to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

9:51 | 30.05.2021

Πολιτική

Φιέστα Μητσοτάκη για τον ΒΟΑΚ: Μετά από δυο χρόνια απραξίας, πρόσθεσε μόνο διόδια και καθυστέρηση

Ύστερα από δυο χρόνια απραξίας, ο Κυρ. Μητσοτάκης διοργάνωσε το Σάββατο την απαραίτητη φιέστα στα Χανιά για να εξαγγείλει ξανά το «χρονοδιάγραμμα κατασκευής» του σημαντικότατου για την Κρήτη Βόρειου Οδικού Άξονα, αλλά και ότι θα έχει διόδια «όπως έχουν όλοι οι αντίστοιχοι αυτοκινητόδρομοι» - Για προσβολή στη νοημοσύνη του κρητικού λαού κάνει λόγο ο Ν. Παππάς, «η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιστρέφει στη χάραξη και τις διαδικασίες που είχε δρομολογήσει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Το μόνο νέο που εισέφερε ήταν καθυστέρηση και διόδια».


Με παχιά λόγια περί «προεκλογικής δέσμευσης που γίνεται πράξη» εμφανίστηκε ο Κυρ. Μητσοτάκης στην παρουσίαση στο παλιό λιμάνι των Χανίων για το έργο του Βόρειου Οδικού 'Αξονα Κρήτης. Είπε πως τώρα η κυβέρνηση είναι έτοιμη να παρουσιάσει «το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του με απόλυτη βεβαιότητα», εκμηδένισε το έργο και την προετοιμασία που έγινε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ («λόγια του αέρα»), και... αυτο-επαινέθηκε επειδή μαζί με το υπουργείο Μεταφορών «κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια ώστε μέρος της χρηματοδότησης να εξασφαλιστεί από το Ταμείο Ανάκαμψης». Σημείωσε ότι θα υπάρχει πρόσθετη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και το συνολικό κόστος του έργου θα ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ.

(Το ...απαραίτητο βιντεάκι με τις υποσχέσεις Μητσοτάκη για τον ΒΟΑΚ)

Είπε επίσης ότι γνωρίζει πως στην πορεία κατασκευής του θα υπάρχουν δυσκολίες και πως ένα από τους λόγους που δεν προχωρούσε ήταν και το γεγονός ότι υπήρχαν τοπικές αντιδράσεις και συμφέροντα. «Η χάραξη έχει κλείσει. Μπορεί να υπάρχουν δυνατότητες για μικρές αλλαγές. Όταν με ρώτησαν για τη χάραξη είπα ότι δεν θέλω να ξέρω, εσείς θα μου πείτε», συμπλήρωσε.

Ν. Παππάς: Επί δύο χρόνια δεν έχει πέσει ούτε χαλίκι, και τώρα επιστρέφει στη χάραξη και τις διαδικασίες που είχε δρομολογήσει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

«Μετά από δύο χρόνια απραξίας, η κυβέρνηση Μητσοτάκη πρόσθεσε στον ΒΟΑΚ μόνο διόδια και καθυστέρηση», τονίζει χαρακτηριστικά ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, μετά τη φιέστα Μητσοτάκη, επισημαίνοντας πως «οι εξαγγελίες Μητσοτάκη για τον ΒΟΑΚ αποτελούν προσβολή στη νοημοσύνη του κρητικού λαού».

«Η Κρήτη βίωσε δύο χρόνια απραξίας, δύο χρόνια παλινωδιών. Επί δύο χρόνια δεν έχει πέσει ούτε χαλίκι. Και τώρα η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιστρέφει στη χάραξη και τις διαδικασίες που είχε δρομολογήσει ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία», προσθέτει ο Ν. Παππάς και καταλήγει: «Το μόνο νέο που εισέφερε ο Κυρ. Μητσοτάκης ήταν καθυστέρηση και διόδια. Ντροπή και μόνο ντροπή».

Η παρουσίαση από την κυβέρνηση για τον ΒΟΑΚ

Τι είχε γίνει επί ΣΥΡΙΖΑ

Ο ΒΟΑΚ είναι ο κεντρικότερος δρόμος της Κρήτης, ο οποίος λόγω της άθλιας κατάστασης του επί σειρά ετών αποτελεί αιτία πολλών θανατηφόρων δυστυχημάτων, και η ανακατασκευή του ΒΟΑΚ αποτελούσε προεκλογική δέσμευση όλων των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια, σημειώνει η Αυγή

Την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ είχε γίνει για πρώτη φορά δημοπράτησή του σε τρία τμήματα από τα Χανιά ώς τον Άγιο Νικόλαο. Η  κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ακύρωσε τους σχετικούς διαγωνισμούς και ξεκίνησε από το μηδέν την όλη διαδικασία, ενώ  πριν λίγο καιρό ο πρωθυπουργός εξήγγειλε την ένταξη του έργου για μερική χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

«Χωρίς ντροπή… κοροϊδεύουν τους Κρητικούς»

Ο κ. Μητσοτάκης συνεχίζει την παράδοση της οικογένειας και της παράταξης του: καμία έγνοια για τους Κρητικούς, μεγάλη έγνοια για τα συμφέροντα, τονίζουν σε κοινή τους δήλωση ο  πρώην υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζη, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Παππάς και οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου, Σωκράτης Βαρδάκης, Νίκος Ηγουμενίδης, Χάρης Μαμουλάκης, Λασιθίου, Εμμανουήλ Θραψανιώτης, Ρεθύμνης, Ανδρέας Ξανθός και Χανίων, Παύλος Πολάκης.

Επισημαίνουν ότι όταν ανέλαβε η κυβέρνηση Αλέξη Τσίπρα το 2015, ο ΒΟΑΚ δεν ήταν ένα έργο αλλά μια συζήτηση πολλών δεκαετιών, χωρίς ίχνος σχεδιασμού ενός μεγάλου έργου, χωρίς ενιαία αντιμετώπιση, χωρίς αρχή, μέση, τέλος. Και προσθέτουν:

«Μέχρι το 2016 είχαν διατεθεί για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης 450 εκ. ευρώ και είχαν κατασκευαστεί σε 50 χρόνια, 49,5 χιλιόμετρα. Ούτε ένα χιλιόμετρο το χρόνο. Αυτή ήταν η επίδοση του παλαιοκομματισμού στην Κρήτη σε μισό αιώνα.

Υπήρχαν διάσπαρτες αναθέσεις μελετών τμημάτων του έργου, άλλες από τον ΟΑΚ, άλλες από την Περιφέρεια, άλλες από το Υπουργείο Υποδομών, με αποτέλεσμα κανένας φορέας να μη γνωρίζει σε ποια φάση είναι, ποια τμήματα είχαν μελέτες, σε ποια τμήματα δεν έχει ανατεθεί καμία μελέτη.

Παρά τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα, έγινε μια μεγάλη προσπάθεια ενιαίας αντιμετώπισης του έργου, ολοκλήρωσης της κατασκευής τμημάτων που ήταν ώριμα, εξέτασης διαφορετικών επιλογών χάραξης του ΒΟΑΚ, υλοποίησης κυκλοφοριακών μετρήσεων σε θερινούς και χειμερινούς μήνες, ωρίμανσης τόσο του ΒΟΑΚ όσο και των τμημάτων οδικού δικτύου της Κρήτης που δεν θα περιλαμβανόταν σε αυτόν.

Η προσπάθεια απέδωσε και το γνωρίζουν οι πολίτες της Κρήτης. Έργα που ήταν υπό κατασκευή για δεκαετίες, ολοκληρώθηκαν. Διαγωνισμοί που τους έταζαν από το 1974, όπως το αεροδρόμιο του Καστελίου Ηρακλείου, υλοποιήθηκαν και ολοκληρώθηκαν οι συμβάσεις.

Ο ΒΟΑΚ – από μικρά αποσπασματικά τμήματα της ΝΔ και του παλαιοκομματισμού, σχεδιάσθηκε ως ένα ενιαίο έργο – μαζί με τα υπόλοιπα οδικά τμήματα προς τη Σητεία, προς το αεροδρόμιο του Καστελίου (που εντάχθηκε στο διαγωνισμό του αεροδρομίου), προς την Μεσαρά που ολοκληρώθηκε και προς τα υπόλοιπα περιφερειακά δίκτυα.

Η προσπάθεια απέδωσε και για να υλοποιηθεί ως αυτοκινητόδρομος με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα, προβλέφθηκαν τρεις διαγωνισμοί.

Οι δυο διαγωνισμοί (ένας απο το Καστέλι Χανίων ως την Χερσόνησο Ηρακλείου ως παραχώρηση και ένας διαγωνισμός ΣΔΙΤ απο την Χερσόνησο ως τη Νεάπολη) έγιναν και ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση αξιολόγησης των συμμετεχουσών εταιρειών.

Ο τρίτος διαγωνισμός από τη Νεάπολη ως τον Άγιο Νικόλαο προβλέφθηκε να γίνει ως δημόσιο έργο με την ολοκλήρωση των μελετών που βρίσκονταν σε προχωρημένο στάδιο.

Με την ολοκλήρωση κάθε φάσης, γινόταν ενημέρωση στους φορείς της Κρήτης, παρουσιαζόταν οι λύσεις στην Κρήτη δημόσια και εκδίδονταν δημόσιες ανακοινώσεις» - δείτε εδώ ενδεικτικά την παρουσίαση για τον ΒΟΑΚ, στο Ηράκλειο, στις 26 Μαρτίου 2019.

* * *

Τι εξήγγειλε ο Μητσοτάκης

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, όπως ανακοινώθηκαν χθες, Σάββατο, από το υπουργείο Μεταφορών:

Κίσσαμος - Χανιά (Προαίρεση στη Σύμβαση Παραχώρησης)

·       Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 37,5 χλμ.

·       Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα.

·       2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα

·       Εκτιμώμενο κόστος 180 εκ. ευρώ

Χανιά – Ηράκλειο (Σύμβαση Παραχώρησης)

·       Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.

·       Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.

·       2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ

·       26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ.

·       10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος

·       20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου

·       Εκτιμώμενο κόστος 1,32 δισ ευρώ.

Χερσόνησος – Νεάπολη (ΣΔΙΤ)

·       Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου 9,65 χλμ

·       Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα.

·       2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ

·       12 γέφυρες μονού κλάδου (1,7 χλμ.)

·       5 σήραγγες μονού κλάδου (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.)

·       1 cut & cover διπλού κλάδου (215 μ)

·       5 νέους Ανισόπεδους Κόμβους

·       Στο ΣΔΙΤ θα ενταχθεί και η λειτουργία και συντήρηση των 14 χλμ. του Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος

·       Κατατέθηκε η ΜΠΕ και ξεκίνησε η Β’ Φάση του διαγωνισμού

·       Εκτιμώμενο κόστος 290 εκ. ευρώ.

Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος

·       Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 14,0 χλμ.

·       Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα

·       2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ

·       Μελετάται και προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί ως Δημόσιο Έργο στις αρχές του 2022

·       Εκτιμώμενο κόστος 145 εκ. ευρώ.

Άγιος Νικόλαος - Σητεία

·       Θα ολοκληρωθούν οι μελέτες και θα αναζητηθεί χρηματοδότηση σε συνεργασία με την Περιφέρεια για τα τμήματα Καλό Χωριό - Γέφυρα Φρουζή και Παράκαμψη Παχειάς Άμμου

·       Το έργο είναι περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο και η δημοπράτηση μπορεί να γίνει αρχές 2022.

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)