to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:33 | 18.07.2012

Οικονομία

Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές οι ωφελημένοι από την κρίση

Σε όφελος των "δικών" μας παιδιών, καθώς και των Κινέζων πλοιοκτητών, θα αποβεί πιθανότατα η αδυναμία των γερμανικών ναυτιλιακών εταιρειών να εξασφαλίσουν επιπλέον χρηματοδότηση, σύμφωνα με δημοσίευμα της οικονομικής εφημερίδας «Der Handelsblatt».


Τα αποθέματα ρευστού τα οποία διαθέτουν οι Έλληνες εφοπλιστές (από που προέκυψαν αυτά άραγε;) είναι το μεγάλο τους πλεονέκτημα συγκριτικά με τους Γερμανούς συναδέλφους τους, καθώς η αδυναμία των τελευταίων να βρουν επαρκή χρηματοδότηση, σε συνδυασμό με την πτώση στις αξίες των πλοίων, στα οποία επένδυαν αφειδώς την περίοδο 2003-2007, τους έχουν φέρει σε μειονεκτική θέση στον παγκόσμιο ανταγωνισμό.


Αποτέλεσμα των παραπάνω οι Έλληνες εφοπλιστές να προχωρούν σε αγορές γερμανικών μεταχειρισμένων πλοίων σε τιμές ευκαιρίας, με το ενδιαφέρον τους να εστιάζεται στα πλοία ηλικίας 7-17 ετών. Αναφέρεται ενδεικτικά ότι η «Technomar», με έδρα στην Αθήνα, απέκτησε το 2010 δέκα πλοία τέτοιου τύπου από την γερμανική εταιρεία Claus-Peter Offer, έναντι ποσού άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ.


Όπως διευκρινίζoυν ειδικοί αναλυτές στην εφημερίδα, η πρόσφατη απόφαση της Commerzbank να αποσυρθεί από την δανειοδότηση επιχειρήσεων ναυτιλίας δεν προκάλεσε την κρίση, απλώς την δημοσιοποίησε, ενώ διευκρινίζεται ότι το ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς για τους εφοπλιστές στην Ελλάδα δεν αποτελεί επαρκή εξήγηση για την άνθηση των Ελλήνων εφοπλιστών. Οι Γερμανοί εφοπλιστές πάντως ζητούν πλέον την παρέμβαση της κυβέρνησης, ακόμη και προκειμένου να δοθεί κρατική βοήθεια προκειμένου να αντιμετωπισθεί η ραγδαία πτώση των τιμών των πλοίων, η οποία έχει φθάσει ακόμη και το 50%. Εναλλακτική πηγή χρηματοδότησης αναζητείται στις κινεζικές τράπεζες, οι οποίες φέρονται διατεθειμένες να αναλάβουν μεγαλύτερους κινδύνους, όχι προκειμένου να βοηθήσουν, όπως διευκρινίζεται από την εφημερίδα, αλλά σε μια προσπάθεια να διασώσουν τις παραγγελίες των ναυπηγείων τους.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)