to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:40 | 16.04.2018

πηγή: Στο Κόκκινο

Κοινωνία

Γ. Μυλόπουλος: Μια καινοτόμος λύση, η βάση συζήτησης με τους δημάρχους για την επέκταση του Μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη

Ξεκινάει επίσημα η διαβούλευση με τους δημάρχους και τους τοπικούς φορείς για την επέκταση του Μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη.


Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό  Γ. Μυλόπουλο, η διαβούλευση θα γίνει πάνω στην πρόταση που κατέθεσε ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρ. Σπίρτζης και η εταιρεία στο Περιφερειακό Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας. 
 

«Δεν είναι η πρώτη φορά που συναντιόμαστε με τους δημάρχους. Από πέρυσι ξεκίνησε η συζήτηση για το πώς θα γίνει καλύτερα η χάραξη η επέκταση προς δυτικά για να εξυπηρετήσει κατά το δυνατόν περισσότερους κατοίκους των περιοχών εκείνων και μετά από αλλεπάλληλες συναντήσεις καταλήξαμε σε ένα καινούριο σχέδιο» σημείωσε ο κ. Μυλόπουλος
 

Το παλιό σχέδιο προέβλεπε δύο ανεξάρτητες γραμμές εκ των οποίων η μία θα ξεκινούσε από το σταθμό Δημοκρατίας στον Βαρδάρη και μέσω της οδού Λαγκαδά θα διέρχεται στην Νεάπολη,  Πολίχνη, Σταυρούπολη για να φτάσει στον νοσοκομείο Παπαγεωργίου και η άλλη θα ξεκινούσε από τον σιδηροδρομικό σταθμό προς Μενεμένη Αμπελοκήπους και θα κατέληγε Κορδελιό. Αυτό που προέκυψε από τη συζήτηση με τους δημάρχους αλλά και από επεξεργασίες της Αττικό Μετρό είναι, σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, ότι οι δύο γραμμές θα μπορούσαν να ενωθούν σε μία κυκλική γραμμή που θα εξυπηρετήσει τον πολυάριθμο δήμο του Ευόσμου και της Ηλιούπολης για να συναντήσει την οδό Λαγκαδά. Το δεύτερο πλεονέκτημα της γραμμής είναι ότι θα δίνει τη δυνατότητα των κατοίκων της Δυτικής Θεσσαλονίκης να επικοινωνούν και μεταξύ τους. 
 

«Είναι μία καινοτόμος λύση, η κυκλική γραμμή δυτικά θα ξεκινά από τον Βαρδάρη θα ανεβαίνει από την Λαγκαδά θα στρίβει Ηλιούπολη Εύοσμο και μέσω της Μενεμένης θα καταλήγει στον σιδηροδρομικό σταθμό. Αυτή η πρόταση θα συζητηθεί και συγκεκριμένα η χωροθέτηση των σταθμών» πρόσθεσε.
 

Ερωτηθείς για το αν υπάρχουν αντιδράσεις ο κ. Μυλόπουλος τόνισε ότι η εικόνα είναι πολύ θετική, καθώς αυτοί οι δήμαρχοι αλλά και άλλοι ζητούν περισσότερη διέλευση από τους δήμους τους. «Εμείς πρέπει να βρούμε την τομή ανάμεσα στο να εξυπηρετούνται το δυνατόν περισσότεροι κάτοικοι και το να παραμένει ελκυστικό στην χρηματοδότηση» σχολίασε σχετικά. 
 

Η διεθνής πρακτική, συνέχισε, είναι να περνάει από στρατηγικά σημεία και όχι να καλύπτει το σύνολο μιας πόλης. Στη συνέχεια άλλα μέσα εξυπηρετούν τους κατοίκους από την γραμμή του μετρό προς τις γειτονιές. 
 

Σχετικά με τις πρόδρομες εργασίες που έχουν ανακοινωθεί ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό σημείωσε ότι είναι εργασίες που επιτρέπουν  την γρηγορότερη εκτέλεση του έργου, όπως αρχαιολογικές εργασίες που είναι στρατηγική επιλογή να γίνονται πριν την έναρξη του έργου και οι μετακινήσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας.
 

Η γραμμή της επέκτασης του Μετρό δυτικά θα είναι περίπου 10 χλμ. και ο προϋπολογισμός του έργου περίπου 1 δις. Σχετικά με τις δυνατότητες χρηματοδότησης του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό σημείωσε ότι  «Το Μετρό από το 2016 και μετά έχει απορροφήσει ένα πολύ σημαντικό κομμάτι πόρων του ΕΣΠΑ, φέτος απορροφήθηκαν 200 εκατ. ευρώ μόνο για την Θεσσαλονίκη. Υπάρχει μια ευνοϊκή αντιμετώπιση γιατί δείξαμε ότι μπορούμε να κατασκευάσουμε έργα και να απορροφούμε πόρους. Είναι μια ευνοϊκή συγκυρία για να αναζητήσει η Αττικό Μετρό χρηματοδότηση και γιατί έχει υψηλή αξιοπιστία και γιατί τέτοια έργα επιδοτούνται. Ο στρατηγικός σχεδιασμός είναι το έργο να ξεκινήσει όταν θα ολοκληρωθεί η βασική γραμμή δηλαδή το 2020».
 

Όσον αφορά την πορεία του έργου μέχρι τώρα, ο κ. Μυλόπουλος ανέφερε ότι προχωρά γρήγορα , καθώς τα εργοτάξια τελειώνουν και πολλοί δρόμοι παραδίδονται στην κυκλοφορία, δίνοντας ξανά ανάσα στο κέντρο. 

Ακούστε τα όσα είπε ο Γ. Μυλόπουλος μιλώντας στον ρ/σ Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης, στην εκπομπή "Ορθά-Κοφτά" και στον Απόστολο Λυκεσά.

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)