to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:55 | 25.05.2017

Πολιτική

«Δηλωτική η σιωπή Μητσοτάκη για τα μεγάλα ζητήματα της εκπαίδευσης»: Η απάντηση του Κ. Γαβρόγλου στη Βουλή (βίντεο)

Απαντήσεις στη φλυαρία Μητσοτάκη περί «αριστείας» έδωσε ο υπουργός Παιδείας κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας με τα μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης


Δηλωτική σιωπή για μείζονα ζητήματα της εκπαίδευσης, καταλόγισε στον πρόεδρο της ΝΔ Κυριάκο Μητσοτάκη, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, σε μια αιχμηρή παρέμβαση κατά τη συζήτηση του του νομοσχεδίου, που περιλαμβάνει τρόπο και κριτήρια επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων και μουσουλμανικό τέμενος στην Αθήνα. «Σας άκουσα πολύ προσεκτικά κύριε Μητσοτάκη. Και κυρίως άκουσα αυτά που δεν είπατε. Διότι αυτά που είπατε είναι τα απολύτως τετριμμένα. Αυτά που δεν είπατε είναι τα σοβαρά» είπε ο υπουργός Παιδείας και σχολίασε τα περί «διαφοροποίησης ανάμεσα στον πρωθυπουργό και τον υπουργό Παιδείας»:

«Μας κατηγορείτε ότι δεν έχουμε σχέδιο για την εκπαίδευση και ότι ανακαλύψατε μεγάλη διαφορά απόψεων ανάμεσα στον πρωθυπουργό και τον υπουργό Παιδείας, ως προς την κατάργηση των εισαγωγικών. Να το πούμε για χιλιοστή φορά; Θέλετε κύριε Μητσοτάκη και η ΝΔ, στο πλαίσιο της περίφημης εθνικής συνεννόησης που λέτε, να συμφωνήσουμε ότι το πρόβλημα είναι οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου; Ξέρετε ότι είμαστε μια χώρα χωρίς Λύκειο; Το ξέρουμε; Ή απομονωμένοι μέσα στα γραφεία σας, δεν ξέρετε τι σας γίνεται; Αυτή τη στιγμή, η μεγάλη πρόκληση στην κοινωνία μας είναι αν θα μπορέσουμε να καταφέρουμε να συγκροτήσουμε μια κοινωνία με Λύκειο. Κάτι για το οποίο δεν έχουν ευθύνη οι εκπαιδευτικοί».

Ο υπουργός Παιδείας επέμεινε ότι οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου, δεν υφίστανται παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά και αυτό έχει τεράστιες επιπτώσεις στη νέα γενιά. «Επιτέλους θα πείτε “ναι” ότι αυτό είναι το πρόβλημα; Προφανώς αυτές οι εισαγωγικές εξετάσεις θα καταργηθούν και αυτό είπε ο πρωθυπουργός. Αυτές οι εισαγωγικές εξετάσεις που το μόνο τους στοιχείο είναι πως είναι αδιάβλητες.

Αλλά δεν είναι καθόλου αξιόπιστες. Αυτές που τυραννάνε τα 18χρονα, που δεν μπορούν να πάνε για ένα ποτό το Σάββατο το βράδυ, δεν μπορούν να ερωτευτούν όταν είναι στην Γ΄ Λυκείου, διότι όλη η οικογένεια παθαίνει μια τεράστια κρίση, μήπως τα παιδιά τους βγουν από αυτή την πορεία. Αυτές οι εξετάσεις οι οποίες καταστρέφουν γενιές ολόκληρες. Και γι’ αυτές τις εξετάσεις δεν έχετε να πείτε τίποτα!» είπε ο υπουργός Παιδείας, σχολιάζοντας την ομιλία του προέδρου της ΝΔ και πρόσθεσε: «Δεν λέτε τίποτα γιατί δεν θέλετε να αναβαθμιστεί το Λύκειο»!

Ως προς την κριτική για υποβάθμιση της παιδείας, ο υπουργός αναρωτήθηκε, αν η ΝΔ θεωρεί υποβάθμιση τη γενίκευση του ολοήμερου σχολείου να βγει να το πει.

Σχολίασε επίσης τη ρητορική και τη στάση της ΝΔ στη «θεματική εβδομάδα»: «Περιμέναμε, περιμέναμε, περιμέναμε! Φωνή βοώντος εν τη ερήμω! Ξέρετε πόσες χιλιάδες σχολεία κάνανε θεματική εβδομάδα; Ξέρετε πόσο δημιουργική ήταν η θεματική εβδομάδα; Κι εσείς εμπλακήκατε σε μια μιζέρια, ότι είναι μόνο για τις σχέσεις ανάμεσα στα δύο φύλα. Ξέρετε τι θαύματα έχουν γίνει από τους εκπαιδευτικούς σε αυτά τα θέματα;

Αναγνωρίστε το τουλάχιστον μην σιωπάτε. Αναγνωρίστε το έργο για τα ΕΠΑΛ και τη μαθητεία! Είναι παιδιά από λαϊκές τάξεις. Εμείς θα προχωρήσουμε σε διετείς δομές στα ΤΕΙ και τα Πανεπιστήμια στις οποίες θα έχουν πρόσβαση οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ και θα παίρνουν επαγγελματική πιστοποίηση με ευρωπαϊκά προσόντα. Αυτή είναι η πολιτική μας».

Ο κ. Γαβρόγλου σχολίασε και την κριτική για τη συνέντευξη. «Κοιτάξτε, ο λαός μας είναι πολύ εκφραστικός. Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί. Γιατί 20.000 απολυμένοι με κάτι τέτοια κόλπα απολύθηκαν! Έτσι δεν είναι; Δεν έφταιγαν σε τίποτα οι άνθρωποι αν πάνω τους πήγατε εσείς να πειραματιστείτε τρόπους μανατζαρίσματος μιας κοινωνίας!», είπε ο υπουργός Παιδείας χειροκροτούμενος από τα έδρανα της κυβερνητικής πλειοψηφίας.

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο Ν. 4009/2011 για να υπογραμμίσει ότι ψηφίστηκε με μεγάλη πλειοψηφία η οποία δημιουργήθηκε πάνω στην ιδεολογική συμφωνία ότι με αυτό τον νόμο σταματάει η ηγεμονία της Αριστεράς στα πανεπιστήμια. «Είναι ντροπή να ψηφιστεί ένας νόμος με αυτό το σκεπτικό! Είναι ντροπή! Και ψηφίστηκε από 251 βουλευτές! Μπράβο τους!», είπε ο κ. Γαβρόγλου, σημειώνοντας ότι ο νόμος είχε και ένα στοιχείο «αστικής αναξιοπρέπειας» δηλαδή, «το συμβούλιο του Ιδρύματος αποφάσιζε ποιοι θα είναι οι υποψήφιοι πρυτάνεις».

«Ούτε σε φυλές, από ό,τι λένε οι ανθρωπολόγοι, υπάρχουν τέτοιες διαδικασίες!» είπε ο υπουργός και επέμεινε: «Αυτός λοιπόν ο νόμος που ψηφίστηκε τότε, είναι μια κατάρα για τα πανεπιστήμια». «Εμείς θα πούμε τώρα, να το ξέρετε αυτό, ότι οι πρυτάνεις θα εκλέγονται από ένα ψηφοδέλτιο και οι αντιπρυτάνεις με μονοσταυρία από το άλλο ψηφοδέλτιο» είπε ο υπουργός.

Φλυαρία Μητσοτάκη, θέλει διευθυντές σχολείων με χαρακτηριστικά... μάνατζερ

Επίθεση στην κυβέρνηση, την οποία και κατηγόρησε πως δεν έχει κανένα σχέδιο για την Παιδεία, εξαπέλυσε νωρίτερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης, «καταγγέλλοντας» το υπουργείο Παιδείας πως θέλει να ελέγξει τον συγκεκριμένο χώρο. Μιλώντας σε νομοσχέδιο στη Βουλή για την επιλογή διευθυντών στα σχολεία, ο πρόεδρος της ΝΔ τόνισε πως «η Παιδεία πρέπει να είναι πεδίο εθνικής συνεννόησης», λέγοντας «όχι στα πειράματα με το μέλλον των παιδιών». «Κάνετε ό,τι περνά από το χέρι σας να υπάρξει μια διχαστική στενά κομματική λογική στον χώρο της εκπαίδευσης, δεν έχετε σχέδιο. Θέλετε να ελέγξετε, αλλά δεν ξέρετε τι θέλετε να φτιάξετε... Άλλαξαν τρεις υπουργοί, με τον καθένα να αναιρεί το έργο του προκατόχου του», είπε απευθυνόμενος στον υπουργό Παιδείας, προσθέτοντας πως η εκπαίδευση αντιμετωπίζεται με μεγάλη προχειρότητα.

Ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για υποβάθμιση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, για νομοσχέδια που αποσύρονται μέσα σε λίγους μήνες, για χιλιάδες προσλήψεις που ανακοινώνονται, όπως είπε, με κάθε αφορμή και μετά η κυβέρνηση τις παίρνει πίσω, ενώ αναφέρθηκε και στο θέμα της κατάργησης των Πανελληνίων, λέγοντας πως το ανακοίνωσε σε φιέστα ο πρωθυπουργός και μετά από μία μέρα ο αρμόδιος υπουργός δήλωσε πως δεν ξέρει πως θα γίνει αυτό.

«Αυτό δεν είναι κυβέρνηση. Είναι πολιτικός στρατός ατάκτων», τόνισε ο πρόεδρος της ΝΔ, κατηγορώντας την κυβέρνηση πως φέρνει στη Βουλή αντισυνταγματικές ρυθμίσεις. Όπως είπε μάλιστα «η Ολομέλεια καλείται να συμμαζέψει κουτοπονηριές της κυβέρνησης».

Σχετικά με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ο κ. Μητσοτάκης κατηγόρησε την κυβέρνηση πως επαναφέρει την αρχαιότητα και την επετηρίδα κάνοντας λόγο για πεπαλαιωμένες αντιλήψεις. «Βαθύς και αξεπέραστος ο συντηρητισμός σας. Ξαναγυρίζουμε σε λογικές του προηγούμενου αιώνα. Προσπαθείτε να επιβάλλετε απόψεις παρωχημένες χωρίς κοινωνική νομιμοποίηση. Το κράτος δεν σας ανήκει. Ανήκει στους πολίτες και το δικό τους συμφέρον πρέπει να υπηρετούμε» είπε ο πρόεδρος της ΝΔ, ζητώντας τα πανεπιστήμια να λειτουργούν αυτόνομα.

Αναφερόμενος στο σχέδιο της ΝΔ για την Παιδεία, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην ανάγκη να υπάρξει ελευθερία, αυτονομία, αξιοκρατία και διαφάνεια με στόχο τη δημιουργία ενός ελεύθερου και δημιουργικού σχολείου. «Οι άνθρωποι της εκπαίδευσης είναι πλούτος και πρέπει να έχουν την ελευθερία να κάνουν τη δουλειά τους. Να μην κινούνται σε ένα ασφυκτικό πλαίσιο. Η επιλογή τους πρέπει να γίνεται μακριά από μικροπολιτική και κομματικές λογικές. Και στην Παιδεία υπάρχει διαφορετικός δρόμος, μέσα από αξιοκρατία και διαφάνεια. Τα κριτήρια επιλογής των διευθυντών πρέπει να διέπονται από αυτές τις αρχές», δήλωσε, ζητώντας την αποκομματικοποίηση της εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο εκπαιδευτικός πρέπει να κινείται και αυτόνομα, μακριά από τον στενό εναγκαλισμό του πλαισίου που βάζει η κυβέρνηση, ενώ ζήτησε τη θεσμοθέτηση μιας νέας διαδικασίας επιλογής μέσω του ΑΣΕΠ για τις κορυφαίες θέσεις και με την επίβλεψη του ΑΣΕΠ για τις άλλες θέσεις. «Πρέπει να κοιτάξουμε τολμηρά μπροστά. Να αποφασίσουμε τι πρέπει να διδάξουμε στα παιδιά σε ένα κόσμο που αλλάζει με ταχύτητα», είπε μιλώντας για «ελεύθερα και ακομμάτιστα σχολεία» (πληροφορίες: ΑΠΕ - ΜΠΕ).

Ολόκληρη η ανάλυση του Κ. Γαβρόγλου για τους άξονες του νομοσχεδίου:

Κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του Σχεδίου Νόμου «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα Εκπαίδευσης», ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, αναλύοντας το περιεχόμενο τού κάθε πυλώνα του Σχεδίου Νόμου, ανέφερε:

  • Για τη Μοριοδότηση:

«Πρώτα είναι το θέμα της επιστημονικής επάρκειας. Το θέμα της επιστημονικής επάρκειας πρέπει να το δούμε ώστε να καταλάβουμε ποιο είναι το κυρίαρχο στοιχείο. Το κυρίαρχο στοιχείο δεν είναι η πληθώρα διπλωμάτων αλλά μια συστηματικότητα στην επιστημονική ανέλιξη του υποψηφίου. Είναι κακό να υπάρχουν άτομα που να έχουν ένα δεύτερο πτυχίο από το πανεπιστήμιο; Ένα δεύτερο μεταπτυχιακό; Προφανώς και δεν είναι. Αυτό που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε είναι ότι αυτό που ενδιαφέρει πάρα πολύ την εκπαίδευση είναι πώς κανείς με τα πτυχία του μπορεί να ενσωματώνει στην καθημερινότητά του αυτά που έχει μάθει».

  • Για την Προϋπηρεσία:

«Αυτό που είναι πολύ πιο σύνθετο, είναι το θέμα της προϋπηρεσίας. Πρέπει να δούμε πιο είναι το κυρίαρχο στοιχείο. Ποιος είναι ο πυρήνας του προβληματισμού όταν λέμε ότι παίζει μεγάλο ρόλο. Για εμάς κυρίαρχο στοιχείο είναι η λειτουργία μέσα στην τάξη. Η λειτουργία μέσα στην τάξη υπερβαίνει την κιμωλία και τον πίνακα. Η λειτουργία μέσα στην τάξη είναι ένα εξαιρετικά σύνθετο λειτούργημα. Απαιτεί από τον εκπαιδευτικό να παίζει και τον ρόλο του συμβούλου και τον ρόλο πολλές φορές του γονέα και τον ρόλο πολλές φορές του ψυχολόγου, ρόλους που πολλές φορές δεν είναι έτοιμος να παίξει αλλά βλέπει στα μάτια των παιδιών ότι πρέπει να το παίξει. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί δεν ησυχάζουν στα διαλείμματα, δεν πηγαίνουν στην ώρα τους στο σπίτι τους γιατί θέλουν να καθίσουν με ένα παιδί, με έναν έφηβο και να μιλήσουν μαζί του. Αυτό δεν μοριοδοτείται που να σπάσουμε το κεφάλι μας. Η διδασκαλία στην τάξη μοριοδοτείται με έναν τυπικό τρόπο, αναλόγως με πόσα χρόνια έχεις, αλλά μην την υποβαθμίσουμε λέγοντας ότι η λειτουργία στην τάξη είναι απλώς να κάνεις το μάθημά σου. Το μάθημα στην τάξη είναι πολύ απαιτητικό, είναι πολύ υπεύθυνο και υπερβαίνει το θέμα μετάδοσης της γνώσης. Εμείς τονίζουμε ότι αυτό είναι κυρίαρχο. Προφανώς θα πρέπει να μοριοδοτηθούν και πρόσθετες δυνατότητες ή εμπειρίες διδασκαλίας. Αυτό που λέμε εμείς είναι ότι ειδικά για τα κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης να μπορεί να θεωρείται και αυτό διδασκαλία, αλλά να έχει ένα ανώτατο όριο. Το ίδιο ισχύει και για τους σχολικούς συμβούλους. Εκείνο όμως που δεν πρέπει να ισχύει είναι κάποιος να μετρά δύο φορές αυτό κάτι που έχει κάνει. Δεν μπορείς να παίρνεις και κάτι από αυτό που έχεις υπηρετήσει και κάτι για τη ειδική λειτουργία αυτού που έχεις υπηρετήσει. Μετά τις συζητήσεις που έγιναν στη Βουλή, η πρόταση ορθολογικοποιείται περισσότερο».

  • Για τη Συνέντευξη:

«Έχει ένα αμαρτωλό παρελθόν, πολύ αμαρτωλό παρελθόν. Εμείς την επαναφέρουμε γιατί πιστεύουμε ότι είναι ένα σημαντικό εργαλείο. Την επαναφέρουμε με χαμηλά μόρια και –επίσης- ένα από τα πράγματα που θα γίνεται είναι ότι θα συνεκτιμάται και η γνώμη του συλλόγου. Πρέπει να είναι αντικειμενικό, λέτε. Ξέρετε, ανάμεσα στο αντικειμενικό και το υποκειμενικό, υπάρχει τεράστιος χώρος. Όταν υπάρχουν άνθρωποι και όχι μηχανήματα, τότε θεσμοί -όπως είναι η συνέντευξη και γνώμη του συλλόγου- αποκτούν έναν πλούτο και πλουραλισμό γιατί κρίνουν οι άνθρωποι. Αυτό λοιπόν που λέμε είναι προφανώς να υπάρχουν όλοι οι έλεγχοι για να μην γίνεται καμία απολύτως αυθαιρεσία, αλλά ταυτοχρόνως να πάμε όλοι μαζί γενναιόδωρα ένα δυναμικό βήμα προς τα μπροστά. Να διεκδικήσουμε και να ανανοηματοδοτήσουμε τη συνέντευξη. Αυτό που είναι στη συνείδηση πολλών –που έχουν υποφέρει οι άνθρωποι- απαξιωμένο, το επαναφέρουμε δειλά και όλοι μαζί να το προφυλάξουμε. Νομίζουμε ότι δεν υπάρχει ένας τρόπος έκφρασης των συλλόγων. Ούτε και ένας τρόπος είναι πιο δημοκρατικός από τον άλλο. Η συνεκτίμηση και η έκφραση γνώμης είναι μια πολύ δύσκολη διαδικασία. Κινούμαστε στο πλαίσιο των αποφάσεων του ΣτΕ και νομίζουμε ότι κατοχυρώνουμε τη λειτουργία της Δημοκρατίας και στο σχολείο αλλά και στα όργανα που θα παίρνουν τις αποφάσεις τους σε επίπεδο Δημοκρατίας και –μπορώ να σας πω- ένα βήμα πιο μπροστά από την κατεύθυνση που ήδη υπάρχει».

  • Για τη Θητεία:

«Όποιες και όποιοι είναι να κάνουν αίτηση τώρα, δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο το πόσα χρόνια έχουν υπηρετήσει ως διευθυντές. Αυτό είναι πεντακάθαρο. Το θέμα της θητείας, όμως, τίθεται ως συζήτηση όχι στο πλαίσιο μιας εβδομάδας αλλά στο πλαίσιο κάποιων χρόνων. Ας συζητήσουμε καταρχήν τι σημαίνει το θεωρητικό ζήτημα. Όταν ασκείς κοινωνικό λειτούργημα πρέπει ή όχι να έχεις θητεία; Όσοι είμαστε σε ένα πόστο, όταν κάνουμε μια δουλειά, η τάση είναι να γραφειοκρατικοποιούμαστε. Υπάρχουν ειδικές σχέσεις με άτομα οι οποίες –λόγω φιλίας ή οτιδήποτε- αναπτύσσονται. Αυτά δεν είναι καλά πράγματα. Άλλο είναι ο διευθυντής να σέβεται όλους και άλλο μέσα από μια καθημερινότητα, μετά από πολλά χρόνια, να δημιουργεί καταστάσεις που δεν είναι καλές για το σχολείο. Εμείς λέμε να το συζητήσουμε. Δεν δεσμευόμαστε για την επόμενη θητεία, αλλά να το συζητήσουμε ψύχραιμα και ήρεμα».

  • Για τη γνώμη του Συλλόγου:

«Αυτό μου έχει κάνει εντύπωση είναι η άρνηση συναδέλφων να πάρουν θέση για το αν θεωρούν τη γνώμη του συλλόγου, κάτι το θετικό. Ναι ή όχι; Είπε η κ. Κεραμέως ότι θέλουμε τον άξιο και όχι τον δημοφιλή. Αυτό όμως δεν υποτιμά την κρίση των ανθρώπων; Γιατί πρέπει να προτείνουν μόνο τους δημοφιλείς και όχι τους άξιους και όχι τους άξιους και δημοφιλείς; Γιατί δηλαδή το προνόμιο της αξιοσύνης το έχουν ορισμένοι μόνο σε αυτή την κοινωνία; Οι σύλλογοι έχουν απόλυτη ωριμότητα και ελευθερία να προτείνουν αυτούς που θα προτείνουν. Ορισμένοι δεν θα είναι ίσως άξιοι αλλά μην υπονομεύουμε τις διαδικασίες από την αρχή. Οι άξιοι δεν είναι άξιοι λόγω κάποιας αξιολόγησης που είναι με ένα φύλλο με άπειρες ερωτήσεις -ο ένας έχει μαζέψει 38 μόρια και ο άλλος 10. Αυτό δεν είναι δήλωση αξιοσύνης γιατί ουσιαστικά αυτό λέτε. Λέτε να ποσοτικοποιήσουμε την κοινωνική ζωή. Οι τρομακτικές πιέσεις για το θέμα της μοριοδότησης δεν βοηθούν τη Δημοκρατία. Από την άλλη μεριά η ποσοτικοποίηση κανονικοποιεί καταστάσεις, σού δίνει τη δυνατότητα να μπορέσεις να προχωρήσεις. Η ΝΔ και το ΚΚΕ λένε ‘καταργήστε πρώτα το καθηκοντολόγιο και μετά βλέπουμε για τον Σύλλογο’. Πρώτον, εμείς προχωράμε στην αλλαγή του καθηκοντολογίου. Δεύτερον, προχωράμε στη σύνταξη του Προεδρικού Διατάγματος για τη σχολική μονάδα. Τρίτον, έχουμε συζητήσεις με τον Συνήγορο του Παιδιού για να δούμε πώς με καλύτερο τρόπο θα προχωρήσουμε στα θέματα των μαθητικών κοινοτήτων».

  • Για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση:

«Το Νομοσχέδιο νομίζουμε ότι φέρνει ιδιαίτερα θετικές διατάξεις. Μια από αυτές είναι τα 5ετή πτυχία να μπορούν να παίρνουν το ενοποιημένο μάστερ. Με ομόφωνη απόφαση το ΤΕΕ αποφάσισε να προχωρήσει στη δημιουργία ενός τμήματος εγγραφής αποφοίτων Μηχανικών των ΤΕΙ. Να χαιρετήσουμε αυτή την πρωτοβουλία. Ανοίγει την πόρτα να λυθούν επαγγελματικά ζητήματα που χρονίζουν επί 60 χρόνια ανάμεσα σε Μηχανικούς των Πολυτεχνικών Σχολών και των ΤΕΙ και το νομοσχέδιο να κατοχυρώσει αυτή τη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στο Πολυτεχνείο και το ΤΕΙ ώστε να ανοίξει η λύση ενός τόσο σοβαρού κοινωνικού προβλήματος».

  • Για τους Ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς:

«Στον νόμο που ψηφίστηκε για την ιδιωτική εκπαίδευση πρέπει να είναι σαφές –αναφέρομαι σε μια βουλευτική τροπολογία που έχει έρθει- ότι η κρίση για την τέλεση ή μη των πειθαρχικών παραπτωμάτων εκ μέρους των εκπαιδευτικών της ιδιωτικής εκπαίδευσης και η επιβολή των προβλεπόμενων πειθαρχικών ποινών, ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα των προβλεπόμενων από τις κείμενες διατάξεις οργάνων και  σε καμία περίπτωση δεν ανήκουν στην αρμοδιότητα της 3μελούς επιτροπής των δικαστών».

  • Για το Τέμενος:

«Έχει σημασία η οικοδόμηση τεμένους και η λειτουργία τεμένους. Η οικοδόμηση του Τεμένους δεν ταυτίζεται με την λειτουργία του. Για την λειτουργία του πρέπει να γίνουν διάφορα πράγματα. Θα παρακαλούσα να δείξουμε μια ωριμότητα πολιτική και κοινωνική για τη λειτουργία, όταν έχουμε τόσο κόσμο και στο λεκανοπέδιο της Αττικής και στη χώρα που είναι μουσουλμάνοι. Και επιπλέον του τεμένους, θα παρακαλούσα να εκφραστεί και μια βούληση από τους ομιλητές ώστε να λυθεί το θέμα του μουσουλμανικού νεκροταφείου. Γιατί, ενώ η εκκλησία της Ελλάδος ομόφωνα παραχώρησε 20 στρέμματα στο Σχιστό, η εταιρία που έχει τις εργολαβίες, λόγω οικονομικών προβλημάτων, έχει φαλιρίσει. Όλα τα μηχανήματά της είναι σε αυτή την έκταση, υπάρχουν δίκες, περιμένουμε τις αποφάσεις και ελπίζουμε αυτό το ιδιαίτερο δικαίωμα που έχει ο κάθε άνθρωπος να μπορεί να ταφεί εκεί που θέλουν οι δικοί του, πολύ σύντομα να μπορέσουμε να το έχουμε και για τους μουσουλμάνους».  

 

Στην έναρξη της ομιλίας του, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σημείωσε: «Υπάρχει μια μανία της αντιπολίτευσης να μιλά για θέματα διαδικαστικά, τα οποία άλλες φορές είναι δικαιολογημένα και άλλες φορές δεν είναι δικαιολογημένα. Θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι ο λόγος για τον οποίο το νομοσχέδιο είναι ‘επείγον’, έχει σχέση με το πότε μας κοινοποιήθηκε η απόφαση του ΣτΕ. Δεν είναι αν την ξέραμε ή όχι, αν ξέραμε τι λέει ο Εισηγητής. Είναι η ακριβής διατύπωση, με βάση την οποία γίνεται ο νόμος. Εμείς, λοιπόν, δεν γνωρίζαμε την ακριβή διατύπωση. Αν άλλα κόμματα την γνώριζαν, να μας το πουν για να δούμε και με ποιον τρόπο τη γνώριζαν».

 

 

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)