to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

«Φωνάζει ο κλέφτης» στο Μετρό της Θεσσαλονίκης

Εξετράπησαν χτες στη Βουλή ο υπουργός υποδομών και μεταφορών Κ. Καραμανλής και οι λοιποί κυβερνητικοί που μετείχαν στη συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της συμπληρωματικής σύμβασης πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που έφεραν για το Μετρό της Θεσσαλονίκης.


 Το οποίο, ειρήσθω εν παρόδω, θα έπρεπε ήδη, σύμφωνα με το μοναδικό εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα του 2017, το οποίο ακόμη βρίσκεται σε ισχύ ελλείψει νεότερου, να το έχουν ολοκληρώσει και να το έχουν παραδώσει.

Δεν άντεξαν στη σκληρή κριτική με τα αληθινά περιστατικά που τους άσκησε ο βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Γιαννούλης και προσπάθησαν ψευδόμενοι για τη μέχρι τώρα πορεία του έργου, βρίζοντας την αντιπολίτευση και απειλώντας με διώξεις τους πολίτες που αντιδρούν, ασκώντας τα νόμιμα ένδικα δικαιώματά τους, να καλύψουν με τις φωνασκίες τους την αλήθεια.

Την ώρα δηλαδή που καθυστερούν αδικαιολόγητα και επιβαρύνουν αναίτια οικονομικά ένα μεγάλο τεχνικό έργο που έπρεπε ήδη να έχει ολοκληρωθεί και να λειτουργεί, χωρίς υπερβάσεις στον προϋπολογισμό του και χωρίς πεταμένα εκατοντάδες εκατομμύρια σε αποζημιώσεις που οι δικές τους καθυστερήσεις προκάλεσαν, επιδίδονται στη γνωστή από τα παλιά προβοκατόρικη τακτική της Δεξιάς:

Ψεύδονται, βρίζουν και απειλούν.

Ο «θόρυβος» που προκαλούν οι φτηνές φωνασκίες τους όμως δεν καλύπτει τη μεγάλη αλήθεια. Που είναι ότι:

- Το 2019 παρέλαβαν ένα έργο ολοκληρωμένο κατά 75%

- Με μελετημένη λύση για την παραμονή των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου αυθεντικών και ακέραιων στη θέση που βρίσκονταν επί 18 αιώνες και με την κατασκευή του σταθμού να έχει ήδη ξεκινήσει με κατασκευασμένα έργα ύψους 5 εκ ευρώ.

- Σύμφωνα με το εγκεκριμένο και συμφωνημένο με τον ανάδοχο χρονοδιάγραμμα το έργο θα παραδίδονταν (οι 12 από τους 13 σταθμούς), στο τέλος του 2020. (https://www.mononews.gr/business/al-exarchou-aktor-entos-chronodiagramma...)

- Αν το έργο δεν τελείωνε το 2020, θα πλήρωνε ο ανάδοχος ρήτρες στην Αττικό Μετρό μέχρι να το παραδώσει και όχι όπως σήμερα, που πληρώνει η Αττικό Μετρό στον ανάδοχο.

- Άλλαξαν τον σχεδιασμό του έργου με ψευδείς ισχυρισμούς για τη μη εφικτότητα της λύσης που ήδη εφαρμόζονταν και προχωρούσε στη Βενιζέλου και η οποία επέτρεπε στα αρχαία να παραμείνουν αμετακίνητα, σε πείσμα εξειδικευμένων επιστημόνων, έμπειρων μελετητών και καθηγητών πολυτεχνείων που επιμένουν με τεχνικές εκθέσεις τους για την επιστημονική αρτιότητα και την τεχνική εφικτότητα της λύσης.

- Άλλαξαν τον σχεδιασμό του έργου σε πείσμα ακόμη και της καθολικής κατακραυγής του συνόλου της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας, που ζητά το μνημείο της Μέσης Οδού να παραμείνει αμετακίνητο στη θέση του, όπως συνέβη σε αντίστοιχες περιπτώσεις στην Αθήνα, τη Σόφια, το Μιλάνο, τη Ρώμη, τη Νάπολη και την Κωνσταντινούπολη.

- Η αλλαγή σχεδιασμού καθυστέρησε αδικαιολόγητα την πρόοδο του έργου όχι μόνο στη Βενιζέλου, αλλά για άγνωστους και ακατανόητους λόγους και στους υπόλοιπους 12 σταθμούς που ήταν σχεδόν έτοιμοι

- Μεταθέτουν διαρκώς τον χρόνο ολοκλήρωσης του έργου. Στην αρχή είπαν Απρίλιο 2023, μετά τέλος 2023. Τώρα ο ανάδοχος προειδοποιεί ότι αν δεν παραδώσουν το σταθμό Βενιζέλου για κατασκευή σε 5 μήνες από τώρα, (πράγμα αδύνατο γιατί η απόσπαση των αρχαιοτήτων προϋποθέτει επιπλέον απαιτητικές αρχαιολογικές ανασκαφές κάτω από το δάπεδο των αρχαίων), το έργο ΔΕΝ μπορεί να παραδοθεί το 2023.

- Η μεγάλη καθυστέρηση του έργου κατά 3 τουλάχιστον χρόνια και βλέπουμε, φέρνει αιμορραγία δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ σε αποζημιώσεις που το δημόσιο καταβάλλει στους εργολάβους

- Η μεγάλη καθυστέρηση του έργου όμως φέρνει και νέες συμπληρωματικές συμβάσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για να καλυφθούν οι επιπλέον δαπάνες λόγω της επιμήκυνσης του χρόνου κατασκευής. Στο πλαίσιο της συζήτησης μιας τέτοιας συμπληρωματικής σύμβασης ο υπουργός υποδομών Κ. Καραμανλής εξετράπη βρίζοντας τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που του ασκούσαν σκληρή κριτική.

- Το έργο έχει ήδη επιβαρυνθεί με υπερβάσεις του προϋπολογισμού του εξ αιτίας των καθυστερήσεων που οι κυβερνήσεις της ΝΔ εκ συστήματος έχουν προκαλέσει προ του 2015 και τώρα μετά το 2019, μέχρι 130%. Και έπεται συνέχεια μέχρι την ολοκλήρωση, άγνωστο πότε.

- 2,5 χρόνια μετά τις εκλογές, η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό δεν έχει φέρει ακόμη καινούργιο, συμφωνημένο με τον ανάδοχο και εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου.

- Για να αποσείσουν τις τεράστιες ευθύνες που τους βαραίνουν, τεχνικές, πολιτικές και οικονομικές, κατηγορούν συνέχεια τους… άλλους. Άλλοτε τους φταίει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που προχώρησε το έργο από το 33% μέχρι το 75% το διάστημα 2016 – 2019 και άλλοτε τους φταίνε οι πολίτες που διαμαρτύρονται για την ολέθρια κυβερνητική πολιτική και ασκούν τα νόμιμα ένδικα δικαιώματά τους.

Πως να αντέξουν στην κριτική με τόσες αλήθειες σε βάρος τους;

Οπότε, το μόνο που τους μένει είναι να φωνάζουν σαν τον κλέφτη, να βρίζουν και να απειλούν, μήπως και φοβηθεί ο νοικοκύρης…

tags: άρθρα

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)