to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Διαδρομή πρασίνου με φόντο τον Iλισό: Το σχέδιο της «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.»

Η κάλυψη του ποταμού Iλισού ήταν ένα από τα πολλά «εγκλήματα» που συντελέστηκαν στην Αθήνα στο όνομα της προόδου - Σήμερα, περισσότερο από 60 χρόνια μετά, η αποκάλυψη ενός τμήματος της κοίτης του μπαίνει στη δημόσια συζήτηση, μετά από πρόταση της «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.»


(Ο Ιλισός, όταν κυλούσε στη μέση της Καλλιρόης | Αθήνα, 1963 Φωτογράφος: Δημοσθένης Μπούκης)

*ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Μπελαβίλας: Δώρο για την Αθήνα η αποκάλυψη του Ιλισού, αρχίζουν άμεσα οι μελέτες

Ο Νίκος Μπελαβίλας, πρόεδρος της «Ανάπλαση», αναπλ. καθηγητής αστικού σχεδιασμού στο ΕΜΠ και υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά, αναδημοσιεύοντας το ρεπορτάζ του Γιώργου Λάλιου στην «Καθημερινή», αναφέρει τα εξής:

Ίσως το μάθατε ήδη. Πάμε να αποκαλύψουμε τον Ιλισό. Αντί να επισκευάσουμε την κατεστραμμένη κάλυψη του Ιλισού, αυτή τη στιγμή μελετάμε την αποκάλυψη του αρχαίου ποταμού της Αθήνας, από το Ολυμπείον ως του Φιξ. Η ιδέα γεννήθηκε ακριβώς εξαιτίας της καταστροφής της παλαιάς κοίτης και της διακοπής της λειτουργίας του Τραμ σε εκείνο το τμήμα.

Αντί να σπαταληθούν χρήματα για την επισκευή-αντικατάσταση του γερασμένου αγωγού θα επιχειρηθεί το άνοιγμα. Τεχνικές λεπτομέρειες: Η κοίτη έχει πλάτος 25-35 μέτρα. Βρίσκεται κάτω από τη σημερινή νησίδα του Τραμ. Το βάθος είναι 3-4 μέτρα. Το νερό κυλά το χειμώνα και στερεύει το καλοκαίρι. Με κατάλληλο βιολογικό καθαρισμό η ροή μπορεί να ενισχυθεί με τα "γκρίζα" νερά της πόλης. Το Τραμ θα μετακινηθεί από την οδό Καλλιρόης, στο ύψος του Φίξ, στην Συγγρού και από εκεί απευθείας στο Σύνταγμα. Η οδός Βασιλίσσης Όλγας΄θα πεζοδρομηθεί από την Πύλη του Αδριανού ως το Καλλιμάρμαρο.

Η μπετονένια πλάκα και τα τοιχεία θα φύγουν. Το ποτάμι έτσι μετατρέπεται σε έναν πράσινο διάδρομο περιπάτου με υδρόβια βλάστηση και μονοπάτια που ενώνει τον Μεγάλο Πεζόδρομο των Αρχαιολογικών Χώρων με το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Στο σύμπλεγμα εντάσσεται και ο Ναός της Αγροτέρας Αρτέμιδος χάρη στην πρόσφατη απόφαση του ΚΑΣ. Αφού εξασφαλίστηκε η συναίνεση στην ιδέα διερεύνησης, της Ρένα Δούρου, του Χρήστος Σπίρτζης για τα τεχνικά, κυκλοφοριακά και υδραυλικά, του Γιάννης Α. Μυλόπουλος και της Αττικό Μετρό για την αλλαγή του Τραμ, της ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού για τα αρχαιολογικά, ξεκινήσαμε οργανώνοντας με την Ανάπλαση Αθήνας ΑΕ την κοινή Ομάδα Εργασίας με τον Δήμο Αθηναίων, την Περιφέρεια Αττικής, τα συναρμόδια υπουργεία, την Αττικό Μετρό και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης για την ωρίμανση του έργου.

Το άρθρο του Γιώργου Λάλιου που ακολουθεί είναι ιδιαίτερα ακριβές, περιγράφει το έργο και την ιστορία του. Αν λοιπόν το πετύχουμε, πάμε για την πολυπόθητη "αλλαγή παραδείγματος" και στην Αθήνα. Αντί να καλύπτουμε τα ποτάμια, τα αποκαλύπτουμε και τα ξανακάνουμε πραγματικές αστικές φλέβες ζωής και πρασίνου στην πόλη:

Νάσος Ηλιόπουλος: Η αύρα της νέας εποχής για την Αθήνα πνέει ήδη στην πόλη

«Τα νέα για την αποκάλυψη της κοίτης του ιστορικού ποταμού, μόνο αισιοδοξία μπορούν να εμπνεύσουν για μια πόλη πιο πράσινη, πιο δροσερή, πιο όμορφη», σχολιάζει από την πλευρά του μέσω social media ο υποψήφιος δήμαρχος Αθήνας, Νάσος Ηλιόπουλος:

Το σχέδιο της "Ανάπλασης" για την Αθήνα άρχισε να ξετυλίγεται. 

Η αύρα της νέας εποχής για την Αθήνα πνέει ήδη στην πόλη. Πρώτο σημείο, τα Προσφυγικά, δεύτερο ο Ιλισός. 

Τα νέα για την αποκάλυψη της κοίτης του ιστορικού ποταμού, μόνο αισιοδοξία μπορούν να εμπνεύσουν για μια πόλη πιο πράσινη, πιο δροσερή, πιο όμορφη. 

Η συνεργασία του Δήμου Αθηναίων με τον φορέα της "Ανάπλασης", όπου προβλέπεται και συμμετοχή του Δημάρχου στο διοικητικό συμβούλιο, είναι μια από τις συνεργασίες στις οποίες προσβλέπουμε για μια νέα Αθήνα.

Παραμένει αναπάντητο το ερώτημα, γιατί ο κ. Καμίνης, ο κ. Γερουλάνος, ο κ. Μπακογιάννης, είναι αντίθετοι με την "Ανάπλαση", ή και προαναγγέλλουν τη διάλυσή της. Ποιον θα εξυπηρετήσει κάτι τέτοιο; Μήπως την ανάγκη τους για προβολή και διαχείριση κονδυλίων; Πάντως δεν θα εξυπηρετήσει την πόλη μας!

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)