to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:06 | 10.06.2019

πηγή: Στο Κόκκινο

Πολιτική

Φ. Κουβέλης: Εμείς κρατήσαμε τα λιμάνια στο Δημόσιο, όχι όπως σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη

Αντίθετα με ότι έγινε στον Πειραιά με την Cosco ή στην Θεσσαλονίκη με τον ΟΛΘ, για πρώτη φορά υλοποιήσαμε λιμενική πολιτική και στα 10 περιφερειακά λιμάνια προωθούνται επενδύσεις χωρίς να χαθεί ο έλεγχος του Δημοσίου, όπως ισχύει στο 86,4% των μεγάλων λιμανιών της Ευρώπης, τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Στάθη Σχινά.


Ο κ. Κουβέλης εκτίμησε ότι το αποτέλεσμα των Ευρωεκλογών είναι αναστρέψιμο και προέτρεψε τους πολίτες να συγκρίνουν το πώς παρέλαβε την χώρα ο ΣΥΡΙΖΑ και τι έκανε, «τι δρόμους άνοιξε για να αντιμετωπιστούν τα μεγάλα ζητήματα», όχι μόνο για την έξοδο από τα μνημόνια αλλά και για μία σειρά ουσιαστικά προοδευτικές πολιτικές.

Ενόψει και της παρουσίασης του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ από τον ίδιο τον Αλέξη Τσίπρα το απόγευμα, ο κ. Κουβέλης αναφερόμενος στο δικό του χαρτοφυλάκιο, σημείωσε την σπουδαιότητα του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου, που «δεν έχει γίνει ακόμη αντιληπτή, δεν έχει αφομοιωθεί», τονίζοντας ότι «στηρίζει την ανάπτυξη, διευκολύνει τους νησιώτες, την μετακίνηση των προϊόντων του πρωτογενούς τομέα, τα καύσιμα, φέρνει την νησιωτική Ελλάδα στην καρδιά της αναπτυξιακής διαδικασίας που προωθούμε».

Ταυτόχρονα, «έχει προχωρήσει η λιμενική πολιτική, που δεν υπήρχε εδώ και 40 χρόνια, την καθιέρωσε αυτή η κυβέρνηση με συγκεκριμένα έργα, όχι γενικά κι αόριστα με σχεδιασμούς επί χάρτου. Τα δέκα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας τα έχουμε εντάξει στην αναπτυξιακή διαδικασία, κρατώντας την κυριότητα για το ελληνικό Δημόσιο», όπως τόνισε και το Δημόσιο προχωράει στις σχετικές διαδικασίες για υλοποίηση επενδύσεων σε κάθε λιμάνι.

«Εφαρμόσαμε το ευρωπαϊκό μοντέλο που ισχύει στο 86,4% των μεγάλων λιμανιών της Ευρώπης. Δεν παραχωρήσαμε την ιδιοκτησία σε εταιρείες ή φυσικά πρόσωπα. Κρατάει την ιδιοκτησία των 10 μεγάλων λιμανιών το Δημόσιο, με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που ακολουθήθηκε για την Cosco στον λιμένα του Πειραιά ή για τον ΟΛΘ στην Θεσσαλονίκη», τόνισε ο ίδιος.

Σε αυτά τα λιμάνια υπάρχουν προοπτικές για επενδύσεις στον θαλάσσιο τουρισμό, την κρουαζιέρα και τις μαρίνες, αλλά και στα ναυπηγεία, το υγροποιημένο φυσικό άεριο, κτλ., «είναι νόμος του κράτους και έχει αρχίσει η υλοποίησή του», υπογράμμισε ο κ. Κουβέλης, «για βασικές υποδομές και αναπτυξιακές διαδικασίες». Το αποτέλεσμα είναι θέσεις εργασίας, προστιθέμενη αξία, έσοδα για το ελληνικό Δημόσιο αλλά και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, όπως προσέθεσε.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)