to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

18:08 | 01.03.2023

Πολιτική

Έλ. Κουντουρά: Στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, το σύστημα ETCS έπρεπε να λειτουργεί από το 2020

Το σχέδιο για το παρατρόχιο σύστημα ETCS είχε κατατεθεί στην Κομισιόν και θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020, για το οποίο η ΕΕ είχε επενδύσει εκατομμύρια ευρώ, σημειώνει η Συντονίστρια στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού TRAN


Τα ειλικρινή συλληπητήρια της εκφράζει με τη σειρά της η ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και συντονίστριας στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού TRAN, Έλενα Κουντουρά.

Όπως τονίζει η Ελενα Κουντουρά, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επενδύσει εκατομμύρια ευρώ με τη μορφή επιχορηγήσεων από τα ευρωπαϊκά ταμεία στους σιδηροδρόμους, διότι το τρένο είναι το μέσο μεταφοράς του μέλλοντος και «κλειδί» για τη βιωσιμότητα των μεταφορών και της οικονομίας.

Για τον λόγο αυτό και κάθε κράτος μέλος οφείλει να έχει προτεραιότητά  του την αναβάθμιση, τον εκσυγχρονισμό και την ασφάλεια των σιδηροδρομικών δικτύων. «Ειδικά στη χώρα μας, όπου οι εργαζόμενοι είχαν επισημάνει επανειλημμένως ότι υπήρχαν κενά στην ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων» σημειώνει η συντονίστιρα στην επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου ΤRAN.

Υπογραμμίζει ότι για τον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, σύμφωνα με το εθνικό σχέδιο εφαρμογής «Έλεγχος-χειρισμός και σηματοδότηση του σιδηροδρομικού συστήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης», το παρατρόχιο σύστημα ETCS (European Train Control System), θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του ήταν ήδη υπό κατασκευή.

Το σχέδιο αυτό, σύμφωνα με την ίδια είχε κατατεθεί στην Κομισιόν λαμβάνοντας υπόψη τον Κανονισμό  (ΕΕ) 2016/919 και τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2017/6.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι για την Τετάρτη είχε οργανωθεί και ανακοινωθεί φιέστα του Κυριάκου Μητσοτάκη, στο Κέντρο τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος το οποίο και επρόκειτο να επισκεφθεί. Ο Πρωθυπουργός θα αναφερόταν στην ανάπτυξη των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Αναλυτικά η δήλωση της Έλενας Κουντουρά:

Σήμερα είναι ημέρα βαθιάς θλίψης για την Ελλάδα. Η σκέψη μας είναι στους ανθρώπους που έφυγαν άδικα και θέλω να εκφράσω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων και να ευχηθώ γρήγορη ανάρρωση στους τραυματίες.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επενδύσει εκατομμύρια ευρώ με τη μορφή επιχορηγήσεων από τα ευρωπαϊκά ταμεία στους σιδηροδρόμους, διότι το τρένο είναι το μέσο μεταφοράς του μέλλοντος και “κλειδί” για τη βιωσιμότητα των μεταφορών και της οικονομίας. Για αυτό, κάθε κράτος μέλος οφείλει να έχει προτεραιότητά  του την αναβάθμιση, τον εκσυγχρονισμό και την ασφάλεια των σιδηροδρομικών δικτύων. Ειδικά στη χώρα μας, όπου οι εργαζόμενοι είχαν επισημάνει επανειλημμένως ότι υπήρχαν κενά στην ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων.

Για τον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, σύμφωνα με το εθνικό σχέδιο εφαρμογής «Έλεγχος-χειρισμός και σηματοδότηση του σιδηροδρομικού συστήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης», το παρατρόχιο σύστημα ETCS (European Train Control System) θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του ήταν ήδη υπό κατασκευή. Το σχέδιο αυτό κατατέθηκε στην Κομισιόν λαμβάνοντας υπόψη τον Κανονισμό  (ΕΕ) 2016/919 και τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2017/6.

Αφού διερευνηθούν τα αίτια αυτής της τραγικής σιδηροδρομικής σύγκρουσης  και αποδοθούν ευθύνες, θα πρέπει να αναλάβουμε δράση σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο ώστε να μην επαναληφθεί η τραγωδία αυτή.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)