to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:55 | 23.03.2020

Πολιτική

Δήλωση της Πέτης Πέρκα για τη 13η Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας

«Εν μέσω του κορωνοϊού και με αφορμή τη 13η Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας, η οποία ολοκληρώθηκε, δεν γίνεται να μη σκεφτούμε ότι τα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων είναι υπερπολλαπλάσια του ομολογουμένως τραγικού απολογισμού του Covid-19»


Δήλωση της Πέτης Πέρκα για τη 13η Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας:

Τις τελευταίες εβδομάδες η ανθρωπότητα πλήττεται από μια πρωτοφανή παγκόσμια υγειονομική κρίση. Η πανδημία που έχει προξενήσει ο Covid-19 έχει ως αποτέλεσμα χιλιάδες κρούσματα σε όλο τον κόσμο και δυστυχώς πλέον πολλές εκατοντάδες νεκρούς τη μέρα, ιδιαίτερα ηλικιωμένους και ευάλωτες ομάδες.

Εν μέσω του κορωνοϊού και με αφορμή τη 13η Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας, η οποία ολοκληρώθηκε, δεν γίνεται να μη σκεφτούμε ότι τα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων είναι υπερπολλαπλάσια του ομολογουμένως τραγικού απολογισμού του Covid-19. Επιπλέον, η ηλικιακή ομάδα που πλήττεται κατά κύριο λόγο είναι οι νέοι, όπου μάλιστα γι’ αυτούς τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου.

Παρόλο που το μεγάλο πρόβλημα σήμερα είναι η κρίση του κορωνοϊού, εμείς παράλληλα ανησυχούμε για την οδική ασφάλεια και θα πρέπει να είμαστε πάντα ιδιαίτερα προσεκτικοί ως προς την οδηγική μας συμπεριφορά. Η ατομική ευθύνη του καθενός είναι πολύ κρίσιμη και κατά πολλοίς είναι στο χέρι μας να προστατεύσουμε τη δική μας ζωή και των υπόλοιπων οδηγών και χρηστών του δρόμου, ιδιαίτερα τώρα που πολλοί επιβάτες των ΜΜΜ έχουν κάνει στροφή στα ιδιωτικά τους οχήματα, για λόγους δημόσιας υγείας.

Παράλληλα όμως, όπως και τώρα που η πολιτεία λαμβάνει δραστικά μέτρα για την αποφυγή διασποράς του κορωνοϊού, οφείλει αντίστοιχα να κάνει το ίδιο και για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων που, θα έλεγε κανείς, ότι αποτελούν την εθνική μας πανδημία, ενώ παράλληλα αποτελεί και μεγάλη πληγή για την οικονομία της χώρας, με το κόστος των τροχαίων να ανέρχεται σε 3.5% του ΑΕΠ ή αλλιώς 5 δισ. ευρώ. Μέτρα όπως η ανανέωση του ΚΟΚ, η ενδεχόμενη αναθεώρηση των ορίων κατανάλωσης αλκοόλ κατά την οδήγηση, η εκπαίδευση των σχολείων είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

H συμμετοχή της Ελλάδας σε διεθνή fora είναι επίσης πολύ σημαντική, γιατί λαμβάνει χώρα παγκόσμιος συντονισμός και ανταλλαγή εμπειριών. Δυστυχώς η Ελλάδα απείχε τον Φεβρουάριο από την 3η Παγκόσμια Διυπουργική για την Οδική Ασφάλεια, αφού δεν εκπροσωπήθηκε ούτε σε υπουργικό ούτε σε υπηρεσιακό επίπεδο. Η χώρα μας δεν έχει στείλει ποτέ εκπρόσωπο σε αυτή την παγκόσμια Διυπουργική συνάντηση γεγονός που είναι ενδεικτικό της σημασίας που αποδίδουμε ως πολιτικό – διοικητικό σύστημα αφενός στην οδική ασφάλεια και αφετέρου στις διεργασίες που πραγματοποιούνται σε τέτοιου επίπεδου διεθνείς συναντήσεις μέσω την ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών και στρατηγικών επίτευξης του επιθυμητού στόχου, του vision zero. Του οράματος, δηλαδή της μείωσης στο ελάχιστο των παραγόντων που δημιουργούν θανατηφόρα ατυχήματα στους δρόμους.

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)