to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Έγκλημα στη Βενιζέλου

Την Κυριακή 11 Οκτωβρίου το απόγευμα έγινε στη Θεσσαλονίκη μια ογκώδης συγκέντρωση την οποία δεν έδειξε κανένα τηλεοπτικό κανάλι και την οποία δεν συμπεριέλαβε στην ύλη της Δευτέρας παρά μια, μόνο, εφημερίδα.


Η συγκέντρωση έγινε στην παραλία, στις Ομπρέλες του Ζογγολόπουλου, κάτω από τον γενικό τίτλο:«Έγκλημα στη Βενιζέλου» και ήταν απολύτως ειρηνική και πρότυπο, όσον αφορά στην τήρηση των υγειονομικών διατάξεων, αφού φορούσαμε όλοι μάσκες και κρατούσαμε τις δέουσες αποστάσεις μεταξύ μας.

Ποιο είναι όμως το έγκλημα στη Βενιζέλου το οποίο οι χιλιάδες Θεσσαλονικείς συγκεντρώθηκαν για να αποτρέψουν και ποιοι είναι οι επίδοξοι δολοφόνοι;

Και το κυριότερο, γιατί το μιντιακό σύστημα της λίστας Πέτσα αποσιωπά μια τέτοια είδηση που ξεσήκωσε κι έβγαλε από τα σπίτια τους Κυριακάτικα χιλιάδες Θεσσαλονικείς;

Το έγκλημα της Βενιζέλου είναι ένα τετραπλό έγκλημα που συντελείται από την κυβέρνηση Μητσοτάκη από το καλοκαίρι του 2019 μέχρι σήμερα και έχει ως θύματα το Μετρό της Θεσσαλονίκης, που πήγε πίσω 3 χρόνια, τα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα στο σταθμό Βενιζέλου του Μετρό, που κινδυνεύουν να καταστραφούν από τον τεμαχισμό που αποφάσισε η κυβέρνηση να τους επιφυλάξει, την ίδια την πόλη της Θεσσαλονίκης, που την κρατούν συνωστισμένη στα παλιά λεωφορεία του ΟΑΣΘ, καθώς και τους έλληνες φορολογούμενους, οι οποίοι σε μια δύσκολη οικονομικά συγκυρία επιβαρυνόμαστε με δεκάδες εκατομμύρια Ευρώ χαμένα σε αποζημιώσεις, εξ αιτίας των καθυστερήσεων που η ίδια η κυβέρνηση προκαλεί.

Ας τεκμηριώσουμε όμως το τετραπλό έγκλημα στη Βενιζέλου αναλύοντας θύτες, θύματα και κίνητρα.

Έγκλημα σε βάρος του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι μια πολύ πονεμένη ιστορία. Ξεκίνησε σαν τρύπα τη δεκαετία του 1980 από τον τότε δήμαρχο Θεσσαλονίκης και μετέπειτα υπουργό της κυβέρνησης Μητσοτάκη,] Σωτήρη Κούβελα. Ο οποίος είχε συλλάβει τότε το… φιλόδοξο, όσο και παγκοσμίως πρωτότυπο σχέδιο να κατασκευάσει Μετρό με τα έσοδα από τον δημοτικό ραδιοφωνικό σταθμό της πόλης. Το εγχείρημα απέτυχε γρήγορα αφήνοντας πίσω του την γνωστή «τρύπα του Κούβελα». Η προσπάθεια κατασκευής Μετρό συνεχίστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης, για ένα έργο που πουθενά στον κόσμο δεν χρηματοδοτήθηκε ποτέ από ιδιώτες, γιατί ως υπόγειο έργο δεν μπορεί να είναι οικονομικά ανταποδοτικό, λόγω τεράστιου κόστους. Και τέλος κατέληξε το 2006 να ξεκινά με την ορθόδοξη διαδικασία του δημόσιου συγχρηματοδοτούμενου έργου από τα ταμεία της Ε.Ε. Από τότε μέχρι τώρα κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι του έργου καθώς το 2012, καταληκτική ημερομηνία παράδοσης του έργου σύμφωνα με τη σύμβαση, αυτό είχε ήδη συσσωρεύσει 5 χρόνια καθυστέρησης. Τα 6 χρόνια δηλαδή της κατασκευής είχαν γίνει 11 από την πρώτη κιόλας 6ετία. Στη συνέχεια βρέθηκαν τα περίφημα αρχαία της Βενιζέλου και το έργο έγινε μπαλάκι ενός ανιστόρητου, εκβιαστικού, όσο και διχαστικού διλήμματος από πλευράς της τότε κυβέρνησης Σαμαρά με τον γενικό τίτλο: «Ή Αρχαία ή Μετρό». Ακολούθησε η έκπτωση του εργολάβου, εν μέσω σταματημένου έργου και οικονομικής κρίσης. Το 2015 η κυβέρνηση Σαμαρά κληροδότησε στη νέα, τότε, κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ένα έργο σταματημένο επί περισσότερα από 2 χρόνια και με ελάχιστη πρόοδο, αφού από το 2006 που ξεκίνησε είχε ολοκληρωθεί μόλις το 1/3 του. Επιπλέον το έργο ήταν χρεωμένο μέχρι το λαιμό, καθώς οι εργολάβοι διεκδικούσαν, εξ αιτίας των καθυστερήσεων, αποζημιώσεις ύψους 1,150 δις Ευρώ, περισσότερες δηλαδή από τον συνολικό προϋπολογισμό ολόκληρου του έργου, που έφτανε το 1 δις. Και τέλος η κυβέρνηση της ΝΔ παρέδωσε εργοτάξια κλειστά με λαμαρίνες να χάσκουν στη μέση των δρόμων μιας Θεσσαλονίκης πληγωμένης από την ύφεση, την ανεργία και τον διχασμό. Ακολούθησε μια τετραετία, 2015 – 2019 που το έργο προχώρησε για πρώτη φορά στην ιστορία του, φτάνοντας στο 75% της ολοκλήρωσής του, με τελειωμένη την κατασκευή των υπογείων σηράγγων, του μεγαλύτερου μέρους των υπόγειων σταθμών και με τους πρώτους συρμούς να έχουν ξεκινήσει να παραλαμβάνονται στη Θεσσαλονίκη. Επιπλέον βρέθηκε και εγκρίθηκε, για πρώτη φορά, τεχνική λύση για την κατασκευή της Βενιζέλου με τα αρχαία αμετακίνητα στη θέση τους, καθώς μέχρι τότε όλες οι λύσεις που παρουσίαζαν οι κυβερνήσεις προέβλεπαν σαν μονόδρομο τον τεμαχισμό και την απόσπαση των σημαντικών αρχαιοτήτων. Η κατασκευή στη Βενιζέλου προχώρησε αρκετά στο επίπεδο -1 του σταθμού, στο οποίο μέχρι το καλοκαίρι 2019 είχαν επενδυθεί κατασκευαστικά έργα 5 εκ. Ευρώ. Κι ενώ το έργο για πρώτη φορά έβλεπε ορίζοντα ολοκλήρωσης, καθώς ετοιμάζονταν να παραδοθούν σε λειτουργία στο τέλος του 2020 οι 12 από τους 13 σταθμούς από το ένα άκρο μέχρι το άλλο της πόλης, με τον καθυστερημένο σταθμό Βενιζέλου να παραδίδεται το 2023, ο ίδιος ο πρωθυπουργός Μητσοτάκης, ως μη όφειλε και χωρίς τεχνική τεκμηρίωση, ανακοίνωσε το σταμάτημα της εκτέλεσης των έργων, προκειμένου να αλλάξει ο σχεδιασμός και να εφαρμοστεί και πάλι στη Βενιζέλου η παλιά εμμονή της απόσπασης των αρχαίων.Έτσι, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έγινε ο πρώτος πρωθυπουργός που ήρθε στη ΔΕΘ όχι για να εξαγγείλει νέα έργα, αλλά για να σταματήσει τα έργα που ήδη προχωρούσαν και ολοκληρώνονταν. Ως νέα ημερομηνία παράδοσης του έργου ανακοινώθηκε το 2023, 3 δηλαδή χρόνια αργότερα από το 2020 που ήταν η συμβατική ημερομηνία λειτουργίας του έργου χωρίς τη Βενιζέλου. Με τούτα και με τα άλλα, φτάσαμε σήμερα, φθινόπωρο του 2020, να έχουμε ένα έργο σταματημένο, το οποίο έχει πάει πίσω 3 ολόκληρα χρόνια. Καθώς επί ένα χρόνο η μόνη πρόοδος που σημειώθηκε ήταν να γκρεμίσουν ό,τι έργο έγινε στη Βενιζέλου, προϋπολογισμού 5 εκ. Ευρώ, προκειμένου να γίνει εφικτή η απόσπαση των αρχαίων. Πρώτο θύμα λοιπόν του εγκλήματος της Βενιζέλου το έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο εκεί που ήταν έτοιμο να λειτουργήσει, με έναν καταιγισμό προπαγάνδας με συνεχή και αντιφατικά ψέματα, συστηματική παραποίηση της αλήθειας για την πρόοδο του έργου και διαρκή παραπληροφόρηση, όχι μόνο το σταμάτησαν, αλλά το πήγαν και 3 χρόνια πίσω, εκεί που βρίσκονταν το 2017.

Έγκλημα σε βάρος ενός ολόκληρου οικοδομικού τετραγώνου του κεντρικού βυζαντινού σταυροδρομιού της Μέσης Οδού της Θεσσαλονίκης, (Decumanus & Cardo), του 3ου – 4ο αιώνα μ.Χ. Το σημαντικό με το αρχαιολογικό εύρημα στο σταθμό Βενιζέλου είναι ότι πρόκειται για ενιαίο και αναπόσπαστο πολεοδομικό σύμπλεγμα αρχαιολογικών ευρημάτων που περιλαμβάνουν την κεντρική Μέση Οδό και την κάθετη σε αυτήν, με πεζοδρόμια, υδραυλικά έργα, εμπορικά καταστήματα και κοσμηματοπωλεία, κτίρια και μνημεία, όπως μια μεγάλη αψίδα ανάλογη με εκείνη του Γαλερίου στη Θεσσαλονίκη. Είναι φανερό και στον πιο άσχετο με την αρχαιολογική επιστήμη ότι ένα τέτοιο σύνθετο αρχαιολογικό σύμπλεγμα αν αποκολληθεί, τεμαχιστεί και μεταφερθεί αλλού, κινδυνεύει σοβαρά η ακεραιότητα και η αυθεντικότητά του. Με την απόφαση της κυβέρνησης να καταστρέψει ένα σημαντικό μνημείο της παγκόσμιας κληρονομιάς η Ελλάδα γίνεται η πρώτη χώρα του πολιτισμένου κόσμου που τεμαχίζει και αποσπά ένα σημαντικό απόσπασμα πολεοδομικού συγκροτήματος για να κατασκευάσει ένα σταθμό Μετρό, τη στιγμή που όχι μόνον υπήρχε τεχνική λύση για την ταυτόχρονη ανάδειξη αρχαίων και μετρό στη Βενιζέλου, αλλά εφαρμόζονταν κιόλας από το 2017. Εκείνο που προέχει αυτή τη στιγμή με το έγκλημα στη Βενιζέλου είναι ότι όπως κάθε έγκλημα, έτσι κι αυτό στηρίζεται σε μια καραμπινάτη παραβίαση της νομιμότητας. Καθώς ο αρχαιολογικός νόμος προβλέπει ρητά ότι εάν υπάρχει τεχνικά εφικτή λύση για την παραμονή των αρχαίων στη θέση τους, δεν συζητιέται καν η απόσπαση και μεταφορά τους αλλού. Έτσι σήμερα το έγκλημα βρίσκεται στα δικαστήρια, όπου η παραβίαση της νομιμότητας στην οποία προχώρησε η κυβέρνηση, αναμένεται να εκδικαστεί στο ΣτΕ στις αρχές Νοεμβρίου.
Έγκλημα σε βάρος της Θεσσαλονίκης. Η απόφαση του πρωθυπουργού να καθυστερήσει για άλλα 3 χρόνια και βλέπουμε, αφού σήμερα δεν υπάρχει ούτε εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, τη λειτουργία ενός έργου που ξεκίνησε το 2006 και ακόμη ταλαιπωρεί την πόλη, είναι έγκλημα σε βάρος της Θεσσαλονίκης και των πολιτών της. 1 και πλέον εκατομμύριο πολίτες θα συνεχίσουν για άλλα 3 τουλάχιστον χρόνια να ασφυκτιούν και να συνωστίζονται στα ελάχιστα και πεπαλαιωμένα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, χωρίς άλλο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς στην πόλη εδώ και 55 χρόνια. Κι αυτό, όταν η πόλη μπορούσε να έχει Μετρό σε πλήρη λειτουργία με 12 από τους 13 σταθμούς, σε μόλις 2 μήνες από σήμερα. Η Θεσσαλονίκη καθηλώνεται με την απόφαση της κυβέρνησης να καθυστερήσει το έργο για άλλα 3 χρόνια και βλέπουμε και οι πολίτες της καταδικάζονται να γίνουν θύματα της εκδικητικότητας, του πολιτικού εγωισμού και των μικροπολιτικών συμφερόντων της κυβέρνησης της ΝΔ.
Έγκλημα σε βάρος των ελλήνων φορολογουμένων. Αν η μία όψη της αλλαγής σχεδιασμού και της καθυστέρησης του έργου είναι μικροπολιτικού χαρακτήρα, η άλλη όψη αποκαλύφθηκε 14 μήνες μετά το σταμάτημα του έργου. Η Αττικό Μετρό ΑΕ πληρώνει ήδη δεκάδες εκατομμύρια Ευρώ στους εργολάβους για τις αποζημιώσεις που επισύρουν οι καθυστερήσεις που η ίδια η κυβέρνηση της ΝΔ προκάλεσε, με την απόφαση να αλλάξει ο σχεδιασμός του έργου 1,5 χρόνο πριν αυτό λειτουργήσει. Ήδη έχουν καταβάλει 13,5 εκ. Ευρώ και πρόκειται σύντομα να καταβάλουν και άλλα 6 εκ. Ευρώ στην ανάδοχο κοινοπραξία. Χρήματα αντιπαραγωγικά, καθώς δεν αντιστοιχούν στην εκτέλεση έργων, αλλά αποτελούν συνέπεια μια ολέθριας απόφασης που μόνο κερδισμένο αφήνει τον εργολάβο. Χρήματα που βγαίνουν από τα δημόσια ταμεία επιβαρύνοντας τη χώρα και τους έλληνες φορολογούμενους σε μια ιδιαίτερα δυσχερή οικονομική συγκυρία. Κι ακόμη, χρήματα που απ’ ευθείας πληρώνει για πρώτη φορά στην ιστορία της η Αττικό Μετρό ΑΕ στον εργολάβο, καθώς μέχρι πρότινος οι διεκδικήσεις αποζημιώσεων για το Μετρό παραπέμπονταν στην διαιτησία και τα ποσά επιδικάζονταν με δικαστικές αποφάσεις.
Το τετραπλό έγκλημα στη Βενιζέλου εξελίσσεται μπροστά στα μάτια μας εδώ και 14 μήνες και έχει σαφή κίνητρα, γνωστούς θύτες και προφανή θύματα.

Κι ακόμη, το έγκλημα στη Βενιζέλου έχει και μια ολόκληρη πόλη που αγωνίζεται να το σταματήσει πριν να είναι αργά. Με ολόκληρο το μιντιακό σύστημα της λίστας Πέτσα να προσπαθεί συστηματικά να το συσκοτίσει και να το συγκαλύψει…

tags: άρθρα

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)