to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Εμείς πληρώνουμε...

Η κυβέρνηση του Κυρ. Μητσοτάκη έχει στον πολιτισμό την καταλληλότερη ηγεσία για να εφαρμόσει την καλύτερη πολιτική που θα μπορούσε να ονειρευτεί


Ψάχνω να βρω πότε άλλοτε στα νεότερα χρόνια είχαν τόσο απαξιωθεί ο χώρος της τέχνης και οι άνθρωποί του από μια κυβέρνηση.

Εύκολη είναι η απάντηση: ποτέ!  Έχοντας τοποθετηθεί από τον Κυρ. Μητσοτάκη ως επικεφαλής του υπουργείου Πολιτισμού, η Λ. Μενδώνη -ένα παλιό στέλεχος του υπουργείου, γνώστρια των διαδρόμων, των απορρήτων, των ισορροπιών και με γενναία υποστήριξη από το μιντιακό σύστημα- ήρθε με φούρια να τυλίξει τους πάντες σε μια κόλλα χαρτί. Σκόνταψε με το «καλημέρα», βάζοντας τον πρωθυπουργό να αναγγείλει την «ενοποίηση» του Αρχαιολογικού Μουσείου με το Πολυτεχνείο και το «Ακροπόλ» στην Πατησίων. Η άμεση αντίδρασή μας τους ανάγκασε να καταπιούν την γκάφα, για να περάσουν αμέσως στην επόμενη, που ήταν η αναγγελία, πάλι από τον αρχηγό της Ν.Δ., για «δανεισμό» (άκουσον άκουσον) των μαρμάρων του Παρθενώνα από τους Βρετανούς. Ενέργεια που θα οδηγούσε σε de facto αναγνώριση της κυριότητας των μαρμάρων από τους απογόνους του αρχαιοκάπηλου λόρδου  Έλγιν.

Στη συνέχεια, η κυρία υπουργός άρχισε να στήνει το προσωπικό της σύστημα με πρόσωπα πολλές φορές αμφιλεγόμενα. Παίρνοντας υπό την προστασία της τους υπόδικους για κακουργηματικές πράξεις συνδικαλιστές του «αμαρτωλού» Ταμείου Αλληλοβοηθείας των υπαλλήλων του υπουργείου, έδωσε δυνατό σήμα για το πώς εννοεί τη χρηστή και διαφανή διοίκηση.

Και μετά ήρθε η πανδημία. Στη διάρκειά της έδωσε ρεσιτάλ κοροϊδίας. Απαγορεύοντας κάθε δραστηριότητα σε θέατρα, μουσικές σκηνές κ.λπ., βάζοντας εμπόδια ακόμα και στις θερινές περιοδείες, άφησε ένα τεράστιο πλήθος εργαζομένων σε θέαμα και ακρόαμα χωρίς δουλειά, χωρίς αμοιβή. Απαντώντας στην πίεση της αντιπολίτευσης, και κυρίως της αξιωματικής, ανακοίνωνε βαρύγδουπα μέτρα διαφημίζοντας πως αφορούν μεγάλα τμήματα των απελπισμένων καλλιτεχνών. Αλίμονο όμως!  Όταν έρχεται η ώρα της πληρωμής, αποδεικνύεται πως αυτή αφορά ένα πολύ μικρό μέρος δικαιούχων και πώς αργεί πολύ.

Αρκετό χρήμα όμως κατευθύνθηκε προς προορισμούς άγνωστους. Μεσούσης της τραγικής για τους καλλιτέχνες σεζόν ζητήσαμε να μάθουμε ποιοι πήραν τα χρήματα, ποια επιτροπή εισηγήθηκε την έγκριση και με ποια καλλιτεχνικά κριτήρια. Το μόνο που μάθαμε από την υπουργό ήταν ότι δόθηκαν από τους διευθυντές των εποπτευομένων φορέων (που διορίζει η ίδια) σύμφωνα με τις προσωπικές τους επιλογές. Την περασμένη εβδομάδα ζητήσαμε και πάλι να κατατεθούν τα σχετικά στοιχεία.

Αλλά η επικεφαλής του ΥΠΠΟΑ έχει ένα πρόβλημα και με τους αιρετούς εκπροσώπους με τους οποίους είναι υποχρεωμένη να συνομιλεί. Εννοούμε, βεβαίως, τους συνδικαλιστές (εκείνους που δεν τη λιβανίζουν), τους αυτοδιοικητικούς και βέβαια τους βουλευτές στη Βουλή των Ελλήνων, στην οποία δεν έχει εισέλθει παρά από την υπουργική πόρτα και όχι ως εκλεγμένη.

Η κυβέρνηση του Κυρ. Μητσοτάκη έχει στον πολιτισμό την καταλληλότερη ηγεσία για να εφαρμόσει την καλύτερη πολιτική που θα μπορούσε να ονειρευτεί ένας βαθιά συντηρητικός, νεοφιλελεύθερος πρωθυπουργός. Δεν αμφιβάλλω πως με τέτοια στελέχη είναι κατενθουσιασμένοι στη Ν.Δ.

Το κακό είναι ότι επιλογές σαν κι αυτή τις πληρώνουν ο πολιτισμός, οι δημιουργοί, τις πληρώνει και τους πληρώνει ο ελληνικός λαός!

* Ο Πάνος Σκουρολιάκος είναι βουλευτής Ανατολικής Αττικής και αν. τομεάρχης Πολιτισμού ΣΥΡΙΖΑ

tags: άρθρα

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)