to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:07 | 15.04.2013

Πολιτική

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ σχετικά με τις χιλιάδες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών που βρίσκονται υπό κατάργηση

Χαριστική βολή στη δημόσια δωρεάν Παιδεία οι χιλιάδες οργανικές θέσεις που θα χαθούν σε όλη την Ελλάδα, εάν εφαρμοστεί με λογιστικό τρόπο η αναλογία μαθητών και οργανικών θέσεων.


Ολόκληρη η ερώτηση

Την ώρα που λίγο πριν από το τέλος της σχολικής χρονιάς εξακολουθούν να παραμένουν αδίδακτα μαθήματα σε πολλά σχολεία της χώρας στις 2/4/2013, η Διεύθυνση Διοικητικών Υποθέσεων Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με επείγουσα εγκύκλιό της (44506/Δ4/2-4-2013) ζήτησε από τους Περιφερειακούς Διευθυντές, εντός 2 ημερών, να καταγραφούν οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών «ενόψει της έκδοσης απόφασης σχολικών μεταβολών» τις οποίες μάλιστα προκαταβολικά θεωρεί «δυσανάλογες με το μαθητικό δυναμικό».

Ένας νέος κύκλος συγχωνεύσεων σχολείων, καθώς και  μείωση και  κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών θα συνοδευτούν άμεσα από αναγκαστική αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, που θα ξεπερνάει το ήδη υψηλό όριο των 30 μαθητών στη Δευτεροβάθμια και των 25 στην Πρωτοβάθμια, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και τη δημιουργία προβλημάτων στην ασφάλεια και υγιεινή των μαθητών. Ιδιαίτερα σε μια περίοδο που οι σύγχρονες  εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές ανάγκες απαιτούν την προοδευτική μείωση της αναλογίας μαθητών εκπαιδευτικών, το ΥΠΑΙΘΠΑ ετοιμάζεται να δώσει τη χαριστική βολή στη δημόσια δωρεάν παιδεία.  

Η πλειονότητα των σχολείων της επαρχίας, όπως ενδεικτικά αυτά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων, πιθανότατα, λόγω της γεωγραφικής διασποράς των σχολικών μονάδων, δεν πληροί τα κριτήρια «οργανικότητας-μαθητικού δυναμικού», με αποτέλεσμα -σε περίπτωση απόπειρας εφαρμογής μιας τέτοιας αντιστοίχισης- να οδηγηθούμε σε ολιγοθέσια σχολεία προηγούμενων δεκαετιών μέσω του υποβιβασμού ή σε κλείσιμο σχολείων γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και οπωσδήποτε σε κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης αλλά και για την εργασιακή κατάσταση του εκπαιδευτικού προσωπικού που θα αντιμετωπίσει πέρα από την ήδη απαξιωμένη οικονομικά του θέση, τη μετακίνηση, αν όχι την κατ’ ευφημισμό «διαθεσιμότητα».

Χαρακτηριστικά, στην Περιφέρεια Αττικής εκτιμάται ότι, αν εφαρμοστεί  αυτός ο απαράδεκτα λογιστικός τρόπος  που ικανοποιεί μόνο τις μνημονιακές απαιτήσεις, θα χαθούν συνολικά 1.673 θέσεις δασκάλων και 126 νηπιαγωγών. Συγκεκριμένα στην Α΄ Αθήνας θα καταργηθεί περίπου το 27% των υπαρχόντων οργανικών θέσεων. Σύμφωνα με καταγγελία του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νομού Τρικάλων, στο συγκεκριμένο νομό προβλέπεται να χαθούν 115 οργανικές θέσεις.

Επειδή:

•Η δημόσια και δωρεάν Παιδεία είναι δικαίωμα όλων, δικαίωμα που καθιστά  επιτακτική την ανάγκη να παρέχεται με ποιοτικά κριτήρια και να μην υποβαθμίζεται στο βωμό των μνημονίων.

•Υπάρχει θεσμοθετημένη νομική διαδικασία που διέπει την δημιουργία, την αύξηση ή/και τη μείωση των οργανικών θέσεων, η οποία αγνοείται από την συγκεκριμένη εγκύκλιο.

•Τις δύο τελευταίες χρονιές (2010-2012) έχει γίνει μείωση εκπαιδευτικών κατά 15,2%, καθώς η πρόσληψη αναπληρωτών μειώθηκε κατά 87% από το 2010, ενώ φέτος είναι η πρώτη φορά που θα τελειώσει η σχολική χρονιά με σοβαρότατα κενά και με 32.000 διδακτικές ώρες να χάνονται κάθε εβδομάδα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

•Ο χώρος της Παιδείας έχει δεχτεί σφοδρή επίθεση από την πολιτική λιτότητας και περικοπής των κοινωνικών δομών που ακολουθείται από την Κυβέρνηση, η οποία έχει προκαλέσει σοβαρή αναστάτωση αλλά και δυσλειτουργία στα  σχολεία της χώρας.

Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1.Με ποιο σκεπτικό, για ποιο λόγο και με ποιες προθέσεις οδηγήθηκε στην αποστολή της συγκεκριμένης εγκυκλίου, αφού ήδη η διαδικασία υποβολής των εισηγήσεων (Δημοτικών Συμβουλίων/Διευθυντών Εκπαίδευσης/Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης) έχει ολοκληρωθεί κατά περίπτωση στις 19/10/2012, 9/11/2012 και 16/11/2012;

2.Εγγυάται ότι για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων θα τηρηθούν οι νόμιμες διαδικασίες της υπ’ αριθ. Πρωτ. 121857/Δ4/9-10-2012 εγκυκλίου του ΥΠΑΙΘΠΑ, σύμφωνα με την οποία, στόχος είναι « η αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και η εφαρμογή όλων των καινοτόμων παιδαγωγικών προγραμμάτων σε άρτια εξοπλισμένες και επαρκώς επανδρωμένες σχολικές μονάδες»; Εγγυάται ότι οι πράξεις του και οι αποφάσεις του δεν θα οδηγήσουν στην περαιτέρω κατάρρευση της δημόσιας Παιδείας με την κατάργηση χιλιάδων οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών;

3.Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προχωρήσει ώστε, έστω για μία φορά, να τηρηθεί το άρθρο 101 του Συντάγματος και να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων των νησιωτικών και ορεινών περιοχών;

Οι ερωτώντες Βουλευτές:

Δριτσέλη Παναγιώτα

Αλεξόπουλος Απόστολος

Αμανατίδης Γιάννης

Αϊχάν Καρά Γιουσούφ

Γεωργοπούλου – Σάλταρη Έφη

Βαμβακά Τζένη

Κανελλοπούλου Μαρία

Κουράκης Τάσος

Μαντάς Χρήστος

Πάντζας Γιώργος

Συρμαλένιος Νίκος

Φωτίου Θεανώ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)