to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:04 | 02.10.2013

Οικονομία

Το «drama story» των λουκέτων συνεχίζεται: στο δρόμο πάνω από 2.500 εργαζόμενοι σε Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, «Φωκά» και «Sprider Stores»

Στο δρόμο πάνω από 2.500 εργαζόμενοι μετά τα λουκέτα σε Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, «Φωκά» και «Sprider Stores». Η φυγή μεγάλων επιχειρήσεων όπως η «Βιοχάλκο», η συρρίκνωση άλλων όπως η Coca - Cola 3Ε αποτελούν την ηχηρή διάψευση του «success story» του Σαμαρά


Tην ώρα που η ανεργία στην Ελλάδα καλπάζει, αγγίζοντας το 28%, το «λουκέτο story», όπως εύστοχα σχολιάζει η «Αυγή», καθιστά ακόμη πιο δραματική την κατάσταση για την κοινωνική πλειοψηφία που βιώνει τον τέταρο χρόνο των πολιτικών βίαιης φτωχοποίησης. Στους 1,4 εκατομμύρια ανέργους προστίθενται ακόμη 2.500, μόνο από τρεις επιχειρήσεις: Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, καταστήματα «Φωκάς» και αλυσίδα «Sprider Stores». Παράλληλα, ο αργός θάνατος πολλών βιομηχανικών και βιοτεχνικών μονάδων, η «φυγή» μεγάλων επιχειρήσεων όπως η «Βιοχάλκο», η συρρίκνωση άλλων όπως η Coca-Cola 3E, αποτελούν την ηχηρή διάψευση του εαρινού "success story" του πρωθυπουργού.

«Sprider Stores»: 900 εργαζόμενοι στο δρόμο χωρίς αποζημιώσεις

Σε αναστολή από την Τρίτη, 1η Οκτωβρίου, η λειτουργία των καταστημάτων της Sprider Stores. Η άλλοτε κραταιά επιχείρηση λιανεμπορίου αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι βασικός λόγος αυτής της εξέλιξης είναι η διακοπή της τραπεζικής χρηματοδότησης. Με το νέο, ηχηρό, λουκέτο του success story, μένουν στο δρόμο, χωρίς αποζημιώσεις και καταβολές δεδουλευμένων, 900 εργαζόμενοι της εταιρείας. Οι εργαζόμενοι αποφάσισαν την περιφρούρηση των καταστημάτων στην Αθήνα και στην επαρχία με τη συμπαράσταση της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Υπαλλήλων και των τοπικών Εργατικών Κέντρων. Με αφορμή το λουκέτο στην άλλοτε κραταιά εταιρεία λιανεμπορίου, ο Γ. Σταθάκης,  υπεύθυνος του τομέα ανάπτυξης της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ,  τόνισε: «Η, κατά το παρελθόν δυναμική, επιχείρηση πλήγηκε όπως και το σύνολο της ελληνικής οικονομίας από την κρίση, αλλά η χαριστική βολή ήρθε από την αδυναμία της να αντλήσει κεφάλαια από το εγχώριο τραπεζικό σύστημα, προσθέτοντας έτσι τους εναπομείναντες εργαζομένους της στις ατελείωτες λίστες των απολυμένων των μνημονίων, οι οποίοι σε κάθε περίπτωση πρέπει να πάρουν τα δεδουλευμένα του».

Την ίδια στιγμή, πτώση των παραγωγικών μεγεθών της καταγράφει εφέτος η ελληνική βιομηχανία ενδυμάτων, ο όγκος παραγωγής της οποίας έχει συρρικνωθεί πλέον στο 1/3 περίπου εκείνης του έτους 2005. Ο κλάδος, που εμφάνισε ζημιές το 2012, παρουσιάζει το 2013 σημαντικά επιβραδυνόμενη μείωση της παραγωγής του και των εσόδων του, αν και συνεχίζεται η μείωση του αριθμού των επιχειρήσεών του, καθώς ορισμένες παύουν τη λειτουργία τους ή μετατρέπονται σε πλήρως εισαγωγικές, εμπορικές.

Έξωση στη «Φωκάς», στον αέρα οι 600 εργαζόμενοι


 Έξωση από το κεντρικό της κατάστημα, το πολυώροφο κτίριο της οδού Τσιμισκή, στη Θεσσαλονίκη, υπέστη  η εταιρεία Φωκάς. Στην έξωση προχώρησε την Παρασκευή η ιδιοκτήτρια του κτιρίου, μονή Αγίας Θεοδώρας, εξ αιτίας καθυστερούμενων ενοικίων.

Σε ανακοίνωσή τους, εργαζόμενοι του «Φωκά», εκφράζουν την ανησυχία τους για το ενδεχόμενο να χάσουν τη δουλειά τους 600 άτομα, επισημαίνουν ότι η εταιρία «προχώρησε με επιτυχία στο άρθρο 99» και «εξασφάλισε χρήματα για το διακανονισμό που απαίτησε η εκκλησία», ενώ κάνει λόγο για «ξένα συμφέροντα που αποπροσανατολίζουν την εκκλησία» και απορρίπτουν την προοπτική να ανοίξει το κατάστημα με άλλον εργοδότη. «Η Ιερά Μονή Αγίας Θεοδώρας δε θυμάται πως έχει εξ ολοκλήρου ανακαινιστεί με δωρεά της οικογένειας Φωκά;» υπογραμμίζουν στην ανακοίνωση.

«Το λουκέτο δεν το βάζουν οι εργαζόμενοι. Ξέρουμε ότι μεγάλοι εμπορικοί όμιλοι είχαν ήδη πατήσει πόδι στην επιχείρηση και επίσης ότι οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες προχωρούσαν. Η μόνη διαβεβαίωση που δόθηκε από τη Μητρόπολη ήταν ότι στο επόμενο καθεστώς θα… προτιμηθούν. Το σίγουρο είναι ότι και πάλι την πληρώνουν οι μόνοι που δεν φταίνε. Οι βιοπαλαιστές» ανέφερε η πρόεδρος του σωματείου εμποροϋπαλλήλων νομού Θεσσαλονίκης, Σοφία Καλαντίδου.

Όπως σχολιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης, «το κλείσιμο της Fokas αποτελεί ακόμη ένα “λαμπρό” παράδειγμα του κυβερνητικού success story, που οδηγεί σε κλείσιμο τις επιχειρήσεις τη μία μετά την άλλη».

 
Σε ανακοίνωσή του, ο εμπορικός σύλλογος υπογραμμίζει ότι η αγορά της Θεσσαλονίκης, την Παρασκευή, «έγινε πιο φτωχή» με την έξωση στο κατάστημα που λειτουργούσε εδώ και 39 χρόνια, ενώ «είχε προηγηθεί το λουκέτο που έβαλε η εταιρία στο ιστορικό κατάστημα της οδού Ερμού-Βενιζέλου, το οποίο λειτουργούσε από το 1958». «Αναρωτήθηκε κανείς όλα αυτά τα χρόνια, τι προσέφερε η εταιρία «Φωκάς» στην πόλη μας; Πόσοι εργαζόμενοι απασχολήθηκαν και έζησαν τις οικογένειές τους; Γι' αυτό τιμωρείται η επιχείρηση «Φωκάς»; διερωτάται ο εμπορικός σύλλογος και εκφράζει την ελπίδα ότι «οι εξελίξεις θα είναι γρήγορες και θετικές».

Όμηροι οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Από χτες το πρωί, οι εργαζόμενοι θα έπρεπε να βρίσκονται κανονικά στα πόστα τους, καθώς έληξε τυπικά το εξοντωτικό μέτρο της εκ περιτροπής εργασίας, με 4 μεροκάματα το μήνα, που τους είχε επιβάλει η εργοδοσία από τον περασμένο Ιούλιο. Ωστόσο, το ναυπηγείο παραμένει «νεκρό». Σήμερα στις 8 το πρωί θα γίνει έκτακτη γενική συνέλευση των εργαζομένων. Για έγκλημα, που όσοι το διέπραξαν πρέπει να λογοδοτήσουν, έκανε λόγο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας κατά την επίσκεψή του στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τα οποία «κρατά ενέχυρο ο ιδιοκτήτης κ. Σάφα και τους εργαζόμενους όμηρους και απλήρωτους», όπως ο ίδιος κατήγγειλε.


Σύμφωνα με τον Αλ. Τσίπρα, «το ελληνικό Δημόσιο οφείλει άμεσα να καταγγείλει την σύμβαση και να ασκήσει όλα τα ένδικα μέσα προκειμένου να διεκδικήσει με αγωγή αποζημίωση από την ABU DHABI MAR του κ. Σάφα. Ταυτόχρονα οφείλει να ανακτήσει το δημόσιο έλεγχο των Ναυπηγείων του Σκαραμαγκά προκειμένου να αποπερατωθούν άμεσα τα υποβρύχια, να ναυπηγηθούν, να δοθούν προς χρήση στο Πολεμικό Ναυτικό αλλά και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας, διότι τα Ναυπηγεία αυτά, με την τεχνογνωσία και την τεχνολογία που έχουν,  μπορούν να είναι μοχλός ανάπτυξης για τη χώρα. Βεβαίως ταυτόχρονα οφείλουμε να κάνουμε κι όλες εκείνες τις απαραίτητες κινήσεις νομικής υποστήριξης, προεργασίας αλλά και διεκδίκησης  στην Ε.Ε. προκειμένου να ανακληθούν οι περιορισμοί που αφορούν  στην κρατική ενίσχυση των Ναυπηγείων.

Για τον ΣΥΡΙΖΑ,  «η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία μπορεί και πρέπει να γίνει μοχλός για την παραγωγική ανασυγκρότηση και την ανάπτυξη της πατρίδας μας, και οι εργαζόμενοι εδώ δεν μπορεί να πετιούνται στο δρόμο, διότι έχουν τεράστια εμπειρία, τεράστια γνώση και πρέπει να αποτελέσουν τον βασικό πυρήνα της επανεκκίνησης των Ναυπηγείων» κατέληξε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)