to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

9:40 | 27.03.2023

Κοινωνία

Δεν ξεκίνησαν ούτε σήμερα τα δρομολόγια του σιδηρόδρομου

Δεν ξεκίνησαν ούτε σήμερα τα δρομολόγια του προαστιακού από Αθήνα προς Κιάτο και Αίγιο, αλλά ούτε και τα υπεραστικά δρομολόγια στη Βόρεια Ελλάδα


Πλήρης ανατροπή στο χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου το οποίο είχε ανακοινώσει προ δύο εβδομάδων ο υπουργός Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτης, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, απομακρύνεται το ενδεχόμενο να ξεκινήσουν δρομολόγια σε επιπλέον γραμμές. Την προηγούμενη Τετάρτη, μπορεί να ξεκίνησαν τα δρομολόγια του Προαστιακού στις γραμμές του Αεροδρομίου και της Χαλκίδας ωστόσο δεν συνέβη το ίδιο και με τα δρομολόγια στη Μακεδονία και Θράκη, όπως είχε προγραμματιστεί. Επίσης, δεν ξεκίνησαν τακτικά εμπορικά δρομολόγια, παρά μόνο ένας μικρός αριθμός, περισσότερο δοκιμαστικά.

Το μεγαλύτερο εμπόδιο προς το παρόν παραμένει η μη χρήση του συστήματος GSM-R για την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών και των μηχανοδηγών. Ο ΟΣΕ έχει παραδόσει στην Hellenic Train 30 φορητές συσκευές επικοινωνίας, ωστόσο δεν έγινε δυνατό να χρησιμοποιηθούν μέχρι στιγμής λόγω μη πιστοποίησής τους από την αρμόδια αρχή (ΡΑΣ). Με τη σειρά της η πρόεδρος της ΡΑΣ κ. Τσιαπαρίκου έχει δηλώσει πως η καθυστέρηση οφείλεται και στον αποκλεισμό της αρχής από το συντονισμό της επανεκκίνησης του σιδηρόδρομου.

Προαστιακός προς Κιάτο

Όσον αφορά τη γραμμή του Προαστιακού προς το Κιάτο, σημαντική εκκρεμότητα αποτελεί και η κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι σήραγγες, με τους μηχανοδηγούς να ζητούν γραπτές διαβεβαιώσεις για την ύπαρξη συστήματος πυροπροστασίας σε λειτουργία. Σημειώνεται πως κατά τη διάρκεια της διακοπής των δρομολογίων είχε αναφερθεί και κλοπή υλικού από τη σήραγγα της Μαύρης Ώρας στον Ασπρόπυργο.

Δεν ξεκίνησαν ούτε σήμερα Δευτέρα 27 Μαρτίου, τα δρομολόγια του προστατιακού από Αθήνα προς Κιάτο και Αίγιο. Οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο δεν έχουν λάβει όλες αυτές τις γραπτές εγγυήσεις, που έχουν ζητήσει από τον ΟΣΕ.

Σύμφωνα με τον κεντρικό σταθμάρχη Αθηνών, Γ. Κοκκινάκη που μίλησε στο OPEN, «ήμασταν έτοιμοι σήμερα για να ξεκινήσουν τα δρομολόγια και προς το Κιάτο. Ο ΟΣΕ είχε φτιάξει τις διαδρομές, τις ώρες, θα πήγαινε ένα τρένο για το Κιάτο, ένα άλλο θα ερχόταν και δεν θα συναντιόντουσαν οι αμαξοστοιχίες. Θα είχαμε δύο σταθμάρχες στα Μέγαρα. Αυτό δεν έγινε και πιστεύω δεν είναι υπαιτιότητα του ΟΣΕ. Ο ΟΣΕ είχε φροντίσει από τις 22 του μήνα να κάνει ανάταξη των συστημάτων».

Για τα στάνταρ και τις προδιαγραφές που είχαν ζητήσει οι μηχανοδηγοί για να ξεκινήσει ο σιδηρόδρομος με ασφάλεια, όπως απαντά ο Γ. Κοκκινάκης, «αυτός ναι ίσως είναι ένας σημαντικός λόγος αλλά εμείς στις δοκιμές που κάναμε δουλεύουν όλα άψογα μέσα στα τούνελ. Ο ΟΣΕ έχει δώσει 30 GSM-R στην Hellenic Train να τοποθετηθούν. Τι ακριβώς έχει γίνει δεν γνωρίζω, εμείς από την μεριά μας έχουμε κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες».

Ερωτώμενος για το GSM-R και για το γεγονός πως αυτό το σύστημα φέρεται να τέθηκε για πιστοποίηση σε γνώση της RAS την τελευταία στιγμή και ότι δεν εγκρίθηκε όλη η διαδικασία λέει: «Δεν μπορώ να το γνωρίζω αυτό. Εγώ ξέρω πως γίνανε δοκιμές. Πήγαν τα μηχανήματα και τα δοκιμάσαμε και δουλεύουν άψογα. Άλλωστε από το σιδηροδρομικό κέντρο Αχαρνών που είναι η τηλεδιοίκηση, οποιοδήποτε τρένο μπαίνει στο τούνελ που έχει κατεύθυνση προς το Κιάτο έχουμε τις κάμερες όπου μπορεί ο σταθμάρχης να βλέπει την είσοδο και την έξοδο όλων των αμαξοστοιχίων. Θα θέλαμε λίγες μέρες βέβαια να τα είχαμε τελειοποιήσει αλλά πιστεύω θα μπορούσαν να δουλέψουν».

Ποια δρομολόγια γίνονται

Φαίνεται, λοιπόν, πως μόνο το προαστιακό δίκτυο θα συνεχίσει να λειτουργεί, και συγκεκριμένα στα τμήματα:

  •     Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
  •     Κάντζα – Λιόσια
  •     Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
  •     Κάτω Αχαΐα – Πάτρα και
  •     Πάτρα – Ρίο.

Παράλληλα, λειτουργεί και ένα τμήμα του τουριστικού δικτύου:

  •     Διακοφτό – Καλάβρυτα
  •     Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο.

Μάλιστα, πληροφορίες κάνουν λόγο πως ούτε το τμήμα Βόλος – Μηλιές δεν λειτουργεί παρά τις σχετικές ανακοινώσεις.

tags: τρένα

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)