to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:43 | 09.12.2022

Πολιτική

Έλενα Κουντουρά: Στην έναρξη του Συνεδρίου της Κομισιόν EU Road Safety Results 2022 για μηδενικούς θανάτους στους δρόμους έως το 2050 - Vision Zero

Τις βασικές προτεραιότητες στην οδική ασφάλεια στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσίασε η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Έλενα Κουντουρά, ως ομιλήτρια στην έναρξη του συνεδρίου της Κομισιόν EU Road Safety Results 2022 στις Βρυξέλλες για την κατάσταση στην οδική ασφάλεια το 2022 και την αξιολόγηση της προόδου που έχει επιτευχθεί στο κρίσιμο αυτό θέμα.


Ως εισηγήτρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην έκθεση- ψήφισμα που υιοθετήθηκε πριν από ένα χρόνο για το πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ στην οδική ασφάλεια έως το 2030  και με στόχο το Όραμα Μηδενικών Απωλειών- Vision Zero έως το 2050, η Έλενα Κουντουρά  αναφέρθηκε στα επόμενα αναγκαία βήματα που πρέπει να γίνουν από την Κομισιόν και τα κράτη-μέλη της ΕΕ, παρουσία του Υπουργού Μεταφορών της Τσεχικής Προεδρίας του Συμβουλίου της ΕΕ, Martin Kupka, του Προέδρου της Επιτροπής για τη Συνοχή COTER της Επιτροπής των Περιφερειών, Emil Boc, και του Γενικού Διευθυντή της Επιτροπής DG MOVE της Κομισιόν, Henrik Hololei.

Στα ζητήματα της ταχύτητας ανέδειξε ως προτεραιότητες:

- Τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα στις πόλεις και τις κατοικημένες περιοχές, ως μέτρο χωρίς κόστος, που σώζει ζωές και προστατεύει σημαντικά τους πεζούς και τους ποδηλάτες από τις τροχαίες συγκρούσεις.

- Τη μείωση κατά 10 χλμ./ώρα του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους, για όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση.

Τόνισε  τη σημασία των ισχυρών ελεγκτικών μηχανισμών στην οδήγηση και στην επιβολή κυρώσεων και προστίμων, τόσο σε εθνικό επίπεδο στα κράτη-μέλη αλλά και διασυνοριακά.

Επίσης, επισήμανε ότι είναι  κρίσιμο να εξασφαλιστεί η ταχεία απονομή δικαιοσύνης για τα θύματα των τροχαίων συγκρούσεων, καθώς καθυστερεί πολλά χρόνια σήμερα η  εκδίκαση των υποθέσεων και η δικαίωση των θυμάτων, ενώ αντίστοιχα αργούν να δοθούν οι αποζημιώσεις.

Μίλησε ακόμη για την  ανάγκη η οδική ασφάλεια να συνδυαστεί πιο στοχευμένα με τις ευρωπαϊκές πολιτικές στον τομέα των μεταφορών για την κινητικότητα, την αστική κινητικότητα και τη μικροκινητικότητα.

Όπως εξήγησε, το οικονομικά προσιτό κόστος για ποιοτικές δημόσιες συγκοινωνίες, με πιο φθηνά εισιτήρια, είναι αναγκαίο κίνητρο που θα βοηθήσει σημαντικά ώστε οι πολίτες να επιλέγουν να μετακινηθούν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Συγχρόνως, τόνισε ότι πρέπει να ενισχυθούν τα κίνητρα προς τους πολίτες για τη μικροκινητικότητα, όπως για την απόκτηση και  χρήση ποδηλάτων και ηλεκτρικών σκούτερ.

Ήδη, η Επιτροπή Μεταφορών TRAN του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επεξεργάζεται έκθεση για την αστική κινητικότητα που θα υποβάλλει στην Κομισιόν ως απάντηση στις σχεδιαζόμενες πολιτικές, με στόχο να καταστούν πιο φιλικές και ασφαλείς οι πόλεις και να μειωθεί ο όγκος των μετακινήσεων με αυτοκίνητα.

Κλείνοντας, η Ευρωβουλευτής ανέφερε ότι τα ζητήματα της ασφάλειας στους ευρωπαϊκούς δρόμους θα αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά με την άμεση  σύσταση και λειτουργία μίας ευρωπαϊκής υπηρεσίας για τις οδικές μεταφορές, στα πρότυπα αντίστοιχων υπηρεσιών που υπάρχουν σήμερα για τις αερομεταφορές και τις θαλάσσιες μεταφορές.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)