to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την περιβαλλοντική εκπαίδευση

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσαν σήμερα οκτώ Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Β΄ Θεσσαλονίκης, Σωκράτη Φάμελλου, με θέμα τη στελέχωση και λειτουργία των δομών περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, η οποία παραμένει σε εκκρεμότητα εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα. Αφορμή στάθηκε η έλλειψη στελέχωσης και η καθυστέρηση της έναρξης λειτουργίας του νεοϊδρυθέντος ΚΠΕ/ΚΕΑ Θέρμης στο Λιβάδι.


Η περιβαλλοντική εκπαίδευση είναι βασικό εργαλείο για τη διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης και την ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα περιβάλλοντος. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αντιλαμβανόμενη την ανάγκη τόνωσης και διεύρυνσης του θεσμού τα τελευταία χρόνια, προχώρησε στην ψήφιση του ν. 4547/2018 ο οποίος μετασχηματίζει τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ), σε Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ,) ενώ ταυτόχρονα, εγκρίνει τη λειτουργία νέων Κέντρων, όπου υπάρχει έλλειμμα και οι συνθήκες το απαιτούν, προβλέποντας ενιαίο κανονισμό λειτουργίας. Η καινοτομία του Νόμου έγκειται στη θεσμοθέτηση της Εκπαίδευσης για την Αειφορία που διευρύνει παιδαγωγικά τη θεματική της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων. Υπό αυτήν την έννοια, διευρύνει τις δραστηριότητες που τα τέως ΚΠΕ και νυν ΚΕΑ θα μπορούν να αναπτύξουν σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.

Η ίδρυση νέων Κέντρων είχε ολοκληρωθεί ενώ η στελέχωση παλιών και νέων ΚΠΕ/ΚΕΑ βρισκόταν στην τελική ευθεία. Η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας  έσπευσε αρχικά να αναστείλει τη διαδικασία επιλογής των μελών των παιδαγωγικών ομάδων ΚΕΑ και των προϊσταμένων τους, ενώ στη συνέχεια κατήργησε  τον κανονισμό λειτουργίας τους, επεκτείνοντας τη λειτουργία των ΚΠΕ για τη τρέχουσα σχολική χρονιά. Προχώρησε όμως σε αυτή την πράξη χωρίς κάποια μέριμνα για τη λειτουργία των νεοϊδρυθέντων ΚΠΕ/ΚΕΑ, με αποτέλεσμα να παραμένει ανενεργή η κτιριακή υποδομή, η υποστήριξη της εκπαίδευσης για την Αειφορία στα σχολεία των γύρω περιοχών να παρέχεται ελλιπώς και να δημιουργηθεί αναστάτωση στις τοπικές κοινωνίες. Τέτοια περίπτωση είναι και το ΚΠΕ/ΚΕΑ Θέρμης στον οικισμό Λιβάδι, όπου ενώ έχουν ολοκληρωθεί οι κτιριακές υποδομές και οι διοικητικές πράξεις,  το Υπουργείο δεν προχωρά στην τοποθέτηση εκπαιδευτικών.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα ερωτάται η κ. Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων:

1.           Σκοπεύει να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να  στελεχωθεί και λειτουργήσει το ΚΠΕ/ΚΕΑ Θέρμης;

2.          Σκοπεύει να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να στελεχωθούν και λειτουργήσουν τα υπόλοιπα, σε πανελλαδικό επίπεδο, 6 τέως ΚΠΕ τα οποία είχαν ιδρυθεί αλλά δεν είχαν λειτουργήσει γιατί δεν υπάρχει τρόπος στελέχωσης τους παρά μόνο η εφαρμογή του Ν. 4547/2018;

3.          Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα των ενεργειών αυτών;

4.          Ποιος είναι ο λόγος καθυστέρησης της στελέχωσης του ΚΠΕ/ΚΕΑ και στέρησης ενός σημαντικού θεσμού υποστήριξης των μαθητών σε θέματα Εκπαίδευσης για την Αειφορία;

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)