to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

10:00 | 13.06.2020

Πολιτική

Στην Κομισιόν φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ το σκανδαλώδες «μοίρασμα» εκατομμυρίων σε ΜΜΕ

Ο Δημήτρης Παπαδημούλης ρωτά την Κομισιόν «αν έχει ενημέρωση και διαθέσιμα στοιχεία για αντίστοιχες καμπάνιες από τις αρμόδιες αρχές άλλων κρατών-μελών, σχετικά με τα κριτήρια και το ύψος της κατανομής των επιχορηγήσεων σε μέσα ενημέρωσης» αλλά και «αν διατίθενται, και αν ναι, αν έχουν αξιοποιηθεί ευρωπαϊκοί πόροι για τις σχετικές καμπάνιες στα κράτη-μέλη και ειδικότερα στην Ελλάδα».


Στην Κομισιόν φέρνει με ερώτηση του ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Δημήτρης Παπαδημούλης, το πρόγραμμα επιχορήγησης των ελληνικών ΜΜΕ με το ποσό των 20 εκατομμυρίων ευρώ έως σήμερα, για την καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τον κορονοϊό.

«Παρά τα αιτήματα της αντιπολίτευσης και πολλών μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα, η ελληνική κυβέρνηση αρνείται να δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία για την εκστρατεία», αναφέρει στην ερώτησή του ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και σημειώνει ότι «η συνολική καμπάνια έχει κοστίσει ως σήμερα 20 εκατ. ευρώ», καθώς και ότι «στη μακρά λίστα μέσων ενημέρωσης που επιδοτήθηκαν «περιλαμβάνονται ανύπαρκτοι ή ανενεργοί ιστότοποι, που δεν συγκαταλέγονται στο σχετικό Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης».

Με δεδομένο ότι η διάθεση των κονδυλίων έγινε «μέσω εταιρείας που ανέλαβε -με απευθείας ανάθεση και κατά παρέκκλιση των διατάξεων των δημοσίων συμβάσεων, και έναντι αμοιβής- την κατανομή της συνολικής δαπάνης της καμπάνιας», ο Δημήτρης Παπαδημούλης ρωτά την Κομισιόν «αν έχει ενημέρωση και διαθέσιμα στοιχεία για αντίστοιχες καμπάνιες από τις αρμόδιες αρχές άλλων κρατών-μελών, σχετικά με τα κριτήρια και το ύψος της κατανομής των επιχορηγήσεων σε μέσα ενημέρωσης» αλλά και «αν διατίθενται, και αν ναι, αν έχουν αξιοποιηθεί ευρωπαϊκοί πόροι για τις σχετικές καμπάνιες στα κράτη-μέλη και ειδικότερα στην Ελλάδα».

Σε 627 ιστοτόπους "διαχύθηκε" η πίτα

Όπως σημειώνει ο Ν. Σβέρκος στην «Αυγή», η καμπάνια «διαχύθηκε» σε πλήθος ιστοσελίδων, που φτάνουν τον διόλου ευκαταφρόνητο αριθμό 627. Από αυτή τη μακρά λίστα λείπουν, βέβαια, ιστοσελίδες με πλούσια ειδησεογραφία και πρωτογενές υλικό, όπως το 902.gr ή το stokokkino.gr ή το documentonews.gr.

Στη θέση τους υπάρχουν βέβαια οι ιστοσελίδες του ΣΚΑΪ, skai.gr και skairadio.gr, από τις οποίες η δεύτερη ουσιαστικά αποτελεί υποσύνολο της πρώτης. Ενδιαφέρουσα και η παρουσία στη λίστα του dromosfm.gr, που περιλαμβάνει αναρτήσεις για νέα τραγούδια καλλιτεχνών, ή του melodia.gr, που προφανώς δεν μπορούν να ελεγχθούν για την αμεροληψία τους, καθώς δεν είναι ενημερωτικές ιστοσελίδες.

Και ο Φουρθιώτης στο κόλπο

Αίσθηση προκάλεσε η αποκάλυψη πως κρατικό χρήμα έλαβε το protieidisi.gr, που φέρεται να ανήκει στον Μένιο Φουρθιώτη και δημιουργήθηκε αποκλειστικά και μόνο για να λάβει μέρος στη μοιρασιά. Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα περιέργως εμπλούτισε το περιεχόμενό της χθες, λίγο αφότου αποκαλύφθηκε η υπόθεση, με περιεχόμενο με παλιότερες ημερομηνίες, αλλά παραπομπές σε νεότερα άρθρα.

Ωστόσο ο μάνατζερ - παρουσιαστής φαίνεται πως έλαβε δημόσιο χρήμα και από άλλη μεριά. Συγκεκριμένα η ιστοσελίδα apokaliptikalive.gr, όπου αναρτώνται εκπομπές που παράγει σε τοπικής εμβέλειας κανάλια, βρίσκεται στη λίστα με τους υποδοχείς κρατικής διαφήμισης.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε χθες ότι η έλλειψη περιεχομένου στον ιστότοπο menta.gr, που έλαβε διαφημιστικό μερίδιο, οφείλεται σε ορθογραφικό λάθος. Πρέπει λοιπόν να απαντήσει εάν το ίδιο ισχύει με το askmen.gr, το notiosxtypos.gr στα οποία η επίσκεψη οδηγεί στο απόλυτο κενό. Όσον αφορά πάντως το meapospi.gr, δοκιμάσαμε να διορθώσουμε το προφανές ορθογραφικό λάθος και επισκεφθήκαμε το meapopsi.gr. Εις μάτην. Και πάλι ανύπαρκτη η ιστοσελίδα...

Ο αριθμός δε των διαδικτυακών σελίδων που αναρτούν ειδήσεις μια στο τόσο είναι εξαιρετικά μεγάλος. Τόσο μεγάλος ώστε η αναφορά σε ορισμένες εξ αυτών θα αδικούσε όλες τις υπόλοιπες. Ενδεικτικά αναφέρουμε το roumlouki.gr, που επικεντρώνεται σε θέματα της Αλεξάνδρειας Ημαθίας και που δεν έχει αναρτήσει νέο υλικό από την περασμένη Τρίτη. Δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να αναφερθούμε στις ονομασίες ορισμένων ιστοσελίδων (ξεχωρίζει το laikoyra.gr, που αφορά την Ημαθία).

Πληροφορίες αναφέρουν πως το ελάχιστο ποσό που έλαβαν ιστοσελίδες της περιφέρειας μόνο από τη συγκεκριμένη καμπάνια είναι τα 1.000 ευρώ. Καθόλου άσχημα για «μέσα» στα οποία συνήθως απασχολείται ένας άνθρωπος, ο ιδιοκτήτης τους.

Η... μάχη της Ορθοδοξίας

Ξεχωριστές περιπτώσεις είναι οι ιστοσελίδες θρησκευτικού και εκκλησιαστικού ενδιαφέροντος, που σε αυτές δεν ίσχυσε μάλλον το κριτήριο της «μη πρόκλησης σύγχυσης στο κοινό». Το ellinismos-orthodoxia.gr έχει αναρτήσει πολλές «ειδήσεις» περί της μη μετάδοσης του κορωνοϊού από τη θεία κοινωνία και δηλώσεις ιεραρχών ότι «δεν αποδεχόμαστε ότι υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης ασθένειας μέσω της Εκκλησίας».

Αντίστοιχα στο vimaorthodoxias.gr είναι και σήμερα αναρτημένο άρθρο γνώμης που, σχετικά με τη μετάληψη, αναφέρει πως «οι υποχωρήσεις υπέρ του ορθολογισμού, όσο αθώες και να φαίνονται, όσο και να γίνονται χάριν της οικονομίας για τους ασθενέστερους στην πίστη, στην πραγματικότητα δεν αφήνουν τον Θεό να ενεργήσει».

Ωστόσο οι ιθύνοντες της καμπάνιας με δημόσιο χρήμα πρέπει να έθεσαν στόχους πέραν της Ελλάδας. Δεν εξηγείται αλλιώς το γεγονός πως το orthodoxtimes.gr είναι ιστοσελίδα όπου αναρτάται η δραστηριότητα εκκλησιαστικών παραγόντων στα... αγγλικά!

Ακολουθεί η πλήρης Ερώτηση του Δημ. Παπαδημούλή προς την Κομισιόν:

Θέμα: Επιχορηγήσεις ελληνικών ΜΜΕ για την καμπάνια ενημέρωσης για την πανδημία του κορονοϊού

Παρά τα αιτήματα της αντιπολίτευσης και πολλών μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα, η ελληνική κυβέρνηση αρνείται να δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία για την εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών που αποφάσισε, για την πανδημία του κορονοϊού. Η συνολική καμπάνια έχει κοστίσει ως σήμερα 20 εκατ. ευρώ επιβαρύνοντας το δημόσιο ταμείο και αφορά σε επιχορηγήσεις που κατανεμήθηκαν σε μακρά λίστα μέσων ενημέρωσης. Στη λίστα, που δημοσιοποιήθηκε με μεγάλη καθυστέρηση, περιλαμβάνονται ανύπαρκτοι ή ανενεργοί ιστότοποι, που δεν συγκαταλέγονται στο σχετικό Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης.

Η κυβέρνηση αρνείται επίμονα να δώσει στη δημοσιότητα τα κριτήρια επιλογής των αποδεκτών και τα ποσά που τους διατέθηκαν, μέσω εταιρείας που ανέλαβε -με απευθείας ανάθεση και κατά παρέκκλιση των διατάξεων των δημοσίων συμβάσεων, και έναντι αμοιβής- την κατανομή της συνολικής δαπάνης της καμπάνιας.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται η Κομισιόν:

- Έχει ενημέρωση και διαθέσιμα στοιχεία για αντίστοιχες καμπάνιες από τις αρμόδιες αρχές των κρατών-μελών, σχετικά με τα κριτήρια και το ύψος της κατανομής επιχορηγήσεων σε μέσα ενημέρωσης, καθώς και για το αν, και πώς, τηρήθηκαν οι αρχές της διαφάνειας και της δημόσιας λογοδοσίας για την αποτροπή φαινομένων διασπάθισης δημοσίου χρήματος;

- Γνωρίζει αν διατίθενται, και αν ναι, αν έχουν αξιοποιηθεί ευρωπαϊκοί πόροι για τις σχετικές καμπάνιες στα κράτη-μέλη και ειδικότερα στην Ελλάδα;

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)