to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:55 | 21.04.2018

Πολιτική

Δ. Τζανακόπουλος: Τίποτα δεν μπορεί να διακόψει την πορεία εξόδου από το πρόγραμμα χωρίς νέες επιβαρύνσεις

Η οικονομική και δημοσιονομική πραγματικότητα της χώρας είναι πλέον εντελώς διαφορετική και τίποτα δεν μπορεί να διακόψει την πορεία εξόδου από το πρόγραμμα χωρίς νέες επιβαρύνσεις, είναι το μήνυμα που στέλνει ο κυβερνητικός Εκπρόσωπος Δημήτρης Τζανακόπουλος, με συνέντευξη που παραχωρεί στην «Εφημερίδα των Συντακτών» η οποία κυκλοφορεί σήμερα, Σάββατο 21/4


Η οικονομική και δημοσιονομική πραγματικότητα της χώρας είναι πλέον εντελώς διαφορετική και τίποτα δεν μπορεί να διακόψει την πορεία εξόδου από το πρόγραμμα χωρίς νέες επιβαρύνσεις, είναι το μήνυμα που στέλνει ο υπουργός Επικρατείας και κυβερνητικός Εκπρόσωπος Δημήτρης Τζανακόπουλος, με συνέντευξη που παραχωρεί στην Εφημερίδα των Συντακτών.

«Τα δεδομένα είναι ότι η χώρα επί τρία χρόνια υπερβαίνει κατά πολύ τους δημοσιονομικούς στόχους και επιπλέον για πρώτη φορά μετά από μια μακρόχρονη υφεσιακή πορεία επιτυγχάνει ρυθμούς ανάπτυξης» τονίζει ο υπουργός Επικρατείας και συμπληρώνει πως ο προσανατολισμός της κυβέρνησης είναι να ενισχυθεί αυτή η αναπτυξιακή δυναμική η οποία είναι καθοριστική για τη μεταμνημονιακή περίοδο της Ελλάδας.

Μιλώντας για την αναπτυξιακή στρατηγική της κυβέρνησης, όπως διαμορφώνεται μέσα από τα Περιφερειακά Αναπτυξιακά Συνέδρια, ο κ. Τζανακόπουλος υπογραμμίζει: «αυτή η αναπτυξιακή στρατηγική αποτυπώνεται και στο σχέδιο που έχει κατατεθεί εν όψει Eurogroup και περιγράφει τους βασικούς αρμούς στους οποίους έχουμε επανειλημμένα αναφερθεί (...) πρόκειται για ένα μοντέλο με βάση την καινοτομία, την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της ελληνικής οικονομίας, τη στήριξη της εργασίας, των μισθών, του κοινωνικού κράτους και της νέας γενιάς».

Για την παρατεταμένη κράτηση των δύο Ελλήνων στρατιωτικών στις φυλακές της Ανδριανούπολης ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σημειώνει πως από την πρώτη στιγμή η ελληνική κυβέρνηση καλούσε την Τουρκία να διευθετήσει ταχύτατα το ζήτημα και να μην το αξιοποιεί για πολιτικούς λόγους. «Από την πρώτη στιγμή κινητοποιήσαμε όλα τα διπλωματικά και πολιτικά μέσα για την αντιμετώπιση του ζητήματος. Ισχυρότερο αποτέλεσμα μιας τέτοιας προσπάθειας είναι το σαφές και αυστηρό μήνυμα προς την Τουρκία από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και από το Συμβούλιο Κορυφής» τονίζει ο κ. Τζανακόπουλος.

Προσθέτει δε, πως η κυβέρνηση αναμένει τις αποφάσεις της Τουρκικής Δικαιοσύνης και παράλληλα θα εντείνει τις προσπάθειες σε κάθε επίπεδο ώστε να υπάρξει σύντομα λύση.

Ερωτηθείς για το εάν η κυβέρνηση σκέφτεται να προτείνει εκ νέου τον Προκόπη Παυλόπουλο στις προεδρικές εκλογές που θα διεξαχθούν το 2020, ο Δημήτρης Τζανακόπουλος σημειώνει ότι « ο κ. Παυλόπουλος έχει τιμήσει το αξίωμα του Προέδρου της Δημοκρατίας και αυτό αποτελεί κοινή παραδοχή όλου του πολιτικού κόσμου» ωστόσο όπως πρόσθεσε είναι άστοχο να ανοίγει αυτή η συζήτηση στο μέσον της θητείας του σημερινού Προέδρου.

Τέλος για την κριτική της τάσης των «53+», ο κυβερνητικός Εκπρόσωπος λέει πως ο πλούτος των απόψεων εντός του κόμματος είναι πάντα προωθητικός, «είναι κρίσιμο να εργαστούμε ώστε να βελτιώσουμε και τη δουλειά και τις επεξεργασίες του κόμματος» τονίζει.

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του κυβερνητικού εκπροσώπου στην «Εφημερίδα των Συντακτών» και στον δημοσιογράφο Δημήτρη Τερζή:

Το ΔΝΤ αναθεώρησε προς τα κάτω τον ρυθμό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας για φέτος, αλλά και για το 2019. Κατά συνέπεια η εν λόγω αναθεώρηση έχει αντίκτυπο και στα πρωτογενή πλεονάσματα. Αν επιβεβαιωθούν αυτά τα δεδομένα, θα πρέπει η κυβέρνηση να εφαρμόσει ταυτόχρονα τα ψηφισμένα μέτρα για τη μείωση των συντάξεων και τη μείωση του αφορολόγητου από την 1η Γενάρη του 2019. Πώς προτίθεστε να αντιμετωπίσετε τον κοινωνικό αντίκτυπο μιας τέτοιας προοπτικής;

Το ΔΝΤ αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις του για την ανάπτυξη, όμως την ίδια στιγμή αναθεώρησε προς τα πάνω την εκτίμησή του για το πρωτογενές πλεόνασμα της φετινής χρονιάς. Καλό είναι λοιπόν να μιλάμε πάντα επί δεδομένων της ελληνικής οικονομίας και όχι των εκτιμήσεων που κάνει κατά καιρούς το Ταμείο, οι οποίες εξάλλου διαρκώς αστοχούν. Τα δεδομένα λοιπόν είναι ότι η χώρα επί τρία χρόνια υπερβαίνει κατά πολύ τους δημοσιονομικούς στόχους και επιπλέον για πρώτη φορά μετά από μια μακρόχρονη υφεσιακή πορεία επιτυγχάνει ρυθμούς ανάπτυξης. Ο προσανατολισμός μας είναι να ενισχύσουμε αυτή την αναπτυξιακή δυναμική, η οποία είναι απολύτως καθοριστική για τη μεταμνημονιακή περίοδο της χώρας. Επομένως, τα κινδυνολογικά σενάρια από όπου και αν διακινούνται δεν έχουν καμία απολύτως βάση. Η οικονομική και δημοσιονομική πραγματικότητα της χώρας είναι πλέον εντελώς διαφορετική και τίποτα δεν μπορεί να διακόψει την πορεία εξόδου από το πρόγραμμα χωρίς επιπλέον επιβαρύνσεις.

Γίνεται μεγάλη συζήτηση για το ολιστικό σχέδιο ανάπτυξης της κυβέρνησης στη μεταμνημονιακή εποχή. Υπάρχουν φωνές, ακόμα και μέσα από τον ΣΥΡΙΖΑ, που λένε ότι δεν ξέρουν καν τι περιλαμβάνει. Από την άλλη πλευρά, δημοσιεύματα τόσο από το εξωτερικό όσο και από το εσωτερικό κάνουν λόγο για δυσφορία των δανειστών στο κομμάτι των μέτρων κοινωνικής πολιτικής του εν λόγω σχεδίου. Υπάρχει εν τέλει μια μυστικοπάθεια γύρω από το σχέδιο αυτό;

Η αναπτυξιακή στρατηγική μιας κυβέρνησης που έχει ανοίξει διά των περιφερειακών συνεδρίων μια πανελλαδική, δημόσια διαδικασία διαβούλευσης με τις ζωντανές δυνάμεις της κοινωνίας πόρρω απέχει από το να χαρακτηριστεί μυστική ή κρυφή. Αυτή η αναπτυξιακή στρατηγική αποτυπώνεται και στο σχέδιο που έχει κατατεθεί ενόψει του Eurogroup και περιγράφει τους βασικούς αρμούς στους οποίους έχουμε επανειλημμένα αναφερθεί. Σε γενικές γραμμές θα έλεγα, πρόκειται για ένα νέο παραγωγικό μοντέλο, με βάση την καινοτομία, την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της ελληνικής οικονομίας, τη στήριξη της εργασίας, των μισθών και της διαπραγματευτικής δύναμης των εργαζομένων , του κοινωνικού κράτους και της νέας γενιάς. Επομένως, τα περί δυσφορίας από το εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ δεν ευσταθούν και από την άλλη δεν ευσταθούν ούτε τα σενάρια αποδοκιμασίας από τους δανειστές. Σας είπα και προηγουμένως ότι η πορεία εξόδου συνεχίζεται και θα ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι.

Στις 2 Μαρτίου είχατε δηλώσει πως «αναμένουμε τη σύντομη επιστροφή των στρατιωτικών μας», που βρίσκονται φυλακισμένοι στην Αδριανούπολη. Έχει περάσει καιρός από τότε και κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί. Με δεδομένο ότι η Τουρκία δεν φαίνεται να υπολογίζει ιδιαίτερα τις διάφορες καταδίκες από πλευράς Ευρώπης, πώς προτίθεται να αντιδράσει η ελληνική κυβέρνηση στην περίπτωση που οι Τούρκοι παρατείνουν συνεχώς αυτή την κράτηση;

Από την πρώτη στιγμή η ελληνική κυβέρνηση καλούσε την Τουρκία να διευθετήσει ταχύτατα το ζήτημα της κράτησης και να μην το αξιοποιεί για πολιτικούς λόγους. Από την πρώτη στιγμή κινητοποιήσαμε όλα τα διπλωματικά και πολιτικά μέσα για την αντιμετώπιση του ζητήματος. Ισχυρότερο αποτέλεσμα μιας τέτοιας προσπάθειας είναι το σαφές και αυστηρό μήνυμα προς την Τουρκία τόσο από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όσο και από το Συμβούλιο Κορυφής, αλλά και τον πρόεδρο Τουσκ και τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Γιούνκερ. Αναμένουμε τις αποφάσεις της τουρκικής Δικαιοσύνης και παράλληλα θα συνεχίσουμε να εντείνουμε τις προσπάθειές μας σε κάθε επίπεδο, ώστε σύντομα να δοθεί λύση.

Ωστόσο δεν θεωρώ ότι είναι ορθή η εκτίμηση πως η Τουρκία δεν υπολογίζει ή δεν ενδιαφέρεται για τις καταδίκες ή τις πολιτικές πιέσεις. Ανεξαρτήτως λοιπόν της επιθετικής ρητορικής της Τουρκίας, δεν εκτιμώ ότι είναι εύκολα διαχειρίσιμη η διεθνής της απομόνωση. Αυτό λοιπόν που έχει σημασία είναι να συνεχιστούν οι πολιτικές και διπλωματικές πιέσεις, με στόχο όμως την αποκατάσταση της ομαλότητας των σχέσεων και την εξομάλυνση στις σχέσεις Ε.Ε.-Τουρκίας, αλλά και Ελλάδας-Τουρκίας.

Οι προεδρικές εκλογές είναι το 2020, πράγμα που σημαίνει ότι η όποια κυβέρνηση σχηματιστεί μέσα στο 2019 -όταν γίνουν εκλογές- θα πρέπει να περάσει αυτόν τον σκόπελο. Πιστεύετε ότι οι προεδρικές εκλογές θα οδηγήσουν σε διάλυση της κυβέρνησης που θα έχει προκύψει από τις εκλογές του 2019;

Αναφέρεστε σε δύο εκλογικές διαδικασίες μέσα στην επόμενη διετία για τις οποίες θα ήταν άτοπο να γίνουν από τώρα οι όποιες εκτιμήσεις. Αυτό που προέχει για τη χώρα είναι να κλείσει οριστικά ο κύκλος των μνημονίων και της επιτροπείας. Αυτή η εξέλιξη θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό και τις μελλοντικές πολιτικές εξελίξεις.

Εσείς σκέφτεστε να προτείνετε εκ νέου τον κ. Προκόπη Παυλόπουλο για μια δεύτερη θητεία;

Ο κ. Παυλόπουλος έχει τιμήσει το αξίωμα του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας και νομίζω ότι αυτό αποτελεί κοινή παραδοχή όλου του πολιτικού κόσμου. Νομίζω, δε, ότι είναι απολύτως άστοχο να ανοίγουμε καν αυτή τη συζήτηση στο μέσο της θητείας του σημερινού Προέδρου. Ο σεβασμός στον πολιτειακό θεσμό αλλά και στο πρόσωπο του Προέδρου το επιβάλλει.

Στην πρόσφατη συνδιάσκεψη των 53+ έγινε μια κριτική που είχε κοινό παρανομαστή το γεγονός ότι η κυβέρνηση έχει «ξεχάσει» το κόμμα και τα όργανά του. Τι απαντάτε σε αυτό;

Ο πλούτος των απόψεων εντός του κόμματος είναι πάντα προωθητικός. Η κυβέρνηση είναι δεδομένο ότι δίνει μια τεράστια μάχη εδώ και τρία χρόνια, όμως το ίδιο συμβαίνει και για το κόμμα. Αυτό σίγουρα μεταβάλλει τη λειτουργία και την καθημερινότητα του κόμματος. Σε κάθε περίπτωση, είναι κρίσιμο να εργαστούμε ώστε να βελτιώσουμε και τη δουλειά και τις επεξεργασίες του κόμματος, καθώς σας θυμίζω ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι μονάχα το κόμμα που αποτελεί τον πυρήνα της κυβέρνησης στην Ελλάδα, είναι και η ισχυρότερη φωνή της Ευρωπαϊκής Αριστεράς. Ευτυχώς, σε αντίθεση με τα παραδοσιακά κόμματα εξουσίας, στον ΣΥΡΙΖΑ επικρατούν η συντροφικότητα, ο διάλογος και συλλογικά αντιμετωπίζουμε τα όποια ζητήματα παρουσιαστούν.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)