to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

18:17 | 07.10.2022

Πολιτική

Έλενα Κουντουρά: Με καθυστέρηση τα μέτρα της Κομισιόν για την ενεργειακή κρίση, αμφίβολο αν ωφελούν τους πολίτες

Για τα κρίσιμα κοινωνικά και οικονομικά ζητήματα, που απασχολούν την Ευρώπη και την Ελλάδα, τοποθετήθηκε η ευρωβουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Έλενα Κουντουρά σε συνέντευξή της στην εκπομπή “Κεντρική Ελλάδα Καλησπέρα” του τηλεοπτικού σταθμού TRT και στον δημοσιογράφο Κωνσταντίνο Κωστούλα


Για την επιδεινούμενη ενεργειακή κρίση, ανέφερε ότι από την αρχή το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε προειδοποιήσει ότι αν δεν αλλάξουν οι κανόνες της αγοράς ενέργειας, το  τίμημα θα είναι τεράστιο για την κοινωνία, ενώ επέκρινε και τη στάση της Κομισιόν, που εξήγγειλε με καθυστέρηση μέτρα, τα οποία είναι αμφίβολο πόσο ωφελούν τελικά τους πολίτες στην ΕΕ. Στην Ελλάδα, τόνισε,  η κατάσταση είναι ακόμη πιο κρίσιμη, διότι  η ενεργειακή κρίση έχει ξεκινήσει πολύ πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία και συνοδεύεται από εκτίναξη της ακρίβειας σε όλα τα βασικά προϊόντα στον οικογενειακό προϋπολογισμό, εξαιτίας των κυβερνητικών αποφάσεων για τη βίαιη και χωρίς σχέδιο απολιγνιτοποίηση, τη ρήτρα αναπροσαρμογής, την ανοχή στην αισχροκέρδεια των παραγωγών ενέργειας και στα ιλιγγιώδη υπερκέρδη τους, αλλά και λόγω της ατολμίας της κυβέρνησης να διεκδικήσει έγκαιρα την αποσύνδεση της τιμής του ρεύματος από την τιμή φυσικού αερίου, όπως έκαναν οι χώρες της Ιβηρικής.

Αυτές οι επιλογές, ανέφερε, οδήγησαν την Ελλάδα να έχει ενεργειακό πληθωρισμό σχεδόν διπλάσιο από αυτόν του μέσου ευρωπαϊκού όρου, τις μεγαλύτερες αυξήσεις στις τιμές ρεύματος για τις επιχειρήσεις  και τις τρίτες μεγαλύτερες αυξήσεις για τα νοικοκυριά.

Για τον τουρισμό, τόνισε την ανάγκη να μπει ο τουρισμός ψηλά στην ευρωπαϊκή ατζέντα και στις εθνικές πολιτικές των κρατών μελών, διότι είναι πολλαπλασιαστής της ανάπτυξης, όμως δέχθηκε το  πιο ισχυρό πλήγμα από την πανδημία και σήμερα εξακολουθεί να πλήττεται από την πρωτοφανή ενεργειακή κρίση και τον υψηλό πληθωρισμό. Οι δε σημαντικές ελλείψεις προσωπικού οφείλονται, όπως ανέφερε, σε μεγάλο βαθμό στην έλλειψη επαρκούς κυβερνητικής στήριξης. Ο τουρισμός, πρέπει να αντιμετωπίζεται ως εθνική προτεραιότητα και ειδικά σε αυτήν την περίοδο των πολλαπλών κρίσεων, που κάθε άλλο παρά παροδικές αποδείχθηκαν, απαιτείται να στηριχθούν σημαντικά για την επιβίωσή τους οι  μικρομεσαίες επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι.   

Στα ζητήματα της ισότητας, τόνισε ότι ουσιαστική πρόοδος και ευημερία δεν μπορεί να υπάρξει, αν δεν εξαλειφθούν συμπεριφορές και αντιλήψεις που απαξιώνουν τη γυναίκα και πληγώνουν τις νέες και τους νέους. Ειδικά για την έμφυλη βία, αναφέρθηκε στην αποτυχία πολλών χωρών σήμερα να αντιμετωπίσουν φαινόμενα βίας κατά των γυναικών και παιδιών, ακριβώς επειδή υπάρχουν κενά και στρεβλώσεις στην κοινοτική νομοθεσία και τις εθνικές νομοθεσίες, που υπονομεύουν το θεμελιώδες δικαίωμα των γυναικών και των παιδιών σε μία ζωή χωρίς βία. Η έκθεση, που κατάρτισε ως εισηγήτρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και αποτελεί ψήφισμα,  πιέζει για ένα ολιστικό ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο που θα διορθώσει τις υπάρχουσες στρεβλώσεις, θα εξασφαλίσει μηχανισμούς προστασίας και στήριξης των γυναικών απέναντι σε όλες τις μορφές έμφυλης βίας, θα εστιάσει στην πρόληψη και θα ρυθμίζει τα ευαίσθητα ζητήματα της επιμέλειας, με απόλυτη προστασία των θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας.

Όπως επίσης στο ζήτημα των γυναικοκτονιών, επισήμανε ότι η Ελλάδα πρέπει να δει με πολύ μεγάλη ευθύνη το ζήτημα της νομικής κατοχύρωσης του όρου.

Αναφέρθηκε ακόμη στα κρίσιμα ζητήματα της οδικής ασφάλειας, ως εισηγήτρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην έκθεση-ψήφισμα που έχει υπερψηφιστεί και αποτελεί τον οδικό χάρτη που προτείνει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για  μείωση κατά 50% των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών στους ευρωπαϊκούς δρόμους μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Ιδιαίτερα στάθηκε στην  ανάγκη μηδενικής ανοχής απέναντι στην ταχύτητα και το αλκοόλ, καθώς και στην πρότασή της  για όριο ταχύτητας στα 30 χλμ.  μέσα στον αστικό ιστό, με στόχο τη μείωση  των τροχαίων και την  προστασία των πιο ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, πεζών, ποδηλατών κ.ά.

Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη της Έλενας Κουντουρά:

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)