to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

22:29 | 25.12.2022

πηγή: Έθνος

Κοινωνία

Δυστύχημα στο Βουκουρέστι: Τι προκάλεσε κατά πάσα πιθανότητα το συμβάν - Τι υποστηρίζει ο οδηγός

Λάθος στο σύστημα πλοήγησης φαίνεται να είναι η επικρατέστερη αιτία για το δυστύχημα στο Βουκουρέστι που στοίχισε τη ζωή σε έναν από τους επιβάτες - Για τις ρουμανικές αρχές ο οδηγός θεωρείται ο βασικός υπεύθυνος για το δυστύχημα


Σε νοσοκομείο του Βουκουρεστίου παραμένουν οκτώ άτομα τα οποία τραυματίστηκαν καθώς επέβαιναν στο μοιραίο λεωφορείο το οποίο προσέκρουσε σε πινακίδα ορίου για το ύψος, με αποτέλεσμα ένας άνθρωπος να χάσει τη ζωή του.

Δύο από αυτά εξακολουθούν να νοσηλεύονται σε πιο σοβαρή κατάσταση. Πρόκειται για την 62χρονη που αποσωληνώθηκε μόλις χθες Σάββατο και έναν 58χρονο που χρειάστηκε να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση. Σήμερα 5 άτομα πήραν εξιτήριο και αύριο αναμένεται να πάρει ακόμα ένα άτομο.

Η επικρατέστερη εκδοχή για τα αίτια του ατυχήματος

Σύμφωνα με πληροφορίες του OPEN και του απεσταλμένου Αντώνη Τσολναρά, οι ρουμανικές αρχές εξετάζουν ως επικρατέστερη εκδοχή για τα αίτια του ατυχήματος αυτή του λάθους με το σύστημα πλοήγησης, δηλαδή ο οδηγός να έβαλε στο GPS του επιβατικό όχημα και όχι λεωφορείο για αυτό και να τον κατεύθυνε στο δρόμο όπου και υπήρχε η γέφυρα και το όριο ύψους. Αν είχε βάλει το σωστό όχημα, θα του έδειχνε ενδεχομένως διαφορετική διαδρομή.

Επιπλέον, και οι δύο δρόμοι, και κάτω και πάνω από τη γέφυρα, πήγαιναν στο ίδιο σημείο δηλαδή στη Βουλή. Έτσι, ο οδηγός θα κληθεί ξανά στην ανακρίτρια μετά τις γιορτές καθώς είναι το κλειδί στην υπόθεση του ατυχήματος.

Οι ρουμανικές αρχές έχουν σχηματίσει δικογραφία με τις κατηγορίες εναντίον του 50χρονου οδηγού του τουριστικού λεωφορείου.

Στην Ελλάδα ο οδηγός - «Συγγνώμη στις οικογένειες»

Σε κακή ψυχολογική κατάσταση βρίσκεται ο οδηγός του μοιραίου λεωφορείου, ο οποίος δήλωσε «Θέλω να επικοινωνήσω με τις οικογένειες, συγγνώμη δεν το προέβλεψα, περάσαμε τόσα τούνελ και δεν έγινε τίποτα». Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το πρωί σήμερα επέστρεψε στην Ελλάδα. Χτες το βράδυ βρέθηκε για δεύτερη φορά στο αστυνομικό τμήμα του Βουκουρεστίου μίλησε στην ανακρίτρια και φέρεται να ισχυρίστηκε εκ νέου πως έκανε λάθος το GPS, του έδειξε λάθος διαδρομή από σημείο που κανονικά δεν έπρεπε να περνάνε τα λεωφορεία.

Για τις ρουμανικές αρχές θεωρείται ο βασικός ύποπτος για το δυστύχημα. Δεν έχει συλληφθεί μέχρι στιγμής, ωστόσο σε περίπτωση που του απαγγελθούν κατηγορίες αυτές θα είναι για ανθρωποκτονία εξ αμελείας και βαριές σωματικές βλάβες για 25 άτομα. Μετά τις γιορτές αναμένεται να κληθεί και πάλι από την ανακρίτρια για να δώσει νέα κατάθεση.

Ακόμα και σήμερα Κυριακή, στον δρόμο που έγινε το μοιραίο δυστύχημα παραμένει περιπολικό της ρουμανικής τροχαίας σε 24ωρη βάση και κάνει συστάσεις σε τουριστικά λεωφορεία και φορτηγά μέχρι να γίνει η αποκατάσταση της μπάρας.

«Λυπάμαι, όλα έγιναν σε ένα δευτερόλεπτο»

Ο οδηγός του λεωφορείου μίλησε στο MEGA και περιέγραψε όσα συνέβησαν πριν και μετά τη σφοδρή σύγκρουση. «Λυπάμαι πολύ για ό,τι συνέβη. Δεν θα μπορούσε κανένας να το αποφύγει. Ήταν σαν να έπεσε ξαφνικά επάνω μας ένα τρένο», είπε οδηγός. Ο ίδιος σημείωσε ότι «όλα έγιναν σε ένα δευτερόλεπτο. Είπα ότι δε θα βγει κανένας ζωντανός».

«Κανένας δεν πίστεψε πως θα βγαίναμε ζωντανοί από εκεί. Σε ένα δευτερόλεπτο περάσαν όλα από μπροστά μου και είπα “από εδώ δε θα βγει κανένας ζωντανός”. Όλα έγιναν σε ένα δευτερόλεπτο. Ακολούθησα απλά την πορεία που μου έδειξε το GPS. Όταν η κεραία βρήκε στην κατασκευή, πάτησα απότομα φρένο, αλλά δεν μπορούσαμε να αποφύγουμε το δυστύχημα. Δεν έτρεχα», τόνισε .

Η μοιραία στιγμή - «Έγιναν όλα τόσο γρήγορα»

Οι μαρτυρίες πάντως των επιβατών κόβουν την ανάσα. «Έγιναν όλα γρήγορα και πολύ πρόχειρα. Εγώ πιστεύω ότι ο οδηγός δεν είχε εμπειρία από το να ταξιδεύει στην Ευρώπη» ανέφερε τραυματισμένος επιβάτης.

Μια άλλη επιβάτης περιέγραψε πώς εγκλωβίστηκε στο λεωφορείο «Ο κύριος που σκοτώθηκε ήναν λίγο πιο μπροστά, εγώ ήμουν δυο θέσεις πίσω, με καταπλάκωσε η οροφή, σφηνώθηκε τον κεφάλι μου στο κάθισμα, δεν μπορούσα να σηκωθώ και άρχισα σε κάποια φάση να λέω δεν μπορώ να αναπνεύσω» ενώ ένας τρίτος επιβάτης που ήταν στα τελευταία καθίσματα εξομολογήθηκε ότι δεν κατάλαβε τι έγινε ακριβώς και ότι το μόνο που είδαν ήταν αίματα.

Το βίντεο ντοκουμέντο με την αλλαγή λωρίδας

Σε βίντεο ντοκουμέντο, που μετέδωσε τηλεοπτικό μέσο της Ρουμανίας, επιβεβαιώνει ότι ο οδηγός αλλάζει λωρίδα την τελευταία στιγμή και κινείται προς τον δρόμο που δεν επιτρέπονται ψηλά οχήματα, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στην προειδοποιητική πινακίδα.

Όπως λένε ειδικοί, το γεγονός ότι ο επαγγελματίας οδηγός του λεωφορείου δεν αντέδρασε, κάνει τις Αρχές να διερευνούν το ρόλο που έπαιξε το σύστημα πλοήγησης στο δυστύχημα.

Μάλιστα, σύμφωνα με τα ρουμανικά ΜΜΕ, ο οδηγός υποβλήθηκε σε τεστ για αλκοόλ και χρήση ναρκωτικών ουσιών που βγήκαν αρνητικά, ενώ αναφέρουν ότι φέρεται να πήγαινε με μεγάλη ταχύτητα λίγο πριν από τη σύγκρουση.

Καταγγελία για τις προειδοποιητικές αλυσίδες

Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος του κόμματος USR της Ρουμανίας Καταλίν Ντρούλα δίνει άλλη διάσταση στην τραγωδία. Όπως αναφέρει στο Facebook:

«Δημοσιεύτηκε βίντεο που δείχνει πώς το τουριστικό λεωφορείο πέρασε τις προειδοποιητικές αλυσίδες της Pasajul Unirii στη λωρίδα 2 (από 4) και μετά άλλαξε λωρίδα προς τα αριστερά. (…) Την ίδια ώρα, σε φωτογραφία που τραβήχτηκε σήμερα μπορεί κανείς να δει πώς οι προειδοποιητικές αλυσίδες βρίσκονται αναποδογυρισμένες στο πλάτος της λωρίδας 3.

Βγαίνουν ορισμένα συμπεράσματα: Ο νομάρχης Grebla και άλλοι αξιωματούχοι που είπαν ότι χτυπήθηκαν οι προειδοποιητικές αλυσίδες είπαν ψέματα, είναι λάθος. Όπως έχω ξαναπεί, δεν πρέπει να μπορείτε να τις παρακάμψετε εάν μπείτε στη λωρίδα (λύσεις μπορούν να βρεθούν, από την τοποθεσία πιο κοντά στο πέρασμα, μέχρι την προηγούμενη φυσική οριοθέτηση των κατευθύνσεων μέσα από τη λωρίδα)».

Ο ίδιος σημειώνει πως: «Οι αλυσίδες έχουν επίσης χτυπηθεί από άλλα φορτηγά ή πούλμαν όπως φαίνεται στην εικόνα και έχουν μείνει έτσι. Πρακτικά, δεν υπάρχει συντήρηση και επανενεργοποίηση αυτού του στοιχείου ασφαλείας. Κατά συνέπεια, (…) και αν περνούσε στη λωρίδα 3, κάτω από τις αλυσίδες, είναι πολύ πιθανό να μην χτυπούσαν το λεωφορείο επειδή είχαν ήδη χτυπηθεί στο παρελθόν. Και αυτή τη στιγμή που μιλάμε (ή τουλάχιστον σήμερα το πρωί), ακόμα κι αν ήταν ατύχημα, ο Χολ αρνήθηκε να στείλει εργαζόμενους του Δήμου για να επαναφέρουν τις αναποδογυρισμένες αλυσίδες στην αρχική τους θέση».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)