to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:47 | 21.05.2021

Πολιτισμός

Γ. Μυλόπουλος: Κατηγορούμε τους Τούρκους ότι κάνουν τζαμί την Αγιά Σοφιά, αλλά εμείς περιφρονούμε τη δική μας πολιτιστική κληρονομιά

«Επιστρέψαμε στο δόγμα της Δεξιάς για τη Θεσσαλονίκη. Είτε θα έχει αρχαία είτε Μετρό»


«Η σημερινή κυβέρνηση, όφειλε ακόμα και αν δεν υπήρχε η λύση την οποία εμείς τους κληροδοτήσαμε, να αναζητήσει μία λύση για τη δημιουργία του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, όσο πιο σύντομα και φθηνά και να αναδείξει το σταυροδρόμι των Βυζαντινών που βρέθηκε κατά την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου», είπε Στο Κόκκινο και στον Νίκο Ξυδάκη, ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος.

«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, αντί να συνεχίσει τη λύση που είχαμε βρει, η οποία ήταν προς όφελός του εθνικού συμφέροντος και είχε την έγκριση  της επιστημονικής κοινότητας, χρησιμοποίησε διάφορα προσχήματα και απίστευτες ανοησίες, για να την πετάξει και για να επανέλθει στο παλιό δόγμα της δεξιάς, σύμφωνα με το οποίο, τα αρχαία δεν είναι συμβατά με την ανάπτυξη και την κατασκευή του Μετρό. Ή θα έχετε στη Θεσσαλονίκη αρχαία και δεν θα έχετε μετρό ή θα έχετε μέτρο και δεν θα έχετε αρχαία, θέση που είναι απίστευτα οπισθοδρομική.

Πρόκειται για χυδαιότητα που ως πρακτική είναι μεσαιωνική και βαθιά αντιεπιστημονική. Μιλάμε για ένα θησαυρό πολιτιστικό, μιλάμε για τα απομεινάρια του πολιτισμού της Θεσσαλονίκης του 4ου αιώνα μ.Χ., που λόγω της οπισθοδρομικής κυβέρνησης έχουμε γίνει περίγελος της διεθνούς κοινότητας. Κατηγορούμε τους Τούρκους ότι κάνουνε τζαμί την Αγιά Σοφία, αλλά εμείς περιφρονούμε τη δική μας πολιτιστική κληρονομιά. 

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις συνέπειες της διακοπής της κατασκευής του Μετρό, υπογράμμισε ότι θα υπάρχει αύξηση του κόστους και καθυστέρηση της δημιουργίας του.

«Στο δικό μας σχεδιασμό, θα παραδίδαμε τους 12 σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης στα τέλη του 2020 και το σταθμό Βενιζέλου, με τα αρχαία στη θέση τους, το 2023. Με τη δική τους λύση, μόνο και μόνο που διέκοψαν το διαγωνισμό, κανείς δεν ξέρει πότε θα ολοκληρωθεί. Το διάστημα 2015-19, το έργο προχωρούσε με ρυθμούς προόδου 12%, δηλαδή κάθε χρόνο ολοκληρώνονταν το 12% του συνολικού έργου. Το πήραμε στο 33% και το φέραμε στο 75%. Αυτοί πήραν το 75% και το φέρανε στο 80%, έχοντας 3,3% ρυθμό προόδου κι αυτό χωρίς κατασκευή, μόνο γιατί αγόρασαν τους συρμούς. Όχι γιατί προχώρησε το έργο. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα κι ουδείς γνωρίζει πότε θα ολοκληρωθεί.

Σχετικά με το κόστος:

«Στο σχεδιασμό μας που είχε την έγκριση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και της επιστημονικής κοινότητας, το κόστος με τα αρχαία Βενιζέλου στη θέση τους ήταν 30 εκατομμύρια ευρώ. Στη δική τους λύση, μέχρι τώρα έχουν ξοδέψει 26 εκατομμύρια ευρώ, για αποζημιώσεις εργολάβων και καταστροφές, χωρίς να έχουν κάνει τίποτα».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)