to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

10:04 | 16.06.2020

Κοινωνία

Δεύτερη ημέρα χάους στην Αθήνα λόγω του Μεγάλου Περιπάτου

Για δεύτερη ημέρα δοκιμάζονται αντοχές των οδηγών που είναι αναγκασμένοι να περάσουν από το κέντρο της Αθήνας -Ν . Ηλιόπουλος: Η Δημοτική Αρχή δεν άκουσε όταν έπρεπε και τώρα «τα ακούει» από όλη την πόλη - ΣΥΡΙΖΑ: Για δεύτερη συνεχόμενη μέρα ζούμε τα αποτελέσματα ενός παραλογισμού


Συνεχίζονται οι εργασίες για τον Μεγάλο Περίπατο, αλλά και η ταλαιπωρία των οδηγών που θέλουν να προσεγγίσουν το κέντρο της Αθήνας σήμερα Τρίτη (16/06), καθώς και τις επόμενες μέρες.

Η υλοποίηση του Μεγάλου Περιπάτου περιλαμβάνει την πιλοτική μετατροπή της Πανεπιστημίου σε δρόμο δύο λωριδων, αλλά και το κλείσιμο των οδών Βασιλίσσης Όλγας και Ηρώδου Αττικού.

Τα πρώτα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά καθώς επικράτησε τη Δευτέρα κυκλοφοριακό χάος στο κέντρο. ενώ το ίδιο συμβαίνει και σήμερα, Τρίτη 16/6.

Μεγάλο μποτιλιάρισμα σημειώνεται και σήμερα Τρίτη στην Βασιλίσσης Σοφίας, κυρίως στην κάθοδο, από το ύψος της Πλατείας Μαβίλης έως και την Πλατεία Συντάγματος, ενώ προβλήματα υπάρχουν στην κάθοδο της Βασιλίεως Κωνσταντίνου. Στην οδό Αρδηττού, από το ύψος του Καλλιμάρμαρου έως και την Αθανασίου Διάκου, παρατηρούνται τα πιο πολλά προβλήματα, ενώ έντονη κίνηση υπάρχει και στην οδό Καλλιρόης.

Έντονη κίνηση υπάρχει και στην Βασιλίσσης Αμαλίας, αλλά και στην οδό Πανεπιστημίου - από την Πλατεία Συντάγματος μέχρι και τα Προπύλαια - καθώς οι λωρίδες που είναι διαθέσιμες για τα ΙΧ και τα λεωφορεία είναι πλέον δύο, και οι υπόλοιπες έχουν αρχίσει να μετατρέπονται σε πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο.

Επίσης, πολλά προβλήματα σημειώνονται στη Λεωφόρο Κηφισίας και στη Λεωφόρο Μεσογείων. Παράλληλα, πέρα από το κέντρο της Αθήνας, μποτιλιάρισμα έχει δημιουργηθεί στα ρεύματα της Εθνικής Οδού, από τη Μεταμόρφωση έως και το Αιγάλεω, αλλά και στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, από το Παλαιό Φάληρο μέχρι και τη Μαρίνα Αλίμου, λόγω τροχαίου ατυχήματος. 

«Ευτυχώς, πρόκειται για δοκιμή», μας καθησυχάζει η «Καθημερινή»...

«Ευτυχώς», σπεύδει να διευκρινίσει σε σημερινό της δημοσίευμα η «Καθημερινή», οι παρεμβάσεις για τον περιορισμό της κυκλοφορίας οχημάτων στην Πανεπιστημίου «είναι τέτοιες που μπορούν σε λίγες ώρες να αναιρεθούν, όπως σε λίγες ώρες υλοποιήθηκαν». «Ζαρντινιέρες και κορύνες εύκολα μετακινούνται για να απελευθερωθεί το οδόστρωμα. Ευτυχώς, διότι αυτό σημαίνει ότι όντως οι παρεμβάσεις έχουν χαρακτήρα δοκιμής και δεν έχει (προ)αποφασισθεί η μονιμότητά τους ερήμην της λειτουργικότητας και της λειτουργίας της πόλης».

ΣΥΡΙΖΑ: Για δεύτερη συνεχόμενη μέρα ζούμε τα αποτελέσματα ενός παραλογισμού

Για δεύτερη συνεχόμενη μέρα ζούμε τα αποτελέσματα ενός παραλογισμού. Δεν μπορείς να μειώσεις το αυτοκίνητο χωρίς να ενισχύσεις τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Δεν μπορείς να προχωράς σε τόσο μεγάλες αλλαγές με σοβαρές ελλείψεις στον σχεδιασμό και στις μελέτες και με απουσία ουσιαστικού διαλόγου.

Οι πειραματισμοί του Δήμου Αθηναίων και της κυβέρνησης δοκιμάζουν τα όρια και τις αντοχές πολιτών, εργαζομένων και επιχειρηματιών.

Κάθε ουσιαστική αλλαγή οφείλει να σέβεται την καθημερινότητα των ανθρώπων της Αθήνας και να στηρίζεται στον ουσιαστικό διάλογο.

Τμήμα Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ: Aνεύθυνη η στάση του δημάρχου Αθήνας

Ανακοίνωση του Τμήματος Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει: Η πεζοδρόμηση του ιστορικού κέντρου μπορεί να διαφημίζεται και να είναι έργο πνοής για την Αθήνα. Ο χρόνος όμως, που τελείται είναι καταστροφικός και έχει ως αποτέλεσμα την ακύρωση των μέτρων προστασίας από την πανδημία, τη στιγμή μάλιστα που έχουμε αύξηση των κρουσμάτων. Τα πρώτα αποτελέσματα φαίνονται καθώς, μετά τη χθεσινή πολύωρη ταλαιπωρία των Αθηναίων στα αυτοκίνητα τους, από σήμερα κάνουν χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με αποτέλεσμα το συνωστισμό, που όπως όλοι γνωρίζουμε και αποτελεί οδηγία των αρμοδίων πρέπει να αποφεύγεται για περιορισμό της διασποράς.

Μετά το επιτελικό μπάχαλο της κυβέρνησης στη διαχείριση του τουρισμού έρχεται και η ανεύθυνη και επικίνδυνη στάση του Δημάρχου της Αθήνας, Κώστα Μπακογιάννη να ακυρώσει την προσπάθεια και την υπακοή των πολιτών κατά τη διάρκεια του lockdown. Το Τμήμα Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλει πρακτικές που βάζουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία και ακυρώνουν στην πράξη κάθε προσπάθεια περιορισμού της πανδημίας.

Ν. Ηλιόπουλος: Η Δημοτική Αρχή δεν άκουσε όταν έπρεπε και τώρα «τα ακούει» από όλη την πόλη

Αν η αντίληψη Μπακογιάννη συνεχίσει να περιορίζεται στο... γραφείο του χωρίς διαβούλευση με την κοινωνία της Αθήνας, το κυκλοφοριακό μπορεί να είναι το μικρότερο από τα προβλήματα στο κέντρο και τα σχεδόν 6.000 ευρώ που δίνει για κάθε παγκάκι, ενώ είναι η ώρα η Δημοτική Αρχή να σταματήσει να κρύβεται για την βραχυχρόνια μίσθωση, για την οποία η Ανοιχτή Πόλη θα φέρει συγκεκριμένη πρόταση στο Δημοτικό Συμβούλιο την επόμενη εβδομάδα, είπε ο επικεφαλής της Νάσος Ηλιόπουλος μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Νίκο Σβέρκο.

Η Δημοτική Αρχή δεν άκουσε όταν έπρεπε και τώρα «τα ακούει» από όλη την πόλη, είπε ο κ. Ηλιόπουλος συνοψίζοντας σε μία φράση όσα συμβαίνουν με τον «Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας». Εξ αρχής ο κ. Μπακογιάννης προσπάθησε να εφαρμόσει μοντέλο διοίκησης που αντιλαμβάνεται ως «γραφειοκρατία» και χαμένο χρόνο οποιαδήποτε συζήτηση ή διαβούλευση. Για την πεζοδρόμηση π.χ. της Βασιλίσσης Όλγας που συζητιέται από την περίοδο της Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων και δεν προχώρησε, ο δήμαρχος θεώρησε ότι έχει την δυνατότητα να αποφασίσει με λογική «αποφασίζουμε και διατάζουμε». Αλλά οι πόλεις δεν είναι κενά πεδία πειραματισμού... Μόνο και μόνο από το όνομά του, «μεγάλος περίπατος», βλέπουμε σειρά από προβλήματα. Οι πόλεις δεν είναι μόνο περίπατος, μόνο κυκλοφορία (που χτες αμφισβητήθηκε και αυτό), η πόλη έχει εργασία και εργαζόμενους, σειρά από κοινωνικές σχέσεις, πρέπει να συζητήσουμε πώς θα διασφαλίσουμε και αυτά.

Ενημέρωση ζήτησε η Ανοιχτή Πόλη

Τα τεράστια κυκλοφοριακά προβλήματα απασχόλησαν τη συνεδρίαση της Τρίτης του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας.

«Δεν ήταν ευχάριστο το πρόβλημα που προκλήθηκε», δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, σύμφωνα με το ΑΠΕ - ΜΠΕ. «Ακούμε την κριτική και αυτά που μας λένε οι πολίτες» και η Ομάδα των Επιστημόνων «παρακολουθεί την πιλοτική εφαρμογή του έργου, όχι μέρα με τη μέρα, αλλά ώρα με την ώρα», είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος. Πρόκειται, πρόσθεσε, για ένα μεγάλο έργο που συζητείτο επί 35 χρόνια και τώρα γίνεται και επιφέρει μεγάλες αλλαγές προς όφελος των ίδιων των κατοίκων της πόλης.

   Ο επικεφαλής της «Ανοιχτής Πόλης» Νάσος Ηλιόπουλος ανάφερε ότι ενδέχεται να μην ήταν κατάλληλο το timing που ξεκίνησε η εφαρμογή του.

Όπως τονίζεται σε ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης «ζητήσαμε ενημέρωση σχετικά με τις εξελίξεις στη διαμόρφωση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου: με ποιες διαδικασίες έγινε η ανάθεση του έργου και αν η δημοτική αρχή προτίθεται να προωθήσει στα πλαίσια του ΕΧΣ ρυθμίσεις για την προστασία του λιανεμπόριου, της μεταποίησης, των παραγωγικών δραστηριοτήτων και της κατοικίας». 

Η Ανοιχτή Πόλη επισήμα ξανά ότι η έλλειψη διαβούλευσης και οι βιαστικές και πρόχειρες κινήσεις δεν βοηθούν στην επιτυχή υλοποίηση των παρεμβάσεων στο κέντρο της Αθήνας, όπως υποδεικνύει το φαινόμενο της κυκλοφοριακής συμφόρησης που παρατηρήθηκε σήμερα, αλλά και οι ανακολουθίες ως προς τη λειτουργία του Τραμ που μπορεί να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο στην προσπάθεια διεύρυνσης της κινητικότητας.

Ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα είσαιεσύ» Παύλος Γερουλάνος τόνισε πώς «ούτε στιγμή δεν πρέπει να κάνουμε πίσω» αλλά απαιτείται Συγκοινωνιακή Μελέτη». Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Ν. Σοφιανός έκανε λόγο για βεβιασμένες κινήσεις χωρίς να υπήρχε η κατάλληλη προετοιμασία, ζητώντας παράλληλα να εξαιρεθεί η οδός Αθηνάς.  «Αναμενόμενα» χαρακτήρισε τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν, ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα και πάλι Αθήνα» Γιώργος Βουλγαράκης, ενώ ο Γιώργος Καραμπελιάς, επικεφαλής της παράταξης « Αθήνα για την Ελλάδα» έκανε λόγο για «εσφαλμένη κίνηση», προβλέποντας ότι τα κυκλοφοριακά προβλήματα θα επιδεινωθούν.

ΣΥΡΙΖΑ: «Η εικόνα χάους στην Αθήνα αποτέλεσμα της έλλειψης διαλόγου και προετοιμασίας από Δήμο και Κυβέρνηση»
Όπως ανέφερε τη Δευτέρα 15/6 η Κουμουνδούρου:

Η σημερινή (σ.σ.: χθεσινή) εικόνα χάους του κέντρου της Αθήνας, ημέρα έναρξης των πανελλαδικών, αποτελεί ένα καμπανάκι για τους σχεδιασμούς Κυβέρνησης και Δήμου Αθηναίων. Μία παρέμβαση άγνωστων αποτελεσμάτων και συνεπειών προχωράει χωρίς κανέναν ουσιαστικό διάλογο με την κοινωνία και με ελλειπή προετοιμασία. Το κέντρο της Αθήνας δεν μπορεί να γίνει πεδίο πρόχειρου πειραματισμού σε βάρος κατοίκων, εργαζομένων και επαγγελματιών.

Περιμένουμε από την Κυβέρνηση και την Δημοτική Αρχή μεγαλύτερη σοβαρότητα και να παρουσιάσουν το σχέδιο τους:

1. Για την ουσιαστική αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς

2. Για την προστασία της κατοικίας, του λιανεμπορίου και των επαγγελματιών του κέντρου.

Κανένα φιλόδοξο σχέδιο δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς σεβασμό στην καθημερινότητα των ανθρώπων της Αθήνας.

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)