to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

7:51 | 17.05.2017

Κοινωνία

Εντατικοποίηση των ελέγχων από το λιμενικό για τήρηση των κανονισμών εργασίας στα ωράρια των πληρωμάτων

Σε εντατικοποίηση των ελέγχων για την τήρηση των κανονισμών εργασίας στα ωράρια των πληρωμάτων των πλοίων της ακτοπλοϊας, αναμένεται να προχωρήσουν τις επόμενες ημέρες και ενόψει καλοκαιριού, οι κατά τόπους λιμενικές Αρχές στα περισσότερα λιμάνια της χώρας.


   Όπως δήλωσαν στελέχη του λιμενικού στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, παραβάσεις της κείμενης νομοθεσίας αναφορικά με υπερεργασία και ώρες ανάπαυσης, επαναλαμβάνονται το τελευταίο διάστημα από συγκεκριμένες εταιρείες που δραστηριοποιούνται και εκτός λιμανιού του Πειραιά, ενώ το πρόστιμο αρχίζει από 500 ευρώ και ανεβαίνει ανάλογα με την κρίση του εκάστοτε τοπικού λιμενάρχη. 

   Σύμφωνα πάντως με το λιμενικό σώμα ελληνική ακτοφυλακή, τη Δευτέρα το βράδυ στο λιμάνι του Πειραιά συνελήφθη για παραβίαση των διατάξεων που αφορά το χρόνο απασχόλησης πληρώματος, ο πλοίαρχος οχηματαγωγού επιβατηγού ταχύπλοου πλοίου, μετά από έλεγχο που διενεργήθηκε από στελέχη του πρώτου λιμενικού τμήματος και της διεύθυνσης ναυτικής εργασίας του υπ.Ναυτιλίας, κατά τον κατάπλου του από Θήρα - Νάξο - Μύκονο.

   Ως αποτέλεσμα, ήταν το πλοίο να μην πραγματοποιήσει στη συνέχεια ναυλωμένο δρομολόγιο για τη Μύκονο με 450 επιβάτες.

   Για την υπόθεση σχηματίσθηκε δικογραφία, ενώ ο συλληφθείς πλοίαρχος αφέθηκε ελεύθερος, κατόπιν προφορικής εντολής του εισαγγελέα. Στελέχη της εταιρείας υποστήριξαν πάντως στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι μπορεί το πλοίο να ακινητοποιήθηκε από το λιμεναρχείο αλλά δεν υπήρξε καμία παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας, ότι υπήρχε διπλό πλήρωμα και ότι το θέμα θα επιλυθεί στο άμεσο μέλλον από τα διοικητικά δικαστήρια.

   Για το περιστατικό πάντως είχε προηγηθεί καταγγελία στο υπουργείο Ναυτιλίας από την Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) ενώ σε ανακοίνωσή του το ναυτεργατικό σωματείο ανέφερε «ότι πάνω από τέσσερις ώρες οι 450 επιβάτες ανέμεναν το πλοίο και την ολοκλήρωση του ελέγχου ενώ στο τέλος ανακοίνωσαν ότι λόγω της απεργίας της ΠΝΟ θα ματαιωθεί το δρομολόγιο.»

   Σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα 381 που αφορά τον κανονισμό του μέγιστου χρόνου απασχόλησης των πληρωμάτων των ταχυπλόων πλοίων, ο χρόνος απασχόλησης των πληρωμάτων είναι 8 ώρες ημερησίως με δυνατότητα να παραταθεί πέραν των δύο ωρών, ανά 24ωρο.

   Σε εξαιρετικές περιπτώσεις επίσης είναι δυνατή η ημερήσια απασχόληση μέχρι μία ώρα επιπλέον δηλαδή 11 ώρες συνολικά, υπό την προϋπόθεση ότι σε περίοδο επτά ημερών, το σύνολο των ωρών απασχόλησης δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 70 ώρες, ενώ ο προαναφερόμενος χρόνος θα πρέπει να αναφέρεται στην άδεια λειτουργίας του κάθε ταχύπλοου πλοίου.

   Σε κάθε ταχύπλοο πλοίο υπάρχει επίσης αρχείο (βιβλίο), στο οποίο καταγράφεται ο ημερήσιος χρόνος απασχόλησης κάθε μέλους του πληρώματος. 

   Πάντως, όπως ανέφεραν στελέχη της ναυτεργασίας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, το αξιοσημείωτο στην όλη υπόθεση του συγκεκριμένου νομοθετήματος, είναι ότι υπεύθυνοι για την τήρηση του παρόντος κανονισμού και την μην εκτέλεση δρομολογίου σε περίπτωση υπέρβασης του χρόνου απασχόλησης είναι οι πλοίαρχοι των ταχυπλόων πλοίων, ενώ οι πλοιοκτήτες η οι διαχειριστές των εταιρειών υποχρεούνται μόνο να λαμβάνουν μέτρα για την τήρηση του συγκεκριμένου κανονισμού.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)