to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:14 | 12.02.2014

Οικονομία

Έρευνα: Περαιτέρω μείωση εξόδων σχεδιάζουν οι 'Ελληνες

Τα μελλοντικά σχέδια στην Ελλάδα της ύφεσης περιλαμβάνουν μείωση εξόδων για το 55% των καταναλωτών


Έρευνα της Boston Consulting Group για την ψυχολογία των καταναλωτών στην Ελλάδα της συνεχιζόμενης ύφεσης αναδεινύει την τάση ως προς τις δαπάνες των καταναλωτών.

Η κ. Καμίλ Εγκλοφ-Γκίκα, επικεφαλής των δραστηριοτήτων της εταιρείας στο λιανεμπόριο και τα καταναλωτικά είδη για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, που είναι από τους συγγραφείς της έρευνας, ανέφερε ότι υγεία, ηρεμία, οικογένεια, παιδεία και σταθερότητα είναι οι αξίες που κυριαρχούν και αμέσως μετά ακολουθεί το σπίτι. Δίνουν λιγότερη αξία στην αποταμίευση, την ευκολία και την καλοζωία. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2012 στις πέντε πρώτες θέσεις ήταν η ευκολία, η υγεία, η ηρεμία, το περιβάλλον και η καλοζωία και το 2011 στις αντίστοιχες θέσεις ήταν η αποταμίευση, η καλοζωία, η ευθυμία, η ηρεμία και το σπίτι μου.

Μείωση εξόδων για πάνω από τους μισούς Έλληνες

Σχετικά με τον σχεδιασμό των δαπανών των Ελλήνων καταναλωτών, η έρευνα έδειξε ότι τα μελλοντικά σχέδια περιλαμβάνουν μείωση εξόδων αλλά με αρκετά λιγότερους Έλληνες να δηλώνουν ότι θα περιορίσουν σε κάποιο βαθμό τις δαπάνες τους (55%) συγκριτικά με το 2012 (68%). Οι Έλληνες σκοπεύουν μεν να ξοδέψουν λιγότερα, αλλά οι δαπάνες τους θα είναι στοχευμένες σε σχέση με το παρελθόν. Συγκεκριμένα, 83% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι σκοπεύουν να μειώσουν τις δαπάνες τους στα λιγότερα σημαντικά προϊόντα, ενώ το 66% δήλωσαν ότι στα προϊόντα που θεωρούν βασικά δεν θα κάνουν περικοπές, όπως είναι τα φρέσκα τρόφιμα, γαλακτοκομικά και οι βρεφικές τροφές, ενώ σκοπεύουν να μειώσουν τις δαπάνες σε ταχυφαγία και εστιατόρια. Αρκετοί επίσης δήλωσαν ότι θα μειώσουν τις δαπάνες σε υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και αγοράς κοσμημάτων, αλλά λίγοι σκέφτονται να μειώσουν τα έξοδα σε παιδικά ρούχα, προϊόντα για την υγεία και τη γυμναστική.

Θέλουν ελληνικά προϊόντα αλλά αν είναι πιο ακριβό δεν το αγοράζουν ενώ η ψηφιακή κατανάλωση μέσω ηλεκτρονικών συσκευών είναι περιορισμένη στη χώρα μας παρά το γεγονός ότι το διαδίκτυο αποτελεί σημαντικό εργαλείο, κυρίως της νέας γενιάς, για τη διαδικασία αγορών. Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να αγοράσουν αεροπορικά εισιτήρια, ηλεκτρονικές συσκευές και ρούχα και ελάχιστα για φαγητό, αλκοολούχα ποτά, βιταμίνες και προϊόντα σπιτιού.

Πηγή: ΑΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)