to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:23 | 09.07.2021

Κοινωνία

Δημιουργική λογιστική με τις προσλήψεις εκπαιδευτικών η Κεραμέως;

Οι ασάφειες τόσο στις διακηρύξεις της κυβέρνησης όσο και στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο έχουν θορυβήσει χιλιάδες ενδιαφερόμενους σχετικά με το αν νεοπροσληφθέντες στην Ειδική Αγωγή θα έχουν το δικαίωμα να μεταπηδήσουν στη Γενική αφενός μειώνοντας τις θέσεις και αφετέρου αποδυναμώνοντας το εγχείρημα στην Ειδική Αγωγή


Ανησυχία επικρατεί όμως στον κλάδο των εκπαιδευτικών σχετικά με το τι τελικά ισχύει σε περίπτωση που κάποιος υποψήφιος στους Πίνακες Γενικής και διορισμένος στην Ειδική Αγωγή, επιθυμεί να υποβάλλει αίτηση για διορισμό στη Γενική.

Να σημειωθεί πως σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης με θέμα: “Αυτοδίκαιη παραίτηση υπαλλήλου από την πρώτη θέση σε περίπτωση αποδοχής διορισμού σε δεύτερη θέση”, ισχύουν τα εξής:

«Α. Σε περίπτωση αποδοχής διορισμού ήδη υπηρετούντος υπαλλήλου σε δεύτερη θέση, ο υπάλληλος δεν οφείλει να υποβάλει αίτηση παραίτησης στον πρώτο φορέα διορισμού του, δεδομένου ότι η παραίτησή του από το φορέα αυτό θεωρείται ότι συντελείται αυτοδικαίως με την αποδοχή του διορισμού του στο νέο φορέα”.

Επιπροσθέτως επισημαίνεται στην εγκύκλιο πως κατά τη διαδικασία υποβολής των δικαιολογητικών εκ μέρους του υπαλλήλου στη δεύτερη θέση, προκειμένου στη συνέχεια ο φορέας διορισμού στη δεύτερη θέση να προβεί στην έκδοση της πράξης διορισμού του, ο υπάλληλος με υπεύθυνη δήλωση δύναται να γνωστοποιεί ότι υπηρετεί ήδη στο δημόσιο και ότι με την αποδοχή του διορισμού του στη δεύτερη θέση ενεργοποιείται η διάταξη της παρ.3 του άρ.35 του Υπαλληλικού Κώδικα».

Ημερομηνία διορισμού

Περαιτέρω, στις περιπτώσεις εφαρμογής της διάταξης της παρ. 3 του άρθρου 35 του Υπαλληλικού Κώδικα, ως ημερομηνία διορισμού του υπαλλήλου στη δεύτερη θέση λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία αποδοχής του διορισμού του στη θέση αυτή, η οποία δηλώνεται με την ορκωμοσία, ημερομηνία κατά την οποία άλλωστε λύεται αυτοδικαίως και η υπαλληλική σχέση με την πρώτη θέση.

Αναφορικά με τον περιορισμό της πενταετίας

Επιπλέον, υπενθυμίζεται ότι με τη διάταξη της παρ.17 του άρ.18 του ν.2190/1994, όπως ισχύει, ορίζεται ότι: «17.Τακτικοί υπάλληλοι του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. α` και β` βαθμίδας, που διορίστηκαν με τις διατάξεις του νόμου αυτού, δεν έχουν δικαίωμα να συμμετέχουν σε διαδικασία πλήρωσης θέσεων των φορέων του άρθρου 14 παρ. 1 , με τις διατάξεις του ίδιου νόμου, πριν παρέλθει πενταετία από την ημερομηνία διορισμού τους».

Δεν υφίσταται κώλυμα

Διευκρινίζεται, ωστόσο, ότι ο εν λόγω περιορισμός δεν υφίσταται εφόσον η αποδοχή της δεύτερης θέσης αφορά σε διορισμό που γίνεται κατόπιν αίτησης που υποβλήθηκε σε διαδικασία πρόσληψης προ της κατάρτισης της υπαλληλικής σχέσης με την πρώτη Υπηρεσία διορισμού, ενώ σε κάθε περίπτωση δεν υφίσταται κώλυμα συμμετοχής εφόσον, κατά την ημερομηνία λήξης υποβολής αιτήσεων για τη δεύτερη θέση, έχει λυθεί η υπαλληλική του σχέση με την πρώτη Υπηρεσία διορισμού.

Κατά την κατάρτιση της υπαλληλικής σχέσης στη δεύτερη θέση διορισμού, διευκρινίζεται ότι ο υπάλληλος διορίζεται στον εισαγωγικό βαθμό της κατηγορίας του και διανύει εκ νέου δοκιμαστική υπηρεσία.

Τυχόν προϋπηρεσία που διαθέτει δύναται να αναγνωριστεί για βαθμολογική ένταξη μετά την μονιμοποίησή του. Για θέματα μισθολογικής κατάταξης και εξέλιξης αρμόδιο είναι το Υπουργείο Οικονομικών.

Επιπλέον, σύμφωνα με το άρθρο 58 του νόμου 4653/2020 εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ, οι οποίοι διορίζονται στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή αναλαμβάνουν υπηρεσία και, μέσα σε ένα έτος από τη δημοσίευση του ΦΕΚ διορισμού, (στην περίπτωσή μας το ΦΕΚ διορισμού εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή ήταν στις 19.08.2020) παραιτούνται, αποκλείονται από τους διορισμούς και τις προσλήψεις κατά το σχολικό έτος που διανύεται κατά την ανακοίνωση του διορισμού και τα δύο επόμενα σχολικά έτη.

Δημιουργική λογιστική;

Βεβαίως αν οι παραπάνω φόβοι επιβεβαιωθούν τότε από τους συνολικά 16.200 διορισμούς που έχει εξαγγείλλει ότι θα κάνει η κυβέρνηση (ήδη 4.500 στην Ειδική Αγωγή) θα πρέπει να αρχίσουμε να αφαιρούμε μερικές χιλιάδες ενδιαφερόμενων που θα εκμεταλλευθούν το «παραθυράκι» του νόμου.

Υπό το πρίσμα αυτό η δημιουργική λογιστική μπορεί να εξοικονομήσει στη κυβέρνηση πάγιο χρήμα μονίμων θέσεων αλλά για ακόμα μια χρονιά θα βρεθεί πολύ πίσω από την κάλυψη οργανικών κενών για τα οποία διαμαρτύρεται η εκπαιδευτική κοινότητα. 

Με πληροφορίες από alfavita.gr

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)