to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

7:46 | 27.09.2015

Οικονομία

Financial Times: Η Κομισιόν γνώριζε από το 2013 για το λογισμικό-απάτη της Volkswagen - Η ΕΚΤ ανέστειλε την αγορά τιτλοποιημένων δανείων του γερμανικού κολοσσού

Νέα τροπή παίρνει το σκάνδαλο της Volkswagen, μετά από δημοσίευμα-φωτιά των Financial Times, που υποστηρίζει ότι η Κομισιόν γνώριζε εδώ και δυο χρόνια για το λογισμικό-απάτη που χρησιμοποιούσε η εταιρεία για να ξεγελάει τα τεστ εκπομπής ρύπων.


Οι Financial Times επικαλούνται έκθεση του 2013, σύμφωνα με το οποίο αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είχαν προειδοποιήσεις για τους κινδύνους των συστημάτων αναστολής (defeat devices), δηλαδή του λογισμικού που χρησιμοποίησε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. 

Η εν λόγω έκθεση είχε συνταχθεί από το Κοινό Κέντρο Ελέγχου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και προειδοποιούσε ότι τα συστήματα αναστολής θα μπορούσαν να παραποιήσουν τα αποτελέσματα στις μετρήσεις για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Σημειώνεται ότι η Volkswagen αφού τα οχήματά της πέρναγαν τις δοκιμές απενεργοποιούσε το σύστημα. Τα αυτοκίνητα αυτά όταν έβγαιναν στον δρόμο παρήγαγαν 40% περισσότερους ρύπους από την ποσότητα που φαινόταν στα τεστ. 

Στην έκθεση αναφερόταν ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα έπρεπε να ελέγχονται στον δρόμο και όχι σε εργαστήρια, για να μειώνεται ο κίνδυνος παραποίησης. «Αισθητήρες και ηλεκτρονικά εξαρτήματα στα σημερινά αυτοκίνητα μπορούν να διαγνώσουν την έναρξη ενός τεστ ρύπων στο εργαστήριο» σημείωνε χαρακτηριστικά. 

Πρόσθετε ότι τα συστήματα αναστολής μπορούσαν να «ενεργοποιήσουν, να τροποποιήσουν, να καθυστερήσουν ή να απενεργοποιήσουν συστήματα ελέγχου των ρύπων». Αν τα τεστ γίνονταν στο δρόμο κάτι τέτοιο θα ήταν δύσκολο να συμβεί. «Τα υφιστάμενα τεστ που διενεργήθηκαν στο δρόμο καταδεικνύουν τις αδυναμίες της τρέχουσας διαδικασίας» ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Παρά τις προειδοποιήσεις οι ρυθμιστικές αρχές της Κομισιόν δεν κατάφεραν στην συνέχεια να «προλάβουν» το σκάνδαλο. Αξιωματούχοι της ΕΕ ανέφεραν πως δεν έκαναν έρευνα για τον εντοπισμό μιας τέτοιας συσκευής και ότι δεν γνωρίζουν κάποια εθνική αρχή που να έχει εντοπίσει κάποια.

Από την πλευρά της πάντως η Κομισιόν πετά το μπαλάκι στις επιμέρους εθνικές ρυθμιστικές αρχές, τονίζοντας ότι«η αστυνόμευση αναφορικά με το εάν οι εταιρείες τηρούν την ευρωπαϊκή νομοθεσία και η έρευνα είναι θέμα των εθνικών αρχών. Καλούμε όλα τα κράτη μέλη να κάνουν έρευνες. Ο ρόλος της Κομισιόν είναι να δράσει ως πλατφόρμα που διευκολύνει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των εθνικών αρχών».

Δραματική πτώση της μετοχής του γερμανικού κολοσσού υπό το βάρος του σκανδάλου

Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ανέστειλε την αγορά τιτλοποιημένων δανείων που βασίζονται σε στοιχεία ενεργητικού της Volkswagen, καθώς εξετάζει τις οικονομικές συνέπειες του σκανδάλου που έχει πλήξει τη μεγαλύτερη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times.

Η δραματική πτώση της μετοχής της VW, που έχασε σχεδόν το ένα τρίτο της αξίας της σε 10 ημέρες, οδήγησε την Κεντρική Τράπεζα να εξετάσει, αν θα αποκλείσει τίτλους της VW από το πρόγραμμά της αγοράς ομολόγων. Τέτοιοι πιστωτικοί έλεγχοι αποτελούν ρουτίνα, στο πλαίσιο των προσπαθειών της ΕΚΤ να προστατεύσει τους φορολογούμενους κατά την υλοποίηση του προγράμματός της αγοράς τιτλοποιημένων ομολόγων, που άρχισε τον περασμένο Νοέμβριο.

Το γεγονός ωστόσο ότι η VW, που είναι από τους μεγαλύτερους εκδότες ομολόγων της Ευρώπης, βρίσκεται στο μικροσκόπιο, υπογραμμίζει την οξύτητα των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο γερμανικός όμιλος και τις πιθανές επιπτώσεις του σκανδάλου στη χρηματοδότησή του.

Τα αποτελέσματα της επανεξέτασης της ΕΚΤ αναμένονται εντός της εβδομάδας και πηγές με γνώση του θέματος έλεγαν ότι δεν είναι ειλημμένη απόφαση ο αποκλεισμός της VW από το πρόγραμμα αγορών ομολόγων της ΕΚΤ. Αν και οι κίνδυνοι αναφορικά με την πιστοληπτική αξιοπιστία της VW έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά τις εναντίον της κατηγορίες, δημόσιοι φορείς της Γερμανίας παραμένουν μεγάλοι μέτοχοι του ομίλου, μειώνοντας τον κίνδυνο χρεοκοπίας του.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)