to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

19:04 | 11.09.2020

Πολιτική

Ερώτηση 40 Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ: Αποκλεισμοί πολιτών από την παρακολούθηση κρατικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Επειδή η διαφάνεια στον τομέα της ενημέρωσης είναι πολύ σημαντική, λαμβάνοντας υπόψη και τις μεγάλες αντιδράσεις που έχουν εύλογα εγείρει οι χειρισμοί της κυβέρνησης για την επιλεκτική διοχέτευση 20 εκατομμυρίων ευρώ, ακόμα και σε ανύπαρκτες ιστοσελίδες,


Ερώτηση 40 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτικής Συμμαχίας, με πρωτοβουλία της βουλευτού Κοζάνης Κ. Βέττα, προς τους υπουργούς: Οικονομικών-   Ανάπτυξης & Επενδύσεων-  Εξωτερικών- Προστασίας του Πολίτη-   Εθνικής Άμυνας-    Παιδείας & θρησκευμάτων-   Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων-  Υγείας- Περιβάλλοντος & Ενέργειας-   Πολιτισμού & αθλητισμού-   Δικαιοσύνης-Εσωτερικών-Υποδομών & Μεταφορών- Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής - Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων -Τουρισμού -  Μετανάστευσης & Ασύλου με θέμα: «Αποκλεισμοί πολιτών από την παρακολούθηση κρατικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης»

H πλήρης και ανεμπόδιστη πρόσβαση στην ενημέρωση συνιστά αναφαίρετο δικαίωμα για κάθε πολίτη, γεγονός που τεκμαίρεται όχι μόνο από την κοινή πρακτική, αλλά αποτελεί και συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα.

Όπως αναφέρεται στο άρθρο 5Α του Συντάγματος:

1. Καθένας έχει δικαίωμα στην πληροφόρηση, όπως νόμος ορίζει. Περιορισμοί στο δικαίωμα αυτό είναι δυνατόν να επιβληθούν με νόμο μόνο εφόσον είναι απολύτως αναγκαίοι και δικαιολογούνται για λόγους εθνικής ασφάλειας, καταπολέμησης του εγκλήματος ή προστασίας δικαιωμάτων και συμφερόντων τρίτων.

2. Καθένας έχει δικαίωμα συμμετοχής στην Κοινωνία της Πληροφορίας. Η διευκόλυνση της πρόσβασης στις πληροφορίες που διακινούνται ηλεκτρονικά, καθώς και της παραγωγής, ανταλλαγής και διάδοσής τους αποτελεί υποχρέωση του Κράτους, τηρουμένων πάντοτε των εγγυήσεων των άρθρων 9, 9Α και 19.

Όπως συνάγεται από τα παραπάνω, ο περιορισμός του δικαιώματος στην ενημέρωση, διαλαμβάνεται σε εξαιρετικές περιστάσεις, ακριβώς για να επισημανθεί η βαρύτητά του για το δημοκρατικό πολίτευμα.

Προδήλως, η υποχρέωση για ανεμπόδιστη πρόσβαση στην ενημέρωση, συμπεριλαμβάνει τις κρατικές ενημερωτικές ιστοσελίδες αλλά και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των Υπουργείων, όπως και των εποπτευόμενων φορέων και οργανισμών.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των παραπάνω θεσμών αποτελούν επίσημο δίαυλο επικοινωνίας -ανεξάρτητα από ποιος/α προΐσταται- και οφείλουν να ενημερώνουν για τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες, χωρίς μικροπολιτικές σκοπιμότητες ή προσωπική αυτοπροβολή, εξυπηρετώντας με αυτό τον τρόπο τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκαν: την απροϋπόθετη  πληροφόρηση των πολιτών.

Ωστόσο, παρατηρούνται διαρκώς, ιδιαίτερα σε λογαριασμούς συγκεκριμένων Υπουργείων, φαινόμενα μόνιμου αποκλεισμού και διαγραφής χρηστών οι  οποίοι, προφανώς, σχολίασαν κάποια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ δεν λείπουν και περιπτώσεις κατά τις οποίες οι κρατικοί λογαριασμοί δημοσιεύουν αναρτήσεις που πόρρω απέχουν από το σκοπό της  επίσημης ενημέρωσης.

Καμία ερμηνεία δεν δικαιολογεί την παραπάνω πρακτική καθώς υιοθετείται και προωθείται με αυτόν τρόπο, μια ιδιοκτησιακή αντίληψη του κράτους, κατά την οποία, κατά παράβαση κάθε αρχή της δημοκρατίας και του πλουραλισμού, μόνο οι αρεστές φωνές επιτρέπονται, ενώ οι υπόλοιπες καταδικάζονται σε σιγή.

Επειδή η ανεμπόδιστη πρόσβαση στην ενημέρωση είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη,

Επειδή η διαφάνεια στον τομέα της ενημέρωσης είναι πολύ σημαντική, λαμβάνοντας υπόψη και τις μεγάλες αντιδράσεις που έχουν εύλογα εγείρει οι χειρισμοί της κυβέρνησης για την επιλεκτική διοχέτευση 20 εκατομμυρίων ευρώ, ακόμα και σε ανύπαρκτες ιστοσελίδες,

Επειδή υπάρχουν αναρτήσεις χρηστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης που αναφέρουν (με παράθεση φωτογραφικών στιγμιότυπων) ότι έχουν αποκλειστεί από επίσημους λογαριασμούς Υπουργείων ή έχουν λογοκριθεί και διαγραφεί τα κόσμια σχόλιά τους,

Επειδή η διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης του κάθε Υπουργείου εκφεύγει από τον κεντρικό συντονισμό και τις αρμοδιότητες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπως απάντησε ο αρμόδιος Υπουργός στην από 19.06.2020 αντίστοιχη κοινοβουλευτική ερώτηση (αρ. 7543/21.08.2020),

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

1.  Έχουν όλοι οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πλήρη και ανεμπόδιστη πρόσβαση στην παρακολούθηση και τον σχολιασμό στα αντίστοιχα μέσα του Υπουργείου ή των εποπτευόμενων φορέων σας;

2.  Οι αρμόδιοι διαχειριστές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, έχουν προχωρήσει, από τον Ιούλιο του 2019 έως σήμερα, σε διαγραφή ή αποκλεισμό κάποιου χρήστη;

3.  Αν ναι, σε πόσες περιπτώσεις; Που ερείδεται η συγκεκριμένη δικαιοδοσία; Είστε σύμφωνοι με αυτή την πρακτική;

4.  Σε αυτή την περίπτωση καταφανούς καταστρατήγησης του άρθρου 5Α του Συντάγματος, έχουν ασκηθεί τα διοικητικά και πειθαρχικά μέτρα εναντίον των υπεύθυνων διαχειριστών;

5.  Ποιοι είναι οι υπεύθυνοι για την διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο Υπουργείο σας; Τα διαχειρίζεστε εσείς, είναι μόνιμοι υπάλληλοι του Υπουργείου, είναι μετακλητοί συνεργάτες σας ή έχετε αναθέσει την διαχείριση σε συνεργαζόμενη εταιρία;

Ομοίως, τα παραπάνω ερωτήματα για τους εποπτευόμενους φορείς.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)