to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:40 | 30.08.2019

Πολιτική

Χωρίς προηγούμενο η απαξίωση του Κοινοβουλίου: Υπερψηφίστηκαν το ν/σ και οι τροπολογίες της ντροπής

Στη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής για το νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες, προσκλήθηκε και παρευρέθηκε ως σύμβουλος του Κεφαλογιάννη ο κ. Ηλιάδης, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδηγών ο οποίος κατηγορείται για σειρά κακουργηματικών πράξεων σχετικών με τα κυκλώματα διαφθοράς που λυμαίνονταν τις διαδικασίες εξετάσεων διπλωμάτων οδήγησης! - «Θα συνεχίσει η Ν.Δ. να νομοθετεί κατ' αυτόν τον τρόπο;» διερωτήθηκε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ για τη διαδικασία του κατ' επείγοντος που επιλέγει η κυβέρνηση


*ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ: Πρωθυπουργικό σκάνδαλο για χάρη του νέου διοικητή της ΕΥΠ

Υπερψηφίστηκε αργά το απόγευμα της Παρασκευής από την Ολομέλεια της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις άδειες οδήγησης, η συζήτηση του οποίου διεξάγεται σήμερα με τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος. Από τη διαδικασία και την ψηφοφορία έχει δηλώσει το ΚΚΕ, το ΚΙΝΑΛ και το ΜΕΡΑ 25 ότι αποχωρούν, αντιδρώντας τόσο στον κατεπείγοντα χαρακτήρα του νομοσχεδίου όσο και για την κατάθεση των υπουργικών τροπολογιών.

Λίγο μετά τις 6.30 διεξήχθη η ονομαστική ψηφοφορία επί της τροπολογίας για την ΕΥΠ. Το σχετικό αίτημα κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο Δ. Τζανακόπουλο να κάνει λόγο για "ντροπιαστική απαράδεκτη και σκανδαλώδη τροπολογία".

Βουλή: Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τα διπλώματα. Ναι επί της αρχής μόνο από ΝΔ

Ολοκληρώθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις άδειες οδήγησης.

Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν μόνο οι βουλευτές της ΝΔ ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ και Ελληνική Λύση καταψήφισαν. Το ΚΚΕ και το ΜεΡΑ25 απουσίαζαν από τη διαδικασία ψηφοφορίας.

Υπερψηφίστηκε με 150 ψήφους η τροπολογία για την ΕΥΠ

Δεκτή κατά πλειοψηφία έγινε μετά από ονομαστική ψηφοφορία την οποία είχε ζητήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, η επίμαχη τροπολογία για την ΕΥΠ, που είχε κατατεθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις άδειες οδήγησης.

Σε σύνολο 220 παρόντων βουλευτών υπέρ ψήφισαν 150 βουλευτές ενώ 70 βουλευτές την καταψήφισαν.

Υπέρ ψήφισαν οι βουλευτές της ΝΔ ενώ την καταψήφισαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και της Ελληνικής Λύσης. Από τη διαδικασία της ψηφοφορίας απουσίαζαν ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ και ΜέΡΑ25.

Δ. Τζανακόπουλος: Η απαξίωση του Κοινοβουλίου από τη Ν.Δ. δεν έχει προηγούμενο

Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση για τον τρόπο νομοθέτησής της εξαπέλυσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Τζανακόπουλος, κάνοντας λόγο για άνευ προηγουμένου απαξίωση του Κοινοβουλίου.

Όπως είπε, σε καμία φάση της διαδικασίας δεν εξηγήθηκε σε τι ακριβώς συνίσταται το κατεπείγον. «Ούτε στην συζήτηση στη διάσκεψη των προέδρων ούτε στην επιτροπή. Η ΝΔ έχει την πλειοψηφία και μπορεί να καθορίζει τις διαδικασίες κατά το δοκούν. Όμως τίθεται ένα συνολικότερο ζήτημα σε σχέση με τους όρους που νομοθετεί το Κοινοβούλιο» σημείωσε ο Δ. Τζανακόπουλος.

«Από τα πέντε νομοσχέδια που έχουν συζητηθεί μέχρι τώρα, τρία από αυτά έχουν έρθει με τη μορφή του κατεπείγοντως και ένα με τη μορφή του επείγοντως. Δε νομίζω ότι αυτό τιμά τους βουλευτές και τη λειτουργία του Κοινοβουλίου. Πρέπει κάποια στιγμή η κυβέρνηση να μας εξηγήσει αν προτίθεται να συνεχίσει να νομοθετεί με τον τρόπο αυτό. Η απαξίωση του Κοινοβουλίου που έχει γίνει τον τελευταίο 1,5 μήνα, δεν έχει προηγούμενο» επισήμανε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ.

Τέλος, ζήτησε από την κυβέρνηση να ενημερώσει εντός των επομένων 20 λεπτών για το αν σκοπεύει να επαναλάβει την κατάθεση τροπολογιών στο παρά πέντε της διαδικασίας, όπως είχε γίνει με τον Γ. Βρούτση, ώστε η αντιπολίτευση να γνωρίζει πώς θα εξελιχθεί η διαδικασία.

*ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χρ. Σπίρτζης: Δέσμευση Μητσοτάκη στο κύκλωμα αδειών οδήγησης η επιστροφή στο παλιό καθεστώς (ηχητικό)

«Λύνουμε προβλήματα προηγούμενοι ανεφάρμοστου νόμου»: Πως τεκμηριώνει τις πρωτοβουλίες της η κυβέρνηση

Κλείνοντας τη συζήτηση ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης υπεραμύνθηκε των νέων ρυθμίσεων, ενώ απαντώντας στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης για το χαρακτήρα τοϋ κατεπείγοντος που είχε το νομοσχέδιο αντέτεινε δύο βασικούς λόγους:

Πρώτον, ότι έπρεπε να λυθεί άμεσα ένα μείζον κοινωνικό πρόβλημα που δημιουργήθηκε τον τελευταίο χρόνο λόγω του ανεφάρμοστου και επιπόλαιου προηγούμενου νόμου του ΣΥΡΙΖΑ που κρατά σε ομηρία πάνω από 100.000 οδηγούς, κυρίως επαγγελματίες, που δεν μπορούν να πάρουν το δίπλωμα τους, ενώ κάθε εβδομάδα συσσωρεύονται ακόμα περισσότερα προβλήματα.

Δεύτερον, ότι έπρεπε να αποτραπεί η αύξηση των τελών κυκλοφορίας στη βάσει των ρύπων, και του αντιρρυπαντικού προτύπου που θα εφαρμοζόταν από την επόμενη εβδομάδα.

Ο κ. Κεφαλογιάννης κατηγόρησε το ΣΥΡΙΖΑ για μικροκομματική τακτική ενώ επεσήμανε ότι θα συσταθεί Επιτροπή η οποία μέσα από διάλογο με τους αρμόδιους φορείς, θα επεξεργαστεί και θα καταθέσει σε 6 και το αργότερο εννιά μήνες ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών που θα είναι σύμφωνο με τις ευρωπαϊκές οδηγίες.

Ο κ. Κεφαλογιάννης, υπογράμμισε ότι η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών δεν προχώρησε στην έκδοση καμίας κανονιστικής πράξης, από τις 26 που προέβλεπε ο νόμος που είχε ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ εδώ και έξι μήνες, με αποτέλεσμα τα προβλήματα να συσσωρεύονται και να διογκώνονται καθημερινά».

«Δεν ξηλώνουμε τον προηγούμενο νόμο. Καταργούμε μόνο διατάξεις του που δημιούργησαν και συσσώρευσαν μόνο προβλήματα εγκλωβίζοντας χιλιάδες πολίτες, κυρίως επαγγελματίες οδηγούς», επεσήμανε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Τέλος ο κ. Κεφαλογιάννης σχολιάζοντας τις αντιδράσεις των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τη χθεσινή παρουσία στην Επιτροπή στην αρχή της συνεδρίασης, του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης Διαμαντή Ηλιάδη έκανε λόγο για υποκρισία και προσπάθεια πολιτικής εκμετάλλευσης.

Τοποθετήσεις των υπόλοιπων κομμάτων

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΙΝΑΛ, Χρήστος Γκόκας, έκανε λόγο για αντιγραφή από τη ΝΔ των πρακτικών της προηγούμενης κυβέρνησης τις οποίες ως αντιπολίτευση κατήγγειλε.

Η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, έκανε λόγο για αυταρχικές λογικές, τόνισε ότι και για την κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και με την προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ, «το κατεπείγον και η κατάθεση τροπολογιών την τελευταία στιγμή ήταν ο κανόνας και όχι η εξαίρεση, ώστε να μη γίνεται ουσιαστική συζήτηση».

Έντονη κριτική στην κυβέρνηση άσκησαν, επίσης, τόσο οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι της Ελληνικής Λύσης και του ΜέΡΑ25, Κωνσταντίνος Χήτας και Αγγελική Αδαμοπούλου.

«Δεν θέλω να κάνω συμψηφισμό με την πρακτική που ακολούθησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αντιλαμβάνομαι τη δημοκρατική σας ευαισθησία μην εκληφθεί, όμως, ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιεί ως λευκή επιταγή την ετυμηγορία του ελληνικού λαού. Υπάρχουν, όμως, προβλήματα που ταχύτατα πρέπει η σημερινή κυβέρνηση να ρυθμίσει. Η προσπάθεια αυτή είναι σαφής. Δεχόμαστε αυτό που ειπώθηκε από κυβερνητικά χείλη, ότι αυτό θα είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Δεν δεχόμαστε, όμως, μαθήματα δημοκρατίας από το ΣΥΡΙΖΑ», σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Σπήλιος Λιβανός.

«Δεν είναι σωστό να αντλούμε στατιστικά στοιχεία από το πρώτο μήνα της νομοθετικής εργασίας. Αυτό δεν συνιστά στατιστικό δείγμα, ούτε της κυβέρνησης ούτε της Βουλής. Η ίδια η κυβέρνηση ανέβασε τον πήχη και έχει δεσμευτεί ότι δεν θα επαναληφθεί το φαινόμενο των τροπολογιών της τελευταίας στιγμής και το κατεπείγον των νομοσχεδίων», υπογράμμισε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Βουλής.

Απομονωμένη ξανά η κυβέρνηση

   Το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε την Πέμπτη 29/8 επί της αρχής του, από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, μόνο με τη στήριξη των βουλευτών της ΝΔ. ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ καταψήφισαν, η Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκε για την Ολομέλεια, ενώ το ΚΚΕ είχε αποχωρήσει από τη συζήτηση και η ΜεΡΑ25 δεν συμμετείχε στη διαδικασία της ψηφοφορίας.

   Με τις νέες ρυθμίσεις προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η κατάργηση της υποχρεωτικής πρακτικής επανεξέτασης για την ανανέωση της άδειας των οδηγών άνω των 74 ετών, επανασυστήνονται οι δευτεροβάθμιες ιατρικές επιτροπές, ενώ οι ΟΤΑ καθορίζουν το πλαίσιο λειτουργίας για τα μηχανάκια με τέσσερις τροχούς. Επίσης, συστήνεται Επιτροπή που μέσα από διάλογο με τους αρμόδιους φορείς θα επεξεργαστεί και θα καταθέσει σε 6 και το αργότερο εννιά μήνες ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών και θα είναι σύμφωνο με τις ευρωπαϊκές οδηγίες.

   Όπως τόνισε στην Επιτροπή ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, στόχος της κυβέρνησης είναι σε αυτή τη φάση να λύσει τα μεγάλα και επείγοντα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από το ανεφάρμοστο νομοθετικό πλαίσιο που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ οδηγώντας έτσι σε ομηρεία χιλιάδες οδηγούς, κυρίως επαγγελματίες (πληροφορίες: ΑΠΕ - ΜΠΕ).

Σφοδρές αντιδράσεις και σοβαρά ερωτήματα

Δύο είναι κυρίως τα σημεία αιχμής για τα οποία αντιδρά σύσσωμη η αντιπολίτευση. Η διαδικασία συζήτησης του νομοσχεδίου με τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος και οι ρυθμίσεις που αφορούν θέματα άλλων υπουργείων, με τον ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα κόμματα να κάνουν λόγο για απαράδεκτη αντικοινοβουλευτική πρακτική της νέας κυβέρνησης.

Η γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Όλγα Γεροβασίλη, απέστειλε επιστολή προς τον πρόεδρο της Βουλής, με την οποία ζητά την άμεση σύγκληση της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής προκειμένου να εξεταστεί η διαδικασία συζήτησης με τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος, του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με ρυθμίσεις για τις άδειες οδήγησης, αλλά και θέματα άλλων υπουργείων.

Επίσης, προέκυψε μείζον πολιτικό και ηθικό θέμα καθώς στη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής για το νομοσχέδιο προσκλήθηκε  και παρευρέθηκε ως σύμβουλος του κου Κεφαλογιάννη ο κος Ηλιάδης, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδηγών ο οποίος κατηγορείται για σειρά κακουργηματικών πράξεων σχετικών με τα κυκλώματα διαφθοράς που λυμαίνονταν τις διαδικασίες εξετάσεων διπλωμάτων οδήγησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

Στις επίμονες ερωτήσεις των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την σχέση του με τον εν λόγω κύριο ο Υφυπουργός κος Κεφαλογιάννης απάντησε κατά σειρά τα εξής:

Ότι ο συγκεκριμένος κύριος είναι σύμβουλός του. Στη συνέχεια θυμήθηκε ότι είναι άτυπος σύμβουλός του. Μετά μας ενημέρωσε ότι δεν είναι ακριβώς δικός του άτυπος σύμβουλος αλλά άτυπος σύμβουλος της πολιτείας. Αλλά ούτε και αυτό κράτησε πολύ καθώς αμέσως μετά ο κος Υφυπουργός αρνήθηκε ακόμη και ότι τον γνωρίζει.

«Τελικά τι από όλα ισχύει;», αναρωτήθηκε εύλογα ο Δημ. Τζανακόπουλος θέτοντας εκ νέου τα ερωτήματα:

Ποια είναι η σχέση των κων Καραμανλή και Κεφαλογιάννη με τον κύριο Ηλιάδη; Τι είδους συμβουλές τους έδινε ο κύριος Ηλιάδης; Και μήπως η σπουδή της κυβέρνησης να καταργήσει το νέο πλαίσιο για τις εξετάσεις διπλωμάτων οδήγησης σχετίζεται με την παρουσία του κου Ηλιάδη στη σημερινή συνεδρίαση;»

2019 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)