to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:38 | 30.07.2014

Πολιτική

Γ. Αμανατίδης: «Πρέπει επιτέλους να υπάρξει ένα απλό πράγμα: Σχολείο! Δημόσιο, δωρεάν, ποιοτικά αναβαθμισμένο» (βίντεο)

Στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων (29/07/2014) με θέμα την ενημέρωση των βουλευτών από τον Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τοποθετήθηκε ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., Γιάννης Αμανατίδης.


Στην ομιλία του, ο βουλευτής αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, στην πολυαναμενόμενη εγκύκλιο για την πρόσληψη αναπληρωτών ειδικής αγωγής. Απαντώντας, ο αρμόδιος υφυπουργός Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, ανέφερε πως η εγκύκλιος θα εκδοθεί άμεσα, ενώ τόνισε ότι πρόθεση του ΥΠΑΙΘ είναι οι προσλήψεις αναπληρωτών  να γίνουν με τα νέα δεδομένα του επικείμενου προς ψήφιση στη Βουλή νομοσχεδίου για την ειδική εκπαίδευση.

Το βίντεο με την τοποθέτηση του Γ. Αμανατίδη

Το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

«Επειδή μας παρακολουθούν αρκετοί χιλιάδες εκπαιδευτικοί για τα θέματα, ειδικά, των προσλήψεων, μεταθέσεων, υπηρεσιακών μεταβολών, τράπεζα θαυμάτων, κύριε Υπουργέ, θεωρώ ότι θα πρέπει να μας δώσετε συγκεκριμένες απαντήσεις.

 Όμως  θα μου επιτρέψετε πρώτα να κάνω κάποια σχόλια για αυτά που έχουν ήδη ακουστεί.

Η αλλαγή των προσώπων στην πολιτική ηγεσία ενός υπουργείου σημαίνει ότι μπορεί να υπάρξουν διαφοροποιήσεις, αλλά η πολιτική η κεντρική η οποία ασκείται τα τελευταία χρόνια, θεωρώ ότι δεν αλλάζει και ότι κινείστε στα ίδια πλαίσια. Για παράδειγμα, μας αναφέρετε ότι έχουμε 22.000 κενά εκπαιδευτικών αυτή τη στιγμή στην εκπαίδευση. Απλά, θα σας ρωτήσω, γιατί έφυγαν, τότε, από την εκπαίδευση οι 2500 που απολύθηκαν; Θα μπορούσαν να παραμείνουν και να πάνε σε άλλες θέσεις εκπαιδευτικές. Όμως πήγαν στην κατάρτιση. Τα ΙΕΚ που αναφέρετε, ανήκουν στην μη τυπική εκπαίδευση, υπάρχει πλήρης διαφοροποίηση σε αυτό και πρέπει να το αναγνωρίσετε.

Επίσης, αυτή τη στιγμή υπάρχουν χιλιάδες  κενά.  Μπορείτε  με τη σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων συνεπικουρούμενοι και από εμάς να ασκήσετε  όλες τις δυνατότητες που έχετε έτσι ώστε οι διαθέσιμοι οι οποίοι μένουν από το Υπουργείο Παιδείας να τοποθετηθούν σε εκπαιδευτικές θέσεις και να μην απολυθεί κανείς.  Οι δεύτερες ειδικότητες δεν τοποθετήθηκαν, αλλά και με τις προκηρύξεις που  θα κάνει το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, θα μείνουν κενές θέσεις που δεν θα συμπληρωθούν από τους διαθέσιμους και θα οδηγηθούν περισσότεροι εκπαιδευτικοί στην απόλυση, ενώ υπάρχουν  22.500 κενά. Ζητάμε την άμεση τοποθέτηση όλων των εκπαιδευτικών.

κ. Υπουργέ, με το Νέο Λύκειο που είχε σχεδιάσει η κυβέρνηση συνολικά- γιατί σας ξαναλέω δεν ξεχωρίζω εσάς, καταλαβαίνω ότι μπορεί να αισθάνεστε την ευθύνη μόνο από δω και μετά, αλλά νομίζω ότι είναι πιο σωστό να απαντήσετε συνολικά και για όλη την κυβερνητική πολιτική- και με την τράπεζα Θεμάτων δημιούργησε  έναν ακόμη  μηχανισμό κατ' εμάς, ο οποίος σπρώχνει ουσιαστικά τα παιδιά από την τυπική εκπαίδευση στη μη τυπική, στην επαγγελματική κατάρτιση. Και θα σας εξηγήσω γιατί.

Πρώτα απ' όλα, ξεκινάει από την Α΄ Λυκείου με ένα μικρό ποσοστό μεν, το οποίο όμως υπολογίζεται στο γενικό βαθμό πρόσβασης, ο οποίος έχει δημιουργήσει ένα κλίμα στους μαθητές, έτσι ώστε από κει που ξεκινούσαν το φροντιστήριο- επειδή έτσι είναι η πραγματικότητα- από την Β΄ Λυκείου, να  ξεκινούν τώρα  από την Α΄ Λυκείου. Το μεγαλύτερο το πρόβλημα είναι η αντιστοιχία διδαχθείσης και διδακτέας- εξεταστέας ύλης. Κρατάω σαν θετικό το σχεδιασμό του Υπουργείου να μειώσει την διδακτέα ύλη, η διδαχθείσα ύλη δεν ταυτιζόταν τόσα χρόνια με τη διδακτέα ύλη, όχι γιατί οι καθηγητές δεν ήθελαν να διδάξουν ή γιατί δεν μπορούσαν να διδάξουν  αλλά απλά γιατί δεν τους διορίζετε έγκαιρα. Είναι τα κενά, τα οποία παραδέχεστε, και τα οποία θα πάνε για το Νοέμβριο να τα  κλείσουμε- η εμπειρία μας τα τελευταία χρόνια αυτό μας δείχνει- είναι τα κενά των εκπαιδευτικών. Εάν  σε ένα σχολείο στέλνετε  το Μάρτιο να διδάξει ο εκπαιδευτικός, τι περιμένετε, ο καθηγητής από τον Μάρτιο μέχρι τον Μάιο να προλάβει να διδάξει τα θέματα αυτά και να τα βάλει και στη Τράπεζα Θεμάτων; Να είμαστε λογικοί. Αυτό και μόνο βάζει ακόμη περισσότερους φραγμούς.

Θεωρώ, ότι αποτύχατε σαν Υπουργείο Παιδείας και σαν κυβέρνηση ακόμα και στη διαχείριση των τρεχουσών υπηρεσιακών μεταβολών. 

Γιατί δεν έγιναν προσλήψεις; Γιατί φτάσαμε τώρα στα 22.500 κενά;

 Γιατί ακριβώς δεν έγιναν προσλήψεις όλα τα προηγούμενα χρόνια λόγω της στραγγαλιστικής υποχρηματοδότησης της Παιδείας. Και θεωρώ πολύ σημαντικό αλλά αρνητικά αυτό που είπατε σήμερα εδώ, ότι δεν θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση.

 Στις 16/7, ο Υπουργός ο κ. Λοβέρδος, απαντώντας σε ερώτηση άλλου βουλευτή είπε: «Δεν θα πραγματοποιηθούν προσλήψεις διοικητικού προσωπικού, ενώ για το διδακτικό προσωπικό ο λόγος προσλήψεων- αποχωρήσεων θα διαμορφωθεί στο 1/10».

 Όμως εσείς εδώ αυτή τη στιγμή μας είπατε δεν θα γίνει κανένας μόνιμος διορισμός!

Επιγραμματικά για τα άλλα θέματα:

 Αλήθεια  κύριε Υπουργέ, ξέρετε πόσα είδη  εργασιακών σχέσεων υπάρχουν στην εκπαίδευση; Αυτά πρέπει να σταματήσουν.

Για την ειδική εκπαίδευση αναφερθήκατε.

 Αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση και όλα τα σχετικά με το αυτό το θέμα.

 Εάν δεν προχωρήσετε σε αλλαγές  και δεν αποσύρετε το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο, γεγονός στο οποίο είναι  κάθετα αντίθετος   ο κ. Λοβέρδος , από τον Σεπτέμβριο η αναταραχή, η οποία θα υπάρχει σε όλα τα Δημόσια Σχολεία θα είναι μεγάλη, λόγω ακριβώς της χειραγώγησης την οποία επιχειρείτε και της κατηγοριοποίησης των σχολείων σε ένα θεσμικό πλαίσιο, κύριε Υπουργέ, που αξίζει να το μελετήσετε εάν δεν το έχετε δει, το οποίο θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, σε υποχρηματοδότηση των «κακών», χρηματοδότηση των «καλών», άλλωστε αυτό είναι το ευρύτερο σχέδιο.

Σχολικές Επιτροπές που δεν επιχορηγούνται επαρκώς. Έχουμε χορηγίες ιδιωτών οι οποίοι «φτιάχνουν» σχολεία, στη Θεσσαλονίκη συγκεκριμένα, κι έχω κάνει συγκεκριμένη ερώτηση, γιατί δεν έχουν οι δήμοι τα απαραίτητα χρήματα να κάνουν επισκευές των σχολείων.

Στην  αναλογία των μαθητών/ εκπαιδευτικών  και στα Νηπιαγωγεία, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα. Θα υπάρξει πρόβλημα για τα προνήπια, τα οποία δεν θα μπορέσουν να καλύψουν οι θέσεις που υπάρχουν στα νηπιαγωγεία. Άρα, χρειάζεται μια πολιτική η οποία να αναπτύξει χώρους και μια συγκεκριμένη πολιτική του υπουργείου, έτσι ώστε και από τη νέα σχολική χρόνια να υπάρξουν νέα Νηπιαγωγεία. 

Κύριε Υπουργέ, θα ήθελα πάρα πολύ να μιλήσετε, σε σχέση με το νομικό πλαίσιο, εάν σκέφτεστε να το αλλάξετε, που είναι στο μεσοπρόθεσμο, που ποινικοποιεί ουσιαστικά και βγάζει στην αργία εκπαιδευτικούς, οι οποίοι με απλές πειθαρχικές διώξεις οι οποίες ασκούνται από προϊσταμένους, τίθενται αυτοδίκαια σε αργία. Είναι σημαντικό πρόβλημα για όλη τη Δημόσια Διοίκηση, έχει αλλάξει από το μεσοπρόθεσμο σε ορισμένα αδικήματα για τα οποία κατηγορούνται, αλλά ο εκπαιδευτικός ή ο δημόσιος υπάλληλος τίθεται σε αυτοδίκαιη αργία με μόνη την παραπομπή του και όχι με την απόφαση του πειθαρχικού συμβουλίου.. Και έχουμε χαρακτηριστικό παράδειγμα, βέβαια, την Πρόεδρο Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Μολάων Λακωνίας, την κυρία Ελισάβετ Παπαδόπουλου, η οποία τέθηκε σε αργία, πρόβλημα το οποίο το γνωρίζετε και θα ήθελα να αναφερθείτε σε αυτό.

Για την ιδιωτική εκπαίδευση, εάν σκέφτεστε επαναφορά του πλαισίου του ν.682/1977.

Πρότυπα Σχολεία. Κύριε Υπουργέ, τα Πρότυπα Σχολεία, ξέρετε ότι ζητούν χορηγίες μέσα από το νόμο; Ότι είναι υποχρεωμένα τα Διοικητικά τους Συμβούλια να ζητούν χορηγίες έτσι ώστε να λειτουργήσουν; Σκέφτεστε κάτι γι' αυτό;

Τα βιβλία στην Α’ και Β΄ Λυκείου. Για ορισμένα εξ αυτών γράφτηκαν σε ένα μήνα τα αναλυτικά τους προγράμματα, και σε ενάμιση μήνα υποβλήθηκαν έτοιμα προς εκτύπωση. Μου απαντήσατε γραπτά, όμως αυτή η διαδικασία δεν πρέπει να επαναληφθεί. 

Για το Κοινωνικό Σχολείο. 

Υπάρχουν πάρα πολλά θέματα, κύριε Υπουργέ, δεν μπορώ να τα αναφέρω όλα, είναι αλήθεια ότι δεν μας φτάνει ο χρόνος. Ωστόσο, θεωρώ ότι για την διαθεσιμότητα, τράπεζα θεμάτων, την ειδική εκπαίδευση , θα πρέπει να τοποθετηθείτε.

Κύριε Υπουργέ, όλοι οι Υπουργοί, ο ένας ήθελε «Ανοιχτό Σχολείο», ο άλλος «Νέο Λύκειο», τώρα ακούω το «Κοινωνικό Σχολείο». 

Πότε οι κυβερνήσεις και οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου θα καταλάβουν ότι πρέπει επιτέλους να υπάρξει ένα απλό πράγμα: Σχολείο! Δημόσιο, δωρεάν, ποιοτικά αναβαθμισμένο σχολείο. Δεν μπορεί οι δαπάνες για την εκπαίδευση να θεωρούνται ότι είναι «βάρος» σε έναν προϋπολογισμό. Έθνη χωρίς να δώσουν την απαιτούμενη   βαρύτητα στην παιδεία  δεν μπορούν να προχωρήσουν ούτε να βγουν από καμία κρίση.

Και, βέβαια, κύριε Υπουργέ, περνάμε ένα δράμα, τη λύση όμως τώρα αντί για τον «από μηχανής θεό» νομίζω ότι φθάσαμε στο σημείο που θα τη δώσει ο ίδιος ο λαός, γιατί η «ψαλίδα» ανοίγει ολοένα και περισσότερο  ανάμεσα στα προβλήματα και στις καταστροφικές μνημονιακές πολιτικές που εφαρμόζονται. 

 

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)