στον τόπο συγκέντρωσης και στέλνοντας sms με τον κωδικό 6 ή έχοντας έγγραφη βεβαίωση μετακίνησης με τον ίδιο κωδικό.

- Η από 29/1/2021 εκδοθείσα ΚΥΑ (Αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ.: 6877, ΦΕΚ Β' 341/29-1-2021) αναστέλλει συναθροίσεις και δημόσιες κοινωνικές εκδηλώσεις, προβλέπει ωστόσο ρητή επιφύλαξη για τις συναθροίσεις του ά. 11 του Συντάγματος. Οι συγκεντρώσεις που οργανώνουν οι Φοιτητικοί Σύλλογοι και άλλοι φορείς την Πέμπτη είναι δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις του α. 11 και γι' αυτό εξαιρούνται από την όποια απαγόρευση.

- Δεν υπάρχει (μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, 3/2/2021, 13:00) εκδοθείσα απαγόρευση βάσει του άρθρου εξηκοστού όγδοου παρ. 2 της από 20.03.2020 ΠΝΠ, η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 ή βάσει του ν. 4703/2020. Από μόνη της η μη γνωστοποίηση της συνάθροισης στις αρχές δεν σημαίνει την απαγόρευση της συνάθροισης. Για να υπάρξει απαγόρευση βάσει του α. 4703/2020, με επίκληση λόγων δημόσιας ασφάλειας ή σοβαρής διατάραξης της κοινωνικοοικονομικής ζωής (και όχι λόγων υγείας) πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία των άρθρων 7 και 10 παρ. 1, κάτι που μέχρις στιγμής δεν έχει γίνει.

- Με ερώτημα που απηύθυνε η σύμβουλος της Εναλλακτικής Παρέμβασης στον ΔΣΑ, δικηγόρος Αγγελική Σεραφείμ, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το Αρχηγείο της ΕΛΑΣ και η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας απάντησαν ότι η μετάβαση σε επιτρεπόμενη συνάθροιση γίνεται εκδίδοντας βεβαίωση μετακίνησης με τον κωδικό 6. Η απόφαση μάλιστα αυτή, λήφθηκε σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, καθώς το Αρχηγείο της ΕΛΑΣ διαβίβασε το ερώτημα στον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ , αρμόδιο για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου (βλ. φωτογραφία).

Κατόπιν τούτων, η συνάθροιση της Πέμπτης στα Προπύλαια είναι και τυπικά νόμιμη. Οι αρχές έχουν βέβαια τη δυνατότητα να ακολουθήσουν την διαδικασία διάλυσης της συγκέντρωσης, όπως αυτή προβλέπεται στον ν. 4703/2020 και το εκδοθέν προεδρικό διάταγμα 73/2020 (ΦΕΚ Α' 167/7-9-2020). Όμως, θα πρέπει τότε να ακυρώσουν την επιχειρηματολογία που κύκλοι του Αρχηγείου της ΕΛΑΣ διέρρευσαν στα ΜΜΕ ως αιτιολογία μη διάλυσης της συγκέντρωσης της προηγούμενης Πέμπτης 28/1, που ήταν ότι διάλυση μιας τόσο μεγάλης ειρηνικής συγκέντρωσης θα σήμαινε την πρόκληση επεισοδίων.

Ελπίζουμε η κυβέρνηση να μην διανοηθεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο, να μην φανεί, για ακόμα μια φορά, ανακόλουθη και να επιτρέψει στους φοιτητές και τις φοιτήτριες να διαδηλώσουν τα αιτήματά τους. Ως δικηγόροι, θα είμαστε εκεί για να περιφρουρήσουμε αυτό το δικαίωμα.

* Ο Θανάσης Καμπαγιάννης είναι δικηγόρος στην Αθήνα, τ. σύμβουλος στο ΔΣ του ΔΣΑ με την «Εναλλακτική Παρέμβαση - Δικηγορική Ανατροπή».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)