to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:52 | 12.05.2020

Κοινωνία

Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών: Το σχολείο είναι ζωντανός οργανισμός και όχι εικονική πραγματικότητα

Βροντερό «Όχι» στις κάμερες παρακολούθησης στις τάξεις και στο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, από το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας


«Το σχολείο είναι ζωντανός οργανισμός και όχι εικονική πραγματικότητα. Λέμε βροντερό "Όχι" στις κάμερες παρακολούθησης στις τάξεις
και στο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία», τονίζει το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας.

Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται ότι «μετά το νέο αντιεκπαιδευτικό νόμο που πρότεινε η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας εν μέσω καραντίνας, θέλοντας να βρει απροετοίμαστη την εκπαιδευτική κοινότητα, συνεχίζει απτόητη και αποφασίζει το σταδιακό άνοιγμα τον σχολείων, χωρίς να παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο. Κατηγοριοποιεί τους μαθητές βάζοντας την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία ως θέμα προσωπικής επιλογής, πράγμα που οδηγεί στη διάλυση της σχολικής ζωής».

Παράλληλα, το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας χαρακτηρίζει «απαράδεκτο» το «να δίνουν οδηγίες για τήρηση κανόνων υγιεινής και ασφάλειας ενώ αναγορεύουν ως κύριο παράγοντα την ατομική ευθύνη των εκπαιδευτικών και των γονιών, κρύβοντας από την κοινή γνώμη τις συχνά άθλιες συνθήκες των σχολείων που αναγκάζουν τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς να συνωστίζονται με κίνδυνο της υγείας τους (με αποτέλεσμα πολλά παιδιά, εφ’ όσον τους δίνεται η επιλογή, να μένουν στο σπίτι). Το σχολείο δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι θέμα προσωπικής επιλογής».

Επιπλέον, το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών καταγγέλλει την «απαράδεκτη ρύθμιση για την ταυτόχρονη διδασκαλία με την ζωντανή μετάδοσή της από κάμερες στην τάξη, που αιφνiδιαστικά ψήφισε η Κυβέρνηση με μία τροπολογία που έφερε στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Μετανάστευσης, εκπρόθεσμα μάλιστα, νύχτα (κατά την προσφιλή τους συνήθεια) της Παρασκευής στις 8 Μάη 2020».

«Θεωρούμε τις κυβερνητικές πρακτικές επικίνδυνες, ύποπτες κι επιζήμιες για την εκπαίδευση και για την κοινωνία όλη. Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας αρνούνται τον σύνθετο επιστημονικά και κοινωνικά χαρακτήρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και επιδιώκουν να την μετατρέψουν σε reality οργουελικής έμπνευσης και κακής ποιότητας με θύματα τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Και, βέβαια, προκύπτουν πολλά νομικά ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων» τονίζεται στην ανακοίνωση.

«Επιδιώκει το Υπ. Παιδείας την απομάκρυνση των μαθητών από τον πυρήνα της γνώσης που είναι το ζωντανό μάθημα στην τάξη (καταργούν έτσι τη ζωντανή και δημιουργική σχέση δάσκαλου – μαθητή αλλά και την αναγκαία για την εκπαίδευση κοινωνικότητα που το σχολείο οφείλει να καλλιεργεί) . Επιδιώκει την διάλυση της συλλογικής βάσης του σχολείου, τον κοινωνικό διαχωρισμό των παιδιών. Επιδιώκει το τσαλάκωμα της
επιστημονικής και κοινωνικής οντότητας των εκπαιδευτικών. Προσπαθεί η Κυβέρνηση να μετατοπίσει τις ευθύνες για την ανεπάρκεια της Παιδείας, στους εκπαιδευτικούς και δημιουργεί την εντύπωση ότι οι εκπαιδευτικοί φοβούνται την αξιολόγηση, εκείνοι που αξιολογούνται κάθε στιγμή από τους πιο αυστηρούς κριτές που είναι οι μαθητές τους».

Κταλήγοντας το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών καλεί σε συμμετοχή στις αυριανές συγκεντρώσεις ενάντια στο Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία και την κυβέρνηση να αποσύρει την «απαράδεκτη τροπολογία για την διδασκαλία με κάμερες και να δοθούν άμεσα τα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό για:

1. Μέτρα προστασίας και σοβαρή αντιμετώπιση για την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών

2. Ασφαλή και κατάλληλα σχολικά κτήρια

3. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας με πλήρες ωράριο

4. Κατάλληλες υποδομές και τεχνολογικό εξοπλισμό σε κάθε σχολείο.

5. Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)