to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:22 | 06.04.2019

Οικονομία

Ευ. Γιαννακίδης: Η ιστορία μας πρέπει να αποτελέσει βάση για συνανάπτυξη

«Η ιστορία μας πρέπει να αποτελέσει βάση για συνανάπτυξη" τόνισε μιλώντας στο Βαλκανικό Φόρουμ, ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Ανάπτυξης, Ευστάθιος Γιαννακίδης.


«Η χώρα μας επανατοποθετείται στο επίκεντρο των βαλκανικών εξελίξεων και αναλαμβάνει το ρόλο που της αναλογεί» είπε ο υφυπουργός και αναφέρθηκε στις ενέργεις που γίνονται για τη σύσφιξη σχέσεων τη σταθερότητα και τη συνεργασία με τις άλλες βαλκανικές χώρες "Το χρωστάμε στους λαούς μας και στις επόμενες γενιές» πρόσθεσε ο κ. Γιαννακίδης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ελ. Χατζηγεωργίου: Κοινή η θέλησή μας για ένα μέλλον συνεργασίας και συνανάπτυξης των Βαλκανίων

Ο υφυπουργός τόνισε ότι τα βαλκάνια αποτελούν το σύνδεσμο μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, διαχρονικά. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είχε αυτό το ρόλο ως σημαντικό λιμάνι της Βαλκανικής, όπως και η Εγνατία του κεντρικού οδικού άξονα που συνέδεε τη Ρώμη με την Κωνσταντινούπολη και πρόσθεσε:

«Η ιστορία μας πρέπει να αποτελέσει βάση για συνανάπτυξη»

«Πρέπει να διατηρήσουμε τους πόρους της κοινωνικής συνοχής με στόχο τη «μείωση των ανισοτήτων» τόνισε ο κ. Γιαννακίδης υπογραμμίζοντας ότι στόχος είναι η βιώσιμη ανάπτυξη και αναφέρθηκε στο ΕΣΠΑ και στη χρηματοδότηση των περιφερειακών οδικών και σιδηροδρομικών έργων, τα διασυνοριακά προγράμματα, το Ιντερεγ, κ.α. και σε επιμέρους προγράμματα που τρέχουν με εθνική, ή ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

«Αν μιλούμε για δίκτυα υποδομής στα Βαλκάνια, πιστεύουμε ότι το επίπεδο υποδομών στα Βαλκάνια δεν είναι τόσο επαρκές όσο θα έπρεπε Αν τα συγκρίνουμε με την Κεντρική Ευρώπη υπάρχει ένα τεράστιο κενό» ανέφερε ο πρόεδρος της Παρευξείνιας Τράπεζας Dmitry Pankin και τόνισε ότι ο θεσμός που εκπροσωπεί συμμετέχει με χρηματοδοτήσεις, παλαιότερα σε μικρά ιδιωτικά έργα, αλλά πιο πρόσφατα και σε μεσαία και μεγαλύτερα δημόσια έργα.

Έφερε, ως παραδείγματα ενδιαφερόντων έργων τη σύζευξη του ΤΑΡ με τις τοπικές κοινωνίες, ή η σύζευξη των μεγάλων οδικών δικτύων με χωριά της περιφέρειας.Τόνισε, ωστόσο, ότι οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να χρηματοδοτήσουν τα πάντα, θα πρέπει να συμμετάσχει και ο ιδιωτικός τομέας είπε και συνέχισε:

«Ο ρόλος της κυβέρνησης δεν είναι μόνο να παρέχει χρήματα. Αυτό που είναι σημαντικό είναι η κυβέρνηση να παίξει το ρόλο του συντονιστή, να συντονίζει τις τεχνικές και της περιβαλλοντικές απαιτήσεις που υπάρχουν για τα έργα υποδομών και είναι δύσκολο τέτοια έργα να συντονιστούν όταν είναι με διακρατικά» ανέφερε ο κ. Pankin.

Στον οργανισμό που εκπροσωπεί αναφέρθηκε και ο αναπληρωτής διευθυντής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης Guillaume Le Bris, υπογραμμίζοντας ότι η τράπεζα διαθέτει πιστώσεις εννέα δισ. ευρώ ετησίως και έχει ένα γραφείο σε κάθε ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.

«Χρηματοδοτούμε με δάνεια, αλλά δίνουμε και χρηματοδότηση από την τράπεζα, είναι σημαντικά τα ποσά που δίνουμε και δίνουμε και τεχνική βοήθεια για να βοηθηθεί η διασυνδεσιμότητα» είπε ο κ. Bris και πρόσθεσε: «Συνεργαζόμαστε με τις κυβερνήσεις για να γίνουν μεταρρυθμίσεις -κλειδιά, που θα βοηθήσουν βιώσιμα σχέδια ανάπτυξης μεταφορών, υποδομών έργων για την κλιματική αλλαγή, διάφορες βελτιώσεις».

«Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είναι η τράπεζα της Ε.Ε.» τόνισε η υπεύθυνη θεσμικών Σχέσεων του γραφείου Αθηνών της ΕΤΕπ Τατιάνα Δερμάτη και πρόσθεσε :

«Το 2018 από τα 55 δισεκατομμύρια ευρώ, πάνω από 12 δισεκατομμύρια ευρώ δόθηκαν σε υποδομές. Η ΕΤΕπ χρηματοδοτεί ως 50% των έργων, για να προσελκύσει και άλλες πηγές χρηματοδοτήσεων. Και στην Ελλάδα και στη Βαλκάνια το ποσοστό, για τις υποδομές, επί του συνόλου είναι πολύ μεγαλύτερο» τόνισε η κ. Δερμάτη, υπολογίζοντας ότι αυτό φτάνει περίπου στο μισό της συνολικής χρηματοδότησης για έργα σε αυτήν την περιοχή.

Αναφέρθηκε στις διαδικασίες που ακολουθούνται, όπως, αξιολόγηση, εκταμίευση, παρακολούθηση, των έργων και στην καταστατική της αρχή της ΕΤΕΠ που είναι, τα έργα να είναι βιώσιμα, αλλά εξήγησε ότι αυτό δεν είναι μια θεώρηση στατική, γιατί κάτι που σήμερα μπορεί να μην είναι βιώσιμο, το επόμενο διάστημα μπορεί να αλλάξει. «Δεν είναι τραπεζικό το κριτήριο, είναι ευρωπαϊκό και κοινωνικό» είπε η κ. Δερμάτη.

Τέλος η προϊσταμένη ΕΥΔ των επιχειρησιακών προγραμμάτων του στόχου «Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία», Αγγελική Μπουζιάνη αναφέρθηκε σε προγράμματα, που τρέχουν αυτό το διάστημα, πέντε διασυνοριακά και σε ένα διακρατικό, με την Κύπρο και με χώρες των Βαλκανίων.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)