to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:37 | 26.06.2018

Κοινωνία

Έργα αποκατάστασης των αθλητικών χώρων σε 41 σχολεία με συνεργασία υπουργείου Παιδείας και ΓΓΑ

Αναπτύσσεται πλέον συνεργασία ανάμεσα σε δυο Υπουργεία, Παιδείας και Πολιτισμού/Αθλητισμού, με την ένταξη 18 ακόμη σχολικών συγκροτημάτων (41 σχολεία συνολικά)


Με την παρότρυνση του γραφείου Κοινωνικών και Πολιτικών υποθέσεων της Γενικής Γραμματείας του Πρωθυπουργού, αναπτύσσεται πλέον συνεργασία ανάμεσα σε δυο Υπουργεία, Παιδείας και Πολιτισμού/Αθλητισμού, με την ένταξη 18 ακόμη σχολικών συγκροτημάτων (41 σχολεία συνολικά), και επιπλέον προϋπολογισμό 1 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων. Η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, ήδη από το 2015, έχει εντάξει 15 έργα σε χώρους σχολείων προϋπολογισμού 1 εκατ. 300 χιλιάδων ευρώ, από τα οποία τα 11 ήδη έχουν ολοκληρωθεί. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα που εντάσσεται στο εθνικό σχέδιο αναβάθμισης των αθλητικών χώρων στα σχολεία της Περιφέρειας (η Αττική θα ακολουθήσει σε δεύτερη φάση) παρουσίασαν από κοινού ο Υπουργός Παιδείας, Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Γιώργος Βασιλειάδης, ο γγ του Υπουργείου Παιδείας Γιώργος Αγγελόπουλος και γγ Αθλητισμού, Ιούλιος Συναδινός, ενώ ομιλητής στο πάνελ ήταν και ο διευθυντής του γραφείου Κοινωνικών και Πολιτικών υποθέσεων της Γενικής Γραμματείας του Πρωθυπουργού, Σταύρος Παναγιωτίδης.

 

Ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου εξήγησε παίρνοντας πρώτος τον λόγο: «Επικεντρωνόμαστε στην υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων μας, γνωρίζοντας πως υπάρχουν δυσκολίες και απαιτείται ένας σοβαρός προγραμματισμός, ενώ αποτελεί στόχο με πολύ υψηλό κόστος. Σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού έχουμε πάρει πολλές πρωτοβουλίες μέχρι στιγμής. Θεωρούμε ειδικά το θέμα των άδειων χώρων στα σχολεία ιδιαίτερα σημαντικό για κάτι που στον τόπο μας δεν δίναμε παραδοσιακά μεγάλη σημασία. Η αισθητική των χώρων πρέπει να είναι μέρος του προγραμματισμού μας και του προβληματισμού μας, αφού έχει συνάρτηση και με το τι... γίνεται μέσα σε αυτές τις εγκαταστάσεις. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο 1 εκατομμυρίου ευρώ. Βασικός στόχος είναι η ριζική αναβάθμιση του σχολικού αθλητισμού και η ενίσχυση του ερασιτεχνικού αθλητισμού».

 

Εν συνεχεία, ο Κώστας Γαβρόγλου, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα κολύμβησης στην 3η Δημοτικού που υλοποιείται ήδη από το 2015. «Η κολύμβηση στα δημοτικά σχολεία, όπως ξέρετε, είναι μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πρωτοβουλία των υπουργείων μας. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε και το υπουργείο Εσωτερικών και τις Περιφέρεις και τους Δήμους για τη μεταφορά των παιδιών. Όλα τα νούμερα είναι αυξητικά. Υπήρξαν προβλήματα αρχικά, τα αντιμετωπίσαμε και θα συνεχίσουμε να είμαστε αυστηροί στην ολιγωρία. Ξανακάνουμε έκκληση στους Δήμους να αξιοποιήσουν όσες περισσότερες πισίνες μπορούν πιστοποιώντας τες και θέλουμε από τη σχολική χρονιά που έρχεται να αυξήσουμε σε 12 τις ώρες. Σήμερα είναι 8 ώρες για την 3η και 4η Δημοτικού. Θα τις αυξήσουμε σε έως και 12 ώρες, ενώ έχουμε συστήσει μία ομάδα που μελετά την επέκταση του συγκεκριμένου προγράμματος και στην 5η και 6η αθλητισμού».

 

Ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Γιώργος Βασιλειάδης, είπε στην αρχική ομιλία του: «Είμαστε χαρούμενοι με την εξαιρετική συνεργασία, ώστε να μπορούμε με το μικρότερο δυνατό κόστος να κάνουμε παρεμβάσεις για τα παιδιά μας, για μία καλύτερη σχολική και αθλητική ζωή. Πριν από 2 χρόνια με τον ΓΓΑ μου (σ.σ. Ιούλιος Συναδινός) σκεφτήκαμε ότι θα ήταν εξαιρετικό με δεδομένη την έλλειψη υποδομών να κάνουμε -πιλοτικά- παρεμβάσεις σε άδειους χώρους σχολείων, ώστε να δημιουργήσουμε κοινωνικά κέντρα, κατά τις απογευματινές ώρες, ώστε να κοινωνικοποιούνται τα παιδιά μας. Μείναμε ευχαριστημένοι και αποφασίσαμε να το μεγιστοποιήσουμε, με μεγαλύτερους ρυθμούς σε όλη την επικράτεια, πλην της περιφέρειας Αττικής που θα ακολουθήσει σε δεύτερη φάση. Είναι σημαντικό να δημιουργήσουμε τις ελάχιστες υποδομές για τα παιδιά μας. Όλα αυτά τα πράξαμε σε συνθήκες μνημονιακής ασφυξίας. Αποδεικνύεται, λοιπόν πως αν υπάρχει η βούληση τα καταφέρνεις. Με χρηστή διαχείριση, έλεγχο και συνεργασία όλων των φορέων, αλλά και τη συνδρομή της ΚΟΕ προχωρούμε στην υλοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας».

 

Εν συνεχεία, ο υφυπουργός Αθλητισμού αναφέρθηκε στο πρόγραμμα κολύμβησης στα σχολεία λέγοντας: «Προσωπικά θα τα ονόμαζα μαθήματα αποφυγής πνιγμού. Θεωρήσαμε αδιανόητο να έχουμε Έλληνες να πνίγονται. Είναι κομβικό για εμάς αυτό το πρόγραμμα να επεκταθεί. Ξεκίνησε σε ασφυκτικές δημοσιονομικές συνθήκες στην Ελλάδα και γι’ αυτό είμαστε απόλυτα αισιόδοξοι για την επόμενη ημέρα. Με την έξοδο της χώρας μας από τα Μνημόνια μπορούμε να είμαστε πιο αισιόδοξοι. Έχουμε εξαιρετική συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, υπερβαίνουμε τις γραφειοκρατικές δυσκολίες που δεδομένα υπάρχουν, για να κάνουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας».

 

Ο διευθυντής του γραφείου Κοινωνικών και Πολιτικών υποθέσεων της Γενικής Γραμματείας του Πρωθυπουργού, Σταύρος Παναγιωτίδης τόνισε: «Το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε από το γραφείο του πρωθυπουργού. Το κράτος οφείλει να μεριμνά για να προσφέρει στους πολίτες και τους νέους εν προκειμένω τις προϋποθέσεις για την ανάδειξη τω ικανοτήτων τους και της προσωπικότητας τους. Επικεντρωθήκαμε σε αυτό το πρόγραμμα γιατί μας ενδιαφέρει το πρότυπο του αθλούμενου νέου και όχι μόνο του πρωταθλητή. Όλο αυτό το προγραμμα μπορεί να λειτουργήσει και ως μέσο ανάδειξης νέων αθλητών, αλλά κυρίως προβάλλει το πρότυπου του αθλούμενου νέου. Ο αθλητισμός έχει συμβολή στην υγεία των ανθρώπων, αλλά έχει και μία άλλη διάσταση, αυτή της κοινωνικοποίησης. Το αθλητικό παιχνίδι μπορεί να φέρει κοντά παιδιά από διαφορετικά πολιτισμικά και εθνικά περιβάλλοντα. Έχει διαπιστωθεί την περίοδο της προσφυγικής κρίσης πως το παιχνίδι αναδεικνύει μια ειδική γλώσσα ανάμεσα στα παιδιά που μπορούν να ανιχνεύουν τους καινούριους στόχους να αντιλαμβάνονται πως δεν είναι διαφορετικά».

 

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Γιώργος Αγγελόπουλος επισήμανε: «Οι προλαλήσαντες έθεσαν το ποιοτικό πλαίσιο βάσει του οποίου αναπτύχθηκαν οι δύο αυτές δράσεις. Εγώ θα σας δω ποσοτικά δεδομένα. Τι θέλαμε να κάνουμε εμείς και για ποιο λόγο; Τρεις ήταν οι στόχοι: η βελτίωση των συνθηκών για τους μαθητές, οι ασφαλείς υποδομές για τη διδασκαλία της φυσικής αγωγής και η ανάδειξη των υποδομών αυτών, δηλαδή της σχολικής αυλής ως χώρο συγχρωτισμού των παιδιών. Έχουμε τώρα τη δυνατότητα επέκτασής τους σε πανελλαδικό επίπεδο: Συγκεκριμένα, το έργο αφορά 41 σχολεία (18 σχολικά συγκροτήματα), τα οποία τα οποία έχουν 11.152 άτομα μαθητικό πληθυσμό. Δεν είναι ένα πρόγραμμα εκτός του σχολικού χρόνου, είναι μια δραστηριότητα απόλυτα ενταγμένη στο πρόγραμμα της φυσικής αγωγής».

 

Ο γενικός γραμματέας Αθλητισμού, Ιούλιος Συναδινός, υπογράμμισε: «Η φυσική αγωγή στην εκπαίδευση αποτελεί θεμελιώδη πυλώνα μιας πολιτικής που υποστηρίζει η σημερινή κυβέρνηση και έχει ως αποτέλεσμα την πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας και τη βελτίωση της ανθρώπινης ζωής. Αποτελεί κατοχυρωμένο συνταγματικά κοινωνικό αγαθό η άσκηση. Ολοι οι διεθνείς φορείς έχουν συνομολογήσει για τη σημασία της άσκησης των πολιτών της Ευρώπης. Εχουν δώσει κατευθυντήριες γραμμές που εναρμονίζοντάς τες με τις δικές μας ιδιαιτερότητας, τις ακολουθούμε ώστε να εχουμε καλύτερα αποτελέσματα στην άσκηση και τη φυσική αγωγή. Τα κριτήρια για την επιλογή των σχολεία ήταν τρία: Να λειτουργούν τρία ή τέσσερα σχολεία μαζί σε ένα συγκρότημα, να βρίσκονται σε ακριτική περιοχή και βέβαια να μπορούν να λειτουργήσουν το απόγευμα ως πόλος έλξης της νεολαίας. Είχαμε επιτόπια παρουσία, με στόχο να βελτιώσουμε μία πραγματικότητα που δυστυχώς αφορά πολλές χιλιάδες σχολείων στη χώρα που θέλουμε να την αλλάξουμε».

 

Ο Ιούλιος Συναδινός έδωσε εν συνεχεία αριθμητικά στοιχεία για το πρόκραμμα εκμάθησης κολύμβησης στα σχολεία: «Ενδεικτικά θα σας δώσουμε μερικά στοιχεία για την εισαγωγή της εκμάθησης κολύμβησης στο διδακτικό αντικείμενο της φυσικής αγωγής για την 3η Δημοτικού. Το πρόγραμμα ξεκίνησε ως πιλοτική εφαρμογή στην περιφέρεια Αττικής σε 27 σχολεία τη σχολική χρονιά 2015-16. Τον πρώτο χρόνο υλοποίησης συμμετείχαν 39.561 παιδιά, από 1421 σχολεία σε 2.210 τμήματα. Ελαβε μέρος το ένα τρίτο των σχολείων της χώρας. Αξιοποιήθηκαν 85 κολυμβητήρια και εργάσθηκαν συνολικά 243 εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής, από τους οποίους οι 162 πληρώθηκαν από τη ΓΓΑ. Συγκεκριμένα, η ΓΓΑ διέθεσε 253 χιλιάδες ευρώ.

 

Το δεύτερο χρόνο υλοποίησης του προγράμματος κολύμβησης (2017-18) είχαμε αύξηση κατά 10% στη συμμετοχή των παιδιών (43.040 παιδιά) και 10% αύξηση στον αριθμό σχολείων (1549 σχολεία), σε 2788 τμήματα. Τα τμήματα αυξήθηκαν κατά 26%, ενώ η υλοποίηση επεκτάθηκε σε 45 Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Εργάστηκαν συνολικά 271 εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής. Η ΓΓΑ συνέβαλε με το ποσό των 370 χιλιάδων ευρώ με τα οποία εξασφαλίστηκε η εργασία των εκπαιδευτικών».

 

Αναφορικά στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου, ο γενικός γραμματέας Αθλητισμού Ιούλιος Συναδινός εξήγησε: «Από την εμπειρία των δικών μας υπηρεσιών, η διαδικασία της δημοπράτησης από τους Δήμους και μέχρι να μπει η ανάδοχος μπορεί να διαρκέσει 2-3 μήνες αν δεν υπάρχουν προβλήματα με ενστάσεις. Εν συνεχεία, δεν χρειάζονται παραπάνω από 30-40 ημέρες για τα έργα. Εντός της σχολικής χρονιάς, μέχρι το τέλος του 2018, θα έχουν ολοκληρωθεί όλα».

 

Η πιλοτική δράση «ΕΜΑΥΤΙΩΝ» διαμόρφωση αθλητικών εγκαταστάσεων σχολικών αυλειων χώρων αφορά τα εξής σχολεία: 

- 4ο και 10ο Δημοτικό Σχολείο Δήμου Λεβαδέων

- 1 νηπιαγωγείο και Δημοτικό Μούδρος Δήμου Λήμνου

- Σχολικό Συγκρότημα Ζωσιμαίας Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ιωαννίνων, 2 Νηπιαγωγεία, 3 Δημοτικά, 1 Γενικό Λύκειο, 1 Εσπερινό Λύκειο Δήμου Ιωαννιτών

- 2ο ΓΕΛ Χίου και 2ο Γυμνάσιο ΛΙΒΑΝΕΙΟ Δήμου Χίου

-Σχολικό Συγκρότημα Καλλιτεχνικού Γυμνασίου με Λυκειακές τάξεις Ηρακλείου Κρήτης Δήμου Χερσονήσου

- Σχολικό Συγκρότημα Γυμνασίου/Λυκείου Ιερισσού Δήμου Αριστοτέλη

- Σχολικό Συγκρότημα 4ου Γυμνασίου/Λυκείου Δήμου Λαρισαίων

- Σχολικά Συγκροτήματα 20 – 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης και 18ο και 13ο Δημοτικό Σχολείου Δήμου Κοζάνης

- Σχολικό Συγκρότημα κοινότητας Λαδοχωρίου/Γραικοχωρίου Δήμου Ηγουμενίτσας

- Σχολικό Συγκρότημα 2ου Γυμνασίου/Λυκείου Δήμου Τρίπολης

- Σχολικό Συγκρότημα 1 Δημοτικό/Γυμνάσιο/Λύκειο Δήμου Λευκάδας

- Σχολικό Συγκρότημα/Δημοτικό Σχολείο Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας

- Σχολικό Συγκρότημα (2ο Γυμνάσιο Σπάρτης, 3ο Γυμνάσιο Σπάρτης, 2ο Λύκειο Σπάρτης Δήμου Σπάρτης

- Σχολικό Συγκρότημα 2ου ΓΕΛ Δράμας Δήμου Δράμας

- Σχολικό Συγκρότημα 1ο Γυμνάσιο και 1ο Λύκειο Δήμου Τρικκαίων

- Σχολικό Συγκρότημα 7ο Γυμνάσιο Δήμου Ρόδου

- Σχολικό Συγκρότηα 1ο Γυμνάσιο Αγ. Νικολάου Δήμος Αγίου Νικολάου

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)