Συγκεκριμένα οι ενστάσεις του επιστημονικού συμβουλίου αφορούν ακόμα και στην διατύπωση του άρθρου διαπιστώνοντας ότι χρήζει πληρέστερης και επαρκέστερης αιτιολόγησης ο τρόπος κατά τον οποίο θεσπίζεται η δυνατότητα λειτουργίας κατά τις Κυριακές.
«Δεν φαίνεται κατανοητό, υπό το σκεπτικό της Αιτιολογικής Έκθεσης, το σχήμα συμφώνως προς το οποίο είτε , εντός προθεσμίας 3 μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος , θα καθορισθούν συγκεκριμένες Κυριακές από τους αρμόδιους Αντιπεριφερειάρχες και Δημάρχους , κατά τις οποίες θα μπορούν να λειτουργούν καταστήματα συνολικής επιφάνειας μέχρι 250 τ.μ., είτε παρερχομένης άπρακτης της ανωτέρω προθεσμίας , θα λειτουργούν άπαντα τα καταστήματα κατά τις Κυριακές τις οποίες τα ανωτέρω διοικητικά όργανα θα επιλέγουν» αναφέρει χαρακτηριστικά η Έκθεση.
Όπως επισημαίνει η επιτροπή έτσι όπως είναι διατυπωμένη η ρύθμιση ο αριθμός των Κυριακών που θα λειτουργούν τα καταστήματα μπορεί να ποικίλει από Περιφέρεια σε Περιφέρεια πράγμα που μπορεί να προκαλέσει άνιση μεταχείριση ομοίων περιπτώσεων. «Εφ'όσον όμως η λειτουργία είναι προαιρετική θα πρέπει να ισχύει για όλες τις περιφέρειες ο ίδιος αριθμός Κυριακών» αναφέρει η Έκθεση.
Το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής εκφράζει μάλιστα και ενστάσεις για τη συνταγματικότητα της ρύθμισης καθώς επικαλούμενο τα άρθρα 4 και 5 του Συντάγματος και την ισχύουσα νομολογία περί Κυριακών και αργιών επισημαίνει ότι βάσει αυτών συνάγεται ότι διαφορετική ρύθμιση του ωραρίου λειτουργίας καταστημάτων που εμπορεύονται όμοια ή παρεμφερή είδη δεν επιτρέπεται, εκτός αν δικαιολογείται από λόγους δημοσίου συμφέροντος.
Πηγή: avgi.gr