to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Δικαστικό «φρένο» στον «εκτροχιασμό» της ΔΑΚΕ

Η επιλογή του Γενικού Γραμματέα της ΓΣΕΕ και επικεφαλής της ΔΑΚΕ Ιδιωτικού Τομέα και της ΔΑΚΕ Σιδηροδρομικών, Ν. Κιουτσούκη, να μεταφέρει την συνδικαλιστική αντιπαράθεση στις δικαστικές αίθουσες στέφθηκε με αποτυχία


Σύμφωνα με πληροφορίες, το μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών απέρριψε την προσφυγή του Γενικού Γραμματέα της ΓΣΕΕ, Νίκου Κιουτσούκη, σε βάρος του Προέδρου του Σωματείου των Μηχανοδηγών, Κώστα Γενιδούνια και της συνδικαλιστικής παράταξης «ΣυνΕξέλιξη» (σ.σ.: διαβάστε το σχετικό δημοσίευμα του Left.gr). Ως εκ τούτου, η επιλογή Κιουτσούκη να μεταφέρει την συνδικαλιστική αντιπαράθεση στις δικαστικές αίθουσες, στέφθηκε με αποτυχία

Αρνήθηκε την πολιτική ευθύνη για τη ΔΑΚΕ

Αξίζει να σημειωθεί, ότι στη διαδικασία της Παρασκευής 13/4, ο Γενικός Γραμματέας της ΓΣΕΕ ισχυρίστηκε ότι δεν είναι υπεύθυνος ο ίδιος για τον λογαριασμό της ΔΑΚΕ Σιδηροδρομικών στο facebook, μέσω του οποίου, σύμφωνα με τον κ. Γενιδούνια, «έχουν εκτοξευτεί πλήθος ύβρεων, απειλών ενάντια τόσο στον Πρόεδρο της ΠΕΠΕ, Κ. Γενιδούνια, όσο και στον Γενικό Γραμματέα του Σωματείου των Μηχανοδηγών». Ο κ. Κιουτσούκης ανέφερε ότι η παράταξή του έχει οργανωτική δομή και μετέφερε τις ευθύνες για τις αναρτήσεις της ΔΑΚΕ σε άλλα στελέχη της παράταξης του.

Κ. Γενιδούνιας: Οι συνδικαλιστικές διαφορές δεν πρέπει να λύνονται στα δικαστήρια

«Η σημερινή απόφαση της Δικαιοσύνης να απορρίψει τα ασφαλιστικά μέτρα που κατατέθηκαν τόσο σε βάρος μου όσο και σε βάρος της “ΣυνΕξέλιξης” απο τον Γενικό Γραμματέα της ΓΣΕΕ και δεύτερο τη τάξει συνδικαλιστή στην χώρα, Νίκο Κιουτσούκη, αποδεικνύει περίτρανα ότι οι συνδικαλιστικές διαφορές πρέπει να επιλύονται στα όργανα του κινήματος», αναφέρει σε δήλωσή του ο Κ. Γενιδούνιας.

Κάνει ξανά λόγο για στοχοποίησή του απο τον Ν. Κιουτσούκη, την οποία χαρακτηρίζει  «παράσημο τιμής» και υπενθυμίζει ότι η επιλογή του Γενικού Γραμματέα της ΓΣΕΕ να «σύρει» το Σωματείο των μηχανοδηγών στο Υπουργείο Εργασίας για να ακυρώσει μια δημοκρατικά ψηφισμένη Συλλογική Συμφωνία (σ.σ.: διαβάστε αναλυτικά παρακάτω), μαζί με την πλειοψηφία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), «κρίθηκε ήδη ως ανεπιτυχής απ το Υπουργείο Εργασίας και κρίνεται ήδη πολιτικά και συνδικαλιστικά από πολλούς φορείς». 

Τέλος, ο κ. Γενιδούνιας αναφέρει ότι:

«Η επιλογή της ΔΑΚΕ Σιδηροδρομικών να διασύρει το Σωματείο των μηχανοδηγών στο διαδίκτυο, θα κριθεί -αν επιμείνουν κάποιοι, σε αυτόν τον ατέρμονο δρόμο-και στις δικαστικές αίθουσες, όπου και εκεί θα πρέπει να παρουσιαστεί ο φυσικός εκπρόσωποςτης ΔΑΚΕ Σιδηροδρομικών, καθώς ο Γενικός Γραμματέας της ΓΣΕΕ και σιδηροδρομικός Νίκος Κιουτσούκης, που ανδρώθηκε μέσω αυτής - και με πρόσχημα τις καταστατικές της διαδικασίες-  δεν αποδέχτηκε (έξυπνα για τον ίδιο, καταστροφικά όμως για την παράταξη του) την ευθύνη για την ΔΑΚΕ Σιδηροδρομικών, σε μια πολιτική πράξη που έχει προκαλέσει πολλά σχόλια στον σιδηροδρομικό κόσμο (και όχι μόνο)».

Θυμίζουμε ότι αφορμή για την προσφυγή του Ν. Κιουτσούκη στη δικαιοσύνη ήταν η προεκλογική (σ.σ.: 17 και 18 Απριλίου θα διεξαχθούν οι εκλογές στην Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης) αφίσα της «Συνεξέλιξης», «ενάντια στο συνδικαλιστικό κατεστημένο», στην οποία εικονίζεται και ο ίδιος ο κ. Κουτσούκης. Ο «γαλάζιος» συνδικαλιστής είχε καταθέσει ασφαλιστικά ζητώντας προσωρινή διαταγή που θα απαγορεύει στην συνδικαλιστική παράταξη «ΣυνΕξέλιξη» να χρησιμοποιεί την εν λόγω αφίσα «ενάντια στο συνδικαλιστικό κατεστημένο».

Ο κ. Κιουτσούκης απαιτούσε επίσης να υποχρεωθεί ο Κ. Γενιδούνιας να απέχει από δημοσιεύσεις και αναρτήσεις «προσβλητικές» για το πρόσωπο του κ. Κιουτσούκη ενώ, επίσης, ζητεί να «κατέβουν» από το μπλογκ που διατηρεί εδώ και 6 χρόνια ο κ. Γενιδούνιας, για ενημέρωση των σιδηροδρομικών, τα δημοσιεύματα που αφορούν στον Γενικό Γραμματέα της ΓΣΕΕ.

Η δικαίωση της Π.Ε.Π.Ε. από το υπουργείο Εργασίας

Ωστόσο, η συνδικαλιστική και πολιτική αυτή αντιπαράθεση ξεκίνησε από την ημέρα που ανέλαβε η «ΣυνΕξέλιξη» την ευθύνη του Προεδρείου στο Σωματείο των Μηχανοδηγών (Π.Ε.Π.Ε.) το 2015, όταν για πρώτη φορά παράταξη εκτός των ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ κέρδισε εκλογές και κορυφώθηκε από την ημέρα υπογραφής της συμφωνίας του Σωματείου των Μηχανοδηγών με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, συμφωνία την οποία η πλειοψηφία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και της ΓΣΕΕ (ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ), αμφισβήτησε, ζητώντας την κατάργηση της και προσφεύγοντας στην Τριμερή του Υπουργείου Εργασίας εναντίον της.

Για τα βασικά σημεία της συμφωνίας αυτής είχε μιλήσει στο Left.gr o κ. Γενιδούνιας, τον περασμένο Γενάρη, τονίζοντας ότι αυτή είχε προκύψει μετά από προσφυγή της ίδιας της Π.Ε.Π.Ε. στην Επιθεώρηση Εργασίας για ζητήματα παραβίασης του χρόνου εργασίας και παραβίασης του κανονισμού για τις άδειες των εργαζομένων. 

«Είναι ενδεικτικό ότι κανένας μηχανοδηγός  δεν κατήγγειλε την συμφωνία που υπέγραψε το Σωματείο μας, παρά μόνο οι συνδικαλιστές των ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ -άλλων ειδικοτήτων- που προσήλθαν απέναντι στο Σωματείο μας στο Υπουργείο Εργασίας», σημειώνει ο κ. Γενιδούνιας. 

Τελικά, η απόφαση του Υπουργείου Εργασίας δικαίωσε την Π.Ε.Π.Ε.  χαρακτηρίζοντας νόμιμη τη συμφωνία και υποδεικνύοντας ότι ζητήματα διαφωνιών που ανακύπτουν στον εργασιακό χώρο μεταξύ συνδικαλιστικών οργανώσεων, δεν είναι σωστό να λύνονται από το υπουργείο αλλά από το ίδιο το συνδικαλιστικό κίνημα, τονίζοντας πώς η προσφυγή σε τριμερείς για τέτοια ζητήματα είναι ανορθόδοξη.

Η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (Π.Ο.Σ.), εξέδωσε ανακοίνωση χαρακτηρίζοντας το πόρισμα της τριμερούς, «προσωπικές απόψεις» του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εργασίας, Ανδ. Νεφελούδη και συνέχισε τις «συκοφαντικές επιθέσεις» κατά της πλειοψηφίας της Π.ΕΠ.Ε. (δηλαδή της παράταξης «ΣυνΕξέλιξη») «δημοσιεύοντας ακόμα και φωτογραφίες συνδικαλιστών αλλά και συνεργατών του Σωματείου κάτω από υβριστικές λεζάντες», όπως καταγγέλλει ο κ. Γενιδούνιας. 

Η «ΣυνΕξέλιξη», μετά και την προσφυγή Κιουτσούκη στα αστικά δικαστήρια, που στόχο είχε, σύμφωνα με την παράταξη, «να δημιουργήσει κλίμα τρομοκρατίας στο χώρο των μηχανοδηγών», καλεί τους μηχανοδηγούς «να απαντήσουν στις κάλπες στην μεθοδολογία της ΔΑΚΕ αλλά και στην προσπάθεια των ΓΣΕΕ και Π.Ο.Σ. να ακυρώσουν στην πράξη την συμφωνία που υπέγραψε το Σωματείο με την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προσπάθεια να αμφισβητηθεί επί της ουσίας η συλλογική αυτονομία των Μηχανοδηγών».

Η πλήρης στήριξη της ΔΑΚΕ στον Ν. Κιουτσούκη και η θέση του Δικτύου Σιδηροδρομικών

Η ΔΑΚΕ Σιδηροδρομικών, με ανακοίνωσή της, την Τετάρτη 11/4, δήλωνε ότι «τάσσεται σύσσωμη στο πλευρό του Γενικού  Γραμματέα της ΓΣΕΕ  στην κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων για την κατάπτυστη αφίσα της Συνεξέλιξης και όλα τα αήθη δημοσιεύματα» και κάνει λόγο για «ένα απίστευτο πόλεμο λάσπης, κατηγοριών και απειλών στο διαδίκτυο, έναν πόλεμο από Σιδηροδρομικούς απέναντι σε Σιδηροδρομικούς».

Από την άλλη πλευρά, το «Δίκτυο Σιδηροδρομικών» καταδίκασε απερίφραστα την «πρωτοφανή στα συνδικαλιστικά χρονικά ενέργεια του επικεφαλής της ΔΑΚΕ και Γενικού Γραμματέα της ΓΣΕΕ Νίκου Κιουτσούκη, να οδηγήσει στιςδικαστικές αίθουσες την συνδικαλιστική αντιπαράθεση με την παράταξη +ΣυνΕξέλιξη και με τον Πρόεδρο του Σωματείου Μηχανοδηγών Κώστα Γενιδούνια».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της παράταξης που συμμετέχει στην Π.Ο.Σ., η προσφυγή του Νίκου Κιουτσούκη εντάσσεται σε μια γενικότερη προσπάθεια να εξωθήσουν το Σωματείο των μηχανοδηγών –και όχι μόνο- στην έξοδο από την Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, προκειμένου η παράταξη του Δικτύου να χάσει δυνάμεις στο επερχόμενο συνέδριο και, έτσι, να επιβιώσει συνδικαλιστικά ο γ.γ. της ΓΣΕΕ «καθώς είναι πλέον γενικά παραδεκτό ότι ΔΕΝ πρόκειται να εκλεγεί μέσα από την Π.Ο.Σ. στο επόμενο συνέδριο της ΓΣΕΕ, λόγω της υποχώρησης των δυνάμεων της ΔΑΚΕ σε πολλά Σωματεία».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)