to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:46 | 24.01.2015

Αθλητισμός

Εταιρείες λαϊκής βάσης στο ποδόσφαιρο: Μια συζήτηση που πρέπει να ανοίξει - Σχετική δημοσκόπηση

Με αφορμή τη παρουσίαση του κυβερνητικού προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ για τον αθλητισμό η ιστοσελίδα www.gazzetta.gr διοργάνωσε ηλεκτρονική δημοσκόπηση με ερώτημα τη γνώμη των φιλάθλων για τις εταιρείες λαϊκής βάσης στις ποδοσφαιρικές ομάδες.


Η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, καθώς σε αυτή πήραν μέρος 14 χιλιάδες φίλαθλοι. 

Δείτε παρακάτω το σχετικό δημοσίευμα, σημειώνοντας πως τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά, για μια υπόθεση που έχει λοιδωρηθεί, έχει υπονομευθεί από το ποδοσφαιρικό κατεστημένο και δεν έχει τύχει της προβολής που χρειάζεται.

Ο ΣΥΡΙΖΑ και το αθλητικό του τμήμα έχουν ήδη έχει έρθει σε επαφή με το θεσμό supporters direct της ΟΥΕΦΑ και θα ενισχύσει την προσπάθεια.   

Η δημοσκόπηση και το δημοσίευμα του gazetta.gr:

Στην παρουσίαση του αθλητικού προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ, ο συντονιστής Ιούλιος Συναδινός έκανε λόγο για θεσμική δυνατότητα επιλογής στις ομάδες να συμμετέχουν στα επαγγελματικά πρωταθλήματα ως εταιρείες λαϊκής βάσης. Προφανώς, ένα τέτοιο εγχείρημα στην Ελλάδα δεν είναι κάτι απλό, όπως έχει αποδειχθεί και τις προσπάθειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, στις οποίες αναφερθήκαμε αναλυτικά.

Στο poll που δημιούργησε το gazzetta.gr, δίνοντας τη δυνατότητα σε όλους να πάρουν θέση σχετικά με το αν θα συμμετείχαν σε ένα εγχείρημα λαϊκής βάσης στο ποδόσφαιρο, η συμμετοχή ήταν μεγάλη. Ξεπέρασε τις 14.000 ψήφους. Ωστόσο, έδειξε το πόσο μπερδεμένος είναι ο κόσμος. Η μάλλον, το πόσο δύσπιστος είναι.

Στην κλίμακα των απαντήσεων, το «θα συμμετείχα σίγουρα» συγκέντρωσε το 20% των ψήφων. Σίγουρα δεν είναι αμελητέα ποσότητα. Ωστόσο, εκείνοι που απάντησαν ότι σίγουρα δεν θα συμμετείχαν ήταν περισσότεροι. Έφτασαν το 24%. Ωριακά, το μεγαλύτερο ποσοστό έδωσε την απάντηση: «Οι εμπνευστές θα έπρεπε να με πείσουν», συγκεντρώνοντας το 25%. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι εκείνοι του πείνουν προς το «ναι» είναι σαφώς περισσότεροι από εκεινους που «τείνουν» προς το όχι. Ωστόσο, το ότι το 24% ήταν απόλυτα αρνητικοί, δείχνει τη δυσπιστία που επικρατεί. 

Κρίνοντας και από τα σχόλια, ο κόσμος δεν είναι τόσο προβληματισμένος ως προς την λαϊκή βάση αυτή καθεαυτή, αλλά περισσότερο με το «προβληματικό» ποδοσφαιρικό περιβάλλον στην Ελλάδα, το οποίο θεωρούν ότι δεν μπορεί να δεχθεί κάτι τόσο υγιές όσο είναι η ευθεία συμμετοχή του κόσμου στις τύχες της ομάδας του. 

Όπως αναφέραμε χαρακτηριστικά στο κείμενο που συνόδευσε την ψηφοφορία, για να ευδοκιμήσει μία διαδικασία συμμετοχής με πλήρη διαφάνεια, χρειάζονται θεσμικές αλλαγές, αμέριστη συμπαράσταση από την Πολιτεία και τις ποδοσφαιρικές αρχές, καθώς και εμπιστοσύνη του κόσμου στο ποδόσφαιρο της χώρας του. 

Τη δεδομένη στιγμή, είναι σαφές πως η εμπιστοσύνη αυτή δεν υφίσταται. Ένα «σκοτεινό» ποδοσφαιρικό περιβάλλον δεν έχει τις δομές να στηρίξει την πλήρη διαφάνεια και να εξασφαλίσει συνθήκες ίσου ανταγωνισμού εκείνων που ελέγχονται πλήρως, με εκείνους που παραμένουν σε καθεστώς προηγούμενων εποχών. 

Το βασικότερο λοιπόν, προτού ο μέσος οπαδός μπει στην κουβέντα για άμεση συμμετοχή στο σύλλογό του, είναι να γίνουν κινήσεις για να αποκτηθεί εμπιστοσύνη. Να απομακρυνθούν οι σκιές. Φυσικά αυτό δεν μπορεί να γίνει από τη μία μέρα στην άλλη. Υπάρχουν όμως κινήσεις προς την εξυγίανση που μπορούν να συμβούν άμεσα και να δείξουν πρακτικά ότι υπάρχει βούληση.

Στην Αγγλία, όπου υπάρχουν επιτυχημένα παραδείγματα, κυβερνητικά στελέχη δέχθηκαν να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι με ποδοσφαιρικές αρχές, εκπροσώπους οπαδών και οργανισμούς όπως η Supporters Direct, η οποία παρέχει τεχνογνωσία και η βοήθειά της σε πολλές από τις προσπάθειες που έχουν γίνει έχει διαδραματίσει σημαντικότατο ρόλο. Στο ίδιο τραπέζι οπαδοί με υπουργούς. Γίνεται; Κι όμως, γίνεται.

Πιθανόν, στο μέλλον να είμαστε σε θέση να μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα για το θέμα...

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)