to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

18:31 | 15.04.2021

Πολιτική

Ερώτηση 44 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ για εφαρμογή σχεδίου αποδόμησης του ΔΕΔΔΗΕ στο πλαίσιο ιδιωτικοποίησής του

Στην ερώτησή τους οι 44 βουλευτές κάνουν ιδιαίτερη αναφορά στο πρόσφατο τραγικό και πρωτοφανές, ως προς τη διάσταση του στα Δίκτυα της ΔΕΗ, δυστύχημα που κόστισε τον θάνατο τριών εργαζομένων και τον βαρύ τραυματισμό ενός ακόμη, κατά τη διάρκεια έργων συντήρησης του ΔΕΔΔΗΕ


Για εφαρμογή σχεδίου αποδόμησης του Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) με σκοπό την ιδιωτικοποίησή του καταγγέλλουν την κυβέρνηση σαράντα τέσσερις (44) βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με ερώτηση που κατέθεσαν με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτη Φάμελλου. Κάνουν δε εκτενή αναφορά στην κακοκαιρία «Μήδεια» που, όπως σχολιάζουν, ξεσκέπασε τη διαχειριστική και επιχειρησιακή ανεπάρκεια της Κυβέρνησης, της Πολιτικής Προστασίας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Διοίκησης του Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ), αλλά και στο τραγικό δυστύχημα της Εύβοιας, που έθεσε σοβαρά ερωτήματα για τα ζητήματα ασφάλειας της εργασίας και εργασιακών κανόνων και συνθηκών.

Η «Μήδεια», εκτός από διαχρονικά ελλείματα και προβλήματα στον ΔΕΔΔΗΕ, ανέδειξε και την πολιτική επιλογή της Νέας Δημοκρατίας να απαξιώσει τον Διαχειριστή, να «παγώσει» απαραίτητες εργασίες και προσλήψεις προσωπικού, εν αναμονή της ιδιωτικοποίησης του 49% του ΔΕΔΔΗΕ, που είναι και το πραγματικό σχέδιο της κυβέρνησης ΝΔ για τα Δίκτυα (ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου) και τις υποδομές της χώρας μας. Ανέδειξε όμως επιπλέον και τη μείζονα ανεπάρκεια της καλοπληρωμένης διοίκησης της ΔΕΔΔΗΕ, που τοποθέτησε η κυβέρνηση Μητσοτάκη, στην αξιολόγηση και αντιμετώπιση κινδύνων και στη προετοιμασία του φορέα, όχι μόνο για μια ακραία κακοκαιρία αλλά και για την πραγματοποίηση συμβατικών ελέγχων.

Οι βουλευτές κάνουν ιδιαίτερη αναφορά στο πρόσφατο τραγικό και πρωτοφανές, ως προς τη διάσταση του στα Δίκτυα της ΔΕΗ, δυστύχημα που κόστισε τον θάνατο τριών εργαζομένων και τον βαρύ τραυματισμό ενός ακόμη, κατά τη διάρκεια έργων συντήρησης του ΔΕΔΔΗΕ και αναδεικνύει, με τον τραγικότερο βέβαια τρόπο, την απαξίωση της λειτουργίας του ΔΕΔΔΗΕ αλλά και την επιτακτική ανάγκη λήψης όλων των απαραίτητων μέτρων για την τήρηση των μέτρων υγείας και ασφάλειας στους εργαζόμενους και την μετατροπής των εργολαβικών σχέσεων εργασίας σε μόνιμες, για τους εργαζόμενους που καλύπτουν πάγιες ανάγκες. Η πλημμελής επίβλεψη των εργολάβων από τον ΔΕΔΔΗΕ αποτελεί άλλο ένα αποτέλεσμα της στρατηγικής υποβάθμισης του Διαχειριστή από την κυβέρνηση της ΝΔ.

Ζητούν να μάθουν αν διενεργήθηκε ενδελεχής έρευνα για τη διερεύνηση των αιτίων των όσων απαράδεκτων συνέβησαν κατά τις ημέρες που διήρκεσε η κακοκαιρία «Μήδεια», τόσο σε πανελλαδικό, όσο και τοπικό επίπεδο (Αττική) στα δίκτυα του ΔΕΔΔΗΕ και αν ναι ποια είναι τα αποτελέσματά της, αν αναζητήθηκαν από τον ΔΕΔΔΗΕ και αν θα αποδοθούν ευθύνες για την διαχειριστική αποτυχία της κακοκαιρίας «Μήδεια». Ζητούν ακόμη να μάθουν λεπτομέρειες σχετικά με το εάν υπάρχουν συγκεκριμένες προβλέψεις του Διαχειριστή για την επίβλεψη των εργολάβων, ειδικά στο πλαίσιο καινούργιας εργολαβία διάρκειας 4 ετών που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ, για να διασφαλίσει ότι δε θα επαναληφθούν αντίστοιχα δυστυχήματα σε εργολαβίες του, καθώς και ρωτούν εάν η Διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ θα προχωρήσει σε προσλήψεις μόνιμου, αναγκαίου τεχνικού προσωπικού, όπως και στη μετατροπή εργολαβικών εργαζόμενων σε μόνιμους εφόσον καλύπτουν πάγιες ανάγκες του Διαχειριστή.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αναφέρονται τέλος στην εμμονή, όπως σημειώνουν, της κυβέρνησης ΝΔ στην εκχώρηση του 49% του Διαχειριστή εν μέσω πανδημίας, και μάλιστα σε επενδυτικά σχήματα που δεν έχουν καμία εμπειρία στη διαχείριση δικτύων, σύμφωνα με τις πρόσφατες ανακοινώσεις, και ρωτούν πώς η επιλογή αυτή εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Θέμα: «Ραγδαία υποβάθμιση του ΔΕΔΔΗΕ στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησής του: το μπλακ άουτ χιλιάδων νοικοκυριών στην κακοκαιρία της Μήδειας και το τραγικό δυστύχημα στην Εύβοια αποκαλύπτουν το σχέδιο αποδόμησης του Διαχειριστή»

Ενοχλημένος από το πινγκ πονγκ ευθυνών δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, στις 18 Φεβρουαρίου, μετά το πέρας της κακοκαιρίας «Μήδεια» που έπληξε την ελληνική επικράτεια και ιδιαιτέρως σφοδρά το λεκανοπέδιο Αττικής. Η δήλωσή του αυτή παραγνωρίζει ηθελημένα ότι η ευθύνη συντονισμού και συνεπώς η ευθύνη της αποτυχημένης διαχείρισης της «Μήδειας» στο λεκανοπέδιο Αττικής, που άφησε στο σκοτάδι εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά στους Βόρειου Δήμους της Αθήνας, βαρύνει πάνω από όλους τον ίδιο ως Πρωθυπουργό και συντονιστή του Κυβερνητικού Έργου.

Η κακοκαιρία «Μήδεια» ξεσκέπασε τη διαχειριστική και επιχειρησιακή ανεπάρκεια της Κυβέρνησης, της Πολιτικής Προστασίας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Διοίκησης του Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ). Είναι σίγουρο ότι το πρόσφατο, έκδοση 26.11.2020, Γενικό Σχέδιο δράσεων της Πολιτικής Προστασίας με την κωδική ονομασία «Βορέας» για τους Δήμους, για την αντιμετώπιση κινδύνων από την Εκδήλωση Χιονοπτώσεων και Παγετού, δε λειτούργησε.

Σημείο τριβής και εστία αντεγκλήσεων αποτέλεσε η ευθύνη κλαδέματος και κοπής δέντρων. Ο Υπουργός Εσωτερικών, Μ. Βορίδης, χαρακτήρισε «άτοπη» τη συζήτηση για το ποιος έπρεπε να κόψει τα δέντρα γιατί, όπως είπε, δεν πάει κανένας να κόψει προληπτικά 700 ή 1.000 δέντρα, και ξεκαθάρισε ότι αποκλειστικά υπεύθυνος για το Δίκτυο είναι ο ΔΕΔΔΗΕ.

Ο αριθμός των δέντρων που έπεσαν σε καλώδια, 1.500 δέντρα, καταδεικνύει ότι υπήρξε σοβαρό έλλειμα στη λειτουργία του ΔΕΔΔΗΕ τα τελευταία δύο χρόνια, ιδιαίτερα στον τομέα της επιθεώρησης δικτύων που οφείλει να εντοπίζει τα προβλήματα στο δίκτυο σε σχέση με κλαδιά και δέντρα και να διασφαλίζει την ασφάλεια του Δικτύου.

Δημοσιεύματα αναφέρονται σε εξώδικα των δημάρχων Χαλανδρίου, Αγίας Παρασκευής και Διονύσου κατά του ΔΕΔΔΗΕ, αλλά και σε έγγραφο με το οποίο ο ΔΕΔΔΗΕ ζητούσε στις 15 Ιανουαρίου άδεια από το Δασαρχείο και συνεργασία με τους Δήμους της Βόρειας Αθήνας για να κλαδευτούν δέντρα, ενόψει της αντιπυρικής μάλιστα περιόδου και όχι λόγω έλευσης κακοκαιρίας.

Σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), περίπου 100.000 νοικοκυριά σε όλη τη χώρα δεν είχαν ρεύμα για 48 έως και 72 ώρες, ενώ στις 19 Φεβρουαρίου το απόγευμα, πέντε μέρες μετά την έναρξη της κακοκαιρίας, 2.500 νοικοκυριά συνέχιζαν να αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευματοδότησης. Ακόμη και στις 21 Φεβρουαρίου, με ανακοίνωσή του, ο ΔΕΔΔΗΕ παραδέχεται ότι δεν έχει αποκατασταθεί πλήρως και ολοκληρώνονταν οι εργασίες για τη ηλεκτροδότηση των περιοχών Αγίου Στεφάνου, Δροσιάς, Άνοιξης, Διονύσου, Εκάλης και Κηφισιάς. Ο Πρόεδρος της Ένωσης Τεχνικών ΔΕΗ, Κώστας Μανιάτης, ανεβάζει τον αριθμό των νοικοκυριών που έμειναν στο σκοτάδι, μιλώντας για 200.000 νοικοκυριά και καταγγέλλοντας μεθόδευση με σκοπό την απαξίωση του Διαχειριστή (ΔΕΔΔΗΕ) και την ιδιωτικοποίησή του στη συνέχεια.

Η «Μήδεια», εκτός από διαχρονικά ελλείματα και προβλήματα στον ΔΕΔΔΗΕ, ανέδειξε και την πολιτική επιλογή της Νέας Δημοκρατίας να απαξιώσει τον Διαχειριστή, να «παγώσει» απαραίτητες εργασίες και προσλήψεις προσωπικού, εν αναμονή της ιδιωτικοποίησης του 49% του ΔΕΔΔΗΕ, που είναι και το πραγματικό σχέδιο της κυβέρνησης ΝΔ για τα Δίκτυα (ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου) και τις υποδομές της χώρας μας. Ανέδειξε όμως επιπλέον και την μείζονα ανεπάρκεια της καλοπληρωμένης διοίκησης της ΔΕΔΔΗΕ, που τοποθέτησε η κυβέρνηση Μητσοτάκη, στην αξιολόγηση και αντιμετώπιση κινδύνων και στην μη προετοιμασία του φορέα, όχι μόνο για μια ακραία κακοκαιρία αλλά και για την πραγματοποίηση συμβατικών ελέγχων.

Όπως έχει καταγγείλει πολλές φορές ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με γραπτές και επίκαιρες ερωτήσεις Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, και με αίτηση κατάθεσης εγγράφων, η κυβέρνηση της ΝΔ επέλεξε, αντί να προχωρήσει στη στελέχωση του ΔΕΔΔΗΕ με νέες και νέους επιστήμονες και τεχνικό δυναμικό, αξιοποιώντας μάλιστα το ότι η Ελλάδα από τον Αύγουστο του 2018 είναι εκτός μνημονίων, να τακτοποιήσει απλώς «γαλάζια» παιδιά και στον ΔΕΔΔΗΕ. Δημιουργήθηκαν έντεκα (11) νέες Διευθυντικές θέσεις, συγκεκριμένα δύο νέες θέσεις Γενικών Διευθυντών, πέντε νέες Διευθύνσεις και δύο θέσεις Διευθυντών Επικουρίας!!! και δύο κλιμάκια αναβαθμίστηκαν σε Διευθύνσεις.

Οι αμοιβές των Διευθυντών ξεφεύγουν πλέον από το πλαφόν των 4.650 ευρώ το μήνα που ίσχυε μέχρι και την προηγούμενη Διοίκηση, καθώς δημιουργήθηκαν, όπως και στη ΔΕΗ, υπάλληλοι δύο ταχυτήτων. Αμοιβές έως και 150.000 ευρώ, bonus 50%, για τους Γενικούς Διευθυντές και έως 90.000 ευρώ για τους Διευθυντές, με 30% bonus. Οι Διευθυντές Επικουρίας δεν έχει γίνει γνωστό αν έχουν προσωπικό στην ευθύνη τους, εφόσον απλά επικουρούν Γενικούς Διευθυντές, ενώ δεν έχει γίνει γνωστό αν η δημιουργία θέσης Διευθυντή Διαχείρισης Κινδύνων συνδυάστηκε και με σύσταση Διεύθυνσης και στελέχωσης αυτής, καθώς και το τι έκανε η εν λόγω Διεύθυνση για να αντιμετωπίσει την κακοκαιρία.

Την ίδια στιγμή, το προσωπικό του ΔΕΔΔΗΕ στο τέλος του 2020, ήταν 5.700 άτομα έναντι 6.000 στο τέλος του 2019 (αποχώρησαν λόγω συνταξιοδότησης 400 και έγιναν 100 προσλήψεις).

Πέρα από τα σοβαρά προβλήματα επιχειρησιακής ανεπάρκειας και πρόληψης, αναδεικνύονται και σοβαρά προβλήματα συντονισμού τις ημέρες της κακοκαιρίας. Όπως προκύπτει, ο ΔΕΔΔΗΕ, στις 14 Φεβρουαρίου, ανακοίνωσε ότι είχε κινητοποιήσει περισσότερα από 600 συνεργεία (και των συνεργαζόμενων εργολάβων) με περίπου 1.500 εργαζομένους, όταν η «Μήδεια» έπληττε την Κεντρική Ελλάδα, την Ήπειρο και την Πελοπόννησο. Στις 16 Φεβρουαρίου, όταν η κακοκαιρία χτυπούσε την Αττική ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοίνωσε ότι: αυτή την ώρα το τεχνικό του προσωπικό (περί τα 400 άτομα) το οποίο ενισχύεται με επιπλέον 60 άτομα από τις υπόλοιπες περιφέρειες, συνεχίζει πυρετωδώς το εξαιρετικά δύσκολο έργο της αποκατάστασης των ζημιών σε όλο το λεκανοπέδιο. Τελικά πότε έλεγε την αλήθεια;

Όμως, η  επιστολή του σωματείου των εργαζομένων της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ προς τις Διοικήσεις ΔΕΗ, ΔΕΔΔΗΕ και ΑΔΜΗΕ, από τις 12 Φεβρουαρίου, προειδοποιούσε για τη σφοδρότητα της «Μήδειας» και ζητούσε να προχωρήσει ο απαιτούμενος σχεδιασμός και να τεθούν σε αυξημένη ετοιμότητα οι μονάδες και τα συνεργεία που απαιτούνται ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα και κατ΄ επέκταση η ταλαιπωρία των καταναλωτών. Ούτε τους εργαζόμενους άκουσαν τελικά.

Προκύπτει λοιπόν ότι η Διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ επέλεξε να υποτιμήσει τους κινδύνους, να προβεί μετά τις καταστροφές σε μετακινήσεις, και αυτές περιορισμένες, και με τα γνωστά αποτελέσματα.

Δεν έχει γίνει γνωστό αν ενεργοποιήθηκε το πρωτόκολλο διαχείρισης έκτακτων καταστάσεων/κρίσεων του ΔΕΔΔΗΕ, που θέτει το προσωπικό σε επιφυλακή και προβλέπει τη δημιουργία ομάδας διαχείρισης κρίσεων, στην οποία πρέπει να συμμετέχει και ο Διευθύνων Σύμβουλος, ούτε αν συγκροτήθηκε ένα επιτελικό συντονιστικό κέντρο, όπου ο Διευθύνων Σύμβουλος θα έδινε τις απαιτούμενες «λύσεις» π.χ. δαπάνες για μεταφορά προσωπικού, συντονισμού με άλλους φορείς, όπως και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ακόμη και τον Ελληνικό Στρατό για διάνοιξη δρόμων. Αντιθέτως πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ΔΕΔΔΗΕ δεν είχε φέρει στην Αττική τα ερπυστριοφόρα που έχει στην Περιφέρεια.

Είναι ξεκάθαρο πια ότι τίθεται σοβαρό ζήτημα ανεπάρκειας Διευθυντικής «γαλάζιας» ομάδας στο ΔΕΔΔΗΕ. Αν λάβουμε επίσης υπόψη τα θέματα της εκχώρησης του 49% του ΔΕΔΔΗΕ σε ιδιώτες και των αδιαφανών και σκαναδαλωδών προμηθειών του ΔΕΔΔΗΕ σε υγειονομικό υλικό, που έχουν απασχολήσει το Ελληνικό Κοινοβούλιο, προκύπτει ότι η διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ δεν είναι μόνο ανεπαρκής αλλά επικίνδυνη και για την ασφάλεια του δικτύου και των πολιτών αλλά και για τα συμφέροντα της πολιτείας.

Παρά δε το «χτύπημα» της «Μήδειας», την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου, ενώ χιλιάδες νοικοκυριά δεν είχαν ακόμα ρεύμα η ΔΕΗ ανακοίνωσε ότι έντεκα (11) επενδυτές εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ. Και η ερώτηση που γεννάται είναι αν η απαξίωση και αποδιοργάνωση του ΔΕΔΔΗΕ αποτελούσε ένα σχέδιο της διοίκησής του και της κυβέρνησης Μητσοτάκη για να δικαιολογήσει και να καλύψει την ιδιωτικοποίησή του.

Το πρόσφατο τραγικό και πρωτοφανές, ως προς τη διάσταση του στα Δίκτυα της ΔΕΗ, δυστύχημα που κόστισε τον θάνατο τριών εργαζομένων και τον βαρύ τραυματισμό ενός ακόμη, κατά τη διάρκεια έργων συντήρησης του ΔΕΔΔΗΕ, αναδεικνύει, με τον τραγικότερο βέβαια τρόπο, την απαξίωση της λειτουργίας του ΔΕΔΔΗΕ αλλά και την επιτακτική ανάγκη λήψης όλων των απαραίτητων μέτρων για την τήρηση των μέτρων υγείας και ασφάλειας στους εργαζόμενους και την μετατροπής των εργολαβικών σχέσεων εργασίας σε μόνιμες, για τους εργαζόμενους που καλύπτουν πάγιες ανάγκες. Η πλημμελής επίβλεψη των εργολάβων από τον ΔΕΔΔΗΕ αποτελεί άλλο ένα αποτέλεσμα της στρατηγικής υποβάθμισης του Διαχειριστή από την κυβέρνηση της ΝΔ.

Παράλληλα με την εφαρμογή του σχεδίου απαξίωσης και αποδόμησης του ΔΕΔΔΗΕ η κυβέρνηση ΝΔ παραμένει προσκολλημένη στην ιδεοληπτική της εμμονή εκχώρησης του 49% του Διαχειριστή σε ιδιώτες. Η Ελληνική Κυβέρνηση ξεπουλάει κρίσιμες υποδομές στρατηγικού χαρακτήρα για τη χώρα, ενώ η Ευρώπη και όλος ο κόσμος «παγώνει» τις ιδιωτικοποιήσεις και στρέφεται και ενισχύει το δημόσιο τομέα, αξιοποιώντας τα διδάγματα της πανδημίας. Εκχωρεί τον ΔΕΔΔΗΕ με ετήσιο εγγυημένο ετήσιο έσοδο (WACC) 7% για το 2020 και 6,7% για την επόμενη τετραετία, έσοδο που στερεί από τη ΔΕΗ το δημόσιο.

Εκχωρεί ένα στρατηγικό «εργαλείο» της πολιτείας στην κατεύθυνση μετάβασης και μετασχηματισμού του ενεργειακού μας συστήματος, τον εκσυγχρονισμό του Δικτύου διανομής μέσω του Προγράμματος των έξυπνων μετρητών και μέσω της υλοποίησης του Σχεδίου Ανάπτυξης του Δικτύου για την επόμενη πενταετία (2021-2025). Η εκχώρηση αυτή μάλιστα προκύπτει ότι γίνεται σε κερδοσκοπικά funds χωρίς καμία εμπειρία στη διαχείριση Δικτύων Ηλεκτρισμού, που θέλουν απλά να απομυζήσουν τα εγγυημένα έσοδα του ΔΕΔΔΗΕ, όπως μαθαίνουμε από ανακοινώσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΗ για τα εννέα (9) υποψήφια σχήματα που πέρασαν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.

Πρόκειται για ακόμη μία έκπτωση εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΝ καθώς ακόμη και ο τέως Υπουργός ΠΕΝ, Κ. Χατζηδάκης, μιλούσε για προσέλκυση αξιόπιστων επενδυτών που ειδικεύονται στα δίκτυα όπως επισημαίνουν σε πρόσφατη δήλωσή τους κατά της προωθούμενης ιδιωτικοποίησης εργαζόμενοι της ΔΕΗ.

Επειδή η εξασφάλιση της πρόσβασης στο αγαθό της ενέργειας για τα νοικοκυριά και τους επαγγελματίες και επιχειρήσεις είναι υποχρέωση της πολιτείας

Επειδή πρέπει να λαμβάνονται προληπτικές ενέργειες και να διασφαλίζεται η επάρκεια προσωπικού και εξοπλισμού για την αντιμετώπιση ακραίων καιρικών συμβάντων

Επειδή η πώληση ενός φυσικού μονοπωλίου σε κάποιον ιδιώτη δε θα λειτουργήσει προς όφελος του τελικού καταναλωτή και του δημόσιου συμφέροντος αλλά μόνο υπέρ του ιδιώτη

Επειδή η ιδιωτικοποίηση του Διαχειριστή δεν απορρέει από κανένα μνημόνιο και καμία υποχρέωση της χώρας αλλά είναι αποτέλεσμα της ιδεοληπτικής εμμονής της ΝΔ στις ιδιωτικοποιήσεις

Επειδή ο ΔΕΔΔΗΕ αποτελεί στρατηγικό εργαλείο στο μετασχηματισμό του ενεργειακού μας συστήματος

Επειδή η κυβέρνηση ΝΔ ΔΕΝ μεριμνά για τη στελέχωση του ΔΕΔΔΗΕ με τεχνικό προσωπικό αλλά μόνο για το «βόλεμα» γαλάζιων παιδιών με παχυλούς μισθούς

Επειδή η διορισμένη Διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ κρίνεται ανεπαρκής για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις διαχείρισης του Δικτύου Διανομής της χώρας μας

Επειδή η πλημμελής επίβλεψη των εργολάβων από τον ΔΕΔΔΗΕ αποτελεί άλλο ένα αποτέλεσμα της στρατηγικής υποβάθμισης του Διαχειριστή από την κυβέρνηση της ΝΔ


Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1.        Διενεργήθηκε ενδελεχής έρευνα για τη διερεύνηση των αιτίων των όσων απαράδεκτων συνέβησαν κατά τις ημέρες που διήρκεσε η κακοκαιρία «ΜΗΔΕΙΑ», τόσο σε πανελλαδικό, όσο και τοπικό επίπεδο (Αττική) στα δίκτυα του ΔΕΔΔΗΕ;

2.        Αν ναι, ποια είναι τα αποτελέσματα της εν λόγω έρευνας, ανά Υπηρεσία, ΟΤΑ και Οργανισμό;

3.        Ποια είναι τα βραχυπρόθεσμα και τα μεσο-μακροπρόθεσμα διορθωτικά μέτρα που έλαβε ή θα ληφθούν από ΥΠΕΝ, ΟΤΑ, ΔΕΔΔΗΕ, και ποιος ο χρονικός ορίζοντας εφαρμογής αυτών;

4.        Ποιο όργανο της Πολιτείας αναζήτησε ευθύνες για τα όσα συνέβησαν, από πλευράς ΔΕΔΔΗΕ, ποιο είναι το αποτέλεσμα της αναζήτησης και μέχρι ποιο επίπεδο διοίκησης της εταιρείας υπάρχουν ευθύνες;

5.        Τι προβλέπουν οι Οδηγίες του ΔΕΔΔΗΕ για το κλάδεμα;

6.        Ποιος είναι ο αριθμός κλαδεμάτων που προέκυψε από οπτική επιθεώρηση και  ποιος είναι ο τελικός αριθμός δέντρων που κλαδεύτηκαν από τους αναδόχους, ανά περιοχή και ανά περιφέρεια του ΔΕΔΔΗΕ τα 2 τελευταία χρόνια.

7.        Πόσα χρήματα δαπανήθηκαν για κλάδεμα τα δύο τελευταία χρόνια ανά Περιφέρεια και Περιοχή του ΔΕΔΔΗΕ σε πανελλαδικό επίπεδο;

8.        Στην καινούργια εργολαβία διάρκειας 4 ετών που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ, περιλαμβάνονται οι εργασίες του κλαδέματος, της επιθεώρησης και της συντήρησης του, υπό την ευθύνη του, δικτύου Μέσης και Χαμηλής Τάσης. Με την τραγική έλλειψη προσωπικού στις Περιοχές του, πώς προτίθεται να επιβλέψει τους μελλοντικούς εργολάβους που θα αναλάβουν τις εν λόγω εργασίες, και κυρίως το κλάδεμα;

9.        Ποια είναι σημερινή λεπτομερής στελέχωση των κλιμακίων επίβλεψης των εργολάβων ανά Περιοχή σε πανελλαδικό επίπεδο, και ποια η σύνθεση της επίβλεψης της εργασίας κλαδέματος ανά Περιοχή (σε πανελλαδικό επίπεδο), και πού αυτή κρίνεται ανεπαρκής; Στην απάντηση να διευκρινιστεί ανά Περιοχή η σχέση εργασίας του προσωπικού επίβλεψης.

10.    Ποιες συγκεκριμένες ενέργειες έχουν αναληφθεί από το ΔΕΔΔΗΕ έως σήμερα ενόψει της αντιπυρικής περιόδου; Έχει υπάρξει ο απαιτούμενος συντονισμός και προετοιμασία προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι;

11.    Πώς εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον η εμμονή της κυβέρνησης ΝΔ στην εκχώρηση του 49% του Διαχειριστή εν μέσω πανδημίας και μάλιστα σε επενδυτικά σχήματα που δεν έχουν καμία εμπειρία στη διαχείριση δικτύων;

12.    Σε ποιες ενέργειες θα προβεί η Διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ για να διασφαλίσει ότι δε θα επαναληφθούν αντίστοιχα δυστυχήματα σε εργολαβίες του;

13.    Σκοπεύει η Διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ να προχωρήσει σε προσλήψεις μόνιμου, αναγκαίου τεχνικού προσωπικού, όπως και στη μετατροπή εργολαβικών εργαζόμενων σε μόνιμους εφόσον καλύπτουν πάγιες ανάγκες του Διαχειριστή;

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)