to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Έρευνα για την ακρίβεια: Με τα «απολύτως απαραίτητα» οι Έλληνες – «Μαχαίρι» σε ρεύμα και σούπερ μάρκετ

Βασικά προϊόντα και υπηρεσίες κόβουν οι Έλληνες λόγω ανεπάρκειας εισοδήματος - Χειροτέρευσε η κατάσταση το τελευταίο εξάμηνο


Με την ακρίβεια, την οικονομική κατάσταση της χώρας και την ενεργειακή κρίση να αποτελούν το «top 3» των ανησυχιών των Ελλήνων σήμερα, 9 στους 10 δηλώνουν ότι δεν έχουν βάλει «μαχαίρι» μόνο στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που ικανοποιούν τις δευτερεύουσες ανάγκες τους, όπως η διασκέδαση, τα ταξίδια και τα καινούργια ρούχα και παπούτσια, αλλά σε βασικά είδη πρώτης ανάγκης, όπως η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και οι αγορές στα σούπερ μάρκετ.

Με την ακρίβεια, την οικονομική κατάσταση της χώρας και την ενεργειακή κρίση να αποτελούν το «top 3» των ανησυχιών των Ελλήνων σήμερα, 9 στους 10 δηλώνουν ότι δεν έχουν βάλει «μαχαίρι» μόνο στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που ικανοποιούν τις δευτερεύουσες ανάγκες τους, όπως η διασκέδαση, τα ταξίδια και τα καινούργια ρούχα και παπούτσια, αλλά σε βασικά είδη πρώτης ανάγκης, όπως η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και οι αγορές στα σούπερ μάρκετ.

Το εντυπωσιακό είναι πως σχεδόν όλοι δηλώνουν ότι έχουν κάνει τουλάχιστον μία περικοπή εξόδων από τα 18 είδη που εξετάστηκαν στην πανελλήνια έρευνα της Focus Bari | YouGov, κυρίως επειδή δεν επαρκεί το εισόδημά τους και δευτερευόντως για προληπτικούς λόγους!

Εξίσου ενδιαφέρουσα είναι και η διακύμανση του ποσοστού των Ελλήνων που δηλώνουν ότι τα περικόπτουν τα έξοδά τους για να βγάλουν πέρα. Τον Απρίλιο το 70% των Ελλήνων δήλωσαν ότι έχουν κάνει περικοπές ενώ σήμερα, το ποσοστό αυτό φτάνει στο 97%: Όλοι!

Τον Απρίλιο, 49% έκαναν περικοπές λόγω ανεπαρκούς εισοδήματος. Σήμερα, το αντίστοιχο ποσοστό είναι 60%.

Οι περιοχές στις οποίες φαίνεται ότι δεν επαρκεί περισσότερο το εισόδημα για τις βασικές ανάγκες είναι στην Λοιπή Ελλάδα και αφορά σχεδόν 7 στους 10, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην περιοχή της Θεσσαλονίκης είναι 6 στους 10 και στην Αττική κάτι παραπάνω από 5 στους 10.

Υπερβολική ακρίβεια παντού

Η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων θεωρεί ότι εκτός από τις τιμές καυσίμων, πετρελαίου και ειδών σουπερμάρκετ, έχουν ανέβει οι τιμές σχεδόν όλων των προϊόντων και υπηρεσιών.

Μάλιστα, λόγω της ακρίβειας, αλλά και της ανασφάλειας για την οικονομική κατάσταση, όλοι οι Έλληνες έχουν κάνει ακόμα μεγαλύτερες περικοπές σήμερα έναντι του Απριλίου 2022.

Γι’ αυτό επιλέγουν οικονομικότερους τρόπους διασκέδασης, λιγότερα ταξίδια και διακοπές και μείωση κατανάλωσης σε αγορές και υπηρεσίες.

Τι άλλαξε το τελευταίο εξάμηνο

Προκειμένου οι καταναλωτές να «παλέψουν» την ακρίβεια κάνουν οικονομία σε ρεύμα, βενζίνη και πετρέλαιο, αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις, ενώ εξετάζουν πολλές και διαφορετικές εναλλακτικές προτού προβούν σε κάποια αγορά.

Πάντως η επιλογή της αγοράς των απολύτως απαραίτητων, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για τον κλάδο του λιανεμπορίου, είναι εκείνη που απέκτησε περισσότερους θιασώτες το τελευταίο εξάμηνο.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)