to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:30 | 12.04.2021

Κοινωνία

Γ. Ραγκούσης: Ερώτηση για τη ταλαιπωρία των πολιτών στη Σαλαμίνα

Χιλιάδες άνθρωποι ταλαιπωρούνται καθημερινά στη Σαλαμίνα από τις τροποποιήσεις και τις καταργήσεις των δρομολογίων του ΚΤΕΛ ενώ η κυβέρνηση τους αντιμετωπίζει ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας.


Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε σήμερα ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννης Ραγκούσης και 13 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με αντικείμενο την ταλαιπωρία των πολιτών της Σαλαμίνας, εξαιτίας των τροποποιήσεων και των καταργήσεων των δρομολογίων του τοπικού ΚΤΕΛ.

Ειδικότερα, οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επισημαίνουν τη γενική αδιαφορία του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για τον καθημερινό συνωστισμό των επιβατών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Μ.Μ.Μ.) και τον κίνδυνο που διατρέχει η υγεία τους λόγω της έξαρσης της πανδημίας του κορονοϊού, θέτουν ως επιτακτική ανάγκη την εξυπηρέτηση των κατοίκων της Σαλαμίνας που δεν έχουν άλλο μεταφορικό μέσο για να μεταβούν είτε στα εμβολιαστικά κέντρα είτε στις εργασίες τους είτε για την εξυπηρέτηση ζωτικών αναγκών τους, τονίζουν ότι τα ΚΤΕΛ, παρά το γεγονός ότι είναι εταιρίες ιδιωτικού δικαίου, εντάσσονται στις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας κι απευθύνουν καίρια ερωτήματα προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με το τι προτίθεται να πράξει, αφενός στηρίζοντας τη βιωσιμότητα των ΚΤΕΛ, διασφαλίζοντας τις θέσεις εργασίας και τα δρομολόγια των λεωφορείων, αφετέρου τι πρόκειται να κάνει για την ασφαλή και απρόσκοπτη μεταφορά των κατοίκων του νησιού της Σαλαμίνας.

Ολόκληρη η ερώτηση:

Θέμα: « Υπεύθυνη η Κυβέρνηση για την ταλαιπωρία των κατοίκων της Σαλαμίνας από τις τροποποιήσεις και τις καταργήσεις των δρομολογίων του ΚΤΕΛ.»

Τόσο ο ίδιος ο Πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής, όσο και ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρνούνται να αποδεχτούν ότι τα Μ.Μ.Μ., αστικά, υπεραστικά ή τοπικά ΚΤΕΛ,  είναι σοβαρές εστίες μετάδοσης του κορονοϊού, ακριβώς λόγω του συνωστισμού χιλιάδων επιβατών στις ώρες αιχμής και το χειρότερο αρνούνται να λάβουν τα αναγκαία μέτρα για τη βελτίωση της κατάστασης, όπως την αύξηση των δρομολογίων.

Ωστόσο, οι τροποποιήσεις ή οι καταργήσεις των δρομολογίων και των αστικών μέσων και των ΚΤΕΛ έχουν ως αποτέλεσμα, αφενός, την απομόνωση των κατοίκων των απομακρυσμένων περιοχών, αφετέρου, τον περαιτέρω συνωστισμό τους στα λιγοστά δρομολόγια που διενεργούνται. Κατά συνέπεια, η μετακίνησή τους καθίσταται αδύνατη ακόμα και για βασικές ανάγκες (πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίες, τράπεζες κ.λ.π), αλλά κι όταν αυτή υφίσταται, γίνεται πιο επικίνδυνη. Ιδιαίτερα τώρα που βρίσκεται σε εξέλιξη ο εμβολιασμός του γενικού πληθυσμού για τον covid-19  και εξαιτίας των περιορισμένων εμβολιαστικών κέντρων υπάρχει ανάγκη μετακίνησης των ηλικιωμένων προς αυτά,  το πρόβλημα γίνεται ακόμη πιο σοβαρό.

Πιο συγκεκριμένα, στο νησί της Σαλαμίνας, οι κάτοικοι της οποίας έχουν ανάγκη μεταφοράς σε αποστάσεις αρκετών χιλιομέτρων για να προσέλθουν στις εργασίες τους ή να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τους, π.χ. να εμβολιαστούν στο Κ.Υ. του νησιού, αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα στις μετακινήσεις τους  από το τοπικό ΚΤΕΛ Σαλαμίνας. Όπως καταγγέλλουν κάτοικοι και φορείς του νησιού,  το τοπικό ΚΤΕΛ τροποποιεί τα καθημερινά δρομολόγια ή και τα καταργεί τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες, προφανώς λόγω της μείωσης των επιβατών, με αποτέλεσμα όσοι δεν διαθέτουν ιδιόκτητο μέσο μεταφοράς να υφίστανται μία καθημερινή ταλαιπωρία, πρόσθετα έξοδα κάνοντας χρήση των ταξί και να εκτίθενται σε μεγαλύτερο κίνδυνο μετάδοσης του κορονοϊού, λόγω της μεγαλύτερης συγκέντρωσης επιβατών σε λιγότερα δρομολόγια.

Τα ΚΤΕΛ , ως νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου,  διατηρούν τον χαρακτήρα τους ως εταιρείες κοινής ωφέλειας που εξυπηρετούν το γενικότερο δημόσιο και κοινωνικό συμφέρον. Για την επιτυχή επιτέλεση του κοινωνικού τους έργου μάλιστα, το οποίο κατ’ αποκλειστικότητα τους δόθηκε από την πολιτεία, ενισχύονται οικονομικά από το κράτος (πολιτική κομίστρου, οικονομικά κίνητρα για ανανέωση του στόλου των λεωφορείων τους), περιγράφονται δε στο νόμο (άρθρο 4 παρ. 2 ν. 2963/01) οι δραστηριότητες τις οποίες μπορούν να αναλάβουν οι ΚΤΕΛ Α.Ε. για να επιτελέσουν καλύτερα τον σκοπό τους, δηλαδή και την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου. (Ν.Σ.Κ. 338/2004).

Η κυβέρνηση, αφού μέχρι πρότινος δεν πήρε κανένα μέτρο για τις συγκοινωνίες και το συνωστισμό των επιβατών σε αυτές, μόλις πρόσφατα, ύστερα από παλινωδίες και καθυστερήσεις, με την υπ. αρ. 852/4-3-2021 ΚΥΑ αποφάσισε τη χορήγηση έκτακτης επιδότησης με την μορφή άμεσης επιχορήγησης στις εταιρείες ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε., λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν στη χώρα για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού (covid-19). Η κατανομή των ποσών στους συγκοινωνιακούς φορείς πραγματοποιείται ανάλογα με τον αριθμό των λεωφορείων που είναι ενταγμένα στο στόλο τους, είναι όμως αμφίβολο, αν θα αλλάξει η κατάσταση για το επιβατηγό κοινό, αφού η επιχορήγηση και καθυστερημένα ήρθε και προφανώς δεν αρκεί από μόνη της.

Επειδή, το ΚΤΕΛ Σαλαμίνας, όπως προέβλεψε ο νομοθέτης, διατηρεί το χαρακτήρα του ως Υπηρεσία Κοινής Ωφέλειας

Επειδή, είναι κοινώς παραδεκτό ότι λιγότερα δρομολόγια δημιουργούν μεγαλύτερο συνωστισμό στα μέσα μεταφοράς κι άρα μεγαλύτερο κίνδυνο μετάδοσης του κορονοϊού

Επειδή, πολλοί πολίτες της Σαλαμίνας δεν έχουν άλλο τρόπο παρά το τοπικό ΚΤΕΛ για να φτάσουν στον τόπο εργασίας τους ή να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τους

Επειδή, η κυβέρνηση  γενικώς δείχνει ανίκανη να αντιμετωπίσει με σχέδιο την πανδημία και τα προβλήματα των ΚΤΕΛ, λόγω  της μείωσης του επιβατηγού κοινού

Ερωτάται ο κ. Υπουργός  Υποδομών και Μεταφορών:

  1. Προτίθεται να διασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία των ΚΤΕΛ, άρα και του ΚΤΕΛ Σαλαμίνας, χωρίς να μειωθούν τα δρομολόγια και χωρίς χαθούν θέσεις εργασίας  σε αυτά;
  2. Τι πρόσθετα μέτρα προτίθεται να πάρει για την ασφαλή μεταφορά και για την εξυπηρέτηση των πολιτών του ΚΤΕΛ Σαλαμίνας;

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)