to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:54 | 30.10.2013

Πολιτική

Δίκτυο Σπάρτακος: Το σκάνδαλο με τα C - 27 και ο βολικός «μπαμπούλας» της τρόικας

Πως ζημιώνεται το ελληνικό δημόσιο προς όφελος των Ιταλών προμηθευτών αεροσκαφών


Αναλυτικά το δημοσίευμα του Δικτύου «Σπάρτακος»:

«Το σκάνδαλο της προμήθειας των C 27J SPARTAN αεροσκαφών  για την Πολεμική Αεροπορία, από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα διασπάθισης δημοσίου χρήματος (από τα πολλά παρόμοια που μας οδήγησαν στην Χρεωκοπία), μέσω της σύμβασης με την ιταλική κατασκευαστική εταιρεία που απόλαυσε σκανδαλώδεις προνομιακούς όρους και καμιά δέσμευση (πως και γιατί άραγε;), ενώ και η επίλυση της διαφοράς καταλήγει στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων του Ιταλού ιδιώτη που μάχεται να επιβιώσει, εις βάρος του Ελληνικού Δημοσίου.

Την πολιτική ευθύνη για την υπόθεση της ακύρωσης παραλαβής από τους Ιταλούς για την Πολεμική Αεροπορία των τεσσάρων μεταγωγικών αεροσκαφών C 27 με δυνατότητα ανεφοδιασμού στον αέρα δεν την χρεώνεται η συγκυβέρνηση και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, αλλά τη φορτώνεται η Τρόικα και οι «μνημονιακές υποχρεώσεις», που παρουσιάζονται ως αυτές που καθορίζουν τους όρους εξυπηρέτησης της «Εθνικής Άμυνας»! Θυμίζουμε ότι "τον Απρίλιο του προηγουμένου έτους 2012, επί Υπουργίας του Δημήτρη Αβραμόπουλου, οι πληροφορίες έφερναν το ΚΥΣΕΑ να αποφασίζει για την ακύρωση της παραγγελίας των 4 απο τα 12 μεταφορικά αεροσκάφη τύπου C-27J SPARTAN της Ιταλικής εταιρείας Alenia Aeronautica. Μάλιστα οι εφημερίδες και τα σχετικά site το είχαν σαν δεδομένο και οριστικό"!

Το περίεργο όμως είναι ότι για να ικανοποιήσει τις όποιες ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας η κυβέρνηση στρέφεται προς τις ΗΠΑ από τις οποίες ζητά την προσφορά «δωρεάν» μεταχειρισμένων C130. ‘Έτσι λοιπόν οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις δένονται ακόμη περισσότερο στο αμερικανικό άρμα καθώς έχει προηγηθεί η προμήθεια μεταχειρισμένων αμερικανικών ελικοπτέρων CINOOK  και αμερικανικών τεθωρακισμένων ABRAMS, για τα οποία το ελληνικό δημόσιο θα καταβάλλει 400 εκατομμύρια ευρώ για συντήρηση-εκπαίδευση, ενώ πρέπει να προμηθευτεί και πυρομαχικά. Οι αμερικανικές πολεμικές βιομηχανίες συντηρούν τις αλυσίδες παραγωγής τους, ενώ δεν πρέπει να ξεχνούμε και τα σενάρια ξεπουλήματος της δημόσιας ελληνικής πολεμικής βιομηχανίας (ΕΑΣ-ΕΛΒΟ) καθώς πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι συνδέονται με τις προμήθειες που αναφέραμε.

Αν επομένως ακολουθήσουμε τις δικαιολογίες της κυβέρνησης, καταλήγουμε στο ότι η Τρόικα «δουλεύει» για τις ΗΠΑ! Ευρωπαίοι δανειστές εκβιάζουν την κυβέρνηση Σαμαρά εξωθώντας την να προμηθευτεί όπλα made USA;

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το Onalert δημοσίευσε όλη την απόρρητη ενημέρωση που έγινε στην Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας για να αιτιολογηθεί το “κόψιμο” των τεσσάρων μεταγωγικών αεροσκαφών: “Για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη νέα δημοσιονομική πολιτική και κατόπιν συνεννόησης με το υπουργείο Οικονομικών, παρακαλούμε όπως προβείτε άμεσα και με πλήρη κατοχύρωση των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου, σε τροποποίηση της προμήθειας αεροσκαφών μεταφοράς C-27. Η εν λόγω προμήθεια θα αφορά πλέον 8 και όχι 12 αεροσκάφη σύμφωνα με την πρόταση της προμηθεύτριας εταιρείας και με δεδομένο ότι από το 2007 εκκρεμεί η παράδοση τεσσάρων αεροσκαφών για τα οποία το Ελληνικό Δημόσιο έχει εκπληρώσει τα προαπαιτούμενα προμήθειάς τους”.

Αξίζει να παρακολουθήσουμε το οδοιπορικό της εν λόγω προμήθειας όπως καταγράφεται από το συγκεκριμένο μέσο:  Η ιστορία των C -27 είναι μια από τις “πονεμένες και πανάκριβες” ιστορίες αποτυχημένων εξοπλιστικών προγραμμάτων στις οποίες έχει αναφερθεί το Onalert. Παραγγελία 12 μεταγωγικών αεροσκαφών από τους Ιταλούς της Alenia τον Ιανουάριο του 2003 . Οι παραδόσεις των αεροσκαφών θα έπρεπε να γίνουν μεταξύ Μαρτίου 2005 και Οκτωβρίου 2006. Τελικά οκτώ από τα 12 αεροσκάφη παραδίδονται τον Ιούνιο του 2007. Πόσα πετάνε από τότε μέχρι σήμερα; Το πολύ ένα! Τα υπόλοιπα είτε από τεχνικά προβλήματα, είτε από έλλειψη ανταλλακτικών γιατί συμφωνία υποστήριξής τους δεν είχαμε υπογράψει (!!!) παραμένουν στο έδαφος!

Τα τέσσερα τελευταία αεροσκάφη ήταν αυτά που ενδιέφεραν περισσότερο γιατί θα ήταν αυτά που θα είχαν τη δυνατότητα ανεφοδιασμού στον αέρα. Η κατασκευάστρια εταιρεία ζήτησε παράταση στις παραδόσεις γιατί αντιμετώπισε διάφορα προβλήματα στην πιστοποίηση του συστήματος εναέριου ανεφοδιασμού. Στο μεταξύ στην Ελλάδα -αλλά και στην Ιταλία λίγο μετά- ξέσπασε η οικονομική κρίση.

Για τα τέσσερα αεροσκάφη που αναμέναμε μέχρι πρόσφατα τουλάχιστον η Ελλάδα είχε πληρώσει 80 εκατομμύρια ευρώ ως προκαταβολή, το 80% της αξίας τους. Τον Νοέμβριο του 2010 ο Ιταλός υφυπουργός Άμυνας με επιστολή του προτείνει να μην παραδοθούν στην Ελλάδα τα τέσσερα αεροσκάφη και το ποσό της προκαταβολής να μετατραπεί σε ανταλλακτικά και τεχνική υποστήριξη των οκτώ αεροσκαφών που μας απομένουν. Το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο με Αρχηγό τότε τον Αντώνη Τσαντηράκη λέει όχι στη πρόταση.

Ποιο είναι το μυστικό της “ιταλικής πρότασης” που δεν λένε όσοι στην Αθήνα εξακολούθησαν να την υποστηρίζουν με την προτροπή όπως φαίνεται και των δανειστών μας; Ότι οι Ιταλοί έχουν βρει να πουλήσουν τα αεροσκάφη σε άλλη χώρα -το Μεξικό- σε τιμή σχεδόν διπλάσια! 25 εκατομμύρια ευρώ αγοράσαμε εμείς πάνω από 45 πουλάνε στο Μεξικό. Κάποιοι λοιπόν στην ΠΑ λένε “γιατί να μην παραλάβουμε και να τα πουλήσουμε εμείς, αν πράγματι δεν τα χρειαζόμαστε”.

Το σημαντικό ερώτημα στην ιστορία είναι ότι όπως προκύπτει από τις πληροφορίες οι Ιταλοί διασφαλίζουν την υποστήριξη τεσσάρων από τα οκτώ μεταγωγικά C-27! Δηλαδή από τα 12 που παραγγείλαμε, είναι ζήτημα αν θα πετάμε τα τέσσερα με τα υπόλοιπα τέσσερα να μένουν ...παρκαρισμένα!»

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)