to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:07 | 10.05.2020

Κοινωνία

Μετά την κατακραυγή: Το σεξιστικό σποτ αποσύρθηκε, ο Σκέρτσος κουνάει το δάχτυλο

Όπως ανακοίνωσε η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, αποσύρεται το χυδαία σεξιστικό τηλεοπτικό σποτ με τον Χρήστο Λούλη, μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσε - Αμετανόητος εμφανίζεται ο υφυπουργός αρμόδιος για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου


Όπως ανακοίνωσε η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (10/5), αποσύρεται («επειδή διχάζει») το χυδαία σεξιστικό, με κακό μοντάζ και στόρι γραμμένο στο πόδι (που αναπαράγει άθλια στερεότυπα με... ανεύθυνες γκόμενες και υπεύθυνους κλαρινογαμπρούς), τηλεοπτικό σποτ με τον Χρήστο Λούλη, μετά τις δικαιολογημένες αντιδράσεις που προκάλεσε.

«Δύο νέα σποτ άρχισαν να προβάλλονται στο πλαίσιο της καμπάνιας για την αντιμετώπιση του κορονοϊου. Το ένα από αυτά προκάλεσε κάποιες αντιδράσεις και κριτική για σεξισμό. Επειδή η κριτική αυτή, όσο και αν μας αδικεί σε σχέση με τις προθέσεις μας, δημιουργεί μια εντύπωση που δεν θέλουμε να υπάρχει ούτε ως υπόνοια, το αποσύρουμε. Ο στόχος της καμπάνιας μας ήταν και είναι να ευαισθητοποιήσει το σύνολο της κοινωνίας. Όταν ένα σποτ αντί να ενώσει μπορεί και να διχάζει προφανώς δεν υπηρετεί το σκοπό του. Η καμπάνια θα συνεχιστεί με το άλλο σποτ. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους δύο εξαιρετικούς ηθοποιούς, τον Χρήστο Λούλη και την Κατερίνα Λέχου για την ευγενική τους προσφορά», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πολιτική Προστασία.

Η Πολιτική Προστασία απέσυρε το σποτ και από το youtube, αλλά καλό είναι να το θυμόμαστε ως μνημείο ακραίου και επικίνδυνου σεξισμού:

Η καμπάνια βέβαια... συνεχίζεται με νέο βίντεο, στο οποίο πρωταγωνιστεί η ηθοποιός Κατερίνα Λέχου, η οποία, απευθυνόμενοι στους «φίλους» της τους λέει «είστε για μάζεμα», ελπίζουμε χωρίς να εννοεί τις αστυνομικές επιδείξεις τσαμπουκά και τρομοκρατίας των τελευταίων ημέρων.

Το «νέο περιβάλλον» (της δεξιάς) του 1950

Βέβαια, απτόητος (και αμετανόητος) παραμένει ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Άκης Σκέρτσος. Αντί για σεξισμό στο σποτάκι με τον Χρ. Λούλη, «είδε» την αδυναμία (όσων το επέκριναν για σεξισμό) να κατανοήσουν το «νέο περιβάλλον». Δεν διαφωνήσουμε: αδυνατούμε, προφανώς, να επιστρέψουμε στη νοοτροπία της μετεμφυλιακής δεξιάς, την οποία μάλλον έχει ως πρότυπο ο πρώην γεν. διευθυντής του ΣΕΒ:

A. Χαρίτσης: Ξεχειλίζει από φιλελευθερισμό και προοδευτικότητα η κυβέρνηση Μητσοτάκη...

Παρέμβαση στο θέμα έκανε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Α. Χαρίτσης με ανάρτηση του στο facebook. «Ο υφυπουργός στον πρωθυπουργό κ. Σκέρτσος ένιωσε την ανάγκη να υπερασπιστεί το σεξιστικό σποτ της ΓΓ Πολιτικής Προστασίας που αποσύρθηκε κακήν κακώς μετά από θύελλα αντιδράσεων. Ακόμα χειρότερα, μέσα σε ένα μήνυμα λίγων μόνο λέξεων, ο συντονιστής του κυβερνητικού έργου θεώρησε σκόπιμο να μας εξηγήσει ότι η αντίδραση στον σεξισμό είναι "προσπάθεια πολιτικοποίησης" και ο φεμινισμός "identity politics" που δεν ταιριάζει με το πνεύμα της εποχής. Ξεχειλίζει από φιλελευθερισμό και προοδευτικότητα η κυβέρνηση Μητσοτάκη...»

Σφοδρή ήταν χθες, Σάββατο 9/5/20 η αντίδραση της πρώην Γενικής Γραμματέως Ισότητας των Φύλων, Φ. Κούβελα, η οποία ζητούσε να παρέμβει το ΕΣΡ και να αποσυρθεί τώρα η διαφήμιση (όπως τελικά έγινε):

"Άλλη μία στερεοτυπική διαφήμιση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη μας προέκυψε σήμερα στις ειδήσεις, με τον Χ. Λούλη να αντιστέκεται και να συνετίζει, με το υφάκι του γκόμενου και σώφρονα άνδρα, τη δικιά του που είναι μια απερίσκεπτη χαζογκόμενα και η οποία συνήθως τον κάνει ότι θέλει, να τον πάει το βράδυ πλατεία.

Δε φτάνει που δώσανε τόσα εκατομμύρια για διαφημίσεις στα κανάλια υποτίθεται κοινωνικού μηνύματος, τώρα μας πετάνε και το σεξισμό στη μούρη με μια διαφήμιση δεκαετίας '50. Με τη φόρα που έχουν πάρει και συνδυάζουν τον αυταρχισμό με το σεξισμό, μάλλον η επόμενη διαφήμιση θα έχει θέμα «όπου δεν πίπτει λόγος πίπτει ράβδος».

Να παρέμβει το ΕΣΡ και να αποσυρθεί τώρα η διαφήμιση".

Γ. Σακελλαρίδης: «Διασκευή του προπατορικού αμαρτήματος»

Καυστικό ήταν και το σχόλιο του Διευθυντή της Διεθνούς Αμνηστίας Ελλάδας, πριν να γίνει γνωστή η απόσυρση του σποτ:

«Η νέα διαφήμιση της Πολιτικής Προστασίας για τις πλατείες θυμίζει διασκευή του προπατορικού αμαρτήματος.

Η γυναίκα-γκόμενα (ωσάν άλλη Εύα), αφελής και ενδοτική στον όφι προσπαθεί να παρασύρει τον σταθερό και στοχοπροσηλωμένο άντρα (ο Αδάμ 2.0, σε πιο αποφασιστική version), προσφέροντας του το "μήλο" της εξόδου στην πλατεία.

Ο σύγχρονος Αδάμ όμως (έχοντας πάθει και έχοντας μάθει από τότε που έφαγε το μήλο) δεν την ξαναπατάει, κάνοντας plot twist στο διαφημιστικό, ξαποστέλνει τον όφι στο πυρ το εξότερον και συνετίζει την -ευάλωτη στον πειρασμό- γυνή.

Επειδή τό μέσο γίνεται το μήνυμα σε τέτοιες διαφημίσεις, καλό είναι να μην θεωρείται λεπτομέρεια η καλλιεργεια αυτής της κουλτούρας.

Ναι, να προσέχουμε αυτές τις μέρες σε όλα και παντού, αναμεσα στα οποία και στην αναπαραγωγή των στερεοτύπων».

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)