to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

19:51 | 20.06.2019

Πολιτισμός

Ελληνικές εξαιρέσεις εξπρεσιονισμού στη Δημοτική Πινακοθήκη της Αθήνας

Με 60 χιλιάδες επισκέπτες κλείνει η διετία 2017-2019 στα δύο μεγάλα πολιτιστικά κέντρα του δήμου Αθηναίων, στη Δημοτική Πινακοθήκη της Αθήνας και στο Κέντρο Τεχνών, στο Πάρκο Ελευθερίας.


Με 60 χιλιάδες επισκέπτες κλείνει η διετία 2017-2019 στα δύο μεγάλα πολιτιστικά κέντρα του δήμου Αθηναίων, στη Δημοτική Πινακοθήκη της Αθήνας και στο Κέντρο Τεχνών, στο Πάρκο Ελευθερίας.

Επόμενο πρότζεκτ της Δημοτικής Πινακοθήκης είναι η έκθεση «Εξαιρέσεις: Όψεις του Εξπρεσιονισμού στην Ελλάδα» που εγκαινιάζεται στις 27 Ιουνίου, με έργα από τη Συλλογή της Πινακοθήκης, εν πολλοίς άγνωστα στο ευρύ κοινό, ακόμα και στους ειδικούς αφού τα περισσότερα εκτίθενται για πρώτη φορά: Όψεις της καθημερινότητας, ανώνυμοι άνθρωποι στο Πάρκο της Αθήνας, η πόλη μέσα από την καθημερινή τριβή με τον κοινό άνθρωπο και το αίσθημα αλληλεγγύης και συμμετοχής στο δράμα της κάθε εποχής. Αριστουργήματα με τον χρωστήρα σημαντικών καλλιτεχνικών προσωπικοτήτων που εκπροσωπούν πράγματι «εξαιρέσεις» ως προς το ακαδημαϊκό κλίμα που επικράτησε στην ελληνική τέχνη τον 20ο αι. και ως προς τις επικρατούσες νεοτερικές τάσεις που χαρακτηρίζουν τη γενιά του '30.

«Η έκθεση αφορά κυρίως έργα και προσωπικότητες του πρώτου μισού του 20ου αιώνα που συμμετείχαν στα προοδευτικά κινήματα και τις καλλιτεχνικές ομάδες της εποχής οι οποίες, ενώ διεκδικούν την αναγνώριση της πνευματικής εργασίας και του δικαιώματος των καλλιτεχνών στην εργασία, δεν διεκδικούν παρόλα αυτά, θέσεις και οφίτσια στην κρατική ή ιδιωτική νομενκλατούρα της εποχής τους» επισήμανε ο κριτικός τέχνης Ντένης Ζαχαρόπουλος, στη σημερινή συνέντευξη Τύπου. Υπογράμμισε δε την πληθώρα γυναικών ζωγράφων στην έκθεση. Αναφερόμενος γενικότερα στη λειτουργία των εκθεσιακών κέντρων του δήμου Αθηναίων, ο Ντένης Ζαχαρόπουλος καλλιτεχνικός σύμβουλος της Πινακοθήκης, των μουσείων και των συλλογών του ΟΠΑΝΔΑ, τόνισε ότι τα χρόνια 2017-2019 «υπήρξε μεσοπρόθεσμος προγραμματισμός των εκθέσεων από την εικαστική επιτροπή, με τον οποίο ο ρόλος του κάθε χώρου εξειδικεύτηκε. Η Πινακοθήκη λειτούργησε και η έκθεση αυτή το αποδεικνύει ως ένα πραγματικό απόσταγμα της ελληνικής κοινωνίας και της δημιουργικότητας των ανθρώπων».

Είναι γεγονός ότι η Δημοτική Πινακοθήκη της Αθήνας, από την ίδρυση της το 1914 και για πολλές δεκαετίες έπαιξε καθοριστικό ρόλο στον πολιτισμό της Αθήνας, δίνοντας τον λόγο σε τάσεις και κινήματα αντισυμβατικά, που κατοχυρώνουν την επαγγελματική και κοινωνική ταυτότητα του καλλιτέχνη και τη σχέση του με τη ζωή της πόλης και της κοινωνίας.

«Στο πρόσφατο παρελθόν της η Πινακοθήκη του δήμου Αθηναίων είχε αγνοηθεί αλλά με μεθοδική προσπάθεια και στοχευμένες επιλογές κατάφερε τα δύο χρόνια να αυξήσει πολύ την επισκεψιμότητα της» τόνισε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΟΠΑΝΔΑ Κωνσταντίνος Μπιτζάνης. Επικαλούμενος επιτυχημένες εκθέσεις της τελευταίας διετίας ανέφερε ότι «το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας ήταν 60.000 επισκέπτες στην Πινακοθήκη και στο Κέντρο Τεχνών, 36.000 και 24.000 αντίστοιχα. Αυτό ήδη εγγράφει τους δύο χώρους τέχνης στον πολιτιστικό χάρτη της πόλης με έναν τρόπο αναμφισβήτητα ανεξίτηλο, που δίνει τα περιθώρια να ελπίζουμε σε μια πολύ πιο δυναμική πορεία στο μέλλον».

Ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Μπρούλιας επεσήμανε τη σημασία του έργου που έχει επιτελέσει ο ΟΠΑΝΔΑ την τελευταία διετία και τόνισε ότι «Το έργο που κάνει ο ΟΠΑΝΔΑ στην Πινακοθήκη και το Κέντρο Τεχνών φέρνει τους πολίτες και τους επισκέπτες της Αθήνας σε σχέση με την τέχνη, τον ευρύτερο πολιτισμό και τη σύγχρονη κουλτούρα της, αναδεικνύοντας τον μητροπολιτικό της χαρακτήρα».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)